کرزی، غنی و اتمر در یک مسیر روانند
وقتی کرزی می گوید که "آن کس را که آمریکا بخواهد رییس جمهور می شود" شما چرا جدی نمیگیرید و بجای سر و صدا و تبلیغات واهی و مخارج گزاف و حمله به این و آن، بفکر اصل ماجرا نیستید؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۰    ۱۳۹۸/۵/۱۴ کد خبر: 159682 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) نشست‌ها میان محمد حنیف اتمر نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری و محمد یونس قانونی معاون اول وی دربارۀ اعلام مقام نخست وزیری عطامحمد نور در حکومت احتمالی آیندۀ آقای اتمر بی‌نتیجه بوده‌است.
حتی نشست‌های رو در رو میان اتمر، قانونی و نور قطع شده‌است.

گفته می شود، حنیف اتمر در یک توافقنامه تعهد سپرده‌است که سه ماه پس آنکه برندۀ انتخابات شد، لوی جرگه‌ای را به منظور تعدیل قانون اساسی برگزار خواهد کرد و آقای نور را نخست‌وزیر اجرایی معرفی خواهد کرد، اما اکنون نمی‌خواهد که در پیکارهای انتخاباتی‌اش این تعهد را اعلام کند.

عبدالحق آریانفر عضو شورای رهبری جمعیت اسلامی گفت: این تیم طوری ساخته شده بود که باید در کنار دو معاون، استاد عطا به عنوان صدراعظم در آینده شناخته شود و این تیم تعهد داشت که قانون اساسی افغانستان را تغییر بدهد و نظام را به صدارتی تبدیل کند. حالا گفته می‌شود که در این موارد آقای اتمر اعلان نمی‌کند؛ گویا که فهمیده می‌شود از همین حالا که نگاهی دیگری داشته باشد.

اختلاف‌ها در دستۀ انتخاباتی آقای اتمر پس از آن رسانه‌ای شد که روز دوشنبه هفتۀ گذشته این دسته نتوانست بدلیل این اختلاف‌ها پیکارهای انتخاباتی را آغاز کند و تاکنون نیز آغاز نکرده‌است.

قادر شاه، سخنگوی دستۀ انتخاباتی محمد حنیف اتمر از ادامۀ گفتگوها برای حل این اختلاف‌ها سخن می‌زند: جزییاتی را که رسانه‌ها شریک می‌سازند، حقیقت ندارد. در داخل تیم، روی تفاوت دیدگاه‌ها گفتگوها جریان دارد و توقع می‌رود که این گفتگوها به نتیجه برسد. اینگونه گفتگوها بر کمپاین بیرونی ما تأثیر ندارد.

نتیجه این خبر اینکه حزب جمعیت ادعا دارد که گفتگوها قطع شده و احتمال پیوستن عطامحمد نور و محمد یونس قانونی به تیم انتخاباتی دیگری وجود دارد اما سخنگوی دسته انتخاباتی حنیف اتمر می گوید که گفتگوها جریان دارد.

اما واقعیت قضیه: اختلافات عطامحمد نور و محمد یونس قانونی با محمد حنیف اتمر از جمله اختلافات احساسی و زودگذر و مقطعی نیست که به تفاهم بر سر یک مساله سیاسی حل و فصل گردد. این اختلافات عمقی و ریشه دار است.

احتلافات اساسی که میان عطامحمد نور و محمد یونس قانونی با محمد حنیف اتمر وجود دارد، اختلاف بر نوع نگرش و اهداف دوطرف است و این اختلافات با صدراعمظمی عطامحمد نور در دولت بعدی حل نمی شود.

در حقیقت، حامد کرزی و اشرف غنی و حنیف اتمر در یک مسیر با یک هدف مشخص روانند. منتهی نوع راه رفتن شان با یکدیگر تفاوت دارد اما اندیشه و هدف شان در مسیر نقشه های غربی آمریکایی قرار دارد و آنان هرگز اجازه تخطی از آن را ندارند حتی اگر خودشان بخواهند!

