روند سبز چرا سرخ شد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۰۸    ۱۳۹۸/۵/۱۰ کد خبر: 159644 منبع: پرینت

آمار تلفات حمله انتحاری روند سبز وشکستهٔ امرالله صالح بالا گرفت وبرقول شاهدان مجموع کشته ها وزخمی ها از رقم پنجاه افزایش یافت!!
انگیزه این قتل وجنایت که قیمت آن توسط مردم وجوانان احساساتی پرداخته شد،در ناوقت بانگی،هوس بازی ومحاسبات غلط امرالله صالح این تاجر پیشه سیاسی قرار دارد که لاجرم درپی اهداف نامشروع این جاه طلب خود خواه وگمراه ,جمعی کثیری از خانواده هابرگلیم ماتم نشانده شدند.

امرالله صالح این جوانان را جمع کرده بود تادرکمپاین رژیم فاسد،جنایتکار،تروریست پرور،فحشاگستر وخونخوارقربانی نماید تا او به مقام خیالی برسد.این هنوز آغازکار است اما حوادث نشان میدهد که این سناریو سردرازی دارد.

تلفات وقربانی در راه میهن هیچ عیبی ندارد اماخیلی ساده لوحانه است تا در راه غلط وبخاطرقدرت جنایتکاران وخاینین ملی, مردم تن به این قربانی دهند!!
برخی گمانه ها وجود دارد که نابودی صالح در نشست اخیر غنی در اسلام آباد توافق شده است.عمل ترور ناکام که اشرف غنی بالای جنرال دوستم انجام داد.
گفته میشود که پاکستانی ها در ازای قتل صالح برای غنی حاضر به پرداختن امتیاز سیاسی شده اند!

البته در حکومات تروریستی کرزی -غنی این پدیده نو نیست. مارشال فهیم معاون کرزی زهرخورانده شد،جنرال دوستم مورد حمله ترور ناکام قرار گرفت وامرااله صالح زیر ضربات حمله انتحاری خورد وخمیر شدکه تبعات خطرناکی را درپی خواهد داشت.
این عمل هوشداریست به هواداران حزب ساختمانی آبادی راوش که آنها هم باید بخاطر پرساختن جیب های راوش آماده قربانی شده و قیمت خیانت راوش و شرکاء را در دفاع از غنی فاسد وجنایتکار این نوکر امریکا بپردازند!

توریالی خاوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روند سبز
سرخ
نظرات بینندگان:

>>>   در طول سی سال گذشته پنشیریها ناکامترین در سیاست وموفق ترین در غصب اختلاس وجبهه ورنگ تبدیل کردن امروز با این فردا با آن هم حکومت هم اپوزیسیون ،هم غاصب هم اختلاسگر

>>>   کاش خود این غلام بچه درباری کشته میشد.

>>>   راوش مگر رهبر است ؟

>>>   آقای صالح صاحب بهتر است که مستقلانه برای مردم تان خدمت کنید
حیف شما که در پهلوی جنایت کاری مانند غنی ایستاده اید.
وطن به شما و امثال شما نیاز اشد دارد.
به هر صورت به حفظ خدا باشید.
ر. کابلی

>>>   جناب خاوری میدانند که در کشور اشغال شده وویران گردیده ای ماهمه در تلک گیر افتاده اند<دیوانه تا به زانوهوشیار تا به فرق است> وقتی روز محاسبه رسیددیگر منسلک بودن ومنسجم شدن به سازمانهای استخباراتی بزرگ مفید فایده واقع نمیگردد این باند های مخابراتی گاهی بهترین اعضای خودرا پلی برای رسیدن به هدف میسازند پاکستانی ها گاهی ازیاد نمی برندکه جناب صالح درسفری با کرزی ریس ارگ وقتی در برابرپرویز مشرف جسارت نموده اظهار میدارد که ما لیست پایگاه های تعلیماتی طالب ها را ومقر وقرار گاه های انها را باخود داریم این بیچاره فکر مینمودکه خارجی ها از ارایه ای این پایگاه هاعاجز اند وباز دشمنی همسایه ای تکه دار خون شهدای مابه همه ملت علی الخصوس تاجک ها وبازبطور خاص با پنجشیری ها علنی وسخت عقده مندانه بوده این مطلب را بار ها صراحتا اظهار نموده اند شهادت مرحوم امر صاحب وسلسله ای طولانی کاروان شهدای تاجک واوزبک یک نقشه ای بزرگیست که در اصل بیرون از مرز های هردو کشور تعبیه وتریب میشود
محمد داود بیگ از لیسه ای صمیم سانچارک

