زنان افغانستانی در حال تسخیر پاریس! (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۸    ۱۳۹۸/۳/۳۰ کد خبر: 159157 منبع: پرینت

در جلسه ای که در پارلمان فرانسه برای هیات ۱۶ نفری زنان افغانستانی که مهمان وزارت خارجه هستند ترتیب شده بود، اشتراک نمودم.
چرا این عنوان را انتخاب نمودم؟

در قدم اول باید بگویم که بطور خوشایندی از گفته های آنان سورپریز شدم. نه اینکه به توانایی زنان افغانستان بی باورم، نه همیشه گفته ام که اگر روزی در افغانستان صلح واقعی، پیشرفت اقتصادی و رفاه اجتماعی و بویژه دموکراسی بوجود آید توسط زنان وجود خواهد آمد. نه بلکه به سببی که در یک هیات رسمی که توسط دیپلیمات های سفارت حلقه زده شده بود میترسیدم که به گفته های فورمالیتی مانند همه چیز خوب است، صلح میخواهیم و حق زنان باید درنظر گرفته شد ... ولی سخنان آنها، کرکتر و اتکا به خود و اعتماد به نفس شان و بویژه بیان حقایق ناگوار سیاسی و دولتی افغانستان توسط آنها مرا غافلگیر نمود. براوو!

البته میدانم که این زنان نماینده زنان افغانستان نیستند، اینها الیت یا نخبگان زنان افغانستان هستند ولی با وجود آن صراحت لهجه، راست گویی، وضاحت و مشخص گفتن و تواضع آنها را از سیاستمداران مرد افغانستان متمایز میسازد.

گرچه همه آنها ستودنی بودند ولی بازهم چند خانمی که من یادداشت گرفتم واقعآ عالی بودند، متاسفانه از آنها نام گرفته نمیتوانم، یاد داشتهایم را گم کردم، میترسم اشتباه کنم ولی خانمی جوانی از سارمان نظارت برای انتخابات شفاف، خانم مسن تری از کمیسیون حقوق بشر، دیگری از یک سازمان زنان و ...
چند وکیل شورا هم حضور داشتند. دو دقیقه صحبت با شاه گل رضایی، وکیل پارلمان، که دوست دنیای مجازی من نیست، روی جنبش روشنایی، نشان داد که در افغانستان پست های مرا میخوانند.

کریم پاکزاد


زنان افغانستانی در حال تسخیر پاریس

زنان افغانستانی در حال تسخیر پاریس

زنان افغانستانی در حال تسخیر پاریس

زنان افغانستانی در حال تسخیر پاریس

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زنان افغانستانی
پاریس
نظرات بینندگان:

>>>   عنوان مطلب ات جالب!!!
زنان افغان در پی تسخیر پاریس به چه معنی؟
آیا آنها پاریس را فتح میکنند و در عوض کلتور فرانسه،کلتور افغانستان را در آنجا ترویج میکنند؟
زنان افغان در کنفرانسی در پاریس اشتراک کردند و راجع به دستاورد ها و پروبلم های زنان افغانستان بحث و گفتگو کردند.
زنان افغانستان هنوز هزاران کیلومتر با آزادی هایی که زنان در پاریس دارند،فاصله دارند.
دین و مذهب و کلتور و عنعنات و رسم و رواج های افغانستان،در مجموع آزادی زنان را از آنها گرفته است و آنها نمیتوانند در جامعه افغانستان نقشی را که زنان در دیگر جوامع پیشرفته دارند و دوشادوش مردان هم کار میکنند و هم از امتیازات و حقوق کار خود برخوردار میشوند،بازی کنند.

>>>   شکریه بارکزی وفوزیه کوفی ناهید فرید ، نادری ، اریانا سعید مژده وتعدادی دیگر مثل اینان باید کتاب خاطرات شانرا از سال 2001 الی اکنون یا بعد تر بنویسند چون اینان زمانی مطرح وشناخته شدند که همه قدرت دراختیار مسلمان نماهابودهمه کاره حکومت وقدرت بودند کابینه پارلمان سفارت خانه ها ولایت ها ریاست ها همه وهمه دربخش های نظامی وملکی دراختیار این مسلمانان واقعی بود !!! ، اینان چی برخوردی بازنان ومنجمله اینان داشته اند

>>>   اقای پاکزاد!من شخص مسن هستم و هم مانند هر مسن دیگر تجارب خودرا دارم٫اگر ان زنان٫صحببت ها ونظریات شان برایتان مهم میبود هیچ وقت یاداشت هایتان مفقود نمسشد.
عاقل

>>>   اقای پاکزاد!مه که همی عنوانه خاندم٫گفتم امریکا مارا اشغال کد٫مافرانسه ره اشغال کدیم چه بلا.
بشارت

>>>   زنان افغان که فرانسه را تسخیرکردند٫فرانسوی های بیچاره کجا گریختند؟دلم بحال شان سوخت.اواره شده به افغانستان نیایند؟
دهلوی

>>>   فکر میکنم پلان زنان افغان پس از تسخیر پاریس٫تسخیر ماه٫مریخ وعطارد خواهد بود.
پاکدل

>>>   همه ملت افغانستان نخبه‌اند اما زود خود باخته و خود فروخته می‌شوند.
قیمت خود را ارزان حساب میکنند
محمدی
بیجا شده و مسافر

>>>   شما با تلفظ یک زن افغان به اساس جعل و تعصب فاشيستي فاریيزم و اسم جعلي 95 ساله ايران به اين ارمان کثيف و فرهنګ دزدي تان پخواهم رسيد

>>>   شما با تلفظ یک زن افغان به اساس جعل و تعصب فاشيستي فاریيزم و اسم جعلي 95 ساله ايران به اين ارمان کثيف و فرهنګ دزدي تان پخواهم رسيد
اسم وحید وردګ سکونت فعلی پاريس

>>>   در ك ... فيل نيزه زدند؟ رفتند انجا غيبت شوهران خود وا ميكنند. كدام مقاله علمي به چاپ نميرسانند تا چند دانشمند از فيض ان بهرمند شود.

