استخدام‌های اخیر از سوی غنی جنبۀ انتخاباتی دارد
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۳    ۱۳۹۸/۴/۹ کد خبر: 159224 منبع: پرینت

شماری از دسته‌های انتخاباتی و احزاب در واکنش به استخدام‌های اخیر ازسوی رییس‌جمهور غنی، می‌گویند که این کار رییس‌جمهور در آستانۀ برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، جنبۀ انتخاباتی دارد باید متوفق شود.
به گزارش طلوع، این دسته‌های انتخاباتی، می‌گویند که بربنیاد قانون انتخابات این کار رییس‌جمهور پیکار پیش از وقت است و باید کمیسیون مستقل انتخابات از چنین کارهای او جلوگیری کند.

عارف کیانی، سخن‌گوی دستۀ انتخاباتی صلح و اعتدال به رهبری رحمت‌الله نبیل گفت: «این تقرری‌ها و عزل و نصب‌هایی‌که از سوی حکومت و در عین حال حاتم بخشی‌هایی‌که صورت گرفته، کاملأ جنبۀ انتخاباتی داشته و امری است مردود و رقابتی بودن انتخابات را زیر پرسش می‌برد.»

رییس‌جمهور غنی، صبح روزشنبه در فرمانی، سلام رحیمی، رییس دفتر پیشینش را هم‌چون وزیر دولت و نمایندۀ ویژه‌اش در امور صلح گماشت. ساعتی پس از این فرمان، رییس‌جمهور در فرمان جداگانه، معاونیت تازه‌یی را در چارچوب ریاست دفتر به نام «حکومت داری خوب و برنامه‌ها» ایجاد کرد و محمد هارون چخانسوری، سخن‌گویش را معاون تعیین کرد.

همزمان با این، شماری از احزاب و نمایند‎گان مجلس می‌گویند که سفر رییس‌جمهور غنی به پاکستان نیز جنبۀ انتخاباتی داشته‌است.
به گفتۀ نمایندگان، رییس‌جمهور با سفر به پاکستان کوشیده‌است تا حمایت این کشور را در انتخابات پیش‌رو بدست آورد؛ از همین رو این سفر بدون دست‌آورد برای صلح بوده‌است.

حفیظ منصور، عضو جمعیت اسلامی بیان داشت: «نتایج سفر رییس‌جمهور به پاکستان، از پیش مشخص بود؛ دولت پاکستان پیش از این‌که از رییس‌جمهور افغانستان پذیرایی بکند دسته‌یی از اپوزیسیون حکومت را میزبانی کرد و گویا به این طریق به حکومت افغانستان گوش‌زد کرد که رییس‌جمهور خیلی برایش مهم نیست.....دورن مایه این سفرها، تلاش برای جلب حمایت پاکستان است. در چنین شرایطی، از قبل معلوم بود که پاکستان به هیج وجه آمادۀ همکاری با داکتر اشرف غنی نخواهد بود؛ لذا ایشان با دست خالی باید برگشته باشد.»

علی اکبر جمشیدی، عضو مجلس نمایندگان نیز افزود: «همکاری پاکستان در ارتباط صلح افغانستان خیلی مهم و ضروری پنداشته می‌شود. این یک واقعیت است. از طرف دیگر پاکستان نوع نگاهش به قضایای افغانستان متأسفانه منفی بوده»
پیش از این نیز رییس‌جمهور در فرمان‌هایی، تغییراتی را در وزارت‌ها و سفارت‌خانه‌ها به میان آورده بود که با انتقادهای تند احزاب و دسته‌ها انتخاباتی روبرو شده بود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
نامزدان
نظرات بینندگان:

>>>   این نامزددان انتخاباتی کفنکشان سابق دولت اند که اکثرآ در دستگاه دولتی کابل در زمان کرزی و متحدین غنی میباشند که همه شان دوسیه دار و. فاقد توانایی مردمی هستند و. همه غارتگران اند که مردم افغانستان از برکت شان امروز چنین بیچاره ودرمانده ودرمانده بسر میبردند ،من هیچ چهره خوب در بین شان نمیبنم که بتواند اقلآ به زخم مردم مرحم بیبهودی والتیام بخش طبقه غریب افغانستان باشد .
عبدالله ریحان

>>>   انتخابات پر از دسیسه و تقلب برای غنی به یک سراب می ماند . روزانه صد ها تن کشته می شود مگر این آدم در فکر ختم جنگ و تامین صلح نه بلکه ریاست و قدرت را خواب می بیند.
امریکا نمیخواهد که پول و جان عساکرش بیش ازین فدای قدرت غنی گردد . این بیچاره خبر ندارد که امریکاروی سرنوشتش همین حالا در دوحه با طالبان در مذاکره است.
چه حکومتداری خوب طی ۵ سال گذشته که حالا برای حکوت داری خوب معاون تعین می کند خیلی مزحک و شرم آور است و برای صلح وزیر ! ۵ سال کجابودی که ۴۵۰۰۰ افسر و سرباز و هزاران مردم بیدفاع ما گشته شد. وزیر صلح در ۳ ماه باقیمانده از عمرحکومت نا کام و فاسد.

>>>   آیا براستی این نامزد ها نمیدانند که رئیس جمهور بعدی اشرف غنی است ؟؟؟

>>>   همان گفته مردم راست است که گاو پیر کنجاره خواب می بیند. آیا اینقدر انزجار و نفرت مردم در برابر این چوکی و تاج سلطانی ارزش دارد ؟ تاریخ فردا قضاوت نمیکند که کی چه کرد ؟ چقدر مردم کشته ، آواره ، بیچاره و بی خانمان یتیم و بیوه معلول و معیوب شد؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است