این موضوع را اکثر مردم ما فهمیده و با تمام حواس شان درک کرده اند اما این "به اصطلاح رهبران" هنوز متوجه این نشده همچنان تحت تاثیر تبلیغات رسانه ها و دسته های استخباراتی غربی آمریکایی قرار دارند و گمان می کنند راه درست را پیشه کرده اند.

حامد کرزی با تمام سرسپردگی که به آمریکایی ها دارد گاهی اجازه پیدا می کند که برخی واقعیت های موجود را به زبان آورده و به اطلاع مردم برساند. هرچند سیطره تبلیغات غربی ها مانع می شود که حرف های راست کرزی جدی گرفته شود اما واقعیت هایی است که اجازه نشر آن توسط آمریکایی ها به کرزی داده شده است گاهی بسیار هم دقیق است.

وقتی کرزی می گوید که "آن کس را که آمریکا بخواهد رییس جمهور می شود" شما چرا جدی نمیگیرید و بجای سر و صدا و تبلیغات واهی و مخارج گزاف و حمله به این و آن، بفکر اصل ماجرا نیستید؟

یقین بدانید که اگر قرار باشد اشرف غنی همچنان مورد توجه آمریکایی ها قرار داشته باشد و در دور بعدی بازهم رییس جمهور شود، حنیف اتمر از میدان خارج شده و در کنار غنی قرار خواهد گرفت و چنانچه قرار باشد حنیف اتمر بجای غنی جایگزین شود، اشرف غنی را در روند انتخابات ضعیف ساخته و میدان را برای اتمر باز می کنند.

اما آنچه اکنون مشاهده می شود، فروپاشی دسته انتخاباتی اتمر و تشتت و پراکندگی میان تاجیک ها است و غنی بازهم پیروز میدان انتخابات با تشخیص آمریکایی ها خواهد بود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرزی
غنی
اتمر
عطا
نظرات بینندگان:

>>>   من از مولانا فرید می پرسم که امروز بیشتر است که با غنی استی یا دیروز که با عبدالله بودی.

تو مولانا فرید حق داری که به هر دهلی که دلت میخواهد برقصی اما دیگر حق نداری که از آدرس جهاد و مقاومت حرف بزنی.

حق داری که از آدرس شخصی خود هر جفنگی که میگویی بگویی مگر حق نداری که خود را نماینده ملت مجاهد افغانستان بدانی.

تو مولانا فرید که امروز به خاطر شکم و زیر شکمت به فساد خانه ارگ پیوستی باید از ملت مجاهد به خاطر استفاده از کردیت جهاد و مقاومت معذرت بخواهی.

دین به دنیا فروختی و آبرویت ریختی و خجالت دنیا و آخرت اندوختی شرمت باد که یا دیروز دروغ گفتی و یا امروز دروغ میگویی.

مگر دیگر نزد ملت مجاهد افغانستان و میراث داران جهاد و مقاومت نه آب داری و نه آبرو زقوم دوزخ روزیست باد.

>>>   مولانا فرید بینی خود را برید، ....

>>>   غنی و کرزی یا گلبیدین و نجیب و ملا عمر ویا اتمر و این یا آن اوغان دیگر ندارد. وقتی منافع قومی شان مطرع شود همه این اوغان ها یکدست هستند و در جهت تامین منافع قبیلوی اوغانولی خود متحد و یکپارچه میشوند.
این غیر اوغان ها هستند که در خواب غفلت هستند و هنوز هم عقل در سر شان آمدنی نیست و باید اولاد اولاد شاد غلام این قبیله پرست های اوغان تمامیت خواه باشند و وقتی صدای خود را هم کشیدن بنام ظاهری وحدت مولی دهن شان کوبیده میشود.
وحدت ملی اینها هم یعنی حفظ منافع سلطه انحصاری اوغان.

>>>   تنها برای خرید مصالح دیگ لویه‌جرگه ۵.۵ میلیون افغانی مصرف شده است.
به گزارش اسپوتنیک، یافته‌های یک گزارش تحقیقی کلیدگروپ نشان می‌دهد که حکومت برای تهیه‌ی مصالح دیگ وعده‌های غذایی اشتراک‌کنندگان لویه‌جرگه‌ی مشورتی صلح نزدیک به ۵.۵ میلیون افغانی مصرف کرده است.

