جناب رحمانی حد خود را بشناس!
به میررحمان رحمانی توصیه می کنیم که از این ببعد چنانچه قصد متهم کردن افراد به جاسوسی برای ایرانی ها را داشت، اول پرونده جاسوسی خود را به ایرانی ها و پاکستانی ها بنگرد و سپس دیگران را متهم کند 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۹    ۱۳۹۸/۵/۱ کد خبر: 159519 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) میر رحمان رحمانی رییس مجلس تازه به قدرت رسیده روز دوشنبه در دومین نشست عمومی مجلس، داکتر رمضان بشردوست نماینده‌ی مردم کابل را از صحن علنی مجلس اخراج کرد.
گفته می شود که در نشست عمومی، مسوولین ارشد ارگان‌های امنیتی در پیوند به جان‌باختن 34 تن از نیروهای کماندو در ولسوالی آب‌کمری ولایت بادغیس و همچنین وخامت اوضاع امنیتی کشور استجواب شده بودند.
میر رحمان رحمانی رییس مجلس‌ در ابتدای نشست گفت که به دلیل استجواب مقام‌های امنیتی هیات اداری تصمیم بر حذف صحبت نمایندگان در ساعت امتیازی گرفته است.

داکتر رمضان بشردوست اعتراض کرد که نمایندگان نباید برخلاف قانون که سرپرستان وزارت‌های داخله و دفاع ملی را استجواب کنند. براساس گفته‌های آقای بشردوست مطابق قانون هیچ کس نمی‌تواند اضافه‌تر از دو ماه در رأس یک وزارت به عنوان سرپرست ایفای وظیفه کند؛ درحالیکه اسدالله خالد و مسعود اندرابی از ماه‌ها به اینسو در کُرسی سرپرستی باقی مانده‌اند.

اعتراض‌ بشردوست، رحمانی خشمگین ساخت و دستور داد تا نیروهای امنیتی بشردوست را از نشست مجلس اخراج کنند. رحمانی همچنین بشردوست را متهم به همکاری با سفارت ایران کرد و تهدید کرد که اگر بشردوست دست از اخلال نشست‌های مجلس برندارد او تمام "جُل و پُستک" بشردوست را فاش می‌سازد.

در هر حال، (به گفته آقای عدالت) "داکتر رمضان بشردوست جاسوس هر کشوری باشد و یا نباشد جاسوس ایران نیست!
میر رحمان رحمانی در یک اظهار سخیف و دور از عقل با ادبیات کوچه بازاری ادعا کرد که رمضان بشردوست جاسوس ایران است و اگر خواسته باشد جول و پستک ایشان را افشا می کند.
ادعای جاسوسی بالای عضو پارلمان از جانب رییس پارلمان یک جرم سنگین است که باید از مجرای قانونی تعقیب شود که اگر رمضان بشردوست جاسوس ایران و یا هر کشوری دیگر است باید به سزای عملش برسد و اگر میر رحمان رحمانی دروغ می گوید به خاطر رضایت آمریکا و ارگ که قرارداد های بیشتر را بگیرد هم لازم است که جوابگوی اظهارات سخیف خود باشد.
رمضان بشردوست یک هزاره بیگانه از درد هزاره، بیزار از هزاره و پشیمان از هزاره بودنش است که میر رحمان رحمانی ایشان را نسبت به تعلقات قومی و مذهبی مارک جاسوس بودن ایران را می زند در حالی که اکثر وکلای هزاره به میر رحمان رحمانی رأی داده بودند، میر رحمان رحمانی همان تهمت را بالای هزاره های شیعه مذهب می زند که قبیله گرایان تمام فارسی زبانان را جاسوس ایران می داند که خود میر رحمان رحمانی نیز شامل این کتگوری می شود.
رمضان بشردوست و فداییان ایشان نباید در این زمینه خاموشی اختیار کنند و باید از مجرا های قانونی میر رحمان رحمانی را وادار به اثبات این مدعا نمایند تا جوابگوی این اظهارات سخیف خود باشد."

واقعیت قضیه این است که در افغانستان تمامی سران و رهبرانی که هر شکل ممکن به قدرت می رسند، جایگاه قبلی خود را فراموش کرده تحت تاثیر لاف های قدرت های بزرگ مانند آمریکا قرار می گیرند و خود را در این بازی بی سرانجام گم می کنند.
رحمانی نیز فرد اول یا آخری نیست که در این وادی به خودفراموشی گرفتار آمده و تحت تاثیر قدرت قرار گرفته است.

جناب رحمانی حالا که با پول های باد آورده از راه تجارت با ایرانی ها و لطف های فراوانی که آنها در حق ایشان کردند به جاه و مقامی رسیده و فعلا رییس مجلس شده، فراموش کرده که چقدر به ایرانی ها مدیون است و اگر قرار باشد جاسوس به کسی گفته شود اول خود شخص رحمانی متهم ردیف اول این موضوع می باشد.

