ایتلاف وحدت جمعیت و جنبش
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۱    ۱۳۹۸/۴/۱۰ کد خبر: 159258 منبع: پرینت

رفتن محقق در کنار عبدالله در انتخابات قبلی، باعث شد که غنی تن به مشارکت درقدرت بدهد و همراه تیم رقیب از در سازش و معامله وارد شود.
طرح تشکیل دولت وحدت ملی، طرح شخص غنی بود، که جان کری نیز در کتاب خاطرات اش افشاکرده است.

در انتخابات آینده اما تیم عبدالله قوی تر و تیم غنی ضعیف تر شده است، زیرا خلیلی و دوستم از غنی بریده اند و جای گزین این ها کسانی شده اند که هیچ وزن سیاسی و پایگاه اجتماعی ندارند. اما تیم عبدالله قوی ترشده است، زیرا این بار خلیلی و دوستم هردو با عبدالله هستند و در واقع جمعیت، وحدت و جنبش به یک ایتلاف سیاسی رسیده اند.

اگر رفتن محقق درکنار عبدالله سبب شد که غنی و حامیان اش تن به تشکیل دولت وحدت ملی بدهند و قدرت سیاسی را با رقیب برابر تقسیم کنند، آیا در انتخابات آینده که حزب وحدت و جنبش با جمعیت ایتلاف کرده اند و تکت انتخاباتی تشکیل داده اند، نمی شود گفت که غنی تن به سپردن قدرت به رقیب بدهد و توان ایستادگی و مقاومت نداشته باشد؟

به نظر می رسد که در انتخابات آینده امکان یک تحول بزرگ، وجود دارد و نیروهایی سیاسی و فکری باید بیشتر به این مساله تامل نمایند.

صفرمحمد مظفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وحدت
جمعیت
جنبش
نظرات بینندگان:

>>>   این که حالا محقق در پهلوی کی قرار دارد و منحیث معاون دوم کی در انتخابات خود را ثبت نام کرده است،متاسفانه از یاد صفر محمد رفته است.
خاک در سر این حافظه ضعیف!

>>>   چرا خودرا به کوچه حسن میزنید ؟ برنده بهر صورت اشرف غنی است ،از همین حالا باید بدانید، به هیچصورت قدرت رابه کسی نمیدهد وخوب میکند ، نباید بنام انتخابات بازهم قدرت وسرنوشت مردم رابه جنگ سالاران بدهد اگر چنین کند نزد مردم وتاریخ محکوم میشود او باید پنج سال دیگر در قدرت باشدواین مراتبه همه مفسدین سی سال قبل را از صحنه سیاست وحکومت تصفیه نماید یکی را برضد دیگری بجنگاند وآخرش هردورا از صحنه خارج سازد
ر

>>>   هر قدر قوی شود هیچ کسی پشت ایزک خردوان ‌و لوطی نمیرود صرف به تعداد دزدان افزود می‌شود

>>>   اگر این سه حزب بین خود جور نیایند اوغان هرسه حزب را نابود میکنند اینها باید اوغانهای فاشیست را از بدنه حزب خود دور سازند

>>>   از کلوخ ها جرقه آتش ارزو کردن یک اشتباه است ۱۹ سال است که بازی میخوریم.
خارکش

>>>   غنی را پیک اجل به خود میخواند و فرصت رفتن به انتخابات را نخواهد یافت.

>>>   هیچ تغییر بوجود نمی آید، چون دیگر بانک رای در کار نیست و مردم بالای کمیشنکاران قومی اعتماد ندارند.
هراتی

>>>   چنین ایتلافها قبلا هم صورت گرفته بود اما سرحدش به کولاب رسید بیغم باش

>>>   موافقم

>>>   اقای مظفری!بدون جهت نه خودرا به تشویش بیاندازیدو نه مارا. ریس جمهور شمارا امریکاتعین میکند. به گفته مردقدیم متباقی قصه همه مفت است.
عاقل

>>>   در انتخابات اول دوستم کله خام عقل اش درست کار نکرد.کله خامی وبیسواد بودن اش را ثابت نمود.که حتی به قیمت جان اش نزدیک بود تمام شود بعد از آن که غنی چلپاسه.توسط رای هوا داران دوستم به نقطه برنده شدن رسید.برای ازبین بردن دوستم هر روز نقشه میکشید غنی چلپاسه دراین کار تا جای موفق هم شده.بود اما دوستم کله خام متوجه شد که پیش غنی به اندازه پشم هم ارزش ندارد.دنبال نیش دارو می گشت چهار سال از عمر اش را در تعبيد وکار های بی معنی سپری نمود
( جان محمد از پکتیکا

