معاونان اول و دوم مجلس تعیین شدند
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۲۷    ۱۳۹۸/۴/۱۱ کد خبر: 159281 منبع: پرینت

مرحله دوم انتخابات اعضای هیات اداری مجلس روز سه‌ شنبه (۱۱ سرطان) برگزار شد که در نتیجه امیرخان یار با کسب ۱۳۱ رای تایید به عنوان معاون اول و احمدشاه رمضان با کسب ۱۱۹ رای تایید به عنوان معاون دوم مجلس انتخاب شدند.
آقای یار پیش از این نیز به عنوان معاون دوم مجلس ایفای وظیفه کرده است.

در انتخابات امروز مجلس ۲۳۶ نماینده از حق رای خود استفاده کرده بودند و هر نامزد برای برنده شدن به ۱۱۹ رای تایید نیاز داشتند.
محمدالله بتاش رقیب آقای یار در انتخابات نیابت اول بود که با کسب ۵۰ رای تایید نتوانست به این کرسی برسد. در انتخابات نیابت اول ۹ رای سفید ۴۶ رای باطل از سوی نمایندگان استفاده شده بود.
در انتخابات معاونیت دوم نیز احمد شاه رمضان نماینده مردم بلخ در مجلس با اخذ ۱۱۹ رای تایید معاون دوم مجلس شد؛ ولی سید احمد سیلاب با ۶۴ رای تایید نتوانست به این کرسی دست یابد.
میر رحمان رحمانی رییس مجلس نیز موافقیت آقای یار و رمضان را در پست‌های معاونیت اول و دوم تبریک گفت.

در انتخابات پست منشی مجلس هم خدیجه الهام ۵۲ رای تایید، عبدالقادر قلات وال ۷۷ رای تایید و سید طاها صادق ۷۶ رای تایید به دست آوردند؛ اما هیچ کدام نتوانستند به این کرسی دست یابند.
در انتخابات منشی مجلس هم ۱۴ رای سفید و ۱۷ رای باطل از سوی نمایندگان استفاده شده بود.
بناً دور دوم مرحله دوم انتخابات منشی میان آقای قلات وال و صادق فردا برگزار خواهد شد.

در انتخابات نیابت منشی هم ذکیه سنگین ۳۶ رای تایید، نظیفه زکی ۴۶ رای تایید، عبدالبصیر عثمانی ۴۵ رای تایید و نعمت الله کریاب هم ۷۰ رای تایید به دست آوردند؛ اما هیچ کدام نتوانستند پست نیابت منشی را از آن خود کنند.
در این انتخابات ۲۰ رای باطل و ۱۹ رای سفید استفاده شده بود.

بناً دور دوم مرحله دوم انتخابات نایب منشی نیز میان نظیفه ذکی و نعمت الله کریاب که در دور اول بیشترین آرای نمایندگان را به خود اختصاص داده بودند، برگزار می‌شود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
نظرات بینندگان:

>>>   عجب ریشخندی است به و الله پول و نان از خون ملت هست دیگه شما پارتی بازی تانرا انجام بدهید. اگر بنده جای شما بودم به یقین که زهر نوش جان میکردم و این اعمال پست و شوم را تکرار نمی کردم.
شرم بر شما خایینین باد!
یک شخص از سویدن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است