شاید رحمانی از این موضوع مطلع باشد که در ایران آن دسته از افرادی که علیه مهاجرین افغانستانی حرف می زنند و با حضور آنها در ایران مخالفت می کنند، دقیقا همان کسانی هستند که چند روزی زودتر از بقیه مهاجرین به ایران رفته و یا شناسنامه قلابی گرفته اند و با مخالفت کردن با حضور مهاجرین، تلاش دارند تا خود را ایرانی جلوه داده و گذشته خود را اینگونه پاک کنند! غافل از اینکه مردم ما هوشیارتر از این هستند و حافظه شان همه گذشته را بخوبی بیاد دارد.

اینک جناب رحمانی با متهم کردن کسیکه تا کنون هیچ رابطه ای رسمی و علنی و شاید پنهانی با ایرانی ها نداشته میخواهد گذشته همکاری خود را با ایرانی ها پاک کند. در حالیکه باید برای چنین کاری تمامی اندوخته های مالی و مکنتی و مقامی که تا کنون بدست آورده همه را به ایرانی ها باز گرداند...
بگذریم...!

در این سایت نه تاکنون از داکتر رمضان بشردوست حمایت کرده ایم و نه هم چنین قصدی داریم و جناب بشردوست را فردی متوهم و جنجالی میدانیم تا یک فرد اصولی و اعتقادی.... اما برخورد رحمانی را نیز ناپسند تلقی کرده و اتهام وی را مبنی بر جاسوس بودن بشردوست، توهین به نمایندگان خانه ملت می دانیم.

جناب رحمانی بجای اینکه از نفوذ پاکستانی ها در مجلس نگران باشد و به دخالت های مکرر سفارت آمریکا تذکر بدهد، به متهم کردن واهی افراد به جاسوسی برای ایرانی ها نگران شده است و از این می ترسد که رفتارش مورد قبول آمریکایی ها واقع نشود.

در هر حال، به میررحمان رحمانی توصیه می کنیم که از این ببعد چنانچه قصد متهم کردن افراد به جاسوسی برای ایرانی ها را داشت، اول پرونده جاسوسی خود را به ایرانی ها و پاکستانی ها بنگرد و سپس دیگران را متهم کند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
بشردوست
رحمانی
نظرات بینندگان:

>>>   ریاست گرفتن آسان نیست بدون کدام گب سخن بگیرد یگان معامیله نماید

>>>   رحمانی در روزهای اول ریاست گند کاریش را بیرون داد تمام مردم افغانستان می دانند که داکتر بشر دوست جاسوس هیچ کشوری نیست و چنین اتهامی به فکاهی شبیه تر است تا واقعیت ولی هرچند بشر دوست از جامعه هزاره و شیعه نمایندگی نمی کند ولی سایر نمایندگان هزاره و شیعه نباید به چنین شخص کم ظرفیتی ارزش و بها بدهند ودر دور بعدی به فکر جایگزین برای رحمانی باشند چه اینکه رحمانی ثابت کرد در تعصب و جهل کمتر از ناصر اصولی نیست

>>>   حرف ها ونظرات بشر دوست همیشه مشکل ساز است وهمیشه حرف های کمپاینی میزند، درین زمان که اضافه از چهل کوماندو شهید شده مجلس باید از سرپرستان پرس وچون کند ؟،حرف بشردوست کاملا دوراز منطق حتی تخربیکارانه است ،اینکه سرپرستان اضافه از دوماه است تو هم اضافه از موعد تعیین شده وکالت کردی ومعاش ناحلال گرفتی چرا مانند سیاوش بکتاش وسایل راتسلیم ومجلس را ترک نکردی ؟؟ یکمرتبه ترک کردی بعد از سه ماه دوباره برگشتی ومعاش بدون کار راهم اخذ کردی ،
سرپرستان وزارت ها صرف چندد ماهی است اما تاو چند سال غیر قانونی وکیل بودی وامتیاز گرفتی؟/
ر

>>>   بشردوست به درد چه کار خورده یا خواهد خورد؟
رمضان بشردوست به جاسوسی ایران متهم شد ولی از جانب کسی که خودش خیلی بیشتر از بشردوست و امثالش استعداد جاسوس بودن برای ایران را دارد.
بشردوست جاسوس نیست جاسوس هیچ کشوری نیست ولی همین بشردوست تاحال چندبار کاندیداکرده و از مردم رای گرفته ولی به درد هیچ کاری نخورده است و آیا این بدتر از جاسوسی نیست؟
کسیکه یک بار سومین کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بود که از مردم رای گرفت، و دوبار دیگر هم وکیل پارلمان بوده است و هیچ کاری هم نکرده است و کوچک ترین دست آوردی ندارد اگر صادق و اخلاق مند می بود نباید بازهم کاندیدا می کرد و عضویت مجلس نمایندگان را انتخاب می نمود. راستی بشردوست به درد چه کار می خورد و مورد مصرف اش چیست؟
صفرمحمد مظفری

