کرزی معمار اصلی پروژه طالبستانی دیورند دو
در شرق امارت اسلامی طالبان، در جنوب لوی قندهار به رهبری کرزی، در شمال چند واحد فدرال و کابل پایتخت مشترک خواهد بود که در راس آن یک رییس جمهور به نمایندگی از شمالیان از سوی امریکا گماشته و صدراعظم از سوی پاکستان از جمع طالبان 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۸    ۱۳۹۸/۵/۱۵ کد خبر: 159688 منبع: پرینت

خان حامد خان کرزی، خان دوسره: معمار اصلی پروژه طالبستانی دیورند دو؛
بی چون و چرا تاریخ گناهکار اصلی معاهده دوم دیورند را که رسما ولایت های خاوری کشور را از پیکر آن جدا و به پاکستان واگذار می گردد ؛ کسی دیگری جز کرزی نخواهد شناخت. همانا کرزی، رهبر باند مافیایی قدرت فرصت های طلایی دولت سازی، ملت سازی و خودسازی را برباد داد و با تاریک ترین اندیشه های ارتجاعی قرون وسطایی اش تبارپرستی افراطی را در کشور نهادینه ساخت و به جای درهم کوبیدن و سرکوب طالبان، آنان را گروه گروه از زندان ها رها ساخت و نگذاشت نیروهای ایتلاف بین المللی آنان را نابود سازند.

او به جای تشکیل دولت فراگیر ملی، انحصارگرایی تباری و سمتی را در دولت نهادینه ساخت و به جای بیطرف ساختن کشور، معاهده ننگین همکاری های راهبردی را با امریکا به امضا رساند و به جای توسعه جامعه مدنی و زمینه سازی برای پدیدآیی احزاب فراتباری فرازبانی، فرامذهبی و فراسمتی، جلو پویایی و تکاپوی همچو احزاب را گرفت و به جای ارایه یک قانون اساسی کارا و پذیرا، قانون اساسی ضد ملی و سراپا متناقض و ناقص کنونی را به میان آورد که در آن همه صلاحیت ها و اختیارات در دست یک نفر است و هیچگونه مکانیسم های بازدارنده و مهار کننده قدرت در نظر گرفته نشده است.

او شیرازه بی آن هم از هم گسیخته وحدت راستین ملی را از هم‌درید و کشور را به لبه پرتگاه فروپاشی کشاند.
کرزی به دلیل ضعف مدیریت و بی کفایتی میلیاردها دالر یاری های بین المللی را حیف و میل کرد و برباد داد. همانا از برکت او است که امروز چند میلیون هیرویینی داریم که بیشتر از جمع جوانان لوی قندهار اند.

اکنون او پیشتاز و پیشاهنگ بستن پیمان با طالبان است و به امید بازگشت به ارگ در راس رژیم طالبانی حاضر گردیده است بخشی از خاک میهن را به پاکستان واگذار گردد.
ار چند جلودار عقد سازشنامه با طالبان به نمایندگی از امریکا خلیلزاد است، اما در پشت پرده کارگردان و رژیسور پروژه باز آوردن طالبان کرزی است.
اکنون چنین بر می اید که توافق اصلی در زمینه میان پاکستان و امریکا به دست آمده و توافق فرعی میان امریکا و طالبان هم در آستانه امضا است.
پیمانکار پیاده ساختن پروژه هم کرزی و باند مافیایی او است.

باری من به سال 2010 در پژوهشکده روابط بین المللی مسکو سخنرانی یی داشتم برای استادان و دکتورانتوران و اسپیرانتوران این پژوهشکده که در آن چند دیپلمات از دیپارتمنت آسیایی وزارت خارجه روسیه و پروفیسور کارگون فقید، مدیر بخش مطالعات افغانستان شناسی در پژوهشکده خاورشناسی پژوهشگاه علوم روسیه هم حضور یافته بودند. من در پایان سخنرانیم گفتم که کرزی خود در گذشته در امریکا نماینده طالبان بود و اکنون هم او در پس پرده یک طالب است و پنداشت ها و باورها و اندیسه هایش همه طالبانی اند و این را تاریخ را روزگاری به اثبات خواهد رساند.