>>>   پیزار کج اوغان هیچ وقت راست نمی شود هر کس به امید راست شدن است در اشتباه است در اشتباه است در اشتباه ه ه ه ه ه
شما ازین انتحاری ها توقع علم و دانش و اختراع دارید ؟؟؟ عجیب است

شما ار انتحار اینها باید دانسته باشید که از بس که تعصب دارند حتی به خود هم بند نیستند

میگن یا ما بخوریم یا بمریم
تعصب تا این حد را فقط خاک گور می تواند جواب بگوید

>>>   دور از احساسات واقعا تعلیل خوب و به اساس چشم دید است بدون شک داکتر عبدالله در انتخابات پیشرو قوی ترین تیم را دراد و کسانی که به نام دزد و قاچاقبر هم بود از خود دور ساخته

>>>   برو بیادر امتخابات نیست باز تیکه دارن با هم توافق میکنند ویک نفر را از بین خود تعین میکنند وپنج سال عمر این مردم رادرتاریکی ضایع میسازند .

>>>   این که حالا محقق در پهلوی کی قرار دارد و منحیث معاون دوم کی در انتخابات خود را ثبت نام کرده است،متاسفانه از یاد صفر محمد رفته است.
هر قدر قوی شود هیچ کسی پشت ایزک خردوان ‌و لوطی نمیرود صرف به تعداد دزدان افزود می‌شود

>>>   معاش بگیر فیسبوکی های اشرف غنی در پوف لاف و توهین و تحقیر بدیگران میخواهند معاش خود را هلال کنند و به غنی دلخوش بار اورند اما حقیقت چیزی دیکریست که در این انتخابات پیشرو مانند انتخابات قبل از سال ۱۳۹۳ که دو فیصد رای را انهم با داددن پول بدست اورده بود اینبار هم از دو فیصد رای اضعاقه گرفته نمیتواندکاری را در طول پنسال ذشته بنفع ملت و کشور انجام نداده است جز وعده های دروغین عوام فریبانه و قوم پرستی و دشمنی با مردمان فارسی زبان و ازبیک دیگر کاری نکرده است .

>>>   متعصبترین گروهاوغانها یاپشتونها هستند۰
همین اوغان ها یا پشتونها هستند که گاهی طالب میشوند، و گاهی گلبیدینی، گاهی داعشی، و حتی گاهی جنایتکاران خلقی و نجیبی ویا فاشیست های اوغان ملیتی میشوند۰ ولی بازهم خود اینها و رهبر های اینها بر اساس همان روابط تعصبات قومی و پشتونولی خود همه باهم یکی میشوند، یعنی چون همه اوغان هستند و باهم وجه مشترک تعصبی قومی دارند به اساس همان وجه مشترک باهم همبستگی و همکاری میکنند۰ خلاصه که تمام این وحشت و کشتار ها را همین اوغان ها میکنند، فقط به اشکال مختلف، ولی بازهم به اساس همان مشترکات قومی تعصبی از همدیگر دفاع میکنند و انگشت ملامت را هم با دیده درائی بطرف دیگر اقوام یعنی غیر اوغانها میگیرند۰

>>>   میگویند که بار کج به منزل نمی رسد هزاره ها بدو خود دیگر هیچ کس را قبول ندارد انهم یکی از مهره های جاسوس همسایه ازبک ها حال فهمیدند که دوستم کسی نیست که بالایش حساب کند حال تمام طالبان شما مربوط قوم ازبک است . مردم تاجک مردمان سالهای قبل نیستند که پشت چند تا دزد رهزن چاپلوس زن طلاقهای شورای نصوار بدوند سران شورای نظار که به ناحق از تاجکان نما یندگی می کنند 1% هم از جپاولگران و دزدان وادمکشان و نصوار پکهای پنجشیری حمایت کنند حال مردم تاجک فهمیدند که پنجشیری های گمراه و دزد بدون قوم خود به دیگر هیچ تاجک اهمیت قایل نیستند هزاره های از اول به همه معلوم اند که اینها پله ترازو را می بینند اگر پله ترازو غنی پاضین امد همه وهمه خودر را مگس دور شرینی میسازند اگر از عبدالله پله سنگین شد طرف عبدالله باز هزاره ها کجا از خود اراده دارند همه مربوط اخندان ایرانی اند اگر گفت بمیر میمیرند واگر زنده شو زنده میشوند محقق هیچ کاره نیست محقق صرف در فکر مقاربت جنسی با زنان خود اس وبس اگر عبدالله ویا اتمر یک کیله کلان ویا ایس کریم در دستش بدهد همان را چوشیده قناعت می کنند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است