هر چه در ديگ است در چمچه بیرون خواهد شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۱    ۱۳۹۸/۴/۲۹ کد خبر: 159487 منبع: پرینت

"هر چه در ديگ است بلاخره در چمچه بیرون خواهد شد.."!
ولی اندکی حوصله مندی باید بخرچ داد و منتظر زمان بود، نباید آنقدر بدگمان و منفی گرا بود که فقط همه جا را تاریک دید و ابهام فکر کرد و نه هم آنقدر خوش باور پیش ازحد بود که ناخورده و نابرده شکری بجا کرد.

یقینآ هر حرکتی و هر جنبشی و یا هر خیزش مردمی که گام های خویش را با برنامه های های مشخص آغاز میکند دقیقا بقیه شهروندان فقط متوجه عملکرد اجرایی آن خط اند و به آن اهمیت میدهند و از روی آن قضاوت خواهند نمود.

بنآ نیروها و جریان های تازه نفس واقعی که بتوانند علیه این حاکمیت مستبد و رژیم قبیلوی بخاطر احترام به حرمت انسانی، حق شهروندی و عدالتخواهی جبهه دیگری باز کنند، نورالله نور قدم شان مبارک است، باور دارم که همه و همه بلادرنگ در یک صف واحد بدون درنظرداشت دیدگاه های سیاسی و آیدیولوژیکی... از آن استقبال خواهند نمود و نیز از این جبهه بادل و جان از هیچ نوع همکاری و عمل مثبت دریغ نخواهند ورزید و از دوستان و عزیزانی که گاهی در مورد به جان هم می افتند خواهش میکنم وضعیت شکننده را درنظر داشته باشند...

اگرخدای ناخواسته قرار بر این بوده باشد که این جریان ها موسمی و فرمایشی بوده باشد، به عمومیت گویی پناه ببرند، فاقد برنامه های مشخصی بوده باشند؛ مردم را بازهم به آدرس نامعلومی و شعار های بزرگ و غیر عملی سوق بدهند و بالاخره اگر این سر و صدا های تازه برای حذف دیگران و شکستاندن جبهه خودی ها همچون رقیب که در جایی ممکن است با روشی باهم اختلافی جزیی دارند بوده باشد....

از همین اکنون با زبان رسآ اعلام میدارم که تجربه تلخ چند دهه اخیر نشان داده است که اینچنین حرکت های موسمی در ضمن اینکه چند دستگی را بوجود می آورد و حتی جریان ها و گروه های دگر اندیشان را به ضربه کشنده و غیر قابل پیشبینی مواجهه خواهد نمود و از اهداف اصلی بکلی فاصله میدهد و به عقب میگرداند.

من امیدوار هستم در چنین گمانه زنی هایی پیش از وقت خویش بقول معروف "آب را نادیده موزه کشیدن" مرتکب اشتباه محاسباتی شده باشم.
اگر واقعا این حرکت تازه با برنامه های مشخص خویش در راستای خواست برحق مردم و علیه ظلم و استبداد است، دقیقا بدون هیچ نوع شک و شبهه ای من در آن روشنی و آینده خوبی را می بینم.

با عرض حرمت / عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
برنامه
نظرات بینندگان:

>>>   دونفر پنشیری سرشناس را نشان دهید که دریک راه روان باشند وکمتر از ده مرتبه جبهه تبدیل کرده باشند !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است