مردم غریب را نه بزنید و نه بکشید، نان شان را ببرید!
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۰۰    ۱۳۹۸/۵/۹ کد خبر: 159628 منبع: پرینت

یکی از آشنایان را، که دارای توانایی‌های اداری هم است؛ و منتقد وضعیت سیاسی و اجتماعی و سیاستمداران ضدمردم هم می‌باشد، مشاهده کردم که در کمپین یکی از تیم‌ها پیوسته است.
علت را پرسیدم. گفت: غم نان. سرمایه ندارم، واسطه هم ندارم. از سیوی دادن و مراجعه به اعلان‌های دروغین استخدامی ادارات و بخش‌های خصوص هم ذله شدم. کور سویی در اینجا پیدا شده که زیاد هم مطمیین نیستم. زیرا در چاپلوسی و ملاق زدن هم هنری ندارم.

"غم نان" درد دیرینه مردم محروم است؛ که در طول تاریخ و درسیطره درازمدت و پیچیده حاکمیت‌های جور، موجب شده است که "ریسمان" بردگی و اسارت، رعیت بودن و تمکین از زمامداران ، دوام حاکمیت‌های خودکامه و سلطه افراد خودخواه، برگردن آنان پیچانده باقی بماند.
اهرم فشار "غم نان" تعمیل و تحقق این تیوری است که برای پیشگیری از عصیان و خاموش ساختن صدای معترضین و عدالت خواهان، آنان را نه بزنید و نه بکشید، بلکه نان شان را ببرید.

بنابراین امروز، اگر بصورت ناباورانه و تعجب برانگیز شاهدیم که صف ثناگویان و هلهله کنندگان طولانی شده می‌رود، بازار نمایش و بزرگ نمایی‌ها و کیش شخصیت تراشی‌ها رونق یافته است، آن را جدی نگیرید و واقعی نپندارید و بر افراد نیز برنیاشوبید. البته صف و حساب عده ای که ثناگویی و ملاق زدن را پیشه شریف خود قرار داده اند و ناف مبارک شان با قیچی "چاکرمنشی" بریده شده است، از صف و حساب توده های "محروم" و گرفتار "غم نان" جدا است.

*پر واضح است که موضوع مشارکت سیاسی مردم در تعیین سرنوشت شان و اعمال خود ارادیت آگاهانه آنان در روند دموکراتیک و قابل اعتماد، از طرح دردمندانه موضوع بالا متمایز بوده و نباید باهم خلط شود.

شکور اخلاقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مردم
نان
نظرات بینندگان:

>>>   عبدالله را نه زنید و نه بکنید دریشی و نکتایی هایش را ازش بگیرید

>>>   تا ارباب رعیتی باشد مشکل پا برجا است
این رهبران باید انتخابی باشند نه مادامالعمر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است