در این گزارش همچنان آمده است که برگزاری لویه‌جرگه‌ی مشورتی صلح نزدیک به ۲۵۰ میلیون افغانی هزینه برداشته است، درحالی‌که دست‌آورد آن تنها ارایه‌ی پاسخ به چهار سوال مطرح‌شده‌ی حکومت از سوی سه‌هزار و ۳۱۵ نماینده‌ی مردم بوده است.

کلیدگروپ در این گزارش توضیح داده است که برای فراهم‌آوری تسهیلات لویه‌جرگه‌ی مشورتی صلح ۳۴ قرارداد به شکل چهارچوبی با ۲۴ شرکت عقد شده، اما تا کنون که سه ماه از آن می‌گذرد اسناد مصارف این جرگه به دسترس وزارت مالیه قرار نگرفته است.

براساس یافته‌های کلید گروپ، از مجموع ۲۵۰ میلیون افغانی که در برگزاری لویه‌جرگه‌ی مشورتی صلح به مصرف رسیده، تنها مصارف خوراکی آن بیش از ۵۸ میلیون افغانی هزینه برداشته است. همچنان ۹ میلیون افغانی برای تهیه‌ی دو قلم گوشت به مصرف رسیده است.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که در این جرگه تنها بیش از ۶۵۰ بالون گاز مایع ۴۰ کیلویی به ارزش نزدیک به ۱.۵ میلیون افغانی برای پخت‌وپز مصرف شده و بیش از یک‌صد هزار قرص نان خشک به ارزش بیش از یک میلیون افغانی در این جرگه خریداری و به مصرف رسیده است.

فرمانده طالبان مرگ رهبر این جنبش را تایید کرد
© AFP 2019 / NOORULLAH SHIRZADA
حکومت 170 طالب دیگر را از زندان پل‌چرخی آزاد کرد
در گزارش همچنان آمده است که در جریان برگزاری لویه‌جرگه‌ی مشورتی صلح تنها ۶۰ قلم مواد تنظیفی (شوینده‌ها) به ارزش بیش از پنج میلیون افغانی خریداری و به مصرف رسیده است.

مصارف ترانسپورت و سفر خرچ اعضای جرگه (نمایندگان مردم) نیز به هزینه‌ی نزدیک به ۷۲ میلیون افغانی، غذا بیش از ۵۸ میلیون افغانی، مصارف بودوباش مهمانان بیرون از محوطه‌ی خیمه‌ی لویه‌جرگه به هزینه‌ی بیش از ۴۳ میلیون افغانی، معاش ۱۷۲ نفر از کارمندان موقت نزدیک به پنج میلیون افغانی و مصارف متفرقه به‌شمول خدمات تکنالوژی و فرهنگی نزدیک به ۶۷ میلیون افغانی هزینه برداشته است
گیلگمش

>>>   اینه گذارش از گذارشنامه رابخوانید که چی گذارش داده :
سلام رحیمی رقیب بالادست فضلی در قلعه ارگ دو روز پیش درمحضرمنسوبان ارگ گفته است که « فضلی در تاریخ ارگ بد ترین داغ برپیشانی نظام است... ارگ در طی تاریخ خود چنین انسان پلیدی را در بطن خود جای نداده بود. شب وروز پشت دختر وزن است حتی پشت سکرتر ها را ایلا نمی دهد».

