امرالله صالح را از حالا مرده فرض کنید!
واقعیت این است که باید از حالا امرالله صالح را مرده فرض کرد! زیرا زنده یا مرده وی هیچ نفعی برای قوم وی نداشته بل زنده بودن او بیشتر به ضرر تاجیک ها است تا مردن وی... 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۸    ۱۳۹۸/۵/۷ کد خبر: 159602 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)انفجار یک موتر بمب در مقابل دفتر روند سبز مربوط به امرالله صالح در کابل تعدادی را کشته و مجروح ساخت.
شاهدان در محل اذعان داشتند که پس از این انفجار صدای پنج انفجار پی هم در منطقه شنیده شده است.
در انفجار اول که در مقابل دفتر روند سبز رخ داد، امرالله صالح رییس روند سبز و معاون تکت انتخاباتی اشرف غنی زخمی شده است.
گفته می شود که در این حمله بیش از بیست تن کشته و پنجاه تن زخمی شده اند.
این اولین اخطار به امرالله صالح بود که باید متوجه شود در تیم اشرف غنی برای او دیگر تاجیک هایی که در کنار او قرار دارند، نیست و باید از میان برداشته شوند.

از اوایل حضور امرالله صالح در کنار اشرف غنی، بسیاری از پشتون های متعصب و خودخواه و فاشیست که اکثرا رهبری تیم غنی را عهده دار هستند، با حضور امرالله صالح دشمن دیرینه شان در کنار غنی، مخالفت کردند اما صلاح مشاور ارشد سفارت آمریکا بر این بود که باید یک تاجیک با نفوذ در کنار غنی در تکت آینده انتخاباتی قرار داشته باشد تا از این قوم در انتخابات ریاست جمهوری در تیم غنی نمایندگی کند و امرالله صالح مناسب این منصب می باشد.

پس از آنکه امرالله صالح به عنوان معاون اول رییس جمهور غنی در تکت انتخاباتی ریاست جمهوری تعیین گردید، بسیاری از متعصبینی که قبلا از ناحیه امرالله خان آسیب دیده بودند، در پی مخالفت برآمدند اما غنی با مشورت سفارت آمریکا تصمیم خود را گرفته بود و راه برگشتی برایش متصور نبود مگر اینکه در یک موقعیت مناسب از شر وی راحت شود و او را به دیار باقی بفرستد.

در اوایل تمایل غنی با مشورت حامد کرزی روی محمد یونس قانونی بود اما مشاور ارشد سفارت آمریکا امرالله خان را توصیه کرد و ارگ برای امرالله صالح چراغ سبز نشان داد و یکباره جناب امرالله خان منتقد جدی غنی، به یکی از حواریون توصیف کننده ارگ تغییر چهره داد و رنگ عوض کرد.

با فشار سفارت آمریکا و تلاش ارگ، امرالله صالح در برابر همه ناملایمات و سختی ها و عرض اندام فاشیست ها در ارگ مقاومت کرد و حتی در مقابله با ناامن سازی شمال کشور سکوت اختیار نمود.
او همه اینها را بخاطر رسیدن به تکت معاون اولی اشرف غنی در انتخابات بجان پذیرفت تا بصورت رسمی کارو زارهای انتخاباتی اعلام گردید و غنی با امرالله صالح وارد رقابت های انتخاباتی شد.

فاشیستان ارگ و متعصبین قبیله، حضور مقاومتگرانه امرالله صالح را در تیم انتخاباتی غنی بدور از تحمل خود دیده و در عصر اولین روز پیکارهای انتخاباتی دفتر روند سبز را مورد حمله قرار دادند تا اگر چنانچه امرالله صالح کشته شد که آنان به هدف خود رسیده و او را از سر راه برداشته اند و اینگونه اننقام گذشته را نیز گرفته اند و اگر هم کشته نشد، اخطاری برای وی است تا بداند در تیم غنی با چشم و گوش بسته مانند سرور دانش همه ذلت ها را بپذیرد تا از نام قوم وی برای تضعیف اقوام استفاده شده و او را وسیله فریب قوم خودش قرار دهند و او باید همچنان در برابر همه اینها سکوت اختیار کند.

"یکی از هواداران حامد کرزی روز در جواب یکی از هواداران غنی بزبان پشتو نوشته بود: کرزی بابا دست یکی از متعصب ترین قاتلان پشتون یعنی امرالله را از کار گرفت ولی اشرفغنی او را بحیث معاونش تعیین کرد. واکنش طرفدار اشرفغنی این بود که سیاست؛ گاو زوری نیست. سیاست؛ حوصله میخواهد تحمل میخواهد.
معنای سخن اینکه: با حوصله مندی میتوان امرالله را پشت کارش روان کرد.
از این سوال و جواب دو حامی کرزی و اشرفغنی ثابت شد که هردو در یک نقطه با هم توافق دارند که: امرالله صالح؛ هرگز سوابق کاری اش فراموش نشده است. تا زمانیکه او رییس امنیت بود؛ به قول مخالفانش؛ اطلاعات کاذب را برای بمباردمان مناطق پشتون به امریکایی ها میداده است. بقدرت رسیدن دوباره امرالله؛ ولو سمبولیک؛ کابوس وحشتناک برای قومگرایان پشتون بحساب میرود. اما حالا چنان به نظر میرسد که: امرالله صالح؛ خودش را ناجی ملت پشتون حساب میکند. برای او؛ خطر عبدالحمید خراسانی همولایتی اش بالاتر از خطر طالبان است. اینجا است که باید گفت: امرالله صالح؛ دیگر قدرت مانور ندارد."

واقعیت این است که باید از حالا امرالله صالح را مرده فرض کرد! زیرا زنده یا مرده وی هیچ نفعی برای قوم وی نداشته بل زنده بودن او بیشتر به ضرر تاجیک ها است تا مردن وی...