>>>   بشر دوست یگان گناه اش این است که همه اقوام را به یک دید میبند. به همین اکثر مردم هزاره ها از بشر دوست خوش اش نمیاید. اما به نظر من اگر خوبی نکرده بدی هم در حق مردم نکرده است تا بحال.
Arif Jawadi

>>>   رمضان بشر دوست یک آله دست پارلمان است.
این یک تیاتر است که رمضان بشردوست وظیفه دارد که برضد وزرا در پارلمان با لهجه قاطعانه انتقاد کند و رییس مجلس او را از مجلس خارج کند و بعداً وزرا با دادن رشوت به وکلای پارلمان رای ابقا بگیرند و بعداً وزرا رخصت شوند و رمضان بشر دوست را دوباره به پارلمان دعوت کنند و برایش بگویند:
به خدا بشر دوست صایب چه انتقاد های جانانه کردی!
اگر همین انتقاد های خودت نباشد،ما چطور بتوانیم ازین وزرا پول بکنیم؟

>>>   این بخش از نوشته شما:
شاید رحمانی از این موضوع مطلع باشد که در ایران آن دسته از افرادی که علیه مهاجرین افغانستانی حرف می زنند و با حضور آنها در ایران مخالفت می کنند، دقیقا همان کسانی هستند که چند روزی زودتر از بقیه مهاجرین به ایران رفته و یا شناسنامه قلابی گرفته اند و با مخالفت کردن با حضور مهاجرین، تلاش دارند تا خود را ایرانی جلوه داده و گذشته خود را اینگونه پاک کنند! غافل از اینکه مردم ما هوشیارتر از این هستند و حافظه شان همه گذشته را بخوبی بیاد دارد.
منطقی نیست؛ زیرا بیشتر کسانی که مخالف مهاجرین هستند معمولاً کسانی هستند که شناختی نسبت به مهاجرین ندارند، مثل استانهای غرب ایران، اینکه چرا شما جمعیت خاوری‌ها را متهم می‌کنید، جای تعجب دارد.

>>>   رحمان رحمانی خودش جاسوس انگلیس است. گفته میشود که سه تا دختر و دو پسرش در انگلیس خوشگزرانی میکند

>>>   واقعآ شرم آور است به چنین یک رییس مجلس که یک انسان نهایت عزیز مهربان وطن دوست غریبپرور ویک انسان با دانش و با عزت را به چنین اتهامات تهمت زدن و او را به جاسوس خطاب کردن نهایت از عدم عقلانیت کامل یک انسان است ،والا در تمام شورای ملی به مانند رمضان بشر دوست انسان بهتر و خوبتر نیست او کاملآ منتفی از همه اتهامات است و اگر اشخاص وافرادی او را به چنین اتهامات تهمت میبندند فکر کنم د روجود شان نه شخصیت ونه عزت نفس و. نه علم و دانش ،بهتر است تیل فروشی کند و یا ???من برادر سرسخت مخالف با کسانی هستم که انسانهای بیگناه مسلمان افغانستان را تاپه جاسوسی میزنند این اشخاص نه از خداوند متعال از ترس دارند ونه از مردم شرم جای چنین اشخاص و افراد به گفته رمضان بشر دوست جهنم است ،خداوند ما را از زمره این اشخاص نگهدارد بشر دوست یک انسان متفاوت است او هر گناه کار را انتقاد میکند بیتفاوت است هزاره است و یا سنی ،در شخصیت او. اصلآ چنین خوی و خواص لعنتی وجود ندارد
عبدالله ریحان

