محقق و ضرورت انتخاب موضع تازه
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۴    ۱۳۹۸/۵/۱۰ کد خبر: 159635 منبع: پرینت

با فروپاشی ناوقت تیم صلح و اعتدال جایگاه محقق نیز در این تیم بیشتر از پیش زیرسوال رفت زیرا این تیم دیگر با هیچ تیم مطرح توان رقابت برابر ندارد. محقق اگر نمی خواهد که بیشتر از این سبک و کوچک شود، از خیر یک سیاست پیشه حاشیه ای و بی برنامه بگذرد و با یک چهره امنیتی و استخباراتی معلوم الحال که هیچ سنخیتی با تیپ محقق ندارد همگام نشود.

محقق گرچه درطول عمر سیاسی اش هیچ کار ایجابی انجام داده نتوانست، و دیگر بیش از آن پیر شده است که در آینده فرصت کار پیدا کند ولی بعنوان یک رهبر قومی این توان و شانس را دارد که از دیگر چهره های سیاسی مردم هزاره حمایت و پشتیبانی نماید. خلیلی کم کم، میدان را به هم حزبی های جوان اش خالی کرده است و این نشان واقع گرایی ایشان است. محقق نیز به اندازه خلیلی از این شانس و جایگاه برخوردار است، که جایش را به دیگران خالی کند و مثل خلیلی حمایت مادی و معنوی اش را از هم حزبی ها یا دیگر چهره های هزارگی دریغ نکند.

محقق با حمایت از تیم ثبات و همگرایی، می تواند دوباره محبوبیت سیاسی اش را درحد نسبی به دست آورد و معادله قدرت را در انتخابات نیز تغییر بدهد. در دولت تیم ثبات و همگرایی محقق جایگاه سیاسی اش را پیدا خواهد کرد، و از هواداران اش کسانی را در این دولت خواهد داشت و این تنها راه معقولانه برای محقق است. محقق خواستی بیشتر از چند پست وزارت و ریاست ندارد و این خواست محقق را تیم ثبات و همگرایی خواهد پذیرفت. با این کار محقق هم با رفیق دیرینه و همفکرش (خلیلی) عهد دوستی تازه می بندد و هم ضربه مرگ بار به مخالف سیاسی اش( اشرف غنی) وارد می کند و هم با نشان دادن ازخود گذری مردم را از آن خود می کند و فشار افکار عمومی را از خود دفع می نماید.

محقق اگر خیلی از عقلانیت سیاسی دور نباشد، دیگر درپهلوی اتمر نمی نشیند و باخت مطلق سیاسی اش را تماشا نمی کند. محقق در آخر عمر سیاسی اش به یک فیشن اخلاقی ضرورت دارد و این زمینه هم اکنون برایش آماده شده است.

صفرمحمد مظفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
محقق
اتمر
نظرات بینندگان:

>>>   بترسید از آه مظلوم که سخت گیرد و انسان را ز تخت و بخت گیرد.

>>>   اقای مظفری خوش گفته وخوب گفته در کنار قاتل (جنبش روشنای )بودند کار عقلای نیست اتمر همان غنی است (سهمیه بند کنگور ...........)

>>>   امسال چرا محقق صاحب ولایت سازی نمیکند مثلا بگوید:
- کوته سنگی را دو ولایت میسازم یکی دشت برچی یکی هم پل هوائی
- بهسود قلا به ولایت تنبدیل شده بود ؟ درانتخابات قبلی به فکرمه بهسود را ذدو ولایت ساخته بود اما تنمیدانم مراکز آن ودو ولایت کجا کجا بود؟؟

>>>   رهبران تاجيك در حدي نيستند كه بخواهند براي رهبران هزاره تعين تكليف كنند. محقق با عطا و اتمر محقق نشد كه بخواهد با رفتنشان بيتاب شود.

>>>   محقق و خلیلی و اکبری اگر در فکر شکم و زیر شکم خود نیستند باید باید بر اساس مشترکات فراوان دوباره با هم شوند و این بار یک سازمان سیاسی قوی که در آن سیستم رهبری کند نه افراد به وجود بیاورند و از تمام ظرفیت قوم هزاره استفاده کنند تا اینکه جامعه پذیرای قبول یک سیستم شهروندی و سیستم سالاری برسد.
با تک تک بازی کردن به مال ومال می رسند اما بعدم حفظش برایشان قبول ذلت بار می آورد.

>>>   وضو گرفتن با اب شير گرم جايز است ولي داغ نباشد كه بسوزاند .

كنشكا كبير امپراتور سلسله كوشاني ها كه نصف دنيا را فتح و به خاك افغانستان مدغم نموده بود، روزي با سران لشكرش در كوتل رباتك سمنگان جلسه داشت ديد كه يكي از سرداران لشكر با قمه خود گليم را ميشكافد و توجه اش به سخنراني امپراتور نيست.
امپراتور فرمود اين چه بازي است كه تو براه انداختي ؟
سردار فرمود دل گلم را ميشكافم .
كنشكا كبير پرسيد ايا ميداني كه در مجلس امپراتور جهان نشسته اي ؟
سردار سري بلند كرد و گفت :
حرف هاي شما در قلب من مانند همين خنجر و همين گليم است.

حالا كمپاين رهبران اته ( ازبك تاجك هزاره ) هم مانند خنجري است كه به بدن اته فرو ميرود. اينها با اب داغ وضو گرفته اند.
اينها اگر عقل ميداشتند ايتلاف خود را حفظ ميكردند .

>>>   در هر صورت محقق یک خائین ملی و قوم پرست بوده و تا امروز از نزدش بوی خون مردم کابلی میاید بایست به جزا اعنال خود برسد که نام مردم شریف هزاره را بدنام کرد. او جز نژادپرستی دیگر چیزی نمیداند

>>>   اتی باقر از اول کدام چیزگ نبود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است