بيشتر از قدرت امريكا از نفوذ اين كشور تحقير شده ايم
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۴    ۱۳۹۸/۵/۲ کد خبر: 159533 منبع: پرینت

بيشتر از قدرت امريكا از نفوذ اين كشور تحقير شده ايم.
پاكستان مانند ما فقير و وابسته به امريكا و ديگر كشور ها است. آنچه اسلام آباد را به عزت نسبي رسانده، زمامداراني است كه برغم فقر كشور شان دست بسته و تسليم نيستند و حداقلي از شكوه و سربلندي در وجود شان باقي مانده.

نفوذ يعني: حاكم شدن كساني كه از دهه نود با سرويس هاي استخباراتي امريكا رابطه داشتند، يعني پول گرفتن سران جبهه شمال زير موتور فعال چرخبال سي آي اي، يعني مطرح شدن و برند شدن يك شبه كرزي از كوه هاي ارزگان، يعني تبديل ماموريت آيساف به ناتو در حكومت كرزي، يعني عرق ريزي ها و توجيهات دكتر سپنتا و دكتر غني و پول گرفتن حضرت مجددي براي تصويب پيمان استراتژيك در مجلس، يعني حصر سفارتي سه روزه غني و عبدالله در سفارت امريكا در كابل به زندانباني جان كري، يعني تشكيل حكومت وحدت ملي در سفارت امريكا، يعني امضاي موافقت نامه امنيتي توسط آقاي اتمر به نمايندگي از حكومت وحدت ملي، يعني احضار غني و عبدالله براي ملاقات با وزير خارجه امريكا در اتاق فرماندهي نظامي پايگاه بگرام، يعني انبوهي از روابط پشت پرده مقاماتي كه سند فساد سياسي، اخلاقي و مالي نزد ماموران سي آي اي دارند.

انتظار موضع قوي در برابر ترامپ را از هيچ سياستگر افغان نداشته باشيد.
ارزش اين آدم ها را واشنگتن تعيين و تعريف كرده و از اين هراس دارند كه اگر بگويند ترامپ اشتباه كرد، از بارگاه سياست و آينده قدرت حذف مي شوند.
اگر غير اين است همه از حكومت تا اپوزيسيون، مذاكرات صلح (پروسه خليلزاد) را تحريم كنند و اعلام كنند هر كشوري كه با ماست از نظام مبتني بر قانون اساسي و از نيروهاي امنيتي افغان حمايت كند.

شجاع محسنی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
قدرت
نظرات بینندگان:

>>>   همی مورچه زرد( ترامپ) آنقدر نادان است که نمیداند مرکز تولید تریننگ پروسس صدور ترورست ها پاکستان است ،
ر

>>>   هـمـه این پلان ها ومـذاکرات مقدمه برای صوبه سازی است

>>>   افغانستان را اشرف غني ميخواهد سوبه پنجم پاكستان بسازد. داكتر نجيب امضا نكرد كه سوبه پنجم شود به همين خاطر طالب ها او را كشت ولي اشرف غني بدون امضا قبول دارد . اين را ميگويند كه رييس جمهور خوب است . اره وله همين كار خوب است كه ميكني شرم هم خوب چيز است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است