>>>   چرا جناب عالی از سخن میر رحمانی در موردبشردوست نا راحت شده و هرچه در چانته دروغ بافی اش داشت همه را ریخته است خودت وکیل بشر دوست هستی و یا بشر دوست طفل خورد است که از خود دفاع کرده نمیتواند که جناب عالی استین و پاچه را بر زده علیه رحمانی با دروغ های واضح اش علیه رحمانی نوشته است بهر صورت بشر دوست در همین سه دوره وکالتش جز از انتقعاد های بی جا و سرو صدا های بی مورد و کاغذ هایش را زیر بغل زدن و از مجلس خارج شده دیگر کدام چیزی از وی دیده نشده همه را خاین همه را بیکاره و مزدور بیگانه خطاب کرده ایا خصلت و کار یک وکیل مردم همین است همهمیدانند تا وابستگی های بیرون وجود نداشته باشد نه وزیر شده میتواند و نه ریس و نه وکیل که بشر دوست نیز ازین امر مستنثا هم نیست در غیر ان خیلی اشخاص بالاتر از دانش بشر دوست و دسوزتر از ان در مورد کشور و مردم اش در همین پایتخت وجود دارد چرا انها وزیر و ریس و وکیل تا حال نشده که اقای بشردوست همینکه از خارج وارد کابل شد وزیر مقرر گردید سپس وکیل پارالمان گردید و تا امروز چوکی پارالمان را به میراث گرفته است اما نفع اشبهمردم و کشور هیچ اصلا دیده نشده و وجود هم ندارد وظیفه بشر دوست در مجلس پارالمان چسپ جاسوس بودن بدیگران و قهر کردن و کاغذ هایش را زیر بغل زدن و از مجلس یا خود خارج شده و یا اینکه نسبت اخلال کردنش به مجلس توسط ریس پارالمان بیرون کرده شده است من سوگندیاد میکنم که نه با بشر دوست ونه با رحمانی کدام شناخت و تماس و یا ارتباط قبلی و فعلی ندارم چشم دیده خودم را در طول هزده سال گذشته که عملکرد اقای بشر دوست را دیدم و حرفهایش را شنیده بودم نظر خود را ابراز کردم بازهم میگویم که در شرایط حاضر بدون ارتباط و حمایت خارجی نه کسی وزیر شده میتواند ونه ریس و وکیل این دردیست که بر ملت ما وارد شده و به ناچار انرا تحمل کرد چون بداد غریب و بیچاره کسی گوش نمیدهد خداوند رحم کند بر این ملت بیچاره .

>>>   تکلیف شما با خودتان روشن هست ؟ بیشترین فحاشی را به ایران میکنید خودتان معترف هستید مهاجرانتان که به ایران میروند اکثرا کم سواد و بیسوادند ولی وقتی برمیگردند اکثرا با سواد و تحصیلکرده هستند مخصوصا فرزندانشان که اکثرا در مدارس و دانشگاههای ایران درس خوانده اند اما هربار کم میاورید به ایران حمله میکنید به نظر خودتان اگر ایران انقدری که ادعا میکنید کشور بدی بود چند میلیون مهاجر چند دهه در ایران دوام می آوردند ؟
این اتهام زنیها به ایران برای چیست ؟ غیر از این است که امثال رحمانی به خواست آمریکا اتهام میزنند به ایران تا زمینه برای فحاشی و دشمنی بیشتر به ایران فراهم شود ؟
ایران در تحریم و شرایط سخت اقتصادی است با اینحال مهاجران عمدتا قاچاق افغان ایران هستند خواه ناخواه دیر یا زود این مهاجران باید برگردند به افغانستان ایران اروپا نیست که تحریم نباشد و از رفاه بالا برخوردار باشد حال اگر مهاجران افغان برگردند که خدا رو شکر همگی هم دشمن ایران هستند و عقده اینکه چرا زندگی به سبک مهاجران افغان به اروپا و آمریکا را در ایران نداشتند دارند انگار در ایران خود ایرانیها زندگی به سبک اروپا و آمریکا را دارند که مهاجران قاچاق افغان چنین زندگی داشته باشند حالا در صورت برگشت میگویید اینها جاسوس هستند؟
اتهام جاسوسی برای چیست ؟ غیر از این است که این اتهام را به این دلیل میزنند که مهاجران افغان از ایران به افغانستان برنگردند ؟
چرا افرادی مثل غنی و کرزای بعد از سالها زندگی در غرب به افغانستان برگشتند و تا ریاست جمهوری هم سمت گرفتند مهاجران افغان که از ایران برمیگردند نباید برگردند و به جایی برسند ؟ فقط مشاغل فردی حقشان است ؟ در ایران مهاجر سلمانی بوده در افغانستان هم باید سلمانی کند در دانشگاههای ایران پزشکی یا مهندسی خوانده در افغانستان هم باید پزشک یا مهندس باشد اگر سمت مشاغل سیاسی برود میشود جاسوس ایران فقط امیدوارم چند وقت بعد به دکتر و مهندس افغان که فارغ التحصیل ایران بوده شغل بدهند چون ایران خودش چند میلیون فارغ التحصیل پزشکی و مهندسی بیکار دارد توان نگهداری از فارغ التحصیلان کشورهای دیگر را ندارد ‌و اگر مهاجران کشورهای دیگر پذیرش شوند فارغ التحصیلان بیکار ایران اعتراض میکنند
توصیه به افغانها : برای درس خواندن و زندگی کردن به ایران نروید چون نه ایران به دلیل تحریمها وضعیت خوبی دارد نه در بازگشت تنگ نظران افغان شما را میپذیرند به سمت مرزهای کشورهای دیگر بروید پاکستان تاجیکستان و ...

