وقتی احساس انسانی مرد، سخن از وجدان بیجا است
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۲    ۱۳۹۸/۴/۵ کد خبر: 159189 منبع: پرینت

وقتی احساس انسانی مرده باشد سخن از داشتن وجدان حرف بیجا است ..!
پوتین برای نابود شدن یک یاد داشت یک مادر روس که قریب 20 سال از آن میگذرد ، هنوز که هنوز است خود را در مقابل آن مادر روس خجل زده حساب میکند و آن را مایه شرمساری خود میداند. ولی فرد دیگری (اشرفغنی احمدزی) در عین موقف همچون رییس جمهور یک کشور و گویا سر قوماندان اعلی که در روز روشن در نزد چشماننش شاهد نابودی هستی این سرزمین است و روزانه صد ها هموطن اش که به خاک خون کشیده میشوند و نابود میشوند ولی از آنجاییکه حکمران ارگ فاقد حداقل احساس بشری است و مادر زاد به کشتن و بستن عادت نموده اند و چشم به ابرو خم نمیکنذ و حتی با سربلندی و افتخار از شهادت و نابودشدن 45000 تنها نظامیان افغانستان یاد میکند و اندکترین خجل بودن و یاهم حیایی در وجودش دیده نمیشود چه رسد به اینکه به مثابه یک انسان باشرف خود را شرمنده این وضعیت بداند. آدمان فاقد درک وبی عزت سایه حکایت همان چنار را هم غنیمت میشمارند ...

قضیه این قرار است: رییس جمهور روسیه هرسال در یک برنامه مستقیم و به‌طور زنده که از طریق شبکه‌های تلویزیونی روسیه همزمان نشر می‌شد به پرسش ها و وپیشنهادات مردم پاسخ ارایه میکند ودرهفته جاری هم درخدود 4 ساعت بامردم خود حرف زد وی به پرسش اینکه چه چیزی تا اکنون مایه شرمساری شما شده است پاسخ داد . ایشان خاطره سفر کاری اش را دریکی آستان های روسیه در آغاز سال 2000 میلادی که روسیه بود ونبودش مطرح بود ودربترین شرایط قرار داشت یاد آوری نمود. پوتین گفت درآن شرایط نهایت بغرنج وپیچیده یک خانم درمقابل چشمان من که اندکی تاریکی هم شده بود به زانو درآمد وبرای من یا داشتی را داد. پوتین گفت من این یاد داشت را گرفتم وبه این خانم وعده سپردم که من حتما این نامه شما بررسی میکنم ومن این نامه به دستیاران خود دادم و دستیاران من این یاد داشت راگم کردند.

پوتین در حالی که گلویش را بغض گرفته بود، اشک در چشمانش حلقه زده بود و چیزی از ریختن اشکش نمانده بود، گفت: "من تقریباً مطمئنم که در آن یادداشت چه نوشته بود، حالا که ده‌ها یادداشت مشابه را مطالعه کرده ام. حتمن در آن چیزی درمورد کمک به پسری که زندانی است و یا چیزی شبیه آن نوشته بود. اما موضوع اصلی این نیست، موضوع اینست که آنرا گم کردند… من هنوز هم شرمنده ام و حالا کوشش می‌کنم آنچه را به دستم برسد مطالعه کنم و به آن رسیدگی کنم"

با خود گفتم درکشوری بنام افغانستان وقتی هست وبودش نابود میگردد و شباهت به سونامی تباه کننده دارد که همه درحال غرق شدن است ودار وندارش به یغما برده میشود ؛ واین بدبختی انجام اش هم دراین نزدیکی ها معلوم نبوده و نیست . بنا در این وضعت فلاکتبار بقول معروف " حال ببین واحوال بپرس.." وقتی به اصطلاح فرد اول مملکت که تحفه نامبارک گویا « دوستان بین المللی ما " وآنهم گویا متفکر دوم جهان وحتی به مثابه یک انسان فاقد احساس ودرک انسانی درمقابل شهروندان کشورش بوده باشد ؛ وقتی ارگ ویامرگز رهبری اش را به مرکز فحشا تبدیل ساخته باشد ... دراینصورت مسولیت وعملکرد بقیه دستگاه ونظام اش که از قماشان زرنگ وعقبمانده های فرهنگی تشکیل شده است وازهیچ جنایتی هم از توطیه های خونین گرفته تا تجاوز جنسی.... چه خواهد بود...، تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل ؟؟!!

عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
پوتین
نظرات بینندگان:

>>>   احیاناّ اگر غنی همین امروز استعفاء دهد، آیا گفته میتوانید که کدام انسان با وجدان را در عوض او در ارگ میفرستید؟

>>>   بر انگیختن احساسات مردم توسط قصه ها و داستان ها،چه در ادیان بوده است و چه در شعر شعرا و چه در خطابه های سیاسیون،بخاطر منافع شخصی است.
هنگامی که بیل کلینتن بعد از ختم دوران ریاست جمهوری اش در یکی از مصاحبه هایش از روسیه شکایت کرد و از نزدیکی روابط اروپا و روسیه شکایت کرد.
پوتین در یک حمله سازمان دهی شده در قفقاز در یک مکتب،صد ها شاگرد مکتب را به قتل رساند و آن را عملیات تروریستی تروریست ها قلمداد کرد.
من واضح برایتان میگویم،چه روی منافع شخصی باشد و چه روی منافع سیاسی و چه هم روی منافع کشوری،بعضی اوقات سیاست مدار ها دست به جنایاتی میزنند که شما هیچ تصورش را نمیکنید که چنین یک سیاست مداری،دست به چنین جنایتی بزند.
این تیوری توطئه در طول تاریخ بشریت ،در گذشته ها هم بوده است ،چه از طرف رهبران مذهبی و امپراطور ها و شاهان بوده است و چه از طرف افراد دیگر.
در حال حاضر نیز است و در آینده نیز خواهد بود.

>>>   چرا عطا صفوی تنها نواقص اشرف غنی را می بیند واز دیگران را نمی بیند؟؟آیا کسی مفسد تر غاصب تر قلدر تر قانون شکن تر از همشهری های صفوی درین ملک کسی هست؟؟

>>>   پوتین در جامعه روسیه شهروندان پایتخت بزرگترین قدرت جهانی بودند در این عصر نیز دیکتاتوری میکند و ۲۰ سال است برای خود پادشاهی ترتیب داده و یک قدرت صنعتی را به محرومیت رسانده طوریکه تورم بیداد میکند و روزبروز فساد دولتی فربه میشود ولی اشرف غنی که بیشتر از ۴ سال میشود یک دولت دو سره را پیش میبرد و علارقم فشارهای غیرقابل باور، هم نظام و جامعه را حفظ کرده و هم فشارهای پیچیده ماحول افغانستان را افشا ساخته، را صفوی صاحب بیوجدان تر ارزیابی میکند. درست است که اشرف غنی دست نشانده است ،که امروزه نصف کشورهای جهان یا دست نشانده هستند و یا آرزوی آن را دارند، ولی بخاطر وطن خود با سوءاستفاده گران داخلی و فشارهای بیرونی مجادله میکند که افغانها نیز به یک رهبر مردمی تر و وطندوست تر ضرورت داشتند.
شاید پوتین هم با وجدان باشد ولی افغانستان مشکلاتش با روسیه فرق میکند و افغانها باید اول طرفدار نظم نسبی داخلی خود باشند و زیاد به تحریکات بیرونی مجال ندهند تا کم کم به ثبات و برآورده شدن آرزوهای بعدی خود هم برسند.
وطندوست

>>>   ما هیچ گاه درست بشو نیستیم چونکه بحرف های چندتا بی وجدان وجنایت کار گوش میکنیم بطوره مثال بحرف های همین سران جهادی این ها بجز بدبختی و آواره گی دیگر چی آوردن بمردمفقت جیب های خودشان را پر کردن وبرای هفت پشت شان سروت جمع کردن از دزدی واز خون جوانان وطن
غفوری

>>>   افسوس صد افسوس به شما... تا اكنون شما نميدانيد كه غني يك غلام است.. تمام نظام أفغانستان بر وفضا در كنترول انكريز ها است... از غني جه توقع داريد... يك أفغان از خارج جندي قبل به أفغانستان سفر كرد و در مناطق تحت كنترول طالبان بود...برادر ما ميكويد كه امنيتي كه در مناطق طالبان است در تمامي كره زمين نظير ندارد...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است