بهتر است از این بیشتر خود را رسوا نسازیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۰۲    ۱۳۹۸/۴/۱۳ کد خبر: 159299 منبع: پرینت

کسی اهلیت مذاکره با طالبان را دارد که نماینده‌ی نظم مستقر و نهاد مشروع سیاسی (دولت جمهوری اسلامی افغانستان) باشد.
مذاکره‌ی اشخاص غیر رسمی، نخبگان بی‌خبر و یا فرصت‌طلب با طالبان به هر نام و انگیزه‌یی، قیام در برابر جمهوریت و توهین به نسلی‌ست که عقلانیت و آزادی را برای شکل‌دهی سرنوشت خویش برگزیده است.

عاشقی با طالبان، عاشقی یک جانبه است و مشارکت در مراسم بیعت پیش‌گیرانه برای مشروعیت‌بخشی به امارت طالبانی در اینجا و آنجا، هیچ ضمانتی برای حفظ جان، جاه و مال بیعت‌کنندگان نمی‌کند.

طالبان مولود ماهیت خشن و خون‌بنیاد خویش اند. بقای آنها نیز منوط به حفظ این ماهیت و وفاداری به دوام پروژه‌های ویران‌گر و براندازند‌ه‌ی دشمنان این سرزمین است. هرنوع تغییر در این ماهیت و یا انصراف از پیشبرد این پروژه‌ها به معنای نابودی آنها است.
پس آنان همانی اند که بودند.

بهتر است از این بیشتر نه خود را رسوا سازیم، نه خواسته و یا ناخواسته سهمی در نابودی «اقتصاد آگاهی» و بنیادهای مدرن کشور داشته باشیم.

عزیزالله آریافر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
عاشق
نظرات بینندگان:

>>>   یک نسبیتی به شما حق میدهیم جناب آریافر. ای کاش آنسان که به دهن مبارک بزیبد «حکومت مشروع» داشتیم. اینسو و آنسو در آخرین تحلیل که زیاد صغرا کبرا نمیخواهد؛ امریکایی است. «بزرگنمایی» و «مشروع نمایی» طالبان و حتی اگر کسانی به «بیعت» وسوسه شده اند؛ امریکایی است حتی المان و اروپا و پدر و مادر همه انگلیس شاید در آن چندان سهیم نباشد.این را هم افزودم که مفاله شاید تاریخی شمارا کاملتر کند:
1. گلبیدین هم همانقدر که خون میریخت جار میزد که تا امریکایی در افغانستان باشد به افغانستان بر نمیگردم اگر برگردم از امت رسول الله نباشم. طالبان هرگز و هرگز از امیر کبیر جهاد افغانستان حضرت حکمتیار تفاوتی ندارند . امروز یا فردا خواهید دید.
2. تخت کابل بی متکای بیگانه استوار نبوده است و نخواهد بود؛ تاریخ برای هزارمین بار این حقیقت را فریاد میکند. امیر یعقوب و امیر عبدالرحمان پدران تنی همین طالبان و دیگر حاکمان دست نشانده نیستند؟؟؟ کم شواهد فاش شده که در روزگار ابر قدرتی امریکا مجاهد و طالب و داعش و القاعده یک خالق و پروردگار دارند_ امریکا!؟؟؟؟
3. پاکستان و عربستان ...که بیست و اندی سال پیش بر افغانستان «امارت اسلامی طالبان» نازل کردند؛ فقط اضلاعی از حکمرانی امریکا بودند و هستند!
4. اینکه پایگاه بگرام و قرار گاه های دیگر دو چند میشود معنایش اینست که نگهداری حکومت برهنه طالبانی ـ امریکایی هم اهداف کلانتر و هم ترس ها و مشکلات بیشتر دارد که ترامپ آنرا با ملغمه «هاروارد تروریست ها» کد گذاری کرده است

>>>   گذلارش نامه :
عامل انتحاری نزدیک خیمه زنان معترض نفر امنیت ملی بود
یک منبع به گزارشنامه افغانستان اطلاع داد فردی که ظاهراً خودش را نزدیک خیمه بانوان معترض به نتایج انتخابات اخیر پارلمانی رسانده بود، تروریست نه بلکه یکی از اپرات اداره امنیت ملی بود. ارگ از بخیه زنی لب ها به وسیله بانوان معترض مشوش است و از عواقب کلان شدن این معضل بیم دارد. فیصله برین شده بود که کسی به نام انتحاری با اسلحه و واسکت انتحاری خودش را به منطقه برساند و آن گاه طوری نشان داده شود که ماموران امنیت ملی عامل انتحاری را که می خواست خیمه را منفجر کند؛ دستگیر کرده اند!
منبع به نقل از طالبان می گوید که برای طالبان اصلاً اهمیتی ندارد که چند تن از زنان علیه غنی دادخواهی راه انداخته اند. این صحنه سازی به خاطر آن بود که زنان خیمه شان را برچینند و روانه ولایات خود شوند

>>>   آقای آریانفر ! کجای این حکومت فاشیستی ، تک قومی ، فاسد ، بیکاره و دو سره که یک سره آن نزد انسانی بشدت مریض و قوم پرست قرار دارد ، ملی است ؟ حکومت زمانی میتواند مشروع باشد که از جانب اکثریت مردم انتخاب گردیده باشد . این حکومت فاشیست و سردار فاشیستان یا ریس ارگ با تقلب و آرای گوسفندی با فریب ونیرنگ قدرت را بدست گرفته و از روزیکه به اریکه قدرت تکیه زده است ، شعار و عملکردش راندن سایر اقوام از قدرت سیاسی است ، هزاران هزار جوان و فامیل را این حکومت به کام مرگ فرستاد ، شما چگونه از این حکومت فاسد دفاع کرده و نماینده مشروع مردم کشور میدانید؟
کوه کن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است