>>>   اصلاً روند سبز یک اپوزیسیون مدتی و غیر مسلحانه علیه دولت بود.
حالا که امرالله صالح خودش کاندید معاوتیت ریاست جمهوری است،باید چاره یی علیه این روند میسنجید.
اگر به کارمندان این روند میگفت که بیادر ها حالا من خودم معاون رییس جمهور هستم و شما رخصت هستید،نزاکتاً کار خوب نبود و کارمندان خفه میشوند که امرالله صالح این روند را خاص بخاطر گرفتن چوکی در دولت ساخته بود.
بنأ یگانه چاره این بود که باید یک حمله انتحاری علیه این روند ترتیب میشد که به پاس خدمات کارمندان این اداره،یک تعداد شان جام شهادت را مینوشیدند و یک تعداد شان رخمی میشدند و یک قهرمانی برای خود امرالله صالح نیز میشد که خود را به سر بام رسانده است و چندین ساعت متوالی با تروریستان مبارزه کرده است و آنها را یکی یکی از پا در آورده است.
اگر این قهرمانی امرالله صالح نمیبود،خدا داند چند هرار نفر شهید و زخمی میشد.
حالا رییس جمهور از وزرای بخش های امنیتی،بشمول ورارت دفاع و داخله و امنیت ملی میخواهد که به ارگ ریاست جمهوری بیایند و در حضور آنها در روز تجلیل ار صدمین سالگرد استقلال افغانستان.به پاس این قهرمانی امرالله صالح،برای وی مدال شجاعت امان الله خان غازی را تفویض کند.

>>>   امرالله صالح با وجودیکه از تجارب خوب سیاسی برخور دار است وتلخی وشرینی روز گار وشرایط را خوب بلد است با وجود آن پیوستنش به تیم غنی که دست اش الوده با جنایات بشری و50000 هزار تن از سربازان وافسران وبازمانده های شهدا آلوده است یک اشتباه سیاسی غلط وخود خواهانه بود.خون صالح با غنی وعنی ها به هیچ وجه از لحاظ سیاسی وتاریخی جوش نمی خورد و نه خواهد خورد.با کنار امدن با غنی اشتباه بزرگی سیاسی و تاریخی را مرتکب شد.صالح باید از دوستم از زدن دوستم توسط غنی وکشتن مارشال ،جنرال داود، سید خیلی ودیگر افراد واشخاص قوم های دیگر پند وعبرت میگرفت که متاسفانه نگرفت وپیش از به قدرت رسیدنش شاید توسط غنی ویاران غنی خذف شود وبه گودال تاریخ سپرده خواهد شد. بقول شاعر : هر کی ناموخت از گذشت روزگار- هیچ ناموزد زهیچ آموزگار.

>>>   چون اصلا سبز نبود سیاه بود ،

>>>   به نظر من و تا آنجاییکه معلومات دارم و میدانم اشرف غنی نه کسی را ترور کرده و نه هم دنبال پول بوده و واقعاً برای صلح و همبستگی کار میکند. در جریانات سیاسی تبدیل پست ها و اختلافات همیشه و در هر کشوری موجود بوده دلیل بر این نمیشود که غنی را متهم به جنایت کرد. نه تنها امرالله صالح قدرت طلب هست و پست بالا را میخواهد بل هر یکی از اعضای حزب جمعیت به گونه یی خواستار قدرت و پست های بلند هستند و هر یکی دیروز یکی را دشمن و یکی را دوست خطاب کرده و بعداً با هم دور یک میز با هم جمع شده اند که این واقعیت را همه ما میدانیم که ناشی از بی کفایتی آنها بوده و بخاطر کسب قدرت هست. پس بدین ملحوظ حکم منطق این هست که تنها نباید امرالله صالح را انتقاد کرد که با غنی یکی شده هست چون دیگران هم همین کار را کرده اند و میکنند اگر بدانند که امتیازاتی از طرف غنی برایش داده میشود. از طرف دیگر امرالله صالح جوان مبارز و وطندوست هست به نظر من لیاقت پست بزرگی را دارد و میتواند مدیریت کند. و از طرف دیگر اینکه تاجیک ها و پشتون باهم کمپاین میکنند این به وحدت ملی مژده خوب هست و از طرف دیگر هیچ یکی آنها به تنهایی قوم خود نمیتواند اکثریت رایی مردم را کمایی کنند تا اینکه از یک وحدتی با اقوام دیگر برخوردار نباشند. و در آخر آنچه که آن آغا نوشته خیلی هم دور از منطق بوده و واقعیت ها را چی عجب زیر پا کرده است.
غروال

>>>   مارشال هم وحدت ملي كرد و كرزي وا دوبار سر تخت شاند ولي باعث زهر خوراندتش شد. دوستم هم وحدت ملي مرد و غني را سر تخت شاند باعث تبعيدش شد فعلا صالح ميخواهد غني را سر تخت بشاند ولي خبر ندارد كه او را هم به سرنوشت مشابه دوستم يا فهيم دچار ميسازند. نبايد از قوم خود دور شد. وقتي از قوم خود دور شدي سكار ميشوي.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است