مذاکرات صلح افغانستان در بچینگ پایان یافت
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۲    ۱۳۹۸/۴/۲۲ کد خبر: 159415 منبع: پرینت

مذاکرات چهارجانبه روسیه، امریکا، چین و پاکستان در مورد صلح افغانستان در شهر بچینگ پایان یافت.

وزارت امور خارجه ایالات متحده اعلام کرد که نمایندگان روسیه، امریکا، چین و پاکستان در جریان مذاکرات شان در مورد صلح افغانستان که در شهر بچینگ برگزار شد، خواستار آغاز هر چه زودتر گفتگوهای مستقیم میان حکومت افغانستان و گروه طالبان شدند.

وزارت امور خارجه امریکا: «شرکت کنندگان این نشست از طرف های درگیر در افغانستان خواستند تا از فرصت برای برقراری صلح استفاده نمایند و هر چه زودتر گفتگوهای بین الافغانی با اشتراک حکومت افغانستان، گروه طالبان و سایر افغان ها را آغاز کنند. افزون براین، شرکت کنندگان این نشست مجددا تاکید کردند که مذاکرات صلح افغانستان باید تحت رهبری و مشارکت افغان ها برگزار شوند و امیدوار هستند که این مذاکرات در آینده نزدیک سبب برقراری صلح سراسری در افغانستان گردد.»

نمایندگان روسیه، امریکا، چین و پاکستان از نتایج نشست بین‌الافغانی در مسکو و دوحه استقبال نمودند و برگزاری همچو نشست ها را برای رسیدن به صلح مهم عنوان کردند.
این در حالی است که روز گذشته نماینده گروه طالبان اعلام کرد که گروه با ایالات متحده در جریان مذاکرات در دوحه در همه جناح ها به توافق رسیدند.

پرویز بشرمل


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مذاکرات صلح
بیجینگ
نظرات بینندگان:

>>>   همین که گفتند برگزاری این نوع نشست ها برای آمدن صلح در افغانستان کمک میکند، مرا به یاد همان قصه قرضدار و کشت خار در سر دیوار و پشم کاروان شتر ها و جمع آوری پشم و ساختن گلیم و فروش گلیم و پرداخت قرض قرضدار، انداخت.
صاحب قرض را خنده داد و قرضدار گفت که حالا که قرض ات پرداخته میشود، چقدر خوش شدی و خنده میکنی!
حتماً برگزار کنندگان نشست صلح نیز در اًخر خنده کردند.
این که بخاطری که صلح در افغانستان می آید و از خوشی خنده کرده اند و یا قصه همان قرضدار و پشم شتر ها و گلیم یاد شان آمد،خنده کردند. معلوم نیست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است