من از تكرار تاريخ مي ترسم!
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۳    ۱۳۹۸/۴/۱۲ کد خبر: 159291 منبع: پرینت

از روزهاي وحشتناك تر بر جامعه غير پشتون هراس دارم.
از گسستن زنجير هاي اتحاد از رخنه كردن خيانت كاران در صفوف و رهبري جامعه غير پشتون، از ترور و زنداني شدن جوانان غير پشتون و مسلح كردن افراط گرايان مذهبي اوغان مي ترسم و در آنسو از بي همتي و بي غيرتي سران
غير پشتون مي شرمم.
مي ترسم از اينكه داستان نسل كشي مهمند، نادر غدار، مغول، رواندا، ميانمار، بوسني،استالين برعليه مردم ما بار ديگر تكرار شود.
از حاكميت يك اقليت افراطي قبيله فاشيسم بر اكثريت يك جامعه در شگفتم!
مي ترسم..!!
گام به گام با توطئه حساب شده و سنجيده رهبران شوونيست پيش مي روند اهداف هاي قومي شان را پيش مي برند ديگر كسي در ميدان جامعه غير پشتون نيست مردم به آن اعتماد كند.
غير پشتون ها امروز در بيرحمانه ترين دوره سياه تاريخ خود بعد از قتل عام هاي مهمند و نادر غدار بسر مي برند. قتل عام و بي خانماني مردم قندوز، فارياب، جوزجان،ميرزاو لنگ، نا امن ساختن بدخشان،هرات،تخار و...
ارسال نيروهاي ورزيده تروريست به مناطق غير پشتون، ترور، تحقير، تبعيد و زنداني رهبران غير پشتون و... همه در سايه نفرت دولت پشتونيستي غني پيش مي رود و هر نوع حركت دولت غني با در نظر داشت منافع قومي صورت مي گيرد و در آنسو مردم غير پشتون تاوان اشتباهات جهالت رهبران خود را مي دهند.
اگر رهبران غير پشتون درك از اوضاع سياسي و تاريخي داشتند به منافع مردم خود توجه مي كردند
دوستم تبعيد نمي شد
محقق بي صلاحيت نمي شد
عطا بركنار نمي شد
قيصاري،عليپور، خراساني زنداني نمي شدند!
تاريخ دارد تكرار مي شود نشانه ها حكايت از روزهاي دارد كه "مهمند ديگري بنام اشرف غني ظهور كرده است" و براي افغان سازي كشور از هيچ جنايت و خيانتي دريغ نمي كند... اگر جلو افغانگرايي و افغانسازي افراط گرايان پشتون گرفته نشود روزهاي وحشتناك تر از ديروز شب هاي ترسناك تر از گذشته در انتظار جوانان مان است.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پشتون
طالب
نظرات بینندگان:

>>>   هیچ کدام گپ نیست.
زمانی که حکومت اعتلافی تشکیل شد،اشرف غنی تخلص خود را که احمد زی بود،پس کرد.عنوان ولسمشری را قبول نکرد و گفت من خدمت گار مردم هستند و به تمام اقوام تعلق دارم.
اما بعد از تشکیل حکومت اعتلافی که داکتر عبدالله و دوستم خواهان قدرت اجرایوی زیاد شدند و در شمال اتحاد عطا محمد نور و دوستم و محقق بمیان آمد،اشرف غنی لنگی سیاه طالبی به سر کرد و حکمت یار را از پاکستان خواست تا در مقابل نیروی شمال مقاومت کند.
حالا که اعتلاف شمال برضد اشرف غنی از بین رفته است،دشمن درجه یک اشرف غنی طالب است که میخواهند توسط امریکا بنام مذاکرات قدرت را از اشرف غنی بگیرند.
حالا اشرف غنی دوباره به شمال روی آورده است.معاون اش امرالله صالح است و سخنگوی اش صدیق صدیقی است،رییس مجلس نمایندگان اش رحمانی است و اگر او در انتخابات برنده شود،چوکی های زیادی به تاجک ها و ازبک ها و هزاره ها داده خواهد شد،در صورتی که رهبران آنها از اشرف غنی دفاع کنند.