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امرالله صالح
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   خدا نه كند!
امرالله صالح هم دربين تاج هاي با وجدان جا دارد وهم دست دوستي را به پشتون ها پيش نمايد كه از بزرگترين دست اورد سياسي شان روز به حساب خواهد امد.
او شخص قومي نه بلكه به يك شخصيت مردمي و ملي مبدل گرديده است.
داكتر غلام نبي سمندري از پادخواب روغني لوگر

>>>   عالی بود
کاملا دقیق نوشتید
شیما کابل

>>>   صالح محبوبيت خاص بين تاجك ها داشت ولي خدا ببخشدش كه به قوم خود پشت كرد و اين باعث شد كه از طوف مردم تاجك نفرين شود همينطور استاد عطا و قانوني ديگر از تاجك ها نيستند. ميدان دوباره به عبدالله دو رگه شغالي مانده

>>>   امرالله صالح تنها شخصیت افغانستانی است که در قبال پاکستان و سیاست مداخله‌گر پاکستان، دیدگاه راهبردی دارد. در شرایط حاضر، برای تحقق یافتن خواست سیاسی آی‌اس‌آی در قالب طالبان و بحث معامله‌ی پنهان آمریکا با پاکستان زیر نام صلح، حذف امرالله صالح می‌توانست حذف یک دیدگاه باشد در افغانستان. امرالله صالح در مسیر دادن به سیاست حکومت در قبال معامله صلح و پا فشاری برای اولویت بخشیدن برای برگزاری انتخابات، تنها شخصیت سیاسی در افغانستان بود که معامله پنهان خلیل‌زاد را با طالبان مطرح کرد، و موقف افغانستان را در برابر صلح تقلبی برجسته ساخت. او حتا توانست سیاست‌گذاری آمریکایی‌ها را در قبال صلح دوپارچه کند. حمله به امرالله صالح، در واقع حمله‌ی آی‌اس‌آی به مغز سیاست حکومت در برابر معامله‌ صلح از یک‌طرف و از جانب دیگر حمله به سبوتاژ کردن انتخابات بود. من خوشحالم که صالح خوب است و از این حمله‌ی بزدلانه و شرم‌آور آی‌اس‌آی جان به سلامت برده است. به تکرار می‌گویم، امرالله صالح در برابر سیاست پاکستان یک دیدگاه است، او تنها کسی است که می‌تواند با تعریف ماهوی از سیاست پاکستان سیاست خارجی حکومت را مسیر بدهد، قطعاً حذف این دیدگاه، حذف بخشی از سیاست خارجی می‌توانست باشد.
سرفروشی کی تمنا اب ہمارے دل میں ہے
دیکھنا ہے زور کتنا بازوئے قاتل میں ہے
نجیب بارور

>>>   خدا را شکر که جان به سلامت برده اما :
غنی بابا که معاون اولش جنرال دوستم داکتر نظامی را اجازه نداد تا در زوال ساختن طالبان اقدام کند
امرالله صالح با مقایسه به آن چیزی نیست
او را غنی بابا مثل پشه ئی کنار خواهد زد و باز هم
همان آش خواهد بود و همان کاسه
و تکرار تاریخ پنج ساله
افسوس راهی که انتخاب کرده آن راه به ترکستان است
Mohammad Sarwar Sakha

>>>   بایسکل‌تان کجاست؟
امرالله صالح در واکنش به انتقاد مردم از ناامنی گفته بود که من با بایسکل به ولایات کشور سفر می‌کنم تا ثابت کنم که کشور امنیت است و ناامنی را تبلیغات دشمن خوانده بود.
امروز در حالیکه یکی از شعارهای محوری کمپاین انتخاباتی شان امنیت بود، دفتر خودش مورد حمله قرار گرفت، خدا را شکر که به ایشان آسیبی نرسیده است، اما فکر کنم بایسکل ایشان پنچر شده باشد.
محمد نسيم جعفری

>>>   طالبان چرا هیچگاه بالای گلبدین ، غنی احمدزی ، کرزی ، حنیف اتمر به عملیات نظامی و حملات انتحاری دست نمی زنند؟
فکر میکنم اهداف از قبل نشانی شده از طریق کانون توطیه مورد حمله قرار میگیرند.
همه کسانیکه با غنی و اتمر و نفوذی های دشمن رفته اند باید بدانند که هیچگاهی مورد اعتماد آن چنانی قرار نمی گیرند و همیشه هدف توطیه و ترور قرار دارند.
به امید روزیکه از این به خواب زده گی بیرون آیند!
محمد اسلم سلیم

>>>   بالای قوم خود و تفکر خود چرا حمله کنند این ما هستیم که در مقابل شرینی و شکر غنی دنبال روی میکنیم از مسعود شهید مسلمان و مبارز بالاتر هیچ فردی در کشور ما نبود استاد ربانی بهترین عالم دین بود این قوم و قبیله آنها را قبول نکرد حالی هم به هیچ عنوان ما و شما را قبول کرده نمیتوانند حالا سر قلم است چند روز بعد معلوم میشود آن نوصد طالب را که رها کرد همین آقا چک چک میکرد حالا خوب برایش نشان داد این ها پند نمی گیرند دوستم را دیدی چی کردند آحمد ظیا را دیدی چی کردند به دیگر اقوام چی کردند که این آقای ما دنبالش دوید حیف جوان ها که به خون غلتیدن بیوه و هستیم شان در میدان مانده خداوند خودش بهتر میداند چی میشود طالب ما را از بین میبرد طالب قبیله چی در درون نظام چی در بیرون نظام هردوی شان یک قبیله هستند باید ما خود ما خود را فریب ندهیم این آقا حرف از وحدت ملی میزند کدام وحدت نوکر بمب را در داخل خانه تو میکرد انفجار میدهد میکشد تو را باز مردم را فریب میدهید که وحدت ملی این وحدت ملی نیست این وحشت ملی است هنوز هم سر وقت است از خود خواهی خود بگیرید انصراف بدهید بهتر است در غیر ان اگر امروز از بین نرفتی این آقا اگر کامیاب شود فردا هم همین کار را در حق تو میکنند آمد غنی نکند گلبدین میکند گلبدین نکند یک یک دیگرش میکند بهترین فرصت ضربه زدن به این فاشیست قبیله است اگر به خود می آیید در غیر ان چقدر بچه های مردم بیچاره به کار ده هزار افغانی معاش به از بین برود آخر کلام همین بس است .
Agajan Sayed Agajan

