سرانجام رحمانی مجددا رییس مجلس شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۰    ۱۳۹۸/۴/۹ کد خبر: 159218 منبع: پرینت

پس از دوماه کشمکش بر سر کرسی ریاست مجلس نمایندگان، در چهارمین دور انتخابات داخلی مجلس، میررحمان رحمانی به عنوان رییس مجلس انتخاب شد.

چهارمین دور انتخابات ریاست مجلس میان میررحمان رحمانی و خان محمد وردک برگزار شد.

شمار نمایندگان حاضر در انتخابات چهارمین دور تعیین رییس مجلس ۲۴۵بود که ۱۳۶تن آن‌ها به میررحمان رحمانی و ۹۶ تن دیگر آنان به خان محمد وردک رأی دادند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رحمانی
مجلس
نظرات بینندگان:

>>>   با چند سیخ گول میهن نمی توان رئیس پارالمان شد.

>>>   روی بی اصول فاشیست و قوم پرست که صاحبان اصلی این مرزوبوم زیبا را بیگانه میخواند ، سیاه ، زمستان رفت و روی سیاهی به بی اصول متقلب ماند ، اینها چوچه های انگلیس به فرمایش بادار شان از هیچ فریب ونیرنگ دست بر نمیدارند تا دست سایراقوام را از قدرت کوتاه کنند.
کوه کن

>>>   میررحمان رحمانی، از این جهت که تاجرپیشه‌ای فاقد هرگونه دانش حقوقی و سیاسی است، شایستگی جلوس بر کرسی ریاست مجلس نمایندگان را ندارد؛ آنچنان‌که سلفش ابراهیمی و رقیبش اصولی ندارند، اما آنچه موجب شده است مردم به ریاست رحمانی شادمان شوند، رهایی از شرّ فاشیست بیمار و تمامیت‌خواهی به نام کمال ناصر اصولی و نیز پیش‌گیری از فجایع غیر قابل پیش‌بینی در این نهاد، بر سر کرسی ریاست آن است.

رضایت به رهبری مجلس توسط کسی مثل رحمانی، روایتی تلخ از سرشت و سرنوشت دردناک قدرت در افغانستان است؛ ما در کشوری زندگی می‌کنیم که اگر به ریاست کسانی مثل رحمانی گردن نگذاریم، باید بگذاریم کسانی مثل «اصولی» بر گرده و گردن مان سوار شوند.
راحل موسوی

>>>   خوب شد که این کفنکشان کمراه به توافق رسیدند ورنه مانند حیوانات به جانهم افتاده بودند حالا قرارداد های تیل و قراردادهای مهم دیگر انتظار شان را میکشد و هر کدام سبقت میجوید تا دست بالا داشته باشد ،امید این وکیلان ناوکیلان هم بتوانند به نفع مردم بیچاره هم چیزی کمک کنند
عبدالله ریحان

>>>   هیچ احساس خاصی ندارم به انتخاب رئیس پارلمان چون اینان .....برای خدمت به مردم کاری نمیکنند ...ونخواهند بکن ..پست های کلیدی ومهم ...بیشتر پولساز است بس ......
عزیزه هاشمی

>>>   آغاز ریاست فارسی زبان ها
پایان امپراطوری زور و تذویر اوغان ها
تا نباشد چوب تر فرمان نبرد ....

>>>   سلام دوستان، من شخصأ نه از رحمانی خوشم میاد و نه طرفدارش هستم، ولی همین که باعث خجالتی اصولی بی اصول شد نه تنها من را بل هزاران آدم واقعت بین این سرزمین را خوشحال ساخت. ای کاش اصولی بجای تعصب قومی دلیل موجه تر دیگری میاورد. مرگ بر هر چه فاشست و قوم پرست است. تا این رحمانی که صحبت کردن را بلد نیست، رئیس چورلمان نمیشد.

