هنر را قدر آن داند که خود اهل هنر باشد
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۴۸    ۱۳۹۸/۴/۲۰ کد خبر: 159400 منبع: پرینت

هنر را قدر آن داند که خود اهل هنر باشد. بموقع نفخ باران را کی داندغیر دهقانش.
باسلام و حرمت به محضر تمامی هنرمندان متعهد و مستعد کشورم هنرمندان هفت شهر هنر و مخصوصآ هنر سینما.‌ بلی این تصویر را اکثریت مردم عزیزم مان میشناسند. کسیکه با تلاش های شبانه روزی و طاقت فرسا یک عمر یعنی پنجاه سال تلاش بی وقفه نمود، تا در دنیا نشان دهد افغانستان نیز کشور پر استعداد و سینماگرا است و برای هنر سینمای افغانستان با دست خالی اش و بدون امکانات حداقلی شعبه ای بنام افغان فیلم تاسیس نماید و خانه ای امیدوارانه ای را برای هنرمندان و هنرجویان و دوستداران هنر سینما بنآ نمود و زیر سقف این نهاد تمامی استعداد ها را دعوت به کارهای هنری در زمینه های مختلف نمود تا بتواندبا همکاری و یاری هموطنان هنرمندش جایگاه پر ارزش و لایق فرهنگ و هنر و تمامی خصوصیات هنری پاک و اصالتی و بی نظیری را بنام افغانستان ثبت نماید و از این طریق با صدها فیلم سینمایی و بسیار با ارزش طبق فرهنگ هنر و رسالت حقیقی افغانستان برای کشور و جهانیان به نمایش برساند و نامی نیک و زیبای را با شهرت شگرف در میان کشورهای منطقه و جهان به ثبت جهانی با نام افغان فیلم برساند جا دارد بعنوان یک‌ عضو بسیار کوچک و محدود از این همه سالیان پر از رنج درد و اینهمه دلهوره و استرس که عاید حالش شده و نگذاشته است تا امروز کسی از این نهاد و هنر به نفع خودش و دیگران و کسانی سوی استفاده کند و هنر اصالتی و واقعی سینمای افغانستان را به تاراج و بنام شخصی خود و بگونه ای بی شرمانه ثبت و بدزدد.
این جوانمرد تاریخ سینمای افغانستان کسی نیست جز (استاد محترم و نجیب جناب انجینیر لطیف بزرگوار) که نامش در تمام دنیا بعنوان پدر سینمای افغانستان امروز بابازتاب بسیار شایسته با نام ایشان همچون خورشید میدرخشد. ایشان محترم (انجینیر لطیف عزیز) نه تنها مدیر، مدبر، مسوول، رییس، و کارگردان، دارکتر، نویسنده، محقق و در کل پروفیسور و در یک‌معنای عالی فلیسوف سینمای افغانستان میباشند و خواهند بود.
ایشان در کنار مشهورترین کارگردان های دنیا و دایرکتران بزرگ دنیا شهرت بسیار بی نظیر دارد و این حقیر به سهم خودم یکی از شاگردان مکتب تیاتر و بازیگری وطنم افغانستان از صمیم قلب از ایشان و فامیل محترمشان و همکاران و همه هنرمندان عزیز که تا امروز با ایشان همکاری داشتند سپاس و تشکر فراوان نموده و از خداوند (ج) هم برای خودشان و هم برای همه عزیزان شان بهترین های بهترین دنیا را آرزو داشته و عمر طویل توام با سلامتی و تندرستی و خوشبختی خواسته و خواهانم.
دستمریزاد مرحبا افرین برشما استاد بزرگوار که ستاره هنر، اخلاق، ادب، پشتکار متعهد و با اصالت این وظیفه را بگونه ای بسیار ناب بخوبی و نیکی سپری نمودید.
فرشته حق همیشه نگهبان تان باد.

باحرمت وارادت حمید پاداش
حمید سائل


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هنر
تیاتر
نظرات بینندگان:

>>>   بعد ار آزادی هندوستان در سال ۱۹۴۷ وتجزیه هندوستان به دو کشور هند و پاکستان،بخاطر جدایی یک قسمت خاک افغانستان و ملحق شدن آن به پاکستان،روابط میان افغانستان و پاکستان خراب شد و در نتیجه سبب دوستی میان افغانستان و هندوستان گردید.
این موضوع باعث بازار گرم فلم های هندی در افغانستان و حتی موسیقی افغانستان نیز گردید که اکثر خواننده های افغانی کاپی خواندن فلم های هندی را با اشعار فارسی میخواندند.
این قلم های هندی حتی تأثیر مستقیم بالای کلتور افغانها خصوصاً در شهر های بزرگ نیز داشت و اکثراً پسران و دختران جوان آرایش و مد و رفتار و حرکات ستاره های هندی را میکردند.
بعد از انقلاب که یک تعداد محدود فلم های افغانی ساخته شد،یا تحت تأثیر نظام انقلابی بود و یا هم تحت تأثیر فلم های هندی.
حالا دختر جوانی که تحصیل کرده ایران است و رییس افغان غلم مقرر شده است.میخواهد تا بازار فلم های افغانی را از چنگال هندی بیرون بکشد و بسوی عام های ایرانی سوق دهد.
ار همین خاطر اختلافاتی بین او سلیم شاهین که سخت شیفه فلم های هندی است،بمیان آمده است.
این که درین عرصه کدام شان پیروز خواهد شدند،هنوز معلوم نیست.

>>>   افغان فیلم این آدم چور کرد حالی شد پدر سینما افغانستان

>>>   هنر را قدر آن داند که خود اهل هنر باشد؟ پس لعنت بر بت شکنان خصوصا بت بامیان!
افغان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است