سلام رحیمی گفته است که اکنون وی به نام کمپاین ریاست جمهوری، از خانم ها و دخترانی که به دفترش مراجعه می کنند، طلب جنسی کرده وسپس نام آن ها را وارد تقسیمات کار درج می کند.
دربخشی از خبر به نقل از رحیمی واضحاً نقل شده است که فضلی از دفتر مرکزی کمپاین انتخاباتی کاملا یک مردگاو خانه ساخته است.
رحیمی گفته است: شکایت هایی به من می رسد که هر دختری که به دفتر کمپاین پای بماند عاجل از ایشان تلفن خواسته می شود و سپس مورد آزار واذیت قرار می گیرد. امنیت ملی هم ازین ماجرا ها آگاهی دارد.
اقای رحیمی گفت که با آمدن محمد عمر داوود زی خوشحال شدم؛ چون ایشان یک شخصیت محترم وبا ناموس است جلو این رسوایی ها را خواهد گرفت؛ ولی میبینم که این گروه مفسد حلقه داودزی صاحب را هم تنگ ساختند
چون همه صلاحیت مالی را در دست خود گرفته اند، داودزی را محاصره کردند

>>>   ترامپ ( ترمپت نواز) به افغانستان می اید:
«نیشن» به نقل از منابعی که از آن‌ها نامی نبرده، گزارش داد که اگر گفت‌وگوهای طالبان و آمریکا در دوحه منجر به ایجاد توافقی شود «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای جزئیات نهایی توافق در ماه سپتامبر به افغانستان سفر خواهد کرد.

>>>   این در فکر گرفت مقام اند نه در فکر خدمت به مردم . حوب است که همچون گدا ها به هر دروازه ای که بخواهند بروند

>>>   داودزی هم شاید به فضلی چیزی داده باشد
فاحشه سیاسی فرق نمیکند که مرد باشد یا زن
از زمان کمیته سویدن در پشاور کار این کثیف دلالی است

>>>   اتمر و عطا
حنیف اتمر، بست صدارت اعظمی را، حتی در حد سیاست اعلامی هم به عطامحمدنور واگذار نخواهد کرد. زیرا؛ اتمر به تمام معنی می‌داند، در صورتیکه بحث صلح جدی‌تر شود، که شده است، انتخاباتی در کار نخواهد بود و باتوجه به نداشتن جایگاه مردمی در بین هزاره‌ها، تاجیک‌ها و ازبیک‌ها، نمی‌خواهد جایگاه و پایگاه پشتونی خود را در بین قوم پشتون از دست دهد.
اصغر سروش

>>>   Maihanjar Raza
"امارت جمهورى اسلامى افغانستان"
(سيد معتصم آغا خان )
مدل نو، يعنى ادغام طالبان نكتائى دار ارگ، با طالبان پشمكى در قطر و پاكستان است!؟
از نظر رهبران و سخنگويان طالبان، اين گروه ها وحشى و بي فرهنگ و جاهل كه گپ زدن خود را ياد ندارند ، از علم و دانش هم بهره اى ندارند، تنها از بر كردن (طوطى وار ) چند آيات و احاديث و تفسير هاى مندرآوردى، را نميشود علم گفت!؟ كه طالبان متعجر ادعا دارند، مثل ملا سيد معتصم آغا خان، اين جنايتكار كه در اصل عرب تبار اند، وظيفه شان تعميم كننده سياستها شوئنيستى كشورها عرب در پوشش دين، در سرزمين ما است !؟ همه ميداند كه ٩٨٪؜ طالبان مطلقن بى سواد و حتا بى دين (خلقيها) و ناسوناليست اند، كوچكترين احساس انسانيت در ضمير شان نيست روزانه بالاتر از صد نفر از نيروها امنيتى، كودكان و زنان يعنى مردم عام را شهيد و زخمى ميكنند، اما ميگويند "كه ما امريكائيها را هدف قرار ميدهيم " چرا امريكائيها را در خليج پارس بويژه كشور عربستان سعودى كه تضمين كننده اين رژيم ها قرون اوستائى است هدف قرار نميدهيد ؟؟ كه ميلياردها دالر سالانه سلاحهاى امريكائى را خريدارى ميكنند!؟ ده ها هزار نظاميان شان در اين كشورها حضور دارند، اكثريت شبكه ها هوتل دارى ، بانكدار، شفاخانه ها، حتا حيوانات شان ... توسط منجر ها مردان و زنان اروپائى مديريت ميشود و فرزندانشان توسط دخترخانم ها انگليسى پرورش مى يابند، از كودكى زبان انگليسى را فرا ميگيرند !؟ اگر حمايت امريكا و انگليس را نداشته باشند!؟ خيلى زود اين رژيم ها مصنوعى فروپاشيده، به عصر حجر بر ميگردند ! تمام بيش رفت ها اقتصادى، عمرانى، زرق و برق كشور ها خليج پارس، زاده اى علم و دانش و تخنيك غرب ( بقول طالبان كافران ) است، نه زاده اى ذهن و دانش عربهاى متعجر!! چرا در آنجا همه چيز حلال است ؟؟ اما حضور شان در كشور ما حرام و دارالحرب ؟؟
نظر شما !؟