اقوام این سرزمین فلاکت کشیده روزی به آرامش خواهند رسید که دست از تعصبات قومی، فکری، لسانی، سمتی، مذهبی و جنسیتی بردارند و آدم های دور بر خویش را از نظر فهم و دانش و صداقت و وطنپرستی شان به همچون کرسی های سرنوشت سازی برسانند نه به خاطر دارایی و زور وقدرت شان. اگر فکر می‌کنید که نمایندگان چورلمان میتوانند درد این ملت را دوا کنند به یقین که به اشتباه رفته اید. مگر چند نفر محدود و انگشت شمار که به مبارزه ادامه داده اند. من پشتون نیستم ولی مادر بزرگم پشتون است، من هزاره نیستم ولی در فامیلم هزاره زندگی میکند، من اوزبک نیستم ولی اقوام ازبک دارم، من یک فارسی زبانم ولی به تمام اقوام و مردم این سرزمین و بالاخره این کره خاکی تعلق دارم. آیا گاهی فکر کرده اید اگر در جامعه یی زندگی کنیم که فقط یک رنگ در آن بکار رفته باشد و تمامی پرنده هایش فقط یک آهنگ را بلد باشند و گلهایش فقط یک نوع باشند، ولی در همسایگی مان جامعه دیگری وجود داشته باشد که همه چیز شان رنگارنگ باشد. بنظر شما زندگی در کدام یک از این دو جامعه خوشایند تر است؟ اگر طرفدار زندگی در جامعه یک رنگ هستید به یقین که در مقابل دیگران تعصب دارید و این تعصب نتنها شما را کمک نمیکند بلکه شما را از درون مانند چوبی که خوراک موریانه است از بین میبرد هرچند که از بیرون خوش سر حال بنظر میرسید. فرق بین یک آدم با تمدن و عقب مانده محل تولدش نیست. تفاوت بین این دو در داشتن و نداشتن تعصب است. برای انسان با تمدن معیار این نیست که کی، از کدام قوم، با کدام زبان و چی دین و مذهبی در قدرت است بلکه اهلیت، شخصیت، طرز فکر و صداقت و وطنپرستی معیار است. ولی معیار انسان عقب مانده تعصب است. تعصب فکری، مذهبی، قومی، جنسیتی، زبانی و غیره ..... و این بدین معنا نیست که انسان با تمدن فاقد دین و مذهب، قوم و زبان استند. فقط طرز استفاده این ابزار در انسان با تمدن فرق می‌کند. انسان با تمدن هیچ کاهی مانند انسان عقب مانده این ابزار را برای رسیدن به قدرت ایجاد ترس در جامعه مورد استفاده قرار نمیدهد و در عوض این فهم و دانش، صداقت و وطندوسنی و دوری از تعصبات است که به او لقب مدنیت را اهدأ میکند. و باعث سعادت رفاه اجتماعی آش گردیده است. ولی انسان عقب مانده نتنها به رفاه و سعادت نمیرسد بل تا آخر در جهل و تعصب غرق بوده نسلهای بعدی خویش را از تمدنی که حق هر انسان خاکیست بدور نگه میدارد.

مدنیت وسیله یی ست برای پیشرفت بشر و جوامع که ما در آن زندگی می‌کنیم. و هیچگاهی به مدنیت دست نخواهیم یافت مگر اینکه تعصبات فکری، مذهبی، قومی، زبانی، جنسیتی و غیره را رها کنیم.

زنده باد انسانیت!
کوهستانی

>>>   دورد ورحمت خدابر ملت متحد (نمایندگان)که با اتحاد خود خواسته واراده خودرا بر تمامیت خواهان فهمانید ه واعلام کردند که مادر میدان هستیم یعنی اگر اراده کنم خیلی کار هارا انجام خواهی داد واز نمایند ه ای منتخب (رحمانی ) خواستارم که وظایفش را به خوبی در قبال ملت ومردم افغانستان انجام بدهند ومردم را نا امید نسازند و جامه ای ریاست مجلس زبینده ای رحمانی است و مبارکت باشه وتبریک عرض میشود

>>>   فارسی زبان ها بدانند که :
اگر یکی شوید کوچی های متعصب را از ارگ هم می توانید بیرون بیندازید
وگرنه به قول اصولی باید:
یا تاجکستان یا ازبکستان یا ایران بروید
اما با سعی و تلاش می شود پاکستانی ها را به پاکستان فرستاد
این قلاده های وحشی باید بروند به پاکستان
عاقبت گرگ زاده گرگ شود= گرچی باآدمی بزرگ شود

>>>   احمد سعیدی
از همه شما دوستان مجازی خواهشمندم که این پست را با دوستان خود ملیونی #شریک نمایید
تبریک شکست تیم دولت ساز به رهبری آقای غنی از همین روز آغاز شد
حکومت فاشیستی با تمام دار و دسته‌اش فقط توانست در پارلمان کشور ۵۵ هم‌فکر اصولی را جا بدهد. مرگ فاشیسم فرار رسیده است، شما شاهد خواهید بود که در انتخابات آینده اگر پروسه به دست انسان‌های صالح مدیریت شود، اشرف‌غنی متقلب ۱۰درصد رای نمی‌آورد. از فاشیسم نه تنها که اقوام غیر پشتون، اکثریت پشتون‌ها نیز بیزار است. یکی از دوستان پشتون می‌گفت، ما در این سرزمین مشترکات اجتماعی با سایر اقوام داریم، خانه و زمین و بود و باش داریم، اشخاص مریض چون اشرف‌غنی فردا که از قدرت بازماند دوباره به پس‌کوچه‌های آمریکا باز می‌گردد، امروز اگر من به برنامه شئونیستی غنی لبیک بگویم، فردا به چهره‌ی برادر تاجیک، هزاره و اوزبیک خود چگونه ببینم. بهرحال، شکست اصولی فاشیست در واقع پیام آشکار به تعصب دارد. مرگ شئونیسم قومی نزدیک شده است، از این بابت من خوشحالم
آقای رحمانی مبارکت باد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است