>>>   بشر دوست را همه ميدانند كه جاسوس است . اگر جاسوس نميبود هميشه نظم مجلس را برهم نميزد. با اين ادبيات ضعيف كه او دارد و گپ زدن دري را درست بلد نيست چگونه خود را داكتر ميشمارد در حاليكه از كوچه داكتري گذر نكرده و به زبان كوچه و بازار حرف ميزند و انهم به طور شكسته و پراگنده. سواد ندارد و بخاطر فريب مردم هميشه دو تا كتاب را زير بغل دارد حتي وقتي كنار اب ميرود انرا دور نميگذارد. و بخاطر عوام فريبي بيرق كشور را يخن قاق ساخته و موتر خود را با رنگ بيرق كشور رنگين كرده اينها همه نشانه جاسوسي و پنهان كاري او است. بنام هزاره است ولي در حقيقت او طرفدار پشتون ها است و هميشه عليه هزاره و تاجك موضع ميگيرد. من شك دارم او هزاره باشد . من شك دارم او ملاي انگليس تبار مسجد پل خشتي نباشد . شايد هم از كشور ايران و يا كشور ديگري.

>>>   بشر دوست اصلا پشتون است با قيافه هزارگي اش خاك در چشم هزاره و تاجك و ازبك ميزند و در هژده سال گذشته پيوسته از پشتون و طالب طرفداري كرده و بد ترين روز هاي هزاره ها كنار انها نبوده و برعكس عليه محبوبيت رهبران مبارز هزاره تبليغات نموده است. و لهجه او نه هزارگي است نه تاجكي ، او يك لهجه كاملا متفاوت دارد كه در افغانستان مروج نيست و كسي هم درست نسب او را نميداند.

>>>   کجایش راست است که بشردوست سرپرست وزرایش را به قانون برابر مینماید مگر ریس ارگ به اساس قانون حکمروای دارد ویا ریس اجرایه اش میعاد سه سال را تکمیل نکرده وکنون روی کدام اصل در سپیدار جا خوش نمودهو...خود بشر دوست به نمایندگی از یک کشور خارجی در کشور امر ونهی مینماید ایا افغانستان کشور اشغال شده نیست چرا بشر دوست یک روزهم که شده از تجاوز واشغال چیزی نمی گوید ما عادت داریم یک کسی که دوسه کلمه ای ناب را روی هم میگذارد اورا تاید مینمایم بدون انکه بدانیم هرگز ان سخنان را برای کشور وملت بیان نمیکنندبلی اگر بگوید در میان دست نشانده ها ومزدور هابد وبد تر وجود دارد وبشر دوست نسبت به دیگران کمتربد است باشما هستیم این همه به ان معنی نیست که رحمانی مورد تاید ملت است به هیچ وجه درینجا مزدور ها ودست نشانده هااز اجانب نمایندگی دارند وقدرت اصلی بدست دیگران قرار دارد
گل نبی عیدی زاده

>>>   رولا غنی، همسر رئیس جمهور، در دیدار با بازرگان یهودی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های اسرائیلی در افغانستان توافق کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، یوآف مردخای، رئیس یک شرکت بین‌المللی با دو بازرگان دیگر اخیراً با رولا غنی، همسر رئیس جمهور دیدار کرده و برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های اسرائیلی در افغانستان به توافق رسیده‌اند.

وب‌سایت دارالحیات خبرداده است؛ مردخای در رأس یک هیأت پنج نفرۀ سرمایه‌گذاران اسرائیلی اوایل ماه جولای سال جاری به افغانستان آمده بود.
گفته می شود که سفر سه روزۀ این هیأت اسرائیلی به افغانستان از سوی شرکتی به نام «خطیب و علمی» که مربوط همسر رئیس جمهور است، تنظیم شده بود و محور گفت‌وگوهای این هیأت و دیدارهای‌شان بیشتر تجارت و دادوستد بوده است.
لازم به ذکر است که در دیدار با بانوی نخست، روی سرمایه‌گذاری شرکت‌های اسرائیلی در ولایت‌های کابل، فراه، هلمند و نیمروز بین دو طرف توافق شده می‌باشند.