>>>   گزارش تازه از فساد تکان دهنده داکتر فضلی ساکن ارگ
گروپ داکترفضلی بسته های عظیم پول را از حساب کمپاین تبلیغاتی رئیس جمهور خارج کرده است.
منبع معتبر اطلاع داد که «گروپ داکترفضلی» به نام کمپاین ریاست جمهوری شاخدارترین مورد دزدی از بیت المال را ثبت تاریخ کشور کرده است.
این درحالی است که خاک باد فساد جنسی داکتر فضلی هنوز فرونه نشسته است.
در خبرآمده است که داکتر فضلی برای چاپ 25 لک ( دونیم میلیون) قطعه بیل بورد رنگه تبلیغاتی هزینه بسیار سنگینی را از بودجه تبلیغاتی اختصاص داده است. اما به جای مصرف کل هزینه، برای تاجران قراردادی گفته است که به کمیت 15 لک برابر با یک و نیم میلیون بیلبورد را به چاپ برسانند.
مخارج چاپ هر بیلبورد تبلیغاتی رنگه از 15 تا 50 دالر محاسبه می شود. حالا هر خواننده می تواند ماشین حسابی بردارد و سرجمع پولی را که از حساب ده لک بیلبورد برای گروه فضلی « بچت» می شود؛ محاسبه نمایند.
درمتن خبر واضحاً به نقل از داکتر فضلی خطاب به قراردادی های چاپ آمده است که « پول 10 لک بیل بورد را بدون چاپ به ما خشکه بدهید متباقی پانزده لک بیل بورد را چاپ کنید».
منبع می گوید که علاوه برین قیمت چاپ 15 لک بیلبورد را به طور سرسام آور بلند به قلم داده اند که از آن حساب نیز سرمایه نقدی بزرگی به گروه داکترفضلی و نجیب الله آزاد تعلق خواهد گرفت. مخارج جزوه های تبلیغاتی و تصاویر بی حساب رنگه معۀ اعلانات دیداری، از پول ویژه بیلبورد ها جدا است.
درخبرآمده است که اختصاص چنین هزینه سنگین به دستور دکترغنی از کدام حساب مالی دولت بوده است؟

>>>   ملا به حکم مقتدی رخصت شد!
ملا رحیم الله عزیزی خطیب مسجد حاجی چمن، بعد از آنکه بر شانه اشرف غنی چپن گذاشت و وی را افتخار جهان اسلام نامید، مورد خشم و تکفیر مقتدیانش قرار گرفت. مقتدیانش نماز را پشت سر وی حرام دانسته و او را از مسجد و مدرسه حاجی چمن اخراج نمودند.

>>>   حتی امریکا پی برده است که بدبختی اوغانستان از دست اوغان هاست که اخطار داد ۱۰ میلیون را میکشم آن ۱۰ میلیون تنها اوغانهاست . اوغان بخدا قسم که از ما نمیشود اینها نسل یهود هستند یهود هم از کسی نمیشوند. پس باید راه خودرا جدا کنیم در غیر آن اوغان شب در خانه ات غذا میخورد فردا ترا انتحار میکند بسیار نمک ناشناس مردم هستند.

>>>   نه مولانا بود و نه فرید
مرغی بود که از بام ملت پرید
رفت اسیر پنجه تعصب شد
دین و ایمان بداد و چوکی خرید

>>>   شمس الحق آریانفردرست بوده وشما عبدالحق نوشته اید.