>>>   اقای امیری!تا وقت من زنده هستم ازهیچ چیزی نترسید. ملاها میگویند بدون اراده خدا برگ تکان نمیخورد. شایداراده خدا چنین است که پشتونها ظلم کنند٫ شمابنویسد وما بخوانیم. چاره چیست؟
عاقل

>>>   به نظر امیری صاحب عطای دزد هم یک شخصیت است !افغانستان توسط عطا آباد میشود

>>>   از حکومت و طرز رفتار پنج ساله حکومت غنی هر بی مغزی نیت او را می فهمد.او در این پنج سال چه خدمی برای کشور کرده است؟ جز اینکه نا امنی را به نفع طالبان گسترش داده و اقوام غیر پشتون را به انزوا کشانده و تمام قدرتهای کلیدی را به اقوام کوچی خود سپرده است. اگر یکی دو تا تاجیک و ازبک یا هزاره در کنار خود نگه می دارد برای اهداف سیاسی و غرض های نامقدس است. هرگاه تاریخ مصرف آنان تمام شد آنان را هم کنار می گذارد و سپس به دنبال افراد تازه می گردد. مثلا تاریخ مصرف شاه حسین که از خود اشرف غنی کده هم اشرف غنی تر بود، کنار گذاشت و یک عنوان بی خاصیت و بی اثر را به او داد که از این مشاورا کابل پر شده است و فقط معاش و پول می گیرند و هیچ خاصیتی دیگری ندارند. اشرف غنی آمده است تا پروژه ناتمام عبدالرحمن خان را تکمیل کند او نیامده که افغانستان را به یک ملت تبدیل کند و تمام اقوان را به برادرانی تبدیل کند که در کنار هم با محبت و عشق زندگی را پیش برده و برای کشورش خدمت کنند.

>>>   اگر به عمق قضیه نگاه کنیم آیا اساس گذار این فاجعه خودی این رهبران و زورگویان تاجک واوذبک وهزاره نبودندکه بخاطر دزدی وغارت وچوروچپاول وپر کردن جیب هایشان تمام ارزش های مردم ووطن شان رازیرپای گذاشتند وفاشیتها آنهارا هوشیارانه مصروف این کارها کردند.تا جایکه من دیدم مردم بسیاری اذ ولایاتهای سمت شمال از بسکه این مجاهدین وزورگوان برسرشان ظلم کردن میگوی سگ اوغان ازین ها کرده شرف داردو منتظر آمدن همان فاشیست ها هستند تااین میکروب های جامعه دوا پاشی کندوبه آرامش برسند.پس خودما ملامت هستیم.
و.د

>>>   مـه از دزد های شمـــــالــی میترسم !

>>>   آقای امیری، تشویش و دغدغه ایکه به فکر ملیونها هموطن ما وجود دارد را٫ به تصویر کشیده و در قالب یک مقاله در آورده، وظیفه متاباقی به همرسانی این مطلب است تا مردم از خواب گران بیدار شوند. باید باور داشت که که هیچ تلاش و مبارزه ای بی اثر نخواهد بود.
من به عنوان یکی از خواننده ها از آقای امیری تشکر می کنم و برایشان از خداوند درخواست سلامتی و موفقیت آرزو می‌کنم که به تلاشش از طریق قلم ادامه بدهد.

>>>   جنگهای اخیر بیشتر نزدیک مرزهای غربی و شمالی شدت میگیرد یا در شهرها، و مناطقی که مخالفین منطقوی امریکا نفوذ دارند.
جغرافیای افغانستان همواره مورد طمع و دخالت بوده و خواهد بود که از کنترل یک کشور و خود افغانستان خارج است و حتی چین منحیث قدرت اقتصادی جهان اگر میخواست امنیت و ثبات لازم در منطقه و افغانستان را بیاورد و منفعت بیشتری ببرد، اولاً همان وجهه و انگیزه مضاعف را نداشت و دوماً چنین هزینه کلانی را امریکا و غربی ها متحمل شده را باید متحمل میشد. که البته امروز هم تا حد زیادی موافق با صلح و مشارکت امریکا در منطقه شده ولی بعضی مخالفین دیگر امریکا که نظام و عمق استراتژیک متضاد با امریکا دارند بیشتر خواهان بی ثباتی و بی نظمی در افغانستان هستند تا با تفرقه و آتش اندازی فرصت را از افغانها و حتی منافع جهانیان بگیرند.
گرچه زیاد به طبل نفاق ، تخریب نظام و صلح میکوبند ولی جز تخریب افغانها و مخارج خود، نتیجه ای در مقابل منافع منطقوی و جهانی نخواهند گرفت.
شریف الله جاغوری

>>>   جعفر عطايى
کسی که بعد از این پنج سال تجربه، باز به لاف و گزاف داکتر عبدالله توجه می‌کند، به نظر من احمق محض است. این مثل روز روشن است که اگر عبدالله برنده انتخابات هم شود، شهامت دفاع از پیروزی را ندارد. دفعه قبل رای تاجیک و هزاره را حیف کرد و این دفعه احتمالا رای بخشی از تاجیکان، هزاره‌ها و ترکان را بر باد خواهد کرد.
عبدالله یک مهره سوخته و تجربه‌شده است. رای ندادن بهتر از رای دادن به عبدالله است.

>>>   ایا می ترسید که تاریخ 1000 سال قبل تکرارا و سامانی نو برخیزد؟ اگر جنین است ّس نترس! هیچ کس تا حال چایخورده ّیدانشده است!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است