>>>   خداوند یار صالح باشد! خاک بر دهان بدخواهان او! او شخص ملی این وطن است! وزهبر اینده کشور!
پشتون

>>>   ما این غنی یهودی و دروغ تو را هر گز رهی نمی دهم زیرا در ناحیه ۴ تمام سرمایه داران ۳۰ هزار دالر رشوت می دهد
و بلند منزل جور می کند

>>>   بخاطر كسب شهرت خود امرالله نا صالح اين انفجار را طرح كرده است

>>>   ای مردم به لحاظ خدا دیگر فریب این یهودی آمریکا اصل را نخورید این قدر که فساد در دوران این یهودی بود در زمان هچ ریس جمهور نبود طور مسال شما در ناحیه ۴ که ریس تاحیه خویشاوندان ریس جمور و از لوگر است زمانیکه منزل ۴ بلند می شود از منزل۵ به بعد ۳۰ هزار دالر رشوت می کرد طور مسال در سرک۵ تایمنی شما بیاید و بیبنید

>>>   اگر ریاست امنیت ملی ما نمیبود ترورست ها انفجاری را راه اندازی میکردند بازهم خون جاری میساختند اما خوشبختانه پرسونل همیشه بیدار امنیت ملی ما پیش از وقوع حادثه جنایتکاران را دستگیر وبه پنجه قاتنون سپردند ،
به این میگویند استخبارات ،
همینطور ریاست تروریزم وزارت داخله هم پیش از وقع حادثه ترورست هارا شناسائی کرده بود اما کارمندان امنیت ززود تر رسیدند وترورستان را بالفعل دستگیر نمودند
کار مندان بیشمار ریاست تحقیقات جنائی هم باعث شدند تا جنایتکاران نتوانندکاری انجام دهند
ما به این ادارات بیشمار کشفی واستخباراتی خود افتخار میکنیم واز حکومت جمهوری اسلامی می خواهیم نا همه اینهارا به رتبه سه تر جنرالی مفته خر سازد چون مستحق هستند ،

>>>   اگر همین تشکیلات بیشمار کشفی استخباراتی بنام های ریاست های امنیت ملی ریاست های مبارزهبا تروریزم ریاست های استخبارات ریاست های کشف وغیره نباشند این اشرار بی فرهنگ شاید هر روز بیست سی پولیس یا اردوی ملی مارا شهید یا اسیر سازند همین ادارت کشفی هستند که از پیش کشف اجرا میکنند وپلان های ترورستان را خنثی میکنند ورنه هر هفته گاهی درین ناحیه کابل وگاهی دران ناحیه کابل ویا ولایات خون جاری وویرانی خلق میکنند
مردم ما منت دار ادارات بیشمار کشفی واستخباراتی خود هستند وبه آن افتخار میکنند!!!

>>>   كار خود اشرف غني است صالح را استفاده كرد و فعلا ميخواهد بكشدش تا يگان نفر ديگر را بازي بدهد و بجاي صالح تعيين كند چون ميداند كه چند تا راي كه صالح داشت را از خود كرده و ديگر ضرورت به اين نيست كه صالح را نگهداشت.

>>>   هوالله
خدا کند که روند سبز کمافی السابق به روند نارنجی ویا زرد تبدیل نشده باشد
چراکه این روند همچو تغیر روند را درانتظار دارد
ممکن بعضی دوستان صحنه را از نزدیک مشاهده نموده باشند که روند سبز به روند زرد تبدیل شده هست

>>>   برادران و هموطنان عزیز مسلمان :
بنده یکی از شاهدان و زخمی های صحنه دلخراش هستم و من در 200 متری واقعه قرار داشتم و خانه ما نیز در 500 متری آن قرار دارد و بیائیم که خدا را حاضر دیده و حق را بگوئیم در این حادثه 2 حمله موتر بم 9 حمله انتحاری فردی و 25 راکت صورت گرفته و جنگ از ساعت 4:30 شروع و 12:30 شب یعنی 8 ساعت دوام کرد و قرار دیده دوستان و همسایگان بیشتر از 9 موتر کروزین، 2 کاستر و 5 کرولا تخریب که از سر نشینان آن هیچ اطلاعی در دست نیست .
بنآ خود شما فکر کنید در یک حمله که بیشتر از 11 حمله انتحاری و 25 الی 30 راکت بیاید آیا این جوانان یا مهمانان که در این محفل حضور داشتند کجاه اند .
باز هم به امید آن روز که همه با هم برادر وار و با یک امنیت کامل دوشادوش همدیگر نشسته و از ایام عید ها خوشی ها و روز های خوبی داشته باشیم - قابل تذکر است که بنده به اثر پروت زخمی شده ام نه کدام چره یا مواد انتحاری و زخم هم سطی است .
با احترام
سید امید غافل
کابل

>>>   اگر در این حادثه دو موتر انتحاری و 25 راکت انجام شده باشد یا تعداد شهدا بیشتر از 70 تن است و یااگر واقعآ 5 نفر شهید شده باشد - پس گفته صاحب نظران ساخته خود صالح صاحب است تا شهرت بکشد .
با احترام
امید کابلی

>>>   حمله بر رهبری و جریان سیاسی " روند سبز " ، حمله بر آزادی ، ارزش های دیموکراتیک و حمله بر نیرو های سیاسی وطن محور و مردم محور است.
اسدالله

