از فساد در گمرک هرات مطلع شوید
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۱    ۱۳۹۸/۴/۲۹ کد خبر: 159485 منبع: پرینت

رییس گمرک ولایت هرات عبدالله شیرزی که توسط مقبول احمد رییس دفتر وزیر مالیه باحمایت اسماعیل یون و ضیاالحق امرخیل به محمدهمایون قیومی وزیر مالیه معرفی شد و قیومی در یک سازش انتخاباتی وی را به عنوان رییس گمرک هرات مقرر نمود.

قرار است که شیرزی بخش مهمی از کمپاین های انتخاباتی اشراف غنی را تامین مالی کند که این موضوع دست وی را در فساد باز تر از همیشه کرده است.
وی که تا حالا از کمیشکاران رشوت میگرفت حالا از مامورین نیز رشوت هفته وار میگیرد که این خود زمینه ساز فساد بی حد و مرز در گمرک هرات شده است.
دلیل انتقال گمرک هرات به اسلام قلعه هم این بود که در مرز کسی به آسانی برای کنترول نمیرود و هر قسم خواسته باشند میتوانند فساد کنند.

رییس گمرک از هر موتر تیلر ۳۰ هزار افغانی میگیرد که روزانه بیشتر از ۱۰۰ موتر تیلر گمرک میشود که جمع کل میشود هر روز ۳۰ لک افغانی!
از مامور دروازه دخولی و خروجی هر هفته ۳ لک افغانی میگیرد.
از معاون ۵ لک افغانی،
از آمر بررسی هفته ۴ لک افغانی،
از مامورین بررسی هفته یک هزار دالر از هر نفر و از هر مامور تشریح یک هزار دالر در هفته میگیرد...
این فرهنگ فساد را نهادینه میسازد در بین کارمندان گمرک.

هر شب ده تا بیست موتر نیز بدون محصول بیرون میشود که هر موتر تیلر بین ۲ تا ۴۰ لک فرار محصول گمرکی دارد که با گرفتن شب یک لک دالر این موتر ها بدون محصول بیرون میشود و تا حالا چندین موتر تیلر از سوی امنیت ملی گرفتار و به دادستانی معرفی شده است.

هیچ کسی نمیتواند رییس را شامل دوسیه کند چون زورش بیشتر از قانون است و در این آواخر مکتوبی را از طرف وزیر مالیه آورده که هیچ کس و نهادی حتی امنیت ملی و دادستانی حق بررسی و مداخله را ندارند و وی به فکر آرام پول ملت را به جیب زند.

کارمند ارشد گمرک هرات
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گمرک هرات
شایعات
نظرات بینندگان:

>>>   اینجانب خود شاهد ماجرا هستم

>>>   اصلاً قلم یاری نمیکند که درمورد کارروائیهای اشرف غنی چیزی نوشته شود زیرا قلم ازتحریرآن عاجزمیماند.
خدابه دادش برسد درغیرآن فاجعه قرن است این ....
بااحترام

>>>   دار و دست غنی که بحیث ریس و وزیر و یا قوماندان معاونان در بخش های مختلف مقرر گردیده تمام شان دزدان شعبده باز عوام فریب لفاظ هستند و کوشش انرا دارند تا از هر طریق ممکنه خواه با دادن پول باشد و یا تقلب انتخاباتی اشرف غنی را در قدرت نگه بدارند چون بودن غنی در قدرت بنفع قومگرایان تقلبکار پولپرست است در کجای دنیا کسی سراغ دارد که یک وزارت را با تمام پرسونل ان که اکثریت شان از یک قوم خاص ارگ است مافوق قانون و دور از دسترسی ارگانها کشف و استخبارات و ارگانهای عدلی و قضایی ساخته باشد که غنی احمدزی چنین خیانت رادر مورد وزارت مالیه جای سرا زیر شدن پول و منبع فساد اداری طی فرمانی غیر قانونی اش دستور داده که هیچ ارگان عدلی و قضایی و امنیتی و کشفی حق مداخل درکار این وزارت را ندارد دست دزدان و چپاولگران را باز گذاشته است که خیانت بزرگ در حق ملت که بیشتر از شصت فیصد ان زیر فقر قرار دارد اما اشخاص وابسته به غنی روزانه به ملیون ها افغانی را که کارمندان وزارت مالیه هستند از عواید مالیات و گمرکات دزدی میکنند کسی حق جلوگیری انرا نظر بفرمان خاینانه و ظالمانه و زور گویانه غنی احمدزی ریس ارگ راندارد.