>>>   گفته های استاد سیاف درجواب غنی !
استاد سیاف گفته است که اشرف غنی به پشتون ها توهین می‌کند
در حالی که در بین پشتون ها بهترین شخصیت ها در تاریخ بوده اما غنی آمده است امان الله خان را که به نام شاه فراری ، قوم گراه ومتعصب در بین مردم مشهور است را رهبر پشتون ها معرفی می‌کند
مگر غنی نمی داند که امان الله خان یک سیکولار بی دین ، فحاش ، زن باره بود که فکر میکرد، دور کردن حجاب ازسر خانم ها و کوتا کردن دامن خانم ها تمدن است
، مگر همین امان الله خان نبود که در دوره شاهی خود شش ماه تمام در بیرون ازکشور مصروف عیاشی بود
، مگر همین امان الله خان نبود که در برابر اندک‌ترین مظاهره مردم توان مقاومت نیاورد واز کشور فرار کرد تا اینکه جنازه اش را از ایتالیا به کشور آورده اند ،
مگر همین امانلله خان نبود که بهترین شخصیت دینی و عالم جید کشور بنام قاضی عبدالرحمن را فقط بخاطر مسلمان بودن شهید ساخت ،
مگر همین امان الله خان نبود که حتی بالای یک کودک رحم نکرد و استاد خلیل الله خلیلی را از آموزش محروم کرد ،
مگر همین امان الله خان نبود که مقدس ترین کتاب خدا قرآنکریم بی حرمتی کرد وآنرا با لگد زد
، مگر همین امان الله نبود که برای اولین بار در تاریخ افغانستان شراب نوشی را در ادارات دولتی رایج ساخت .
این امان الله جانی نه تنها که رهبر پشتون ها نیست بلکه لکه ننگ در کشور است۰

>>>   Mehdi Saqib
هرات را هم ویران کردند و هراتی های ما را بیرحمانه کشتند؛ باید برای مرگ نوبت بگیریم. افغانستان برای دونالد ترامپ اسباب بازی شده و برای کشورهای همسایه تمرین رقابت های تسلیحاتی؛ رهبران بی غیرت جهادی و تکنوکرات های غربی هم وابسته و مزدور، طالبان هم وسیله خوبی برای مافیای نظام بین المللی. مردم واقعا نمیدانند که آنها را چه کسانی میکشند. این جنگ را چه کسانی باید پایان دهند؟

>>>   Mehdi Saqib
در آلمان چند ماه پیش آقای هورست زهوفر، وزیر داخله این کشور بخاطر خودکشی یک جوان افغان پناهنده از مقامش استعفا می‌دهد.
در افغانستان چند سال است که هزاران نفر بر اثر انتحاری ها کشته می‌شوند، موتر بمب ها و لاری بمب ها منفجر می‌شوند و صدها هزار تن آسیب روانی و فیزیکی میبینند اما آقای معصوم استانکزی رییس امنیت ملی همچنان از مقامش استعفا نمیدهد؛ برای دیگران هم که حکومت میراثی شده است.

>>>   کرزی کی بود و چه کرد؟
۱۴ سال پیش طالبان به صفر برابر شدند وبعد از آن ۳ تریلیون دالر پول به این کشور ریخت، ولی تحت رهبری این شیاد امروز نه اقتصاد داریم و نه هم زیر بنا و طالبان هم قوی تر از پیش عرض وجود کردند

>>>   Raheel
بدین رسوایی و بیعزتی هیچکس مباد!‌
اینها خود را پیرو مسعود می‌‌دانند. همه فرار کردند و مسعود با عزم این که اگر به اندازه کلاهش جا بماند، می‌ماند و از موضع‌اش دفاع می‌کند، تا پای شهادت رفت. اما اینها بی هیچ دلیلی موضع و سنگر خود را رها می‌کنند و به دشمن تسلیم می‌شوند.
همه به خوبی می‌نگرند که وقتی علیه غنی صحبت می‌کند صلابت دارد. اما در وقتی تسلیم می‌شود و از موضع یک تسلیمی صحبت می‌کند ریشخند همگان است. بیعزتی بیشتر از این نمی‌شود.
فاعتبرو یا اولی‌آلابصار!
اینها را عبدالله چنان درمانده ساخت که به دنبال صالح راه روغندان غنی را گرفتند و خسرالدنیا و الاخره شدند.

