قطعنامه یا تمکین ارگ در برابر توافق آمریکا؟
مواد قطعنامه بسیار ضعیف، تشریفاتی و در کل به نفع طالبان است و برای مردم افغانستان کدام حرف و حدیث تازه ندارد و حتی از تعبیر کلمات قطعنامه هرکسی می تواند برداشت خود را داشته باشد 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۰    ۱۳۹۸/۴/۱۸ کد خبر: 159370 منبع: پرینت

محتوای قطعنامه قطر پیش زمینه برای تایید توافق آمریکا با طالبان و تمکین ارگ در برابر توافق آمریکا با طالبان است!

از نشست بین الافغانی در قطر و قطعنامه آن برداشت گوناگون گردیده است، در حقیقت این نشست و قطعنامه آن، یک مقدمه برای تایید توافق میان آمریکا و طالبان است که به صورت بسیار ماهرانه نه تنها ارگ را دخیل کرده اند بلکه یکی از نویسندگان این قطعنامه نادر نادری از مهره های اصلی ارگ است که بدون شک در اصل با وجود انکار طالبان و ارگ این مذاکره بین نمایندگان ارگ و طالبان بوده است و دیگران افراد وابسته به استخبارات است که در پهلوی ارگ و طالبان جابجا شده اند.

از این که بگذریم دیگر مواد قطعنامه بسیار ضعیف، تشریفاتی و در کل به نفع طالبان است و برای مردم افغانستان کدام حرف و حدیث تازه ندارد و حتی از تعبیر کلمات قطعنامه هرکسی می تواند برداشت خود را داشته باشد. مثلاً در قطعنامه همه چیز را به اسلام ارتباط داده اند اکنون در تعبیر از اسلام از نظر ارگ نشینان، فساد، دروغ، ترویج فرهنگ فحشا و دزدی مطابق فرهنگ اسلامی است.

همچنان از نظر طالبان قمچین، شلاق و چادر برای زنان اسلامی است و یا در قطعنامه آمده است که افغانستان خانه مشترک همه اقوام برادر و برابر است که این جمله از ریشه و بنیاد غلط و مسخره آمیز است.
درست است که افغانستان کشور کثیرالاقوام است اما برادر و برابر نیست، هم ارگ و هم طالبان نمادی از اوج تعصب و قوم گرایی است.

در قطعنامه آمده است که ارگ و طالبان بعد از این از ادبیات ملایم در برابر یکدیگر استفاده کنند. این جمله هم بی مفهوم است چون ارگ همیشه طالبان را برادر، اپوزیسیون و زندانی آنها را فرشته های صلح نامیده اند دیگر کلمات وجود ندارد که برای آنها استفاده کنند مگر اینکه انتحاری و انفجاری آنها را شهید راه آزادی بنامند.

آنچه که در قطعنامه هیچ از آن یادآوری نگردیده است مسأله آتش بس و انتخابات است که خود نمایانگر آن است که طالبان در این جلسه نسبت به نمایندگان ارگ برتری داشته اند.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قطعنامه
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   محمد نسيم جعفری
کدام اسلام؟

طالبان در نشست قطر اعلام کرده‌اند که تحصیل زنان و دختران را در چوکات ارزش‌های اسلامی و هم‌چنین حکومت‌داری را بر منبای ارزش‌های اسلامی قبول دارند.

حال پرسش اساسی این است که کدام اسلام و کدام ارزش‌های اسلامی؟. واقعیت امر این است که اسلام با قرائت افغانی آن، یا داعشی است یا طالبانی و یا اخوانی، پر واضح است و تجربه هم نشان داده است که اسلام با هر یک از قرائت‌های سه‌گانه‌ی فوق که در افغانستان حاکم شود، حتی مجال نفس‌کشیدن را هم برای مردم باقی نخواهند گذاشت.

اسلام داعشی، طالبانی و اخوانی نه به حقوق زنان احترام دارد و نه به حقوق بشر و کرامت انسانی ارزش قائل است، بنابراین، در صورت حاکمیت اسلام طالبانی، تمام ارزش‌های انسانی و حقوق‌بشری زیر پا و توحش و بربریت در جامعه حکم‌فرما خواهد شد.

>>>   این است اقتدار اوغان طالبانی .ناموس فدای اسلام طالبانی....

>>>   اقای عدالت!
چتوکنیم٫ خدااورده.خودت نوشته کرده مانده شدی وماازخاندن زیاد.خدااسان کنه که نمیکنه.
عاقل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است