شینواری: طالبان انتخابات را نمی‌پذیرند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۵    ۱۳۹۸/۴/۱۵ کد خبر: 159324 منبع: پرینت

جلال‌الدین شینواری در امارت ملامحمدعمر معین وزارت عدلیه‌ بود. او در حال حاضر هم با رهبران طالبان تماس دارد.

آقای شینواری می‌گوید که طالبان به چیز دیگری غیر از برگشت امارت اسلامی رضایت نخواهند داد. شورشیان طالب از دموکراسی متنفّر اند.

به باور شینواری اگر رهبران سیاسی طالبان در مورد دموکراسی انعطاف نشان دهند، شاخه‌ی نظامی گروه طالبان آن را نخواهد پذیرفت. شاخه‌ی نظامی طالبان است که برای رهبران سیاسی این گروه خط سرخ مذاکرات را مشخص می‌کند.

شینواری می‌گوید که طالبان انتخابات را نمی‌پذیرند و در مذاکرات قطر از امریکایی‌ها خواسته‌اند که زمینه را برای برگشت امارت آنان فراهم سازد.

به گفته‌ی او طالبان به امریکایی‌ها در قطر گفته‌اند: «امارت ما را شما سقوط دادید و حال باید آن را دوباره بر حال کنید.» به باور شینواری اگر رهبران سیاسی طالب انعطاف نشان دهند، شاخه‌ی نظامی طالبان آن را نمی‌پذیرد و در صورتی که طالب‌ها منشعب شوند، وضعیت از حالا هم بدتر می‌شود. اما مقام‌های دولت افغانستان می‌گویند که برگشت امارت طالبان برای افغان‌ها قابل قبول نیست.

فهیم فطرت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   جوابش را مفسدین و غاصبین بدهند!

>>>   برادر طالب ها میدانند که در انتخابات 10 فیصد رای هم حاصل کرده نمیتوانند بخاطریکه مردم از پنجاب و پاکستان و مزدور مزدور که طالب است نهایت نفرت دارند بنا تاریخ ثابت نموده است که مردم افغانستان بیگانه ستیز هستند افغانها طالب را به مثابه یک استفراق و لاشخور میدانند به همین خاطر است که که هیچگاهی به انتخابات تن نمیدهند زیرا در انتخابات و نظام مردم سالاری شیراز شیر و آب از آب جدا میشود.
قیوم احمدزی

>>>   بگفته شینواری طالب خاین جاسوس پاکستان که طالبان از امریکا خواسته امارت طالبانیرا شما شکست داده اید باید دوباره همان امارت طالبان را پس دهند پس طالبان ترورست دشمن خاک و مردم ما اله دست پاکستان در جنگ افغانستان بخاطریکه حق به حقدار برسد و عدالت تامین گردد چون حکومت مجاهدین توسط نظامیان پاکستان بشمول جرالان و اعضای بر جسته ای اس ای و ملیشای پاکستانبزیر نام طالبان و امارت خود ساخته پاکستان که در خاک انکشور ساخته شده بود واز راه سرحد اسپین بولدک با تانک و توپ و سلاح های پیشرفته نظامی وارد خاک افغانستان گردیدند و جنگ را اغاز کردند و قسمت زیاد خاک ما را اشغال و امارت اسلامی طالبانی را بجای حکومت مجاهدین ساختند و قانون طالبانی خلاف اسلامی را بر بالای مردم ما عملی کردند تا اینکه سر انجام پس از پنجسال امارت خود ساخت پاکستان بزیر نام طالبان توسط مقاومتگران و بر طبق فیصله ملل متحد به همکاری قوای ایساف در راس امریکا به اشغال کشور ما توسط پاکستانی ها خاتمه داده شد نظمیان پاکستان و سر کرده های طالبان توسطچرخبال های پاکستاناز افغانستان به پاکستان انتقال داده شد امارت طالبانی کدام حکومت مشروع و خواست مردم نبود که ازبین رفته دوباره احیا گردد امارت طالبان ساخته و بافته پاکستان بغرض فریب اذهان عامه دست نشانده پاکستان اشغال افغانستان توسط پاکستان دشمن دیرینه افغانستان بود نه چیزی دیگری پس اگر خواهان پس گیری امارت طالبانی هستند پس دادن حکومت مجاهدین که خواستاکثریت مردم هم بود باید انهم پس داده شود که به اینترتیب امارت نام نهاد پاکستان خود بخود نفعیه میگردد مردم ما هر نوع سختی و مشکلات جنگ را قبول دارن ولی حکومت دست نشانده بنام امارت اسلامی طالبان جاسوسان پاکستان وابسته به انکشور را قبول ندارند ونمی پذیرند.

