بودجه نهادهای مستقل در مجلس رد شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۷    ۱۳۹۸/۴/۱۰ کد خبر: 159250 منبع: پرینت

بودجۀ نهادهای مستقل که از سوی مجلس نمایندگان رد گردیده بود، از بودجه نهادهای قبلی شان پرداخته خواهد شد.
مسوولان وزارت مالیه می‌گویند که پس از سپری شدن مراحل تشکیل این نهادها بودجه‌های جداگانه به آنان تخصیص داده خواهد شد.
این در حالی است که شماری از اعضای مجلس می‌گویند که از ایجاد نهادهای موازی در نهادهای حکومتی باید جلوگیری شود.

ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی، ادارۀ ملی حمایت افراد دارای معلولیت و ورثه شهدا، ادارۀ ثبت احوال نفوس از جمله نهادهایی است که مجلس نمایندگان در تصویب بودجه مالی سال ۱۳۹۸ تخصیص بودجه به آنها را رد کرد.

سخنگوی وزارت مالیه می‌گوید که بودجه این نهادها تا زمان مشخص شدن بودجۀ آنها، از بودجه وزارت خانه های مربوط پرداخت خواهد شد.
به گزارش طلوع، شمروز خان مسجدی سخنگوی وزارت مالیه گفت: بودجه این ادارات توسط ادارت قبلی آنان به مصرف می رسد و وزارت مالیه به فیصله اعضای شورای ملی احترام کامل دارد و آن را تطبیق خواهد کرد.

در همین حال شماری اعضای مجلس می‌گویند تازمانی که مستقل بودن این نهادها از سوی مجلس نمایندگان تأیید نه شود بودجه‌های مستقل برای آنها را تصویب نخواهند کرد.
فکور بهشتی عضو مجلس گفت: فرصت هست که این نهادها بیایند به اساس یک مسوده به پارلمان بیاید و روی آن بحث شود.

سند بودجۀ مالی سال ۱۳۹۸ از سوی مجلس نمانیدگان در حالی تصویب شد، که تخصیص و یا تخصیص نه دادن بودجه به پنج نهاد که اخیرا به حکوم رییس‌جمهور مستقل گفته شده اند از موضوعات مهم در تصویب بودجه بود که از سوی اعضای مجلس نمایندگان رد شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
مستقل
نظرات بینندگان:

>>>   در این زمانی که اشرف غنی خلاف تمام موازین قانونی و حقوقی چوکی ریاست جمهوری را گروگان گرفته و به شکل غیر قانونی حکمروایی میکنند در ایجاد ادارات موازی دلخواه خودش و تقرر اشخاص و افراد وابسته و طرفدار بخودش یک سلسله اجراات تگ قومی و ز.ر گویی نادرست غیر عقلی و منطقی را در پیش گرفته و پول بیت المال را ب تاراج بخاطر دوام قدرتش انجام داده که ای عمل ان ظلم در حق ملت که اکثریت شان به فقر گرفتار هستند و بیکار به انها کمک نمیگردد اما بخاطر دوام قدرت خودش پول بیت المال را به هراج گذاشته و تنها در فکر دوام قدرتش است که اکثریت ملت نمی خواهند که دیگر این شخص قوم اندیش که بفکر حکومت تگ قومی خودش غلجایی ها است در چوکی ریاست جمهوری دوام قدرت نماید اشرف غنی در امتحان پینساله از حکومت وحدت ملی ناکام در امورات کاری اش بود و علاوتا خیانت بیشتر در حق ملت مرتکب گردیده و به وعده هایش عمل نکرده وعده هایش عوا فریبان بود و گپ نا شنو خود خواه زور گو است بههمین اساس اکثریت قاطع ملت به جز از محدود کسانی که با غنی همفکر و هم نظر هستند و پول پرست اند دیگر تمام ملت از اشرفغنی بیزار اند و دیگر نمی خواهند که بالای شان حاکم گردد .

>>>   اشرف غني باييد بخاطر اين كار هاي غير قانوني اش مجازات شود. انشاالله كه بزودي جوابگو خواهد بود ولو كه به لندن فرار كند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است