پنهان شدن غنی پشت فصل ناکام امان الله خان
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۷    ۱۳۹۸/۴/۱۶ کد خبر: 159341 منبع: پرینت

من با این سوال آغاز می‌کنم کدام استقلال؟
راستی حصول استقلال از کی، از انگلیس، همانی که هم اکنون هلمند و میوند معروف زیر زنجیر تانکهایش میلرزد؟ بهتر بود همان وقت اداره این کشور بی سر و سامان را بدست همان یکی میدادند تا امروز نواده های همان (اتلان)؟! مجبور نمیبودند از سی و هشت اشغالگر دنیا بخواهند برای حفظ قدرت قبیله درین سرزمین خون خود را بریزند!

با وجود اینکه افغانستان به عنوان يک کشور مستقل شناخته شده است اما حکومت ها و رژيم های مختلف در صد سال اخیر هر کدام به قدرت های بیرونی متکی بوده اند و می باشند. در صد سال اخیر همه ی گونه های جنایت حاد علیه بشریت مانند کوچ اجباری، نسل کشی، برده داری، تجاوز جنسی، جنایات جنگی و چپاول زمین و دارایی های مردم در افغانستان بوقوع پیوسته و همچنان بوقوع می پیوندد.

در چنين وضعيتی جشن استقلال برای مردم، تنها مصرف بی جای پول چيزی بیش نیست اما برای اشرف غنی یک مانور انتخاباتی زیر چتر استقلال. افتخارمان گرفتن استقلال از انگلیس هاست، اما هنوز که هنوز است چشم مان به جیب و سلاح آنهاست. هزينه کردن مخارج گزاف برای برپایی جشن های تصنعی استقلال و کمپاینی در حالی که مردم تلاش دارند از گرسنگی و فقر بگريزند، موردی ست که جای تامل دارد.
هنوز تا استقلال راه زیای داریم.

احمد شاه ذکی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
امان الله
نظرات بینندگان:

>>>   اتلان اتلان بود واست همچنان سی وهشت اشغالگررا به زعم شما قبیله دعوت نکرده دعوتگران آنها معلوم اند

>>>   جای بسیار خجالت به اشرف غنی این دشمن سراسری افغانستان .
خاکسار

>>>   ما که دیگرکارهای نمیتوانیم انجام دهیم .مجبوریم. به همین کار هاروزگذارانی کنیم.ورنه باختم دادن جنگ واعمار سرک سالنگ هاکه تمام عابرین ولایات شمال درعذاب اند کمپاین بهتر انتخابات است .اکثریت مردم گرسنه واراستمرار جنگ تشویش دارند .بهتر بودبودجه جشن دراعمار مجدد شاهراه سالنگ مصرف شود. با دل گرسنه صدای بلبل هم خوش نمی خورد.

>>>   امان الله هم ناكام بود چرن راه اوغانيت را تعقيب كرد غني و .....كه همان راه حيوانيت را تعقيب كند به سزاي اعمال خودرسيدني هستند ، غني بيچاه از پدر پدر غيژك نواز و دولچي حالا كه امريكا اورا غني ساخت به همان را كه اجدادش را سرنگون ساخت روان است ، شما شاهد سرنگوني فاشيستان بي فرهنگ غلام و انتحاري هاي فاشيست نيز باشيد

>>>   حقا که راست میگی

>>>   ای تاجیکان عزیز!
ایا سقو قهرمان ملی شما و یا همه ما است؟
دقیقا جواب شما نی است!
انهاییکه اورا قهرمان ملی و یا قومی می داند این کلام که نمونه فرهنګ سیاه او و امثال او است نه قوم تاجیک!
خراسانګویان دشمنان بزرګی تاجیک اند نه دوستان! اینها او باشانی اند هستی مردم کابل را به غارت برد و طلا و الماس کرد و در ګردن زنهایشان اویزان کرد و حال به این بهانه تبعیضات برای ... زنهایشان نیز قالب طلا بخرند!

>>>   پنچ میلیون دالر برای جرگه تبلیغاتی غنی و پنچ میلیون دیگر هم برای مصارف جشن استقلال،  با این ده ملیون دالر میشد یک کلینیک تشخیصی مجهز طبی در کابل ساخته شود تا هموطنان مجبور نباشند برای ویزه پاکستان در عقب دیوار های سفارت پاکستان بخوابند و بی حیثیت شوند.
اما این پول ها خرچ کمپاین های بیجای غنی کوچی بنام لویه جرگه یا تجلیل از چیزی که نداریم میشوند.

>>>   اتلان در وطن فروشی ، معامله ، مزد بگیر انگلیس ، روس ، پاکستان وحالا امریکا ، بلی کدام اتلی کرده اید ؟ بجز خاک فروشی ، شاه شجاع درانی هم یکی از جمله اتلان تان است.

>>>   همین پشتون ها مرد طر از فارس ها هستن این فارسی زبانان بودن که افغانستان را خراب کردن اول برهاندین ربانی احمد مسعود صیاف عبدلله عطانور یونس قانونی اسماعیل ودیگر جهادی های جنایت کار
باحترام غفوری

>>>   ازين ادم رواني بي سواد كه خود را مغز كل معرفي كرده و چوكي رياست جمهوري اسلامي افغانستان را در خود چسپانده غير از لاف و پتاق و چتيات و پرورش تعصب و انحصار گراي قدرت و دزدي ملياردي كار ديگري ساخته نيست همه مردم منتظر انتخابات اند كه از شر اين ادم رواني كشور نجات يابد.

>>>   اوغان اصلیت و اهلیت ندارد اوغان را ما اوغان ساختیم اگر نه هم مانند برادرن داعشی و تروریست دیگر خود امروز هر کدامش خودرا کفانده بود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است