>>>   اینها که قادر به گرفتن امنیت خود نیستند وقربانی حملات تروریستی میشوند پس امنیت ملت را چطور میتوانند بگیرندازین معلوم است سازماندهی حملات انتحاری از سوی نیروهای فوق طاقت وقدرت انهاتنظیم میگرددویا غنی صالح را سبک وسنگین نموده ودرک کرده است که هیچ وزن ومحبوبیت ندارد میخواهد اورا از پیش روبردارد وازاو خودرا بیغم سازد چون از بر طرفی های احمد ضیا احمد زی وجنرال دوستم مورد طعن ولعن قرار گرفته که معاونین خودرا همیشه بر طرف میسازد حال از روش جدید کار میگرد تا هم دوست هارا خوش نماید وهم حریف هارا ضربه بزند ازین رواگر این حمله ناکام گردیده منتظر هجوم های بعدی باشد ویا به رضا ورغبت از صحنه کنار رودویا هم به هرشکلی تا انتخابات حذف گردد چون از سوی سران قبیله تحت فشار است که چرایک پنجشیری نسبتا درس خوانده رابه معاونی گرفته باز احمد ضیا ودوستم که بی سواد بودند خوب بود!!!
ولایت خان از کاپیسا

>>>   دفع یک توطئه!
آمرصاحب مجموعه ی از زیبایی های منحصر به فرد و محصور در خویش بود. با هیچ کسی قابل مقایسه نیست، حتی با یاران نزدیک اش. با اشرف غنی نه تنها وجوه اشتراکِ ندارد و با هیچ یک از ویژگیهای او قابل جمع نیست، بلکه دقیقاً نقطه مقابل و به قول منطقیون نقیض آن است. درک او از مفاهیمی چون دولت-ملت، حاکمیت، استقلال، قدرت، عدالت، آزادی و ... با فهم کج و بیمار غنی از آنها یک سال نوری فاصله دارد. برای رسیدن به ماموریت دولتی، نباید توجه و تلاش خویش را معطوف و متمرکز به این امر سازیم که چگونه بتوانیم آمرصاحب را تخفیف کنیم یا اورا به سود تمامیت خواهان مصادره نماییم.
راهی را که در طی هیجده سال پسین رفته شده، باید برای همیشه مردود و مسدود اعلام کنیم و از همدیگر بخواهیم که چنین گناه نابخشودنی را مرتکب نشویم. در این زمینه از سنت سیاسی مارشال مرحوم می شود آموخت. وقتی با کرزی رفت، هیچ گاه نگفت که تو و آمرصاحب وجوه اشتراک فراوانی دارید و من به همین دلیل با تو در یک تکت انتخاباتی آمده ام!. تنها گفت میان من و تو تشابهاتی در باب سیاست و قدرت وجود دارد که می تواند شالوده ی خوبی باشد برای کار مشترک در راستای صورت بندی نظام سیاسی و مدیریت حکومت.
عبدالله پیمان

>>>   طالبان لشکر نازدانه قومی که فقط میکشند ولی کشتن شان نه توسط دولت قومی اجازه است ونه توسط امریکا وانگلیس روس وعربستان
حبیب

>>>   آستیم پیراهن ذدستس راستش را رنگ ســـرخ نموده تا ترحم مردم را برانگیزد ودرانتخابات به نغعش رای دهند

>>>   افغانستان وطن ما باید متحد ویکپارچه شود به فکر اینده باشیم.به فکر دختران وپسران ومردممان باشیم.از تفرقه بپرهیزیم .تمامی قومیتها باید در مقابل دشمنان وطن ما متحد شوند.مردان وزنان وطن باید برای کشور تصمیم بگیرند نه سفارت اجنبی.دست خائنین ومزدوران را از وطن کوتاه کنیم.مگر نمی بینید امریکا وصهیونیزم و وهابیسم چه بلایی بر سر مسلمانان می اورند.چرا باید هفت هشت میلیون صهیونیت یهودی برای دوسه میلیارد مسلمان تصمیم بگیرند.امروز داروی شفابخش بدبختیها وفلاکت وطن ما وحدت کلمه است.مزدوران سیاست باز از هر قومیتی را بشناسیم وانها را طرد کنیم وبه زباله دان بیندازیم.کجایند مجاهدین فی سبیل الله که با نان خشک ودستهای خالی ریشه کمونیزم وتهاجم ارتش سرخ را از کشور دراوردند.راهی نداریم جز اینکه برگردیم به روزهای اول شکست دادن طالبان وکنفرانس بن واز انجا شروع کنیم وببینیم چه اشتباهاتی کردیم دست از کینه وخود بزرگ بینی برداریم خائنین ومزدوران وچوکی پرستان ومال اندوزان را بیرون برانیم ودستشان راقطع کنیم. امروز کشور ما به اجمد شاه مسعودها ؛ عبدالعلی مزاری هاوشهید عبدالرازق اچک زی ها ضرورت دارد.تاکی گول سیاست بازان ومزدوران را بخوریم .سخنان مسخره ترامپ چند روز پیش تکلیف همه ما را روشن کرد باید به استقلال واقعی برسیم تا امثال ترامپ غلط اضافی نکنند //
داکتر عبدالرب اچک زی

