از سرنوشت این افراد در ارگ عبرت بگیرید
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۱    ۱۳۹۸/۴/۲۴ کد خبر: 159438 منبع: پرینت

اشرف غنی احمدزی نماد از یک بسته کامل تبعیض نژادی است که سهمیه بندی امتحان کانکور یک نمونه کوچک از نهادینه سازی و عملی سازی تبعیض علیه هزاره ها است!

هیچ کسی شاید در هیچ کجای جهان سراغ نداشته باشند که‌ تحصیل علم و دانش و ورود به دانشگاه ها بر معیارهای های قومی صورت گیرد نه آموخته های علمی و زحمات دانش آموزان و استعداد آنها.
استعداد کشی جرم و جنایت است ، به هیچ دین و آیینی روانیست و در نهایت به معنای تسلط جهالت بر عقلانیت است.

من تعجب میکنم که عده ای از شرفباخته های هزاره در این روز ها با چه طمطراق جلسه تشکیل می دهند ، مشاور می شوند ، و خیلی ساده در بدل یک امتیاز کوچک به مبلغین دم و دستگاه تبعیض تبدیل می گردند و بدتر از همه که تبعیض را توجیه می کنند ، این لیلام شدگان برده منش این نوشته را خوب به یاد داشته باشند که دیر و یا زود تبعیض دامن اینها و فرزندان این ها را نیز می گیرد چنانچه ده ها هزاره که‌ در دوران انتخابات ریاست جمهوری گذشته برای رسیدن اشرف غنی احمدزی به قدرت قدم و قلم می زدند و در رسانه ها گلو پاره می کردند بسیار زود به زباله دانی انداخته شدند و این ها هم به همان سرنوشت گرفتار می شوند.

ایستاد شدن در کنار ارگ و توجیه نمودن کارهایی ارگ قبول کردن رسمی تبعیض و تن دادن داوطلبانه به بردگی است.
دون همتان فرومایه از سرنوشت نجیب الله خواجه عمری ، عبدالعلی محمدی و عزیز رویش عبرت بگیرید.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارگ
هزاره
نظرات بینندگان:

>>>   از سخنان وینستون چرچیل عبرت بگیرید:
_در یک سیستم معیوب:
سعی کنید «لال بودن» را تمرین کنید! این تمرین در میزان عزیز بودن شما بسیار موثر است.

_در یک سیستم معیوب:
هیچگاه کارمندان را با یکدیگر مقایسه نکنید؛
چون قطعا شاهد تبعیض خواهید بود.

_در یک سیستم معیوب:
اگر مدیرتان ۳ یا ۴ ایراد دارد انتظار رفتنش را نکشید، چون قطعا نفر بعدی او ۴۳ ایراد دارد!

_ در یک سیستم معیوب:
می توانید با کارهای کم و کوچک، محبوبیت فراوانی به دست آورید؛ فقط کافیست «زبان» خود را تقویت کنید

_در یک سیستم معیوب:
ممکن است که هر چه بیشتر کار کنید، بیشتر خوار و خفیف باشید.

_در یک سیستم معیوب:
با اشکالات سازمانتان بسازید و هرگز آنها را با مدیرتان در میان نگذارید؛ درغیر این صورت یک مشکل دیگر به سازمان اضافه می شود. آن مشکل، شما هستید و در اخر اخراج!

_در یک سیستم معیوب:
اشتباهات یک مدیر را هیچگاه به مدیر دیگر نگویید؛
در غیر اینصورت بجای یک مدیر، دو مدیر در مقابل شما موضع گیری خواهند کرد.

_در یک سیستم معیوب:
با انجام کارهای مختلف و فعالیتهای به موقع، نظم شما تشخیص داده نمی شود؛
بلکه برای این کار راههای ساده تری هم هست.

مثلا فقط کافیست همیشه میز کارتان را منظم نگه دارید!

_در یک سیستم معیوب:
اضافه بر کارهای معمول کار اضافه ای انجام ندهید؛
در غیر اینصورت انتظار پاداش بیشتری نیز نداشته باشید.

_در یک سیستم معیوب:
همیشه حرفها (فرمایشات) مدیرتان را تایید کنید، حتی اگر از نظر او «ماست، سیاه باشد!»

_در یک سیستم معیوب:
تنها کاری که واجب است سریع انجام دهید، کاری است که مدیر شما شخصا از شما خواسته است.

_ در یک سیستم معیوب؛
آهسته برو، آهسته بیا، که گربه شاخت نزنه؛
مگر اینکه با گربه نسبتی داشته باشید!

✍وینستون چرچیل
ر

>>>   جیب خالی اما وجدان آرام؛ زندگی فقیرانۀ یک مقام پیشین حزب دموکراتیک
پس از کودتای هفت ثور سال 1357 در بلندترین پست های حکومتی آن وقت از معاون نخست وزیر گرفته تا وزیر عدلیه ودادستان کل، معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ و سفیر افغانستان در پاکستان وظیفه اجرا کرده است.
عبدالرشید آرین حالا هفتاد و نه سال دارد و با امکانات بسیار ابتدایی و با دو چرخه در شهر کابل گشت‌و‌گذار می‌کند و در مکروریان کابل زندگی می‌کند.
این اتفاق در کشوری که امروزه مقامات آن از امکانات و منابع مالی بسیار زیاد برخوردار استند، اتفاق نادر شمرده می‌شود.
ر