>>>   شما خود قضاوت و مقایسه کنید این خانم که سرش برهنه است با خانم های که سر شان چادر اند کدام شان با عزت و با حرمت دیده می شود.

>>>   از آقای پاکزاد گله نیست چون او برادر ثریا پاکزاد است میتوانید بیوگرافی وی را دریافت و با شخصیتش اشنا شوید این خواهران و برادران را هما هراتی ها میشناسند خانم پاکزاد که فعلا در حلقه ارگ است از همان طریق جوایز بین المللی داخلی و خارجی را دریافت میکند بس عاقلان را اشارتی .

>>>   اسم وحید وردګ سکونت فعلی پاريس
اسم ایران در تاریخ باستان هم بود تاریخ زمان فریدون را بخوان این مطلب چه ربطی به ایران داشت اگر افغانستان برای تو مهم بود اگر زن افغان برای تو مهم بود بجای سکونت در پاریس در افغانستان برایش میجنگیدی نه اینکه برای نجات جان حقیر خود از افغانستان فرار کرده و از راه دور برای افغانشتان دایه مهربان تر از مادر باشی

>>>   حکیم ابو القاسم فردوسی:
در این خاک زرخیز ایران زمین
نبودند جز مردمی پاک دین
همه دینشان مردی و داد بود
وز آن کشور آزاد و آباد بود
چو مهر و وفا بود خود کیششان
گنه بود آزار کس پیششان
همه بنده ناب یزدان پاک
همه دل پر از مهر این آب و خاک
بزرگی به مردی و فرهنگ بود
گدایی در این بوم و بر ننگ بود
کجا رفت آن دانش و هوش ما
که شد مهر میهن فراموش ما
که انداخت آتش در این بوستان
کز آن سوخت جان و دل دوستان
چه کردیم کین گونه گشتیم خار؟
خرد را فکندیم این سان زکار
نبود این چنین کشور و دین ما
کجا رفت آیین دیرین ما؟
به یزدان که این کشور آباد بود
همه جای مردان آزاد بود
در این کشور آزادگی ارز داشت
کشاورز خود خانه و مرز داشت
گرانمایه بود آنکه بودی دبیر
گرامی بد آنکس که بودی دلیر
نه دشمن دراین بوم و بر لانه داشت
نه بیگانه جایی در این خانه داشت
از آنروز دشمن بما چیره گشت
که ما را روان و خرد تیره گشت
از آنروز این خانه ویرانه شد
که نان آورش مرد بیگانه شد
چو ناکس به ده کدخدایی کند
کشاورز باید گدایی کند
به یزدان که گر ما خرد داشتیم
کجا این سر انجام بد داشتیم
بسوزد در آتش گرت جان و تن
به از زندگی کردن و زیستن
اگر مایه زندگی بندگی است
دو صد بار مردن به از زندگی است
بیا تا بکوشیم و جنگ آوریم
برون سر از این بار ننگ آوریم

>>>   وحید وردک ظاهرا تو از عقل معاف میباشی پس صحبت کردن با تو خطاست

>>>   وی محل سکونتش پشت کوه سلیمان است و تاحال کدام شهری را ندیده است وی تابحال اروپا را ندیده و فکر میکند پاریس مهد تمدن است اما نمیداند در همین پاریس فقیران زیادی زاغه نشین و حاشیه نشین هستند یا شاید خودش از مهاجرین فقیر حاشیه نشین و نوکر در پاریس میباشد.

>>>   چقدر .....هستی که نام ایران را جعلی خواندی جاهل بی مغز را جواب گفتن نشانه حماقت است ایران نه تنها مایه فخر خود که مایه تمام پارسی زبانان و آرین هاست که ما نیک دانسته ایم نام جعلی افغان از کجا برآمد و انگریز جور کرد و ما ریشه فارسی و خراسانی و آریانی نیاکان خود را خوب بلد هستیم.

جواب ابلهان خاموشی است فقط یک بی اصل و نسب و بی تاریخ میتواند به اصل و نسب و تاریخ و تمدن و شکوه یک ملت مقتدر حسودی کند و ایگونه از عقده گشایی خود را منفجر کند بی سوادی که از کوه پشت سلیمان برآمده و حتی کلگی عمرش یک عدد کتاب تاریخ و تمدن و شعر و ادب و فرهنگ در عمر خود نخوانده و کله اش آکبند و خام باقیمانده است.
مسعود تاجیک هرات باستان

>>>   وردک پشتو عقده ای و حسود میباشد و به تمدن و تاریخ نداشته قوم خود جگرش سوزان شده و بر تاجکان ایرانین رشک میبرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است