شما بدون پاکستان هیچی نیستید؟!
غربی ها از لحاظ فکری و ذهنی آنقدر روی سران سیاسی و نظامی ما کار کرده اند که آنان خود را بدون درنظر گرفتن پاکستان در همه امور، ناقص و تقریبا هیچ می پندارند 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۵۲    ۱۳۹۸/۴/۱ کد خبر: 159168 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) در زمان اقتدار نظام شاهی در افغانستان، بودجه های وارده بر بدنه کشور و پول های داده شده به دست نشاندگان قدرت های بزرگ مشخص بود. افرادی جیره خوار انگلیس بودند و عده ای دنبال نظام کمونیستی شوروی و برخی وابسته به مائوییست های چینی و آخرش بعضی سرسپرده آمریکا در منطقه....

هرچی بود مشخص بود و تقریبا همه از آن اطلاع داشتند. اما با فرارسیدن نظام جمهوری در افغانستان و قدرت گرفتن آمریکا در جهان، روند بازی های دیگران در افغانستان تغییر کرد.
پای پاکستان به معادلات سیاسی منطقه باز شد و با واسطه قرار گرفتن میان آمریکا و غرب، رسما مسوولیت آماده سازی غارت افغانستان را پذیرفت.

پاکستان با واسطه گری میان غربی ها و افغانستان، از جهات مختلف به خصوص نظامی، به قدرت منطقه ای بدل گردید. قدرتی که کشورهایی مانند هندوستان، هرگز تصورش را هم نمی کردند که روزی کشور بدبخت و بیچاره و ناداری مانند پاکستان بتواند به جایگاه یکی از قطب های نظامی منطقه برسد.

غفلت کشورهای منطقه مانند هندوستان و ایران و برخی از دولت های آسیای میانه، سبب گردید تا غربی ها به وسیله پاکستان نفوذ خود را در منطقه گسترش دهند و پاکستان را وسیله ای برای رسیدن به اهداف غارتگرانه خود در منطقه بدل کنند.

پاکستان نیز با واسطه گری جنگ اندازی های خانمانسوز در افغانستان، به قدرت منطقه ای بدل شده است که کشورهای همسایه مانند هندوستان و ایران هرگز تصورش را هم نمی کردند و امروز به بزرگترین دردسر منطقه ای برای همه کشورهای منطقه از جمله هندوستان و ایران و آسیای میانه و حتی چین بدل شده است.

از دیگران که بگذریم، نفوذ جاسوسان پاکستانی در بدنه دولت افغانستان و موسسات خارجی و حتی نمایندگی های سازمان ملل متحد، سبب گردیده است تا این کشور همچنان در سیاست های مزورانه خود نسبت به افغانستان، دست بالایی داشته و مانند گذشته اکثر امتیازات داده شده به افغانستان را برای خود محفوظ بدارد.

سفرهای متعدد و بیش از حد سران سیاسی و حکومتی افغانستان به شمول روسای جمهور و معاونان و کابینه به پاکستان و تعظیم کردن آنان مقابل سران سیاسی و نظامی پاکستانی، نشاندهنده نفوذ پاکستان بر افکار و اذهان آنان می باشد که اکثرا از دوران جهاد برجای مانده و با تاکید غربی ها، غرب آمده ها نیز به چنین روندی پیوسته اند.

هرچند سران سیاسی و حکومتی افغانستان، وابسته به غربی ها بوده و دستورهای آنان را اجرا می کنند اما هرگز نخواسته اند تا لحظه ای بر منافع مردم خود اندیشیده و از سفر به پاکستان پرهیز کرده و این کشور را در مناسبات با افغانستان تحریم نمایند.

تمامی اخطارها و سیاست ها متخذه در برابر پاکستان مقطعی بوده و صرفا برای فریب مردم انجام شده و هیچ نتیجه عینی و مثبتی به عنوان دستاورد برای افغانستان نداشته است. زیرا غربی ها از لحاظ فکری و ذهنی آنقدر روی این سران سیاسی و نظامی ما کار کرده اند که آنان خود را بدون درنظر گرفتن پاکستان در همه امور، ناقص و تقریبا هیچ می پندارند.