>>>   فهرست طولانی جنایت اشرف غنی احمدزی
نتایج وعده های داکتر اشرف غنی که پنج سال قبل در قسمت تأمین امنیت به مردم داده بود .بخشی اعظم این جنایت توسط دولت تروریستی اشرف غنی وستون پنجم در بالاترین ارکان دولت انجام شده است:
۱. دوبار سقوط مرکز ولایت کندوز، (۴۰۰) کشته و زخمی
۲. فاجعه شاه‌شهید کابل (۴۰۰) زخمی و کشته
۳. فاجعه کشتار دسته جمعی سربازان در جلریز (۶۰) کشته و زخمی
۴. قتل عام سربازان در ولایت زابل (۷۰) کشته و زخمی
۵. قتل عام دانشجویان پلیس در کمپنی، بالاتر از (۱۰۰) کشته و زخمی
۶. فاجعه ریاست ۱۰ رجال برجسته (۷۰) کشته و زخمی
۷. کشتار دانشجویان دانشگاه امریکایی (۴۵) کشته و زخمی
۸. کشتار دسته جمعی جوانان جنبش‌روشنایی (۹۰ کشته ۳۰۰زخمی).
۹. فاجعه زیارت سخی (۵۵) کشته و زخمی
۱۰. فاجعه مسجد باقرالعلوم، بالاتر از (۱۰۰) کشته و زخمی
۱۱. فاجعه شفاخانه سردار داود خان(۶۰) کشته و زخمی
۱۲. کشتار دسته جمعی سربازان در مقر قول‌اردوی ۲۰۹ شاهین(۴۰۰) کشته و زخمی
۱۳. کشتار دسته جمعی سربازان در شاه ولی‌کوت (۸۰) کشته و زخمی
۱۴. فاجعه چهار راهی زنبق(۱۲۴۰) کشته و زخمی
۱۵. گلوله‌باری پی پی اس ارگ بر مظاهره کنندگان جنبش رستاخیز (۴۰) کشته و زخمی
۱۶. کشتار مردم هلمند در کابل بانک (۶۸) کشته و زخمی
۱۷. فاجعه کشتار کارکنان وزارت معادن(۲۰) کشته و زخمی
۱۸. فاجعه جوار مسجد جامع هرات(۶۰) کشته و زخمی
۱۹. کشتار نمازگزاران مسجد بکرآباد هرات (۴۵) کشته و زخمی
۲۰. قتل ‌عام مردم ملکی میرزاولنگ (۷۵) کشته و زخمی
۲۱. کشتار نماز گزاران مسجد امام زمان در قلعه نجارهای کابل، بالاتر از(۱۰۰) کشته و زخمی
۲۲. حمله بر قمندانی‌امنیه ولایت پکتیا(۶۰) کشته و زخمی
۲۳. قتل عام سربازان در شیب‌کوه ولایت فراه(۸۰) کشته و زخمی
۲۴. قتل عام سربازان ولسوالی اندر ولایت غزنی(۴۵) کشته و زخمی
۲۵. کشتار سربازان قرارگاه اردوی ملی در میوند قندهار(۶۰) کشته و زخمی
۲۶. کشتار نمازگزاران مسجد امام زمان دشت برچی، بالاتر از (۱۰۰) کشته و زخمی
۲۷. فاجعه سقوط شهر فراه ( .... ) کشته و زخمی
۲۸. فاجعه مرکز تبیان، بیش‌از(۱۰۰) کشته و زخمی
۲۹. فاجعه هتل انتر کانتنینتل(۹۸) کشته و زخمی
۳۰. انفجار خونین در مقابل شفاخانه جمهوریت کابل(۲۰۰) کشته و زخمی
۳۱. انفجار در مقابل استادیوم ورزشی شهر لشکرگاه، بیش‌از(۱۰۰) کشته و زخمی
۳۲. فاجعه مرکز توزیع شناسنامه ها، دشت‌برچی (۱۳۰) کشته و زخمی
۳۲. فاجعه شش‌درک کابل (۳۵) کشته و زخمی به شمول خبرنگاران
۳۴. کشتار نمازگزاران در مسجد امام زمان گردیز (۴۸) کشته و زخمی
۳۵. قتل‌عام شدن سربازان در چنارتوی ارزگان (۷۰) کشته و زخمی
۳۶. قتل‌عام سربازان در اجرستان غزنی(۷۶) کشته و زخمی
۳۷. سقوط و آتش‌زدن شهر غزنی(۱۳۵۴) کشته و زخمی
۳۸. قتل عام سربازان در کمپ چینایی (۶۰) کشته و زخمی
۳۹. کشتار سربازان در نمازخانه سربازان ولایت خوست(۴۰) کشته و زخمی.
۴۰. قتل عام کودکان دانش آموز در مرکز آموزشی موعود(۱۲۰) کشته و زخمی
۴۱. انفجار در میان تظاهر کنندگان ننگرهار(۲۰۰) کشته و زخمی
۴۲. انفجار در میان کمپاین کنندگان یک کاندید در ننگرهار(۳۰۰) کشته و زخمی
۴۳. کشتار مردم ارزگان خاص، حدود(۱۰۰) کشته و زخمی
۴۴. حمله کوچی ها و طالبان بر ولسوالی‌های جاغوری و مالستان(... ) کشته و زخمی
۴۵. قتل عام سربازان در کندک پلیس‌سرحدی در پشت‌کوه فراه (۸۸) کشته و زخمی
۴۶. انفجار درمحفل تجلیل میلاد پیامبر اکرم، هتل اورانوس(۱۵۰) کشته و زخمی.
۴۷. قتل عام مردم ملکی منطقه کاسی غور (۳۰) کشته
۴۸. قتل عام سربازان در منطقه آبکمری بادغیس (۳۵) کشته.
۴۹.جنایت سازماندهی ترور جنرال رازق توسط شبکه تروریستی غنی