>>>   استاد سیاف داد میزند که امان الله قاضی عبدالرحمن را که قران شریف در بغل داشت به لگد زد ودر ضمن دولت هفتاد ملیون دالر را برای ترمیم قصر امان الله مصرف دارد ومبلغ پنج ملیون دالر از استقلالی که هنوزنداریم به مصرف میسازنند نمیدانم این اوغانیت کفر ومسلمان هم دارد تنی خلقی اوغانیت یکبار پلیگون هارا نماز خوان ها پر کرد وبعدا توسط ملاتنی اخند طالبی بجرم عدم ریش داشتن ونخواندن نماز سربه نیست. ویاشلاق وذولانه وسنگسار
جالب هم که همین ها با لنگی ودریشی در ارگ در یک دسترخوان باهم نان میخورند
در افغانستان اگر اوغان باشی نوشیدن شراب وخوردن گوشت خوک هم برایت حلال است ولی اگر پارسوان باشی نادزدی کرده دزدی وناخورده شراب کافری
Habib Kohistani

>>>   نماینده مردم آقای بشر دوست باید در دادگاه ار رحمانی شکایت کند که در صورت عدم ثبوت جرم جاسوسی ، رحمانی در ملائ عام صد ضربه شلاق کیفر داده می شود و به خاطر بی احترامی به ملت که بشر دوست نماینده آنان است ، از پست دولتی بر کنار میگردد و...
( حقوق دان )

>>>   اتهام رحمانی به بشردوست نشان داد که در فرهنگ بیمارِ سیاسی‌وتباری افغانستان، هر فرد شیعه وهزاره ازمادر «جاسوس ایران» زاییده می‌شود!
مسیح ارزگانی

>>>   محمدعظیم محسنی دایکندی رحمانی هرکس را مثل خود فرض میکند.

>>>   بله اگر دیگران هر غلطی بکنند ایرادی ندارد انگلیس را بیارند و روس را بیارند آمریکا را بیارند پاکستان را استقبال کنند وهابی القاعده بشوند هیچ برچسب به آنها نمی چسبد چون آنها مانند یهودیان قوم خدا هستند
و یا مانند مثل معروف دنبه دارند زیر دنبه شان پنهان می شود. اما هزاره ها که در آسمان ستاره و در زمین و در زمین ... ندارند همه جاسوسند!!!!!
Khan Ali Jamali

>>>   افغانهای عزیز لطف کنید به ایران نروید به کشورهای دیگر بروید با اینکار هم مقامات خود و هم خودتان را خوشحال میکنید زیرا خودتان هم معتقدید ایرانی ها بد هستند پس این لطف را به خودتان هم بکنید و به تاجیکستان ، ازبکستان ، ترکمنستان ، اروپا ، ترکیه و کشورهای دیگر بروید هرجا غیر از ایران بروید .

>>>   آقای نویسنده کد 4
آقای رحمانی از آقای بشردوست انتقاد نموده. شاید دلیل و مدرک هم داشته باشد بدون مدرک هیچ گاه قابل قبول و تایید مردم نمیباشد این مثله بین دو نفر وطندار است که فقط خودشان میدانند اما برای تو خیلی خیلی متأسفم.بدون عواقب مثله را به مذهب ونژاد سوق می دهید.شاید آن آقای تاجر خان فردا از یک ازبک ویا پشتون انتقاد نمود.شاید فردا یکنفر پیدا شد ازخودی رحمانی انتقاد نمود این چه ربطی به شعيه وسنی ویا پشتون هزاره ازبک تاجیک دارد اما این را در گوشخود فرو کن انتظار نداشته باش که در افغانستان ما جنگ و دوا برای مذهب صورت بگيرهد.آنوقت باید از افغانستان جمع کنی بروید.امیدوارم که هیچ وقت چنین مثله آی پیش نیاید.
( مردانقل.فارياب

>>>   به این میگن خوش رقصی برای آمریکا وای بر رحمانی

>>>   ۱. بشری دوست همیشه منتقد بوده هرچند که اکثرن بر حق است اما در وضعیتی که ۹۹ فیصد بی قانونی در تمام عرصه ها حاکم است وانمود کردن اینکه قیر سیاه است چه دردی را دوا میکند.
آقای بشردوست اگر ممکن است یک گروم پارلمانی ایجاد کند و در مسائل به گونه گروهی عمل کند تا و زنش بیشتر شود.
۲. ادعای جاسوس بودن یک وکیل از طرف رئیس پارلمان باید جدی گرفته شود.
اگر راست است اسناد ارائه کند و مراجع غذای و قضایی باید اقدام کند و اگر دروغ است باید معذرت علنی بخواهد در حالیکه حق آقای بشر دوست برای اعاده حیثیت محفوظ است.

>>>   بشر دوست یه آدم هرزه ای بیش نیست،‌همواره انتقاد بیجا و موضوع مجلس را به سمت دیگری می کشاند.
تا اکنون از طالب و انتحار وداعش کدام انتقادی از جنابشانثبت نشده
در جاسوس بودنش به ایران و فرانسه شک نیست

>>>   بشر دوست ادم مشكوك است احتمال دارد جاسوس باشد.