>>>   اوغان انسان شدنی نیست۰ فقط تجزیه تجزیه تجزیه

>>>   اگر همین کارمند ارشد گمرک هرات هزاره باشد خداوراستی دروغ می‌گوید چون از جمله کاسه لیس های محقق علیه لعنه خواهد بود ، شیرزی دزد نیست نباید هزاره های بی وجدان چنین راپورهای غلط بدهند.
نظری

>>>   مردم هرات بی غیرت هستند، اصلاً رهبران مثل اسمعیل خان بی غیرت تر کل شان، چرا اجازه می دهید که یک پشتون می آید سر شما ریاست کند؛ آیا در کل هرات که خود را شهر تمدن و فرهنگ هم می گوید، یک نفر پیدا نمی شود که ریاست کند، چرا در مقابل تجاوز خاموش هستید، آیا یک نفر به غیر از پشتون را دیده اید که در مناطق پشتون نشین یا ریاست کند یا فرماندهی؟ پس شما چرا اجازه می دهید؟ ننگ تان باد!

>>>   هموطنان عزیز
قبول میکنم این مشکل وجود دارد اما یک دلیل هم وجود دارد وقتی من بخاطر بدست آوردن یک مقام دولتی که عاید داشته باشد از نیم تا یک ملیون دالر پول بپردازم پس طبیعی است که ده چند این پول را باید دوباره در زمان ریاست چوکی خود بدست بیاورم. تا فرهنگ پول بتی چوکی بخر از بین نرود این مشکل وجود داشته جای تاسف نیست و نه گله مند شویم.
برادر تان ضیا مجددی از کابل

>>>   همچون انسان های خانی باید محکمه صحرایی از طرف مردم بشود تا باعث پند دیگران شود

>>>   خداوند ج تمام مفسدین به شمول ریس گمرک هرات را در قهر وغضب خود گرفتار کند که خون ملت را آنقدر چوشیدن که باعث خشکیده شدن شیرازه های اقتصادی وتقریبا فلج شدن دولت رسیده
غوری

>>>   تنها ترامپ میتواند زمین را ازین مفسد خانه بنام افغانستان پاک سازد

>>>   کرامند ارشد گمرک!
در کدام جای فساد نیست؟

>>>   یونس رهنورد ریس ترانسپورت هرات یک شخص فاسدی میباشد ، که بخاطری منافع شخصی خود پول های بزرگ بیت المال را حیف و میل میکند ، و بطور مشخص از بنادر هرات پول های هنگفتی را به جیب خود و افراد خاص میزند، قابل ذکر است که فقط از یک بندر (میر داوود) هرات هفته وار مبلغ هفتصدهزار افغانی پول میگیر‌د ، و حتا مبلغ یکصد هزار افغانی در هفته برای ریس قبلی یعنی نجیب گاو که فعلا ریس عواید وزارت ترانسپورت میباشد ، داده میشود ، نجیب محمدی ملقب گاو شخصی بود که در اولین روز های که به حیث ریس ترانسپورت هرات مقرر شده بود در جمعی بیان کرد که اگر من پول حرام بگیرم در مکه شریفه همرای چهار خواهر خود زنا کرده باشم، اما دها میلیون افغانی را دزدی کرد!

حرف جالب اینجا است که همین دوهفته پیش شخص نجیب گاو به مبلغ یک ملیون افغانی برای مصارف محفل عروسی خود از کارمندان بندر میر داوود درخواست نموده است ، و پول را هم دریافت نموده، از این موضوع ،گرفتن پول (یک ملیون افغانی ) ریس تفتیش وزارت ترانسپورت و هم شخص وزیر ترانسپورت یعنی یما یاری در جریان قرار دارند ، و هیچ نوع اقدامی تا حالا انجام نداده اند ،

>>>   اوغان انسان شدنی نیست۰ فقط تجزیه تجزیه تجزیه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است