اینک در آستانه برگزاری کنفرانس صلح افغانستان در پاکستان و سفر جناب اشرف غنی به آن کشور قرار داریم و بازهم شاهد خواهیم بود که یکبار دیگر، نیرنگی دیگر از جانب پاکستان بر ما تحمیل می شود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   سابق فکر میکردیم که این رهبران و جنگسالاران بی غیرت بی ناموس هستند ولی حالا به کلی تصدیق می‌کنیم که اینها از بیناموسان بین الملی هستند و انعده کسانیکه چک چکی های اینها هستند انها بیناموس تر هستند کلانترین بیناموس ایشان سیاف مرده گاو ملا ی CIA است که مردم را اسلام گفته بازی میداد خود زن خود را بالای ای ایس ای پاکستان میگاید و میگاید هر آنکه به ضد این خر های وحشی است خداوند برایش شان همت بدهد که تمام این بیناموسان را مردار نماید و افغانستان از شر این کوره خر ها در امان شود

>>>   تو از کجا میدانی که روابط بین پاکستان و هندوستان چه قسم است؟
روابط بین پاکستان و ایران چه قسم است؟
روابط بین چین و پاکستان و روسیه پاکستان و غیره؟
پاکستانی که یک عمر سر سپرده غرب بود،چگونه وارد پیمان امنیتی شانگهای شد و با چین و روسیه و هند همه شان در یک پیمان امنیتی قرار گرفتند؟
پاکستانی که از بدو تأسیس دشمن هند و از سالهای ۱۹۸۰بخاطر حمله شوروی به افغانستان،دشمن شوروی نیز بود.
هندوستانی که هم بخاطر مشکلات ارضی و سرحدی با چین و هم بخاطر مداخلات پاکستان در کشمیر،با هردوی این کشور ردابط خوب ندارد،در یک پیمان نظامی شامل شدند.
تو همین حالا از پلان استراتیژیک جنوب آسیای امریکا چه خبر داری که این پلان شامل چه طرح هایی است و کدام کشور ها را با چه طرح هایی شامل میشود؟
تو همین حالا دلایل ادامه جنگ در افغانستان را چه میدانی که چرا امریکا هم نیرو های مسلح افغانستان را تجهیز میکند و هم طالبان را و از هفده سال بدینسو در افغانستان جنگ ادامه دارد؟
تو از دولت امریکا و کانگرس امریکا چه خبر داری که آنها بالای کدام موضوعات سیاست خارجی توافق نظر دارند و بالای کدام آنها اختلاف نظر؟
و بالاخره روی بودجه و تمویل پروژه ها و پیدا گری کدام پروژه ها رییس جمهور و دولت امریکا با کنگره امریکا در رقابت اند؟
تو از کجا خبر داری که کدام کشور های خارجی بخاطر جلوگیری از دولت امریکا برای فروش سلاح به کشور هایشان،به نمایندگان پارلمان امریکا رشوه میدهند که جلو فروش سلاح امریکا را به کشور هایشان بگیرند و اجازه فروش سلاح را به بهانه جنگ یمن و نقص حقوق بشر ندهند؟
سیاست جهانی به یک بازار تجارت و پیداگری تبدیل شده است.
در نظام دموکراسی رهبران جهانی برای دایم انتخاب نمیشوند که اول در فکر خود باشند و بعداً خسته شوند و در فکر ملت شوند.
بلکه در نظام دموکراسی رهبران جهان برای یک دوره و یا دو دوره تقنینی انتخاب میشوند و رهبران هنوز از فکر پر کردن جیب هایشان فارغ نشدند که یک دوره و یا هردو دوره شان پوره شده است و حد اعظمی استفاده را برای پر کردن حیب های خود نکردند.
دیگر دوران کمونیزم گذشت.
رژیم های مذهبی آخرین نفس های خویش را میکشند.
میدان برای نظام سرمایه داری برای همه کشور ها،بشمول کشور های سابق کمونستی هموار شده است و هر سال باید رشد اقتصاد جهانی بین چهار تا پنج فیصد باشد.
این بدان معنی که رشد جمعیت بیشتر،تولید بیشتر،مصرف انرژی بیشتر و تخریب محیط زیست بیشتر.
علاوه برآن با رشد هر چه سریعتر تخنیک و تکنالوژی و کمپیوتر و روبات ها و هوش مصنوعی،تولیدات و کار ها هم در ساحه تولیدات صنعتی و زراعتی و هم در ساحات خدمات و هم در ساحه تحقیقات علمی.توسط ماشین ها و روبات ها و هوش مصنوعی پیش برده میشود.
این که جایگاه انسان در آینده در روی کره زمین چگونه خواهد بود و سرنوشت اًن چگونه خواهد بود و با محیط زیست چه خواهند کرد و در رقابت ها با یکدیگر چه جنگ هایی بین کشور ها و در نتیجه نابودی بشریت و محیط زیست ببار خواهد آمد،هنوز معلوم نیست.
اما یگانه چیزی که آشکار است عبارت از این است که طبیعت با قانون تکامل خویش،انسان را در راس دیگر زنده جانها قرار داد و انسان با هوش خارق العاده خویش که در اثر تکامل طبیعت بدست آورد،قادر خواهد بود که یا توسط جنگ های هستوی،نسل خودش را از بین ببرد و یا هم با تولید هوش مصنوعی که از خودش کرده با هوش تر است،جایگاه خود را به هوش مصنوعی بدهد.
به نظر من انسان باید هنوز آنقدر با هوش باشد که واریانت دوم را انتخاب کند.
اما انسان نباید در مقابل هوش مصنوعی،بخاط حفظ جایگاه خویش،ار تقلب کار بگیرد و جلو پیشرفت آن را بگیرد.
زیرا به همان قسمی که طبیعت در مقابل انسان از تقلب کار نگرفت و با تکامل موجودات زنده انسان را ساخت و جایگاه خاصی برای او در راس همه موجودات زنده قایل شد،انسان نیز وظیفه دارد تا در مقابل هوش مصنوعی از تقلب کار نگیرد و بگذارد که انکشاف کند و جایگاه خویش را در روی کره زمین پیدا کند و شاید هم بخاطر مقاومتی که هوش مصنوعی در مقابل آفات طبیعی دارد و نظر به انسان که ساختمان بیولوژیکی دارد ودزیاد تر مورد تخریب توسط طبیعت قرار میگیرد،بتواند سفر های کیهانی را آغاز کند و خود را و نسل های خویش را در فضای بیکران کیهان توسعه بدهد.