>>>   هموطنان گرامی: بشردوست جاسوس هرکشورباشدولی یک انسان باشخصیت است که درقلب تمام مردم کشورما جای دارد میررحمان رحمانی یک انسان بی ادب که با پول نامشروع اول به پارلمان راه پیداکردوبعدش به ریاست پارلمان جای بسا تاسف است ولی چی باید کردازدست خودمااست بشزدوشت همسش سیاه راسیاه وسفید سفیدگفته است پاک ترین رای مردم باخود داردمردم ازعمق قلب دوستش دارند همه شخصیت اورا میشناسند همیشه حق گفته است اوهنوزمحبوبترمی شوداونه یک هزاره است ونه یک پشتون اولش یک انسان است من به صفت یک انسان یک مسلمان یک افغان ودرنهایت یک پشتون وارا یک انسان میشناسم درقلب من وفامیل من جای دارد اوهمیش جاویدان است بگذاررحمانی و رحمانی وارو هرچیزبکویند دربین مردم جای هرکس معلوم است زوندی دوی بشردوست

>>>   واقعا که تاجیک جماعت بی ظرفیت است بارها امتحان پس داه اند. مرده پشتون از زنده تاجیک بهتر است. تاجیک همیشه جیک جیک جیک می کند. از رحمانی تاجیک بیش از این انتظار نمی رود. ایشان نه میر است و نه رحمانی و نه رحمان مانند این است که به آدم کچل ذلفگلی بگویید.

>>>   آقای رحمانی فراموش نکن ه بخشی از رای پارلمان که برایت داده شد از ما هزاره ها بود پس کاری نکن مردم هزاره بگویند تاجیک دوستی و رفاقت را میشکند

>>>   ميگويند بايد از قوم برستي-سمت پرستي و دغدغه هاي مذهبي وسياسي پرهيز نمود تا افغان خوبي باشيد.
رمضان بشر دوست كه بلندترين درجه علمي واكادميك (دكتورا)انهم دربخش حقوق واز فرانسه دارد نه از قوم حمايت نموده است ونه از مذهب و حذبي.
چون دكتور است وتحليل هاي شان درك عالي ميخواهد اگر دهن باز نمايد بي عزت واز پارلمان اخراج ميگردد.
نه هزاره طرفداري ان را مينمايد نه پشتون ونه تاجكي!!!
در افغانستان تا درجاي نه چسپيده باشي هـيچ چيزي نميتواني حتي بي عزت ميشوي.
نوروز

>>>   سلام هموطنان عزیز ما مردم افغانستان دنبال جنجال هستیم ولی اینکه یک شخص عالی رطبه به فرد هنگ جاسوسی می‌زند باید اثبات کند اما من به یقین کامل می‌گویم آقای رحمانی جاسوس است (می‌گوید بگیر تا نگيرند)

>>>   آقای بشردوست بعد از سقوط طالبان بمجلس راه یافت.و تا حالا بعنوان نماینده مردم در مجلس حضور دارد.و همیشه هم با اشخاص فاسد و قانون نشناس شاخ به شاخ بوده.کاملا مشخص است که دنبال منافع شخصی نبوده و همیشه خدمت به جامعه و مردم را ترجیح داده .

>>>   یک وطن دار از یک وطن دار دیگری انتقاد نموده.وآن را به جاسوسی متهم کرده.به دیگران چه ربطی داردسروصداها راه انداختید .متهم خودش دهن و زبان دارد میتواند از خودش دفاع کند. مگر آقای بشردوست آدم معمولی است شما ازطرف اش حرف میزنید.بنده خدا میتواند با تمامی ریس جمهور های دنیا مذاکره و مناظره کند .اگر رحمانی نتواند درمورد ادعایش سند و مدرک ارائه کند خودی بشردوست .بلد است چطوری جواب دندان شکن بدهد دیگر شما هیچ وقت کاسه داغتر از آش نشوید. وهيج مثله قومیت سمت و سو.و مذهب را به میان نیاورید

>>>   در این چورلمان فقط کسی می ماند که سکوت مرگ بار اختیار کند و فقط به فکر چپاول باشد.