>>>   امرالله صالح یکی از جاسوس های امریکا و چاپلوس
دولت فاشیست غنی است گرچه من به مرگ کسی نیستم
اما خیلی نامرد است..او حمید خورآسانی را نامردانه
روانه زندان کرد..حالا در آتش وعذاب وجدان میسوزد
متن جوابیه برای دونالد ترامپ نوشتم در جواب اینکه
او گفت وطن ما را از خاک زمین محو میکند..هیچ مردی
در جواب این ابله چیزی از ترس نگفت؛ ولی جمشید
جواب شجاعانه برایش نوشت ؛
به جواب دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا در صفحه رسمی اش
به پارسی و انگلیسی...
آقای دونالد ..خوب؛ حالا گپ به جایی کشید که نزد دشمن های
مردم خورآسان ..یعنی پاکیس...صحبت از نابودی ملت ما نمودید
خیلی نا سنجیده و ابلهانه بود مردم ما شما را به عنوان کشور دوست
از طریق ملل متحد راه داده، نه به عنوان یک متجاوز وخود خواه..
ما نه به پول کثیف تان ضرورت داریم و نه به خودتان..ما ۱۰۰۰۰
سال تاریخ داریم که کشور شما هنوز وجود نداشت و ۱۵۰۰ سال پیش
مردمان سرخ پوست و وحشی در جلگه ها و جنگل ها زندگی میکردید
بعدا شما جز دزدان دریایی و ماهیگیر بیش نبودید..مدت ۱۸ سال می شود که هیچ
کاری بدون از تقویت تروریزم نکردید فکر نکنید که ما فریبکاری تانرا
نمیدانیم..متوجه باشید که خودتان نابود نشوید با طوفان هایی که از جانب
خداوند برای تان نازل میشود.اگر با ملت ما راستی ندارید لطفا هر چه
زودتر بساط تانرا از این ملت جمع کنید و به خاطر داشته باش که این
ملت هرگز و هر گز تسلیم پاکستان وعرب نخواهد شد دیگر ما را بگزار
و برای مزاکره هم اینجا و آنجا نکش واز صحبت های دروغین تان خاک
به چشمان این ملت رنجدیده نزن و به یاد داشته باش که ما کمتر از ویتنام
نیستیم....اگر پول دارید اول به مردمانی که شبانه در امریکا در سرک ها می
خوابند رسیدگی نمایید ما اینطور دوستی را هر گز نمی خواهیم.شما به خاطر
نجات تان از تروریزم با ۴۰ کشور دیگروناتو و ارد کشور ما شدید ولی نه
تنها تروریزم را از بین بردید اقتصاد ما را نیز خراب نموده و هر روز جوانان
ما در انتحاری های تروریستی از بین میروند...برای کشوری چون امریکا بسیار
شرم آور است که با وجود آن قدرت تسلیم ترورست ها شده است..
به پیش به سوی خورآسان و انقلاب خورآسان وپادشاهی انتخابی
jamshid

>>>   معجزه امرالله صالح
درست است که در حمله به دفتر حزب ایشان بیست نفر کشته شده‌اند و پنجاه نفر زخمی، ولی به قدرت خدا دوچرخه‌ ایشان که با آن میتوان دور افغانستان را در امنیت رکاب زد هنوز مانند مثل کوه پابرجاست.
بگویید سبحان الله و به تیم تابوت ساز، ببخشید دولت ساز بپیوندید . بالاخره سفره‌ای پهن شده و می‌توانید فعلا به حساب دولت بخورید و بیاشامید آما! زیاده روی نکنید که سفیر امریکا دارد نگاه‌مان می‌کند.
فرشته حسینی

>>>   تعصب مريضي است

>>>   این اندازه بم راکت موتر های مملو از بم وارد شهر میشود ریاست های پنجصد گانه وپرسونل همیشه بیدار امنیت ناملی کجا هیتند؟ درفاحشه خانه ها هستند یا درکدام اختطاف ؟
ریاست های هزار گانه استخبارات تروریزم جنائی فلان وفلان اینها چی مصروفیت دارند چی زمانی میتوانند اقلا همه اینها یک انتحاری را پیش از انفجار دستگیر کنند؟؟
رئیس جمهور باید همه پرسونل همیشه بیدار امنیت ملی رابه نسبت اینکه همیشه انتحاری هارا پیش از وقع انفجار کشف وخنثی میکنندبه استثنای رئیس عمومی همه رابه رتبه سه تر جنرالی مفته خر سازد

>>>   اگر حرف از تعصب باشد، کی است در افغانستان که فاشیست نیست، شماکه دیگران را فاشست میخوانید چرا حرف ناسزا را احواله سایر اقوام میکنید، برای خود نیز یک نام بگذارید، صالح در بین دیگر تاجک ها خوبترین فرد است. من خودم یک تاجک هستم در بدخشان زندگی میکنم و هیچ رابطۀ ای به صالح هم ندارم و نیازی هم به صالح ندارم اما شخصیت او ستودنی است، اینکه از حمله دشمنان وطن جان به سلامت برد برای خودش، خانواده شان و برای ملت افغانستان تبریک میگویم و برای شان طول عمر و موفقیت میخواهم
ناصری

>>>   همه ي ما در جستجوي استعداد هاي خاين هستيم ؟!
ولي با تاسف كه رهبران توده ي تاجك تارهنر يكديگر پذيرفتن در كله هايشان نيست اگر شرايط مقاومت مقايسه كنيم از همه چيز اولتر انسجام توده ها
الويت اصلي پيروزي در جنگ را داشت كجاست ان فرد ثانيي كه پيدا شود
بفهمدچرا ما ها ازيكديگر جدا و آله دست فاشيستان همچو غني شويم.
همين نقد انتقاد هست كه ما ميسازد .
لطفن از انتقادات مردم و توده ها عقده بدل نگيريد و خود را در اغوش جاده يكطرفه فاشيزم قبيلوي نياندازيد حال هم ديرنشده نشده از اشتباه بياموزيد
وگرنه به هربهانه چوكي و مقام شمارا تذريق يا انتحاري ميكنند.
وسلام عزت مير از هانكانك

>>>   باید تمام ادارات دولتی و حزبی و قومی و سیاسی و اجتماعی و زنانه و مردانه و کودکانه و مکاتب و دانشگاه ها و کودکستان ها و مساجد و وغیرهاز مناطق مسکونی بیرون کشیده شود چون طالبان به امرشیطاندشمن انسان و انسانیت و همه طیف های جامعه است.

