خُمزرگر کاپیسا را دریابیــــد (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۹    ۱۳۹۸/۴/۲۹ کد خبر: 159483 منبع: پرینت

ما خواهان اعمار موزه تاریخی در منطقه خُمزرگر هستـیم نه انتقال آثار باستانی این مکان با ارزش.
فرهنگیان، بزرگان، متنفذین و جوانان با فرهنگ ولایت کاپیسا آگاه شوید تا آثار باستانی خُمزرگر را ارگ نشینان به بهانه های این و آن به تاراج نبرند.
بدون شک آثار باستانی ولایت کاپیسا بخصوص آثار ایکه درکوه خُمزرگر ولسوالی حصه اول کوهستان میباشد نشاندهنده هویت ملی و فرهنگی ما مردم است ومردم ما همیشه در ادوار تاریخ فرهنگ های اصیل وتاریخی داشته اند، بنابرین ارزشمندی حفاظت وحمایت از میراث های باستانی و فرهنگی نشان دهنده ارج گزاری والا به فرهنگ یک منطقه است.
یما جانباز "کوهستانی"


خُمزرگر کاپیسا را دریابیــــد

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خُمزرگر
کاپیسا
نظرات بینندگان:

>>>   خم زرگر
مگر فرزندانش این همه ذلیل شده اند ؟
اصلن اجازه کاوش های شخصی و دولتی را ندهید بگذارید که این خم سرش بسته باشد.

>>>   تخریب این آثار پیش از پیش در لیست پاکستان شامل شده است و فقط منتظراند تا افراد شان (طالبان) توسط بابایی بزرگ شان (امریکای شریف) بر اریکه قدرت تکیه زنند.
آزاده

>>>   ولایت کاپیسا ریاست اطلاعات و فرهنگ دارد که در سالهای پیشین یعنی اوج جنگ ها که طالبان هر لحظه ولایت کاپیسا را تهدید میکردند موزیم و کتابخانه آن ذریعه مردم شریف کاپیسا به خصوص مرحوم عبدالصبور غفوری که در آن زمان سمت رئیس اطلاعات و فرهنگ کاپیسا را به عهده داشت حفظ گردید و حدود ده کارتن از کتابهای با ارزش را از کشور ایران نیز به مصرف شخصی آورده و کتابخانه اطلاعات را احیا کرد، بناء ولایت کاپیسا از خود موزیم

>>>   بناء ولایت کاپیسا از خود ریاست اطلاعات و فرهنگ دارد که دارای موزیم و کتابخانه است متوقعست که آثاری که از این ولایت پیدا میگردد باید به موزیم کاپیسا انتقال و حفظ گردد.
احمد از ولایت کاپیسا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است