مصارف گزاف گرامیداشت از روز استقلال، منطق ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۶    ۱۳۹۸/۴/۱۳ کد خبر: 159298 منبع: پرینت

مصارف گزاف برای گرامیداشت از آنچه روز استقلال نامیده می‌شود، منطق ندارد. نه این‌که استقلال نداریم، بلکه برای این‌که پول نداریم.
خارجی‌ها به سرنوشت ما حاکم‌اند؛ دست ما به تگدی بسوی جهانیان دراز است؛ میلیون انسان در کشور ما اسیر بد امنی، فقر، ناآگاهی و روزگار سیاه‌اند. حتی اگر اینها نباشد، بازهم دلیلی وجود ندارد که صدها میلیون را صرف تجلیل از استقلال کنیم.

انگلیس‌هایی که مدعی گرفتن استقلال از آنان در صد سال پیش هستیم، نقش مهمی امروزه در تعیین سرنوشت سیاسی ما دارند. حتی طالبانی که مدعی جنگ برای استقلال کشور هستند، مزدوران تمام عیار یکی از کشورهایی(پاکستان) هستند که خود هنوزهم بعد از شصت سال حضور در صحنه بین‌المللی، رفتار و منش مستعمره‌یی دارد.

افکار حتی نخبه‌های سیاسی و دولتمردان ما اسیر اوهام قومیت، تبار و مذهب است. اگر معنای واقعی استقلال و آزادی را درک کرده باشیم، در قدم اول باید اذهان و افکار خود را از اسارت تفکرات ویرانگر خلاص کنیم. اگر در این راه هزینه کنیم، خالی از فایده نخواهد بود. اما هزینه کردن برای پارچه سه رنگ خریدن، کمکی به غرق شدن یک ملت در کام اوهام و تباهی بیشتر است.

از بعد کمپاینی خود را سرسپرده استقلال نشان دادن، تا حدودی می‌تواند در فریب افکار عامه ممد واقع شود اما تامین هزینه‌های هنگفت آن از جیب مردم، جرم است.

نورالله وليزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مصارف گزاف
استقلال
نظرات بینندگان:

>>>   همین مراسم در زمان های گذشته هم گرفته میشد در زمان ظاهر و داوود خان یک روپیه خرج نمی شد.اصلا هزینه نمودن دراین مراسم معنی ندارد.همه این کار های خبیثانه و کثافت کاری زیر پای ریس جمهور مرده گاو است .این شخص همیشه شریک دزد و یار قافله است.درغير از آن بدون اجازه این شخص چنین ریخت و پاش غيرممکين است.میگویند تا زمانی که.احمق است مفلس در نمیماند همان پولها را به چهار خانواده فقیر بدهید که شب ها گرسنه میخوابند .بچه هایشان پای لچ کفش ندارند.متاسفانه اشخاص بیشرف برای این که پول چیزی بدست شان بيوفتد .حق مردم و بیت المال را مثلی گوشت سک میریزند به جیب های کثیف شان.زن و بچه هایش را ازهمین پول کثیف اعاشه اباطه میکند

>>>   تجليل از استقلال نامنهاد افغانستان فقط بخاطر بزرگنميي أمان الله خان صورت ميگيرد. افغانستان اصلا استقلالي ندارد امروزه كه دولت نامنهاد مليون ها دالر را بخاطر برگذاري وبزرگداشت ازين روز تخصيص داده وواعظان دروغين وإغفال شده آماده گلو پاره كردن هستند تا از اين روز به قدرداني ياد كنند وأفغانستان را كشور مستقل جاوه دهند واز يك فراري وطن فروش چون امان الله بعنوان قهرمان ياد كنند كنند، اين در حالي است كه اين سرزمين عملا در اشغال بيگانه ها قرار دارند. كرزي و اشرف غني ودارو دسته تكنوكراتهايشان كه قدرت را در قبضه دارند به زور خارجيها مانند اسلاف شان به اريكه قدرت تكيه زده اند. اينها در عوض اينكه بنام روز آزادي تجليل نمايند بايد ازروز بردگي وخاك فروشي شان تجليل نمايند اينها همه نمايندگان استخبارات قدرتهاي جهاني از جمله انگليسها هستند كه به نيابت از آنه درين سرزمين حكمروايي ميكنند. نفرين بر وطن فروشان اين دشمنان انسانيت واسلاميت مرم سلحشور وقهرمان افغانسان.
شهاب ثاقب

>>>   با این ده ملیون دالر میشد یک کلینیک تشخیصی مجهز طبی در کابل ساخته شود تا هموطنان مجبور نباشند برای ویزه پاکستان در عقب دیوار های سفارت پاکستان بخوابند و بی حیثیت شوند.
اما این پول ها خرچ کمپاین های بیجای غنی کوچی بنام لویه جرگه یا تجلیل از چیزی که نداریم میشوند.

>>>   كدام استقلال؟ فروختن قسمت هاي مهم جغرافياي آنطرف ديورند، پنجده و هرات؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است