بی برنامگی ارگ و اپوزیسیون در مذاکرات قطر!
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۷    ۱۳۹۸/۴/۱۵ کد خبر: 159333 منبع: پرینت

بی برنامگی و عدم پلان مشخص، از جانب ارگ و اپوزیسیون ارگ در مذاکرات قطر!
با وجود انکار ارگ و طالبان که در مذاکرات قطر با یکدیگر دیدار نمی کنند از ترکیب هیات معلوم می گردد که مهره های ارگ چه از طریق شورای عالی صلح و چه از طریق ارگانهای دولتی و پارلمان در مذاکرات شرکت دارند و فقط تنها از حضور شاه مهره ارگ سلام رحیمی طالبان در این جلسه ممانعت کرده اند که این خود دلالت به دروغگویی و سراسیمگی ارگ می کند چون قبلاً اعلام کرده بودند که نه از اجندای جلسه قطر باخبر اند و نه در آن شرکت می کنند، طالبان هم تنها با حلقه کوچک ارگ که قدرت را در انحصار خود دارند فعلا گفتگو نمی کنند تا آنها کاملاً ضعیف گردند.

اکنون این هیات با هرترکیب که باشند رنگارنگ، بدون برنامه و بی خبر از اجندای مذاکرات به دیدار طالبان رفته اند که طالبان چه ارمغان برای این ها دارند در حالیکه موضیع طالبان مشخص است یعنی اینکه خارجی ها از افغانستان بروند ، حکومت براساس شریعت اسلامی ایجاد گردد و هر حق که شریعت برای مردم داده است طالبان هم به آن تمکین می کند در اینجا است که اشخاص که در مقابل طالبان در قطر رفته اند دیدگاه و پلان مشترک برای مذاکره ندارند و فرایند این جلسه بیشتر به تقویت موضیع طالبان کمک می کند و زمینه فروپاشی ارگ را مساعد می نماید چون ارگ نشینان در پی حفظ ارگ و طالبان در پی تصرف ارگ اند و دیگران را به عنوان وسیله نگاه می کنند.

بزرگترین خطر برای آینده افغانستان و مردم این است که ابتکار عمل اکنون در دست طالبان است و ارگ در یک انزوای کامل خود ساخته به سر می برد.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارگ
قطر
نظرات بینندگان:

>>>   ارگ مصروف کمپاین های انتخاباتی خود است خبر ندارد که امریکا چه پلانی در دست دارد تا آنرا تطبیق کند. کمپاین های ارگ به همان مثل مشهور مردم می ماند که می گویند ( در خانه عروس ساز و پایکوبی است در صورت که داماد خیل از موضوع خبر ندارند ). کدام انتخابات ؟ همان انتخابات متعفن که بوی آن تا هنوز مردم را آزار و ازیت می کند که چند ماه قبل داشتیم مانند آن و حتی بد تر و رسواتر از آن ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است