>>>   مردم افغانستان ذلیل ترین حقیر ترین وبی ننگ ترین مخلوق روی زمین هستنددریکی از کشور ها دریک لوحه نوشته بودند:
ورود سگ وافغانی درین پارک ممنوع است
چندی پیش مغازه دارترکی عین اعلان را دروازه دکانش بسته بود ، روزهای گذشته صد ها افغان را از حجرمنی به نسبت ارتکاب جرم وجنایت از کشورشان دیپورت کردند
از چوپان این کشور تا رهبران سیاسی همه از یک قماش هستند همه دزد ومزدور دیگران ،
تاحال فکر میکردیم پگاکستان دشمن ماستن وچهل سال است که آتش را درین وطن افروخته است هزاران سرباز وافسر ومردم ملکی معلمین طلاب معارف وهمه مردم متضرر شدند رهبران ما میگفتند پاکستان اردوی مارا منحل ساخت کشور مارا عمق اسن=تراتژیک خود میداند ، راه های زمینی وهوائی را برویما بسته است ، در زمان بازار میوه لافغانستان مرزش را می بندد وقتی کدام سرمایدار فابریکهد کوچکی را فعال میسازد پاکستانی ها از طریق دوپگنگ آنرا ورشکست میسازند به دلایل فوق وهزار دلیل دیگر پاکستان دشمن بود
اما حالا که می بینیم تنها مردم عادی فریب خورده اتند درحالیکه رهبران ما دوست پلاکستان هستند وتاکید دارند که پاکستان کشور اسلامی است، مشکل دشمن مشترک ما یعنی هند است،همین خادیست لنگ پرچمی دیروز درپاکستان میگفت:
مانباید بریکدیگر تهمت ببندیم ویکدیگر را ملامت کنیم، آن دیگرش عطای دزد غارتگر بندر حیرتان میگوید :
پاکستان کشور مطرح منطقه است وخیلی مهم است!!
ازان هزار محقق گله نیست چون یکی از اقاربش عضو آی اس آی است ، فامیل گیلانی را خداوند از روز ازل جاسوس انگریز ومزدور پاکستان خلق کرده آند کار تقدیر است، گلبیدین که پاکستان وطن خودش است
پس حالا دشمن کیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این مشکلات وجنگ چهل ساله را کی برماتحمیل کرد؟؟؟؟؟ هندوستان بوده؟؟؟؟
یا شاید اینطور باشد که این چند تن ولگرد حریص دزد که خودرا رهبر میدانند بس دون همت هستند که درنزد پاکستانی
ها از بی غیرتی حفقیقت را بیان کرده نمیتوانند ،وچیزیکه مکردم عادی فکر میکنند یعنی دشمن اصلی پاکستان است درست است،
ر

