هزاره‌ها و فقدان استراتژی
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۹    ۱۳۹۸/۴/۱۵ کد خبر: 159322 منبع: پرینت

هزاره‌ها در کمپاین‌های انتخاباتی تیم‌های انتخاباتی بیش از دیگران فعال هستند، در انتخابات بسیار گسترده شرکت می‌کنند، در تدوین منشور انتخاباتی تیم‌ها، نقش اساسی دارند، در رسانه‌ها با تمام از تیم‌ها به‌خوبی دفاع می‌کنند و...

اما حاصل نتیجه‌ی تمام این تلاش‌های گسترده، خیزخیزک‌ها و کنگره‌ها، فقط و فقط رسیدن یک فرد هزاره به جایگاه معاونت بدون صلاحیت ریاست جمهوری است و بس، برای مردم ما نه در عرصه‌ی اقتصادی، امنیتی، انکشافی و... هیچ منفعتی را در پی نداشته و ندارد.

افراد و جریان‌های هزارگی که وارد تعامل با تیم‌های انتخاباتی شده‌اند، باید دیدشان را از منافع شخصی و فردی فراتر ببرند و از تیم‌ها در صورت پیروزی، پروژه‌های انکشافی و دیگر امتیازاتی که به منفعت عموم مردم باشد، بگیرند.

در شرایط حساس کنونی که وضعیت امنیتی رو به وخامت است و مردم ما از هر سو در معرض تهدید قرار دارند، باید اولویت جریان‌ها و شخصیت‌های سیاسی ما در تعامل با تیم‌های انتخاباتی، تأمین امنیت مردم ما و استقرار نیروهای امنیتی در مناطق مرکزی و تأمین عدالت اجتماعی باشد.

محمد نسيم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هزاره
استراتژی
نظرات بینندگان:

>>>   هزاره ها تازه شروع کردند 😰 هنوز اول عشقه سفر دنباله داره! تا حالا هزاره ها طفيلي وشهروند درجه چندم بودند کم کم یاد میگیرند راه درازی در پیش دارند، خدا را شكر مقاله نوشته، روش تحقيق، ويراستاري و... را بالد شدند، سیاست را بعد از چند قرن یاد میگیرند. آرام آرام ظرفیت قدرت را پیدا میکنند.
شینواری هزاره.

>>>   آقای جعفری، آیا تمام این خواسته های تانرا در آینده نزدیک از یک دولت طالبانی نیز طلب خواهید کرد؟
هزاره جات ناف دنیا نیست.

>>>   هزاره ها درک کرده اند که تا ثباث و سیستم در کشور نیاید و تا از نگاه ظرفیتی و اقتصادی به سطح موثری نرسند، استراتژی شان هم چندان جواب نمیدهد.
هزاره ها وقتی میتوانند استراتژی پیشه کنند که علاوه بر سطح دانش، ظرفیت اقتصادی خود را نیز ارتقا دهند و بتوانند جریانات و ارتباطات سیاسی و اجتماعی خود را با خودکفایی و عزت نفس بیشتر پیش ببرند. که فعلاً معامله گران و تخریب گران فرودست آنها از فقرزدگی و بی باوری جامعه استفاده میکنند و فرصت روشنگری و حرکت مناسب و استراتژیک مردم را میگیرند.
اس پ هزاره

>>>   چشمانت را صدقه حرفهای دلم را گفتی رهبران ما همین طوری است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است