>>>   آیا رحمانی سند جاسوسی بشردوست به ایران را دارد ؟
*********************************************
رسانه ها بخصوص فیسبوک درعصرما شعوراجتماعی ملت هاراسمت میدهد وبرحوادث سیاسی اثرگذاری مستقیم دارد. بهارعربی ازهمین فیسبوک آغاز گردید. وما حوادث داغ جهان وافغانستان را ازهمین طریق آگاه میشویم.
حال که رئیس پارلمان آقای رحمانی با زبان بسیارتند، بشردوست را جاسوس ایران خطاب کرده است، ازنظرمن بجای خشم واعتراض به این گفته رحمانی باید تمرکزکنیم و ازاو به جد بخواهیم که تو بحیث رئیس قواء مقننه ای کشور،آیا دراین زمینه ی مهم سند داری ؟ جاسوسی برای یک کشور بیگانه مطابق به قانون « خیانت ملی » است وجزایش هم اعدام می باشد. هیچکسی عاشق چشم وگوش بشردوست نیست، اگر اوواقعاً جاسوس ایران باشد وثابت گردد، بگذارکه بجای « جل وپوستک انداختن بشردوست از پارلمان » راسآ طناب داربه گردنش بیفتد. تا از شرافشاگری ها ی مستند اودزدان جامعه وهم شما آقای نو به دوران رسیده وهویت باخته، خلاص شوید.
رخ دیگراین ماجرا این است که اگررحمانی نتواند این اتهام بربشردوست را ثابت کند، یکراست باید زندان برود. چون وارد کردن اتهام جاسوسی، اتهام ساده وپیش پا افتاده نیست. مرگ وزندگی متهم وابسته به ثبوت وعدم ثبوت این اتهام تعلق دارد. لذا کاربران شبیکه های اجتماعی، درکمال بیطرفی وبه دورازهرگونه احساسات ویا حب وبغض نسبت به مدعی ومدعی علیه ، پرسش اثبات اتهام بشردوست را بایدبطور جدی پیگیری کند. چون رحمانی وبشردوست ازلحاظ قانون حق مساوی نمایندگی مردم را درپارلمان دارند هیچ یکی بردیگری برتری ویاکهتری ندارند.
باید به این نکته اذعان نماییم که اعتراض بشردوست برای استجواب مسئولان سکتورهای امنیتی مطابق قانون بود. چون درقانون قید شده است وزرای سرپرست تنها دوماه حق سرپرستی دارند ؛ وزاری سرپرست دفاع وداخله بیشترازدوماه سرپرست این وزارتها بوده اند وبشردوست میگفت که مطابق به قانون دوران سرپرستی اینها مدتها پیش سپری شده است ، چرا پارلمان اینهارا به عنوان نامزد وزیران استجواب میکند. این خودش خلاف قانون است.
آقای رحمانی اگر بشردوست را صرف بخاطر هزاره بودن وشیعه بودن اش متهم به جاسوسی ایران کرده باشد، این خودش عذر بد تراز گناه است . درعدم مدارک اثباتیه ، رحمانی باید ازسمتش کناررفته وراهی زندان شود.
علی تقوایی

>>>   منشی مجلس به بی بی سی گفته است که سفارت آمریکا درخواست ویزای سی نماینده مجلس را رد کرده است

>>>   من شکر خدا را به جا میاورم که انسانیت زنده است و نمونه اش بشردوست است!
و شکر خدا است که رخماني خودش را ملی میداند! هردو نماینده ګان ملت اند با تفاوت وجدانها! فساد انها را از هم متفوت می سازد!
خلقی

>>>   بودن یک سنگ در داخل نجلس بهتر از بشر دوست است ، بشردوست در طول پانزده سال چی کاری انجام داد ه ؟؟ اگر صد سال دیگر هم وکیل باشد هیچ دست آوردی ندارد ،نه کسی حرفش را اهمیت میدهد ونه او حرف درستی برای گفتن دارد ونه طریق گفتن را میداند ،
معلوم نیست این رای دهندگان بکدام دلیل برای بشردوست رای میدهند که چی شود؟؟
چندین سال میشود چند جلد دوسیه را زیر بغل گرفته مردم را باتبلیغات پوچ فریبداده رای میگیرد وهیچ تاثیری هم بودنش درمجلس ندارد ،

>>>   راستش همين است كه بشر دوست جاسوس خيلي ماهر است . ايشان هزاره نيستند شما به لهجه اش متوجه شويد. ممكن است پاكستاني باشد . چطور ممكن است يك بچه هزاره بي واسطه و نام گم كه نه در سياست افغانستان حضور داشت و نه در داخل افغانستان بود يكدم به طور فراشوتي وزير شود و بعدا هر بار در انتخابات پر از تقلب افغانستان كامياب و وكيل شود ؟

>>>   بشردوست نمونه خوبی از هزاره ها است!
ما اورا احترام داریم ویکی از رهبران محترم ما است!
پشتون

>>>   یگانه حق گوی وصادق خادم ملت جناب داکتر رمضان بشردوست است افتخار همه ملت افغان است بس چشم ....
مسلم دوست

>>>   او مسلمددوست ملت افغان کجا بود؟ افغان نام قوم پشتو است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است