>>>   مغز متفکر!
هرکس که بگوید اشرف غنی مغز متفکر جهان نیست سخت اشتباه میکند.این مردک بدون شک مغز متفکر جهان است و ورزیده ترین مداری جهان است!
اشرف غنی مؤفق شد در نزده سال ملیون ها انسان را به قتل رساند ولی قطرهٔ خونی بروی انگشتانش دیده نمیشود!
اشرف غنی مؤفق شد که همه تفنگ سالاران جهادی را خلع سلاح و خانه نشین کند!
اشرف غنی مؤفق شد که آخرین لقمهٔ نان را از سفره کرسنگان دزدی کند و به حلق همگامانش بریزد!
اشرف غنی مؤفق شد که از طالبان نیروی منسجمی بسازد که امریکا پیش شان زانو زند!
اشرف غنی مؤفق شد دیکتاتور مطلق در افغانستان شود و هر مادهٔ قانون را زیر پا کند!
اشرف غنی مؤفق شد بزرگترین احزاب افغانستان را تقریبأ منحل کند!
اشرف غنی مؤفق شد قصاب کابل (گلبدین)را به کابل از پول بیت المال مسکن گزین کند و از او میزبانی کند!
اشرف غنی مؤفق شد صدها هزار زن بیوه را به روسپی گری در کابل مجبور کند!
اشرف غنی مؤفق شد که ده ها هزار جوان تحصیل کرده و باسواد ترک وطن کنند و به دیار بیکانه پناهجو شوند!
اشرف غنی مؤفق شد همه پُست های کلیدی را در مرکز و ولایات به پیروانش عرضه کند!
اشرف غنی مؤفق شد از ارگ ریاست جمهوری قدرتمند ترین روسپی خانهٔ جهان را بسازد!
من مطمئنم که این جاسوس و فرزند امریکا مؤفق میشود رئیس جمهور بعدی افغانستان شود و طبق آرزوی دولت پاکستان،افغانستان را از روی نقشهٔ جهان محو کند!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است