>>>   متاسفانه این یک واقعیت جامعه ماست که مناطق شرق و جنوب افغانستان که بیشتر پشتون‌ها زندگی‌ میکنند از علم و تحصیل و تمدن به دور مانده ا‌ند و دلیلش هم سیاست‌های رهبران فاسد پشتون بوده است. حکومت‌های پشتون محور نه تنها به پشتون‌های شرق و جنوب توجه نکردند، بلکه با تبعیض و تعصب در برابر اقلیت‌های دیگر جامعه به خصوس هزاره‌ها چنان بی‌ عدالتی و ظلم کرده ا‌ند که هر فرد آگاه افغانستان آنرا میداند و انکار نمیتواند. هزاره‌ها با میسر شدن امکانات و شرایط با زحمات زیاد به جای جنگ و خشونت به آموختن علم پرداختند و در این هژده سال بیشترین تحصیل کرده و اشخاص مسلکی را به جامعه تقدیم کردند، بر عکس پشتون‌های ما در جنگ و کشتار برادران و سوزاندن مکاتب خود‌شان مصروف بودند، تاجکان در فکر جمع کردن پول و ازبک‌ها هم نتوانستند از این امکانات استفاده خوب کنند. حالا، این پشتکار و موفقیت هزاره‌ها خار چشم اشرف غنی و تیم فاشیستی آرگ شده و کوشش دارد که این سیر تکامل را برای هزاره‌ها ببندد. انتحار و انفجار در بین هزاره ها، قتل و سر بریدن هزاره ها، تهمت و برهان به هزاره جایی را نگرفت، اینبار در تحصیل و آموزش را به روی آنها میبندند. مقصر اصلی‌ کیست؟ رهبران نامنهاد هزاره چون معاون دوم رئیس جمهور، محقق، خلیلی و ده‌ها هزاره دیگر که در مقابل پول و مقام مردم خود را فروخته ا‌ند. پول و مقام تا آبد نمیماند اما نام بد و خیانت‌شان درج تاریخ میشود.
یاد داشت: من خودم پشتون هستم و نه هزاره

>>>   حسن علي جان روز هاي من و تو هم به آخر رسيده است و بزودي طالب آمده و تشويش ما را خلاص خواهد كرد.

>>>   کسی که درفکری جیب اش باشد برایش مردم هیچ امنیت ندارد

>>>   من حسن علی بی عدالت را میگویم که من از اشرف غنی به هیچ وجه دفاغ نمیکنم ولی به این بی عدالت میگویم که زمانیکه دانش بی دانش وزیر تحصیلات بود جوابات و کیلی امتحاتات را برای شاگردان ولایات دایکندی و بامیان داده بود که تمام پوهنتون کابل و ولایات کشور از هزار ها پر شد در آنجا تو چرا صدای خوده نمیکشیدی که اکثریت شاگردان با استعداد از درس و تعلیم باز ماندن و اکثریت هزاره های کاو چران که حتی نتوانستند تحصیل را به وجه احسن ادامه دهند و ناکام ماندن و حتی در بورس های خارجی نیز اکثر هزار های انتخاب شدند که در نتیجه همه آنها از پوهنتون های ممالک خارجی به وطن نسبت نداشتن استعداد دیپورت شدند در پایان همین قدر میگویم که عدالت خوب چیز است .
وطن دوست.

>>>   آیا انهایی که میدانند وآنهایی که نمی دانند برابر اند.
گیرم که به اساس سهمیه بندی برای جوانان که مکتب نخوانده اند وبا الفبای پشتو ودری بلد نیستند شمولیت شان به دانشکده های دانشگاه کابل اصولی وقانونی است .انشا الله که در ماه های اول دراب میشوند وبا چهره های این افراد که به اساس سهمیه بندی به دانشکده ها راه یافته اند وبعد از گذشت پند ماه دراب شده اند معرفی میشوند وجای آنها در افغانستان نیست بلکه در چتلستان است وبس.ای رهبران حکومت حق جوانان ما را نخورید وبر ما ظلم روا ندارید.خدوند دیر گیر وسخت گیر است .از خدا بترسید.

>>>   آقای عدالت ! فقط از کاسه لیسان و استخوان چوشان هزاره شکایت نکن ، اینگونه کاسه لیسان درگاه فاشیزم اوغانی و غلام بچگان درباری در هرقوم وملیتی وجود دارد ، چنانچه دربین ما تاجیکان به فضل خداوند ناصالح ، عبدالله ایزک ، احمد ضیاء وغیره وغیره هم هستند ، آنها را هم از قید قلم ات مگذار.
کوه کن

>>>   اشرف غنی احمدزی نه تنها نماد از یک بسته کامل تبعیض نژادی است .بلکه نماد ديگرى از دولت دستشانده امپرياليسم يا جهان گير جنگ افروز "شيرژيان" که مى چوشد پستان گاوميش (نماد اروپا) را!بدون آب مناى گاوميش چيزى ندارد.
اشرف اوغنى يکى از وابسته ترين نامستقل ترين تفرقه انداز ترين ظالم وحاکم در ستان ما است

>>>   این هزار ها خود را تابع این دولت نمی دانند و صرف از احکامات کشور ایران حمایت و پیروی می نمایند حتی در ادای روز های دینی و مذهبی مانند ( تجلیل روز اول رمضان ، روزاول عید رمضان وغیره از سایر مردم خودرا مجزا میدانند
اینها در افغانستان زندگی می نمایند از آب ، هوا و تمام امتیازات این کشور استفاده نموده اما تحت اوامر کشور ایران هستند .
اگر به عوض اشرف غنی هرکسی که باشد به این جاسوسان اجنبی هیچ سهمی نخواهند داد

>>>   اقای کوه کن چی فهمیدی که اقای عبدالله ایزک است اگر به مردم افغانستان کمی وضاحت ارایه نمائید
کمالپوری از ناروی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است