>>>   امرللله صالح آدم مسلمان وطن دوست دوستداشتنی مردم افغانستان بخصوص مردم پشتون .
ه ب از
پنجشیر

>>>   صالح خیلی خام است. کسی که از گذشت روزگار عبرت نگیرد از هیچ کسی عبرت نمیگیرد. دو ویا سه مراتبه همین صالح را غنی کدام پست تشریفاتی برایش داد اما صلاحیت های وظفوی وی را سلب کرد این آدم نا چار استعفا داد که همه از آن اطلاع دارد و خود صالح همین موضوع را شکایت آمیز در مصاحبه خود مطرح کرد. غنی درامه که بالای دوستم اجرا کرد و در نزد یک تعداد از متعصبین کریدت گرفت عین سناریو را بالای امرالله صالح نیز اجرا می کند. اما حالا ازامرالله و سرور دانش فقط منحیث وسیله استفاده می کند نه هدف. در آینده این دو نفر شاید به منزویترین افراد در جامعه تبدیل شوند.

>>>   تشویش نکو برادر درین پست ها کس به نمایندگی قوم نمیرود بل به نمایندگی افغانستان میرود هرکسیکه به نمایندگی قوم برود آخرمنفور میشود ضرور نیست درهرمسئله تاجیک وپشتون را درگپهای خود دامن بزنیم این عاقلانه نیست

>>>   همه اش کار همین پنچرمین ها است و نمیخواهد که یک باسواد در راس شان باشد و تا زنده هستند چور نماید وند بزنند میخواهند همینطور بی بندوباری باشد تا اینها از حرام تغذیه کنند به امید کامیابی تیم غنی
اگر میخواهید که به ناموس تان دست درازی شود چور شوید همه روزه تحقیر شوید به عطا چور که از آغاز زورگویی میکند به عبدالله ایزک به ضیا گل وند باز به ولی لندغر و بی بنیاد به محقق خردوان رایه بدهید که باز کابل را برای تان چور کند و خانه های تان را ویران

>>>   امرالله صالح دردفاع ازافغانستان فکرمیکند ازجزیره گک های خورد قومی نجات یافته واز ان خارج شده زیرا ما دیدیم مسایل قومی تباهی آورد

>>>   شرارت ومنافقيت هم از خود حد و اندازه دارد. لغت خدا بر آنهای که آتش نفاق را در بین اقوام و مردم افغانستان شعلور میکنند.شما تا کی میخواهید که این ملت دست به گریبان همدیگر باشند.به جای اینکه تشویق بکنند که دو نفرازاقوام همدیگر را در آغوش گرفتن و با هم درمسیر آبادانی کشور میروند.اما اشخاص شرارتي میگویند فلانی از قوم اش جدا شده رفته پیش فلانی.مگر پیش که رفته پیش گورباچف رفته.پیش هموطن خود اش غنی رفته.آخی این چه تعصبات و شیطنت کاری است که شما ها هیچ وقت دست بردار نیستید.همین کار های شیطنت را زمان نجیب آله هم نمودید.که 10 سال تمام مردم بدبختی کشیدن.از آمدن مجاهدین به شهر و جنگ داخلی وبعد از آن سروکله طالبان فلاکت زده پیدا شد که مردم را بطرف جهالت و سردرگمی و عقب ماندگی سوق دادن.قتل عام ها سری جایش.که هیچ وقت مردم با تمدن افغانستان آن روز های سیاه و نکبت را فراموش نمیکنند

>>>   فهیم‌دشتی پیرامون حرف های اخیر امرالله‌صالح:
کاسهٔ چینی که صدا می کند
خود صفت خویش ادا می کند
از دوستانی که زحمت کشیده و این تصاویر را کنار هم گذاشته اند سپاس.
باری در مورد یکی از تبصره های امرالله صالح که آمر صاحب و استاد شهید را به فرعون و خود را به حضرت موسی تشبیه کرده بود نوشتم که«این از خُبث طینت» وی است و حالا در مورد این تصاویر:
وقتی داعیهٔ پیروی از آمر صاحب شهید را داریم و بعد می آییم از آنی که ممکن است در رکابش به قدرت برسیم با الفاظ پر طمطراق یاد می کنیم و از آنی که شهرت و ثروت امروز خود را مدیون مبارزاتش هستیم،( صرفنظر از این که حتا بقای افغانستان و یک ملت از برکت مبارزات آن شهید، تضمین شده است) با سبکی سخن می رانیم، مثل این که از بچهٔ همسایه خود نام برده باشیم، مکنونات درورنی ما را نشان می دهد. نه آمر صاحبی، نه شهیدی و نه قهرمان ملیی؛«وجه اشتراک جلالتمآب محترم محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان با احمد شاه مسعود چیست؟»
بعد هم تهمت می بندیم که افکار و اندیشه های آن شهید با اشرف غنی همسان است؛ اما فراموش می کنیم که چندی قبل غنی را متعصب و بدون عقبهٔ سیاسی و کسی که اعتقاد به افغانستان ندارد خوانده ایم و بالاخره این که می آییم و خود را همفکر وی می شماریم، معلوم است که فکر و ذکر ما چیست. حقیقت این است که با نصب چند تصویر آمر صاحب در دفتر یا خانه و با شعار ادعای پیروی از آن بزرگ، شاید بتوانیم به فریب مقطعی اذهان عامه بپردازیم؛ اما بالاخره تشت رسوایی ما از بام می افتد.

>>>   سیاستِ بدون خرد سیاسی، آدمی را به خر سیاسی تبدیل می کند.
خر سیاسی همیشه در سیاست بار می کشد و سواری می دهد.
محمد اکرام اندیشمند