>>>   خدا سایه پاکستان را از سر مزدورانش کم نسازد حالا باجیــــــــب پَر برمیگردند

>>>   آزمایش راکت‌های مافوق صوت در هند یک گام نزدیک‌تر هند را به جنگ هسته‌ای با پاکستان می‌کند.
، نشریه نشنل اینتریست در یک مقاله‌ای نوشته است که آزمایش راکت‌های موفوق صوت هند گام است که هند را به جنگ هسته‌ای با پاکستان نزدیک‌تر می‌کند.
امریکا: احتمال وقوع جنگ هسته ای میان هند و پاکستان است
نویسنده این مقاله بر این نکته تاکید دارد که برای رسیدن به سرعت‌های فوق‌العاده‌ سلاح‌هایش، دهلی نو نیازی به دستیابی به سرعت‌های پیشرفته تا 20 ماخ مانند سلاح‌های روسی را ندارد. پنج ماخ در حال حاضر کافی است.
این نشریه یادآور می‌شود که فاصله بین پایتخت‌های دو کشور فقط کمی بیش از 400 مایل (حدود 700 کیلومتر) است و این راکت‌ها به سرعت 5 تا 10 ماخ در صورت که از یکی از این کشورها پرتاپ شود در ظرف یک دقیقه به هدف اصابت می‌کند.
در پایان نویسنده می‌نویسد که پاکستان ها می‌دانند که هند دارای سلاح‌های مافوق صوت است ممکن احساس می‌کند که «استفاده از همه چیز یا از دست دادن همه چیز» از جمله زرادخانه هسته‌ای خود !

>>>   مشكل در همين مردم خودماست هركه آمد به او چك چك كردند حتي ملا عمر كور و خرزي با احمق زي

>>>   شما بدون جنگ سالاران دزد وچوچعه گرگ هایشان هیچ هستید:
فرید الماس پسر الماس زاهد نماینده پیشین مجلس به جرم لت و کوب و ضرب و شتم یک ترافیک بازداشت شده است.
در تازه ترین مورد راه بندان و گره کور افتیدن خط ترافیک، فرید الماس پسر الماس زاهد نماینده پیشین مجلس نمایندگان و مشاور قبلی رییس جمهور غنی، دست به خشونت و لت و کوب ترافیک زده و با موتر خود خلاف جهت آمده است.
شکرالله راننده تکسی و از شاهدان عینی به رسانه ها می گوید «بچه حاجی الماس و بادیگاردهایش کت موترای شان خلاف جهت آمده و شله بودند راه ره بر ما واز کو باز ترافیک که ممانعت کد کت مرمی ده پایش زدن و رفتن.»
فردوس فرامرز سخنگوی پولیس کابل به رسانه ها گفته است یک خشونت لفظی بوده که فرید الماس به قومندانی احضار و تعهد سپرده است که دیگر تکرار نخواهد شد، وی می گوید مساله بسیار بزرگ نبوده است.
این در حالیست که چندی قبل شرکت برشنا برق خانه الماس زاهد و چند فرمانده جهادی دیگر را به دلیل نپرداختن پول صرفیه قطع کرده بود.
شایان ذکر است که پسران زورمندان در کابل و دیگر شهرها همواره از مشکل آفرینان اصلی بوده اند