>>>   آیا در آی اس آی انشعاب بوجود آمده ؟ چرا برای گلو میگوید انتخابات دراسلام حرام نیست اما برای اینجاهلین گفته اند انتخابات حرام است؟؟

>>>   افغانهای غيور به زور امارت اسلامی را بر حال ميکنند .

>>>   شينواري و مينواري و زي ها و خيل همه در باتن عشق خاص به تروريستان اوغان خود و پاكستان دارند ، اگر نظام غير فاشيستي و اوغاني ميبود اين سخن گويان تروريستانرا گرفتار و اعدام ميكرد ، همين شينواري را غني فاشيست لعنت الله عليه به يك وزارت معرفي كرده بود كه توسط داكتر عبدالله رد شد ، اينها همه يكي هستند ، بايد اقوام غير اوغان به شيطانت اوغان پي برده اين ناموس فروشانرا شناخته بالايشان اعتماد نكنند

>>>   امارت شان را امريكا نه بلكه مجاهدين و مقاومت گران سقوط داد. امريكا صرف از بالا ميزد در زمين همين فرزندان اصيل وطن بود كه طالب را نابود كرده تا غار هاي پشاور دواند. ولي متاسفانه دولت را به چند تا دزد از خارج امده متعصب تحويل دادند كه نتيجه اش اين شد. انها هم نميدانستند كه اين چند تا دزد گرسنه از خارج امده فرصت طلب اند و با بسته شدن چشم مارشال فهيم اين وطن را دوباره به طالب ميسپارند ورنه كسي خود را دي دي ار نميكرد. باز هم پناه بخدا ج فعلا سيل بين استيم.

>>>   آنها خوب می دانند که95 درصد مردم این ها را قبول ندارند برای همین طالبان انتخابات را نمی پذیرند.در سال های1374 اتفاقی واشتباهي مردم ازاینها استقبال نمودند شعايات پخش می شد می‌گفتند این ها باقی مانده ها و طرفداران حکومت نجیب اله هستند که به پاکستان مهاجرت نموده بودند دوباره برگشتن بعضی ها می‌گفتند این ها خلقی های حفیظ اله امین. ویا ظاهر شاه میباشند و بعضی ها می‌گفتند مردمان عادی ولسوالي های قندهار اند بخاطر نجات مردم کابل قد علم نمودن بلاخره این ها وارد صحنه رویدادهای افغانستان شدن و مردم هم که از وجود جهادی ها هر روز زجر ميکشيدن خسته وبه تنگ آمده بودند برهرحال فکر می کردند که هر چه باشد نباشد .شاید بهتر از آن جهادی ها باشد.ومردم هم واقعا فریب خوردن.بعدها متوجه شدن که به دامی یک مشت اشخاص جاهل ونادان و عقب مانده افتادند که هیچ حرف منطق را قبول ندارند هرچیزی که از زبانشان بیرون آمد باید مردم آن را قبول کنند.و مردم همیشه بازيری لب زمزمه می نمودند می‌گفتند خدا بیامرزد کفن کش های سابق را دربین طالبان یکنفر تحصیل کرده باشعور پیدا نمی کردی برای همین هیچ وقت مردم حاضر نمی شوند که این ها را قبول بکنند.تنها چیزی را که این ها زیاد به آن مهارت دارند کشتن .سوزاندن لکوپار نمودن است.البته طالبان حاله دست هستن.پشت پرده اشخاص کثیف وخود فروخته بی رحم و منفعت طلب وجود دارد که این گروهی تبهکار را رهبری میکنند.حتی تا کاخ سفید هم رفت و آمد دارد.بدبخت مردم افغانستان حالا چه طالبان باشد چه پوليس واردو باشد و مردم عادی باشند این همه هیزم سوخت برای این مافعي های جنایتکار میباشند.این مافعی ها دردنیا هم زندگی خودشان را تباه ميکنند وهم طالب و مردم را تا حالا دیده نشده که یک مافعي جنایت آینده درخشان داشته یا کشته یا فلج شده و زندانی و اعدام شده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است