>>>   اگرچه نهایتاً اتمر به نفع غنی کنار می‌رود، اما این انتخابات برای عطامحمد نور، آخرین و طلایی‌ترین فرصت بود تا در پناه و پوشش آن برای خود اعاده حیثیت سیاسی کند. نور به خوبی آگاه بود که یدک کشیدن عنوان «نخست‌وزیری» تیرافکندن در تاریکی است؛ هم به دلیل تضاد آن با مفاد قانون اساسی و هم به دلیل پیش‌بینی‌پذیر بودن شکست دسته صلح و اعتدال یا در خوش‌بینانه‌ترین حالت، پیوستن آن به دسته دولت‌ساز غنی، اما کار نور به اندازه‌ای در بازار سیاست، زار شده که طفلکی به القاب و عناوین موهوم و پادرهوایی مثل «نخست‌وزیری» هم دل‌خوش است.
قانونی هم با آن‌که سال‌ها پیش، خود بر جنازه سیاسی خویش نماز میت گزارده بود، اما از همۀ هویت و حیثیت سیاسی او تنها این دندان طمعش بود که زنده مانده بود. به موجب همین طمع‌ورزی بود که فیل قانونی، هوای هندوستان ارگ ریاست‌جمهوری کرد و او با شرکت در مسابقه بخت‌آزمایی سیاسی، کوشید بخت بسته خود را با ناخن تدبیر اتمر باز کند؛ غافل از این‌که اتمر کسی نیست که به کسانی مثل عطا و قانونی، سواری سیاسی بدهد.
آنچه امروز در تیم صلح و اعتدال روی داد، بیش از آن‌که برای اتمر سنگین و جبران‌ناپذیر باشد، بر شانه‌های قانونی و نور سنگینی می‌کند. آن دو نفر جز این‌که یا برای همیشه از خانه‌های مجلل خود روند رخدادهای سیاسی کشور را رصد کنند و یا با ضعفا و فقرای امت سیاسی افغانستان در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو همراه شوند، چاره و گزینه دیگری در اختیار ندارند.
راحل موسوی

>>>   امرالله صالح به نیویارک تایمز:
ساعت دو شب به شفاخانه جهت بازدید از زخمی ها رفتم، به مجرد رسیدن یکی از بستگان شخصی که فوت کرده بود مرا با سیلی زد، به محافظین خود گفتم شما دخالت نکنید، برای مرد جوان گفتم بیشتر بزن.
ازش پرسیدم که آیا مرگ من درد ترا کاهش خواهد داد، مرد گفت بلی، سپس اسلحه خود را برایش دادم و گفتم وقتی مرگ من تو را آرام می سازد پس مرا بکش.
مرد جوان دریغ کرد و اسلحه را برگرداند.

>>>   مسعودفروشان همان های اند که رای مردم را جمع نموده در پای غنی واتمر میریزند همان گونه که در قضیه شهادت مسعود معامله نمودند وایشان را شهید ساختند تا وزیر وریس شوند حال میخواهند نامش را شهید میکنند
حبیب

>>>   به گفته اوغانهای فاشیست و متعصب قوم پرست اگر با اوغانی کسی بود او خوب آدم است اگر نبود بد آدم است . فاشیستان بخصوص اوغانها از هیچ قوم نمیشوند بخواهیم و یا نخواهیم صف هایما جدا شد دیگر دوباره پیوندش مشکل است ما تاجیکان با اوزبیک ها و هزاره ها کنار آمده میتوانیم اما با اوغان دیگر خون ما پیوند خوردنی نیست چون اصلیت اوغان را همین غنی فاشیست برای همه ظاهر ساخت این یک خدمت به اقوام غیر اوغان بود تا چهره اصلی فاشیزم را بشناسیم. باید تمام سران اقوام غیر اوغان از مهارت های شیطانی اوغان علیه خودشان استفاده کند من منحیث یک تاجیک و یک شخص که ضد فاشیزم و پشتونیزم هستم از تمام سران اقوام تاجیک اوزبیک و هزاره دفاع میکنم و برایشان احترام میگذارم هرچه اوغان بگوید آن دروغ است هرچه دیگران بگویند درست . زنده باد امرالله صالح ِ استاد عطا ِ محقق جنرال دوستم لطیف پدرام و تمام سران اقوام بزرگ کشور البته غیر اوغان

>>>   من میگویم همه ارگ را مرده حساب کنید

>>>   زنده باد صالح! این فرزند صالح این مرز بوم ازادمنش است. او همه جریانات وطن را میداند!
حمله اخیر ګواه بر عظمت و ترس دشمن کشور از او است!
من به نشخواران متعصب قومی می ګویم! خاک بر دهانتان! هیچ چیزی حاص نمیتوانید!

>>>   سمندری صاحب :
یکی که همه به اتفاق و همدلی ضرورت دارد و کاش که شما براداران نا راضی این بیچاره را مثل دوستم، محقق، عطاء و عبد الله عبد الله خانه نشین یا به عباره دیگر بی صلاحیت نسازید و اینرا هم تمام ملت میداند که یک عادت بسیار خوب شما اینست که زمانیکه کار شما پیش کسی بند باشد پای میگیرید و زمانیکه کار شما خلاص شد بد ترین کار شما اینست که او را به بسیار توهین و تعقیر صلب صلاحیت و یا اخراج مینمائید .
دوم که از روز که بنده خدا یعنی صالح صاحب به خیلی ها تمرد و چاپلوسی از غمی گل تعریف میکند من تعجب کردم که تا دیروز میگفت که من با دولت فاسد ناسازگار و فاشیست دیگر کار نمی کنم و استعفا میدهم اما چطور شد که 180 درجه تغیر کرد .
درست ما نمی گوئیم که تو با تیم غمی گل سازش نکن، سازش بکن منتها به لفظ سیاست روی یک نظاکت نه روی نا جوان مردی که خراسانی، احمد و محمود را در زندان راهی کن تا تیم غمی گل خوش شود .
بااحترام
صدیق صدیقی
از گل دره

>>>   Sami Darayi
پس از حادثه مرگبار در دفتر روند سبز، اگر من به جای آقای صالح می بودم:
1- از غنی میخواستم که هرچه عاجل استانکزی و اندرابی را از امنیت و داخله سبکدوش کند، چون امنیت معاون اول را گرفته نتوانسته اند.
2- تا زمانی که نتایج تحقیقات حادثه روشن نشده و اسناد قابل قبول بدستم نرسیده بود، به غنی به دیده ی شک می نگریستم و به هیچ وجه بالایش باور نمی کردم.
3- یک نشست خبری برگزار می کردم و معاونیتم را در تیم مشکوک و قاتل غنی به تعلیق در میاوردم و غنی را به چالش می کشانیدم.
4- از مقایسه ی غلو آمیز غنی و آمرصایب مسعود در برابر مردم معذرت می خواستم و آن را فقط یک حرکت کمپاینی و تاکتیکی قلمداد می کردم.
5- در تفاهم با داکتر صایب عبدالله تلاش می کردم تا روابطم را با امریکایی ها از هر طریق ممکن بهتر می ساختم و مدیریت پروسه صلح را بدوش می گرفتم و با پاکستان وارد مذاکرات رو در رو می شدم.
حالا دیگرانش را شما بنویسید!