>>>   پاکستان ایستگاه آخر شیطان

>>>   گرامی .
این شیونیستان فاشیست می خواهند به لجاجت ،زورگوئی و هر وسیله ممکنه می خواهند ریاست همه ارگان های قدرت را بدست خود داشته باشند.
دریغا که ما ودر کل نیروهای عدالت خواه ما در پراگندگی و نا امیدی قرار دارند .
ما به یک انسجام قوی درونی و تشکل یک محوریت سالم ، قاطع ، ارمانی و برنامه محور نیاز داریم

>>>   تا روزی که در رأس کشور ما یک ریس جمهور دلاور.باغیرت.از هرجهت نداشته باشیم همین آش و همان کاسه است. همه چیز از نفر اول مملکت شروع می شود .اگر نفر اول مملکت جدی و قاطع.باشد همه چیز خوب پیش می رود از نظم و انضباط و ارامش کشور گرفته وغیره اما متأسفانه.چنین رهبر خردمند فعلا وجود ندارد.هر چه که درحال حاضر در صف ایستاده اند اشخاص ترسو بزدل.چاپلوس چوکي دوست.دوجنسه میباشند

>>>   آفتاب با دو انگشت پنهان نمی شود

هیج کسی این ادعارا کرده نمیتواند که استاد دانش یکی از پیشگامان و یکی از مهرهای کلیدی حزب وحدت چه در دوران شهید وحدت ملی وچه در عصر حاضر نبوده است، استاد دانش یکی از چهرها و مهره کلیدی حزب وحدت بوده و استوارتر از قبل مسیر شهید وحدت ملی را ادامه خواهد داد هم چنان که در عمل تاهنوز ثابت کرده.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد استاد دانش این است که از انتقادها به خوبی استقبال می نماید، انگشت های انتقاد را به معنی نوک شمشیر و دشمنی به خود نمی داند اما تعداد ظاهرا مجهول هویت و در حقیقت آنهای که نمی توانند با استاد رقابت مثبت کنند با تخریب های بی سروته و بدون راه حل، با خالی کردن عقده ها، خصومت های شخصی و ترور شخصیت و مسموم نمودن ذهن دیگران نسبت به استاد نمی توان علمیت، شخصیت و سیاست استاد را با سایه دو انگشت خود پنهان کرد.

فعلا جایگاه علمی فرهنگی، تدبیر و سیاست نرم و بنیادی استاد دانش بیش از دیگران است، شخصیت علمی و بخصوص سابقه ژورنالیستی، فعالیت های فرهنگی او نیز به ایشان کمک خواهد کرد تا قدرت و رهبری هزاره ها را بدست بگیرد.
کارها و فعالیت های اطرافیان استاد را به شخص استاد ربط ندهید.

نصرالله صادقی

>>>   این اوغانک ها اینطرف زیاد کالانکاری و لاف و پتاق دارند ولی آنطرف که گذشتند همه از سرک تا پچک خ۰۰ مالی پاکستانی هارا میکنند۰ کرزی که لاف دیورند نه غارو میزد آنطرف که میرفت برادر دوگانگی میشد۰ این لوده خو دیوار خاردار را هم قبول کرد و صدایش را نکشید و هیچ گ۰۰ هم نیست۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است