>>>   امرالله صالح شخصیت ملی ضد طالبانی ضد پاکستانی بوده اشخاص فعال باید توسط مزدوران ترور شود
nadim

>>>   مصاحبۀ امرالله صالح را دیدم و با تصویری ازحادثه حمله به خانه اش، که همه محافظان سلاح به دوش وی سنگرمی گیرند، می جنگند و ۳۰ نفرکشته و چندی زخمی می شوند، کسی از آن حمله وحشتناک جان سالم به درنمی برد، منهای امرالله خان چون سوپرمن پرواز می کند و حتا بینی وی خون نمی شود ونمی گوید وی هنگام زد و خورد کجا پرواز کرده بود که یگانه فرد زنده و سالم است؟
ثریا بها

>>>   خطاب به یک نظردهنده محترم وبی عقل لعنت برکسانیکه دربین اقوام تفرقه می افگند

>>>   به آقای #امراله خان #صالح !
افکار و نسخه و شخصیت قهرمان ملی مسعودبزرگ را با افکار و نسخه ای فاشیستی و شخصیت های بیمار مقایسه نکنید و وجه نامشترک دروغین راهم نبافید و بزبان و دهان تان نیارید !
لطفن تملق، چاپلوسی،دروغگویی و سخنان احساساتی و عوامفریبانه ای تانرا بس کنید و بیشتر از این از نام و نشانی مسعودبزرگ و جهاد و مقاومت استفاده جویی نکنید.
لطفن لطفن شخصیت های برده و بیمار و از خود بیگانه را با شخصیت بزرگی چون قهرمان ملی شهیداحمدشاه مسعود برابر و همتا سازی نکنید و به نام و نشان قهرمان ملی توهین نکنید و بخاطر رسیدن به چوکی تخیلی تان خود را زیادتر خورد و خمیر و مسخره نسازید.
مواظب باشید این روزها و خیالات رسیدن به قدرت و شهرت و ثروت رفتنی اما سخنان و رفتارها و کردارهای تان به نسل های امروز و فردا و آینده ها ماندنی است.
بها بقایی Baha Baqaie

>>>   امرالله صالح افغان واقعی و صاحب این خاک ورهبر ما است!
ّپشتون

>>>   صالح حال زنده شد!
زنده باد
ملت در دفاع از او است.
... بر دهان بدخواهان این شخصیت ملی
ّپشتون

>>>   امرالله صالح ؛پدیدهٔ کارزار انتخابات ریاست جمهوری آینده افغانستان.

امرالله صالح؛ در نخستین مصاحبه‌ی خود بعد از حمله تروریستی به او،گزیده و سنجیده سخن گفت و نشانداد که در بینش سیاسی دارای مهارت های فردی ممتاز است و از یک چهره اطلاعاتی و جوان به سپهر ظرفیت های عمیق سیاست عملاً گام نهاده است.

او این مهارت را داشت که ضمن رعایت وقار وصلابت،بهترین استفاده را در راستای کمپاین انتخاباتی تیم موردنظر خود با استفاده از جو مملو از احساس و عواطف بیان نماید.

اعتماد به نفس و قاطعیت در بیان دیدگاه‌ها از او چهره قدرتمند به نمایش گذاشت.
در تمام دوره های دموکراسی نوین افغانستان( بعد از بن)،معاون اول هیچ یک از کاندیدا های ریاست جمهوری؛دارای صلاحیت های حقیقی برای احراز معاونت اول نبودند و با معیار های یک دولتمرد و سیاستمدار مطابق استندرد های بین المللی شناخته نمی شدند.

امرالله صالح نخستین کاندیدای معاونت ریاست جمهوری است که خود دارای دیدگاه و تئوری سیاسی می باشد و در صورت موفقیت هرگز یک شخصیت سایه نخواهد بود.
اینکه طالبان تروریست و دستگاه اطلاعاتی پاکستان او را هدف قرار داده اند،درست به دلیل دیدگاه سیاسی و ظرفیت های شخصیتی او می باشد.

رقباء بهتراست به جای منفی بافی و تخریب شخصیت صالح با حضور در رسانه ها و مطبوعات استعداد و توانایی های خود را به نمایش بگذارند و با ارایه طرح و برنامه وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری شوند.
خراسانی

>>>   بااینقدر قربانی هنوزهم این بی مغزان درپی علف سبز درکشتارگاه شان می دوند، امرالله عقل درسرداشته باشد اشرف غنی تورا تحمل خواهد کرد هرگیزنه ، گوش بدهی برای دلسوزی نبیل صاحب ...
وباقی کسان چاپلوس اگر اشرف به چوکی برسد اولین قربانی شما خواهید بود

>>>   به رهروان شهید مسعود قهرمان!
من منحیث پشتون مسعود را قهرمان وطن خود می دانم! من انروزها را فراموش نمیکنم که طالب و لد پنجاب با پدر سیاه رویش در کابل باریشهای تراشیده می ګشت اما مسعود نخورد ونبرد ولی مردانه دفاع کرد! اګر رهروان مسعود مثل امد مسعود مفلس باشد و قطرها وشهرکها و.... نداشته باشد درست است! ورنه لعنت به ان رهروان مسعود که دزد اند!
صالح از رهروان صالح مسعود بود نه دزد و وطنفروش!
زنده باد صالح
مرګ بر رهروان دزد وفاسد مسعود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است