پروفیسور کارگون فقید که دوست بسیار نزدیک من بود، در حاشیه نشست به شوخی مرا مانند تره کی یک ماکسیمالیست خواند و گفت نه، کرزی یک ناسیونالیست پشتون است و تنها با کارت طالبان بازی می کند.
گفتم در این که دیدگاه های افراطی تبارگرایانه و قوم پرستانه اولتراناسیونالیستی دارد، صد در صد با همنوا هستم. اما در عین حال، می خواهد افغانستان را طالبانستان بسازد و خود در راس طالبان بیاید. او با دموکراسی بیگانه است و اندیشه های فرتوت و قرون وسطایی قبیله یی اش هیچ وجه مشترکی با دموکراسی ندارد و بیشتر به خان های دوران ملک الطوایفی همانند است. کنکاش پس از نشست کماکان در مهانخانه اقامتگاه من تا پاسی از نیمه شب ادامه یافت. کارگون سرسختانه از کرزی دفاع می کرد. برداشت من این بود که در پس پرده زد و بندهایی با روس ها هم دارد. و بیشتر در سیمای یک خان دو سره تبارز کرده است.

همان گونه که من در سخنرانی سال2014 خود در کنفرانس بین المللی الماتی گفته بودم، ساختار آینده افغانستان کنفدراسیون خواهد بود‌: پشتونستان در جنوب و شرق و جمهوری فدرال خراسان در شمال و کابل هم پایتخت مشترک؛
اکنون به همین سو پیش می رویم: در شرق امارت اسلامی طالبان زیر کنترل پاکستان و در جنوب خان نشین لوی قندهار به رهبری کرزی را خواهیم داشت. در شمال چند واحد فدرال و کابل پایتخت مشترک خواهد شد که در راس آن یک رییس جمهور به نمایندگی از شمالیان از سوی امریکا گماشته خواهد شد و صدراعظم هم از سوی پاکستان از جمع طالبان.
اما دیری نخواهد گذشت که کار به جنگ دیرپای خونبار و بی پایان فرسایشی خواهد کشید. نتیجه ابن جنگ از پیش روشن است: فرورفتن کامل گستره پشتون نشین ما در کام پاکستان.
مگر این که دستی از غیب بیرون آید و کاری بکند.
تنها راه نجات هم این است که اگر امریکا بتواند به گونه ای با ایران کنار آید.

عزیز آریانفر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرزی
آمریکا
پشتون
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   اگر چنین شود آغاز زوال پاکستان است.

>>>   ايراني ها ترسوتر از آني هستند كه به فكر شما باشند. آنها برخلاف افغانستان با هيچ يك از ابر قدرتهاي زمان مانند اينگليس شوروي نجنگيدند. ايران نميتواند هم با امريكا باشد و هم بر عليه امريكا و شهامت اين را هم ندارد تا موضع خود را واضح بيان كند....

>>>   .....برسرکرزی این موش خرما، تمام سران جبهه سمت شمال(قتل های زنجیری) به دستورهمین خاین صورت گرفته است .
خاکسار

>>>   واکنش شاعران جوان کشور در پاسخ اقدامات فاشیستی پشتونیست ها در هرات)
نجیب بارور:

زادگاه رستم و شاهان ساسانی یکی‌ست
شوکت شهنامه و فرهنگ ایرانی یکی‌ست

ارزش خاک بخارا و سمرقندِ عزیز
نزد ما با گوهر و لعل بدخشانی یکی‌ست

ما اگرچون شاخه‌ها دوریم از هم عیب نیست
ریشۀ کولابی و بلخی و تهرانی یکی‌ست

از درفش کاویان آواز دیگر می‌رسد:
بازوان کاوه و شمشیر سامانی یکی‌ست

چیست فرق شعر حافظ، با سرود مولوی؟
مکتب هندی، عراقی و خراسانی یکی‌ست

فرق شعر بیدل و اقبال و غالب در کجاست؟
رودکی و حضرت جامی و خاقانی یکی‌ست

مرزها دیگر اساس دوریِ ما نیستند
ای برادر! اصل ما را نیک می‌دانی یکی‌ست

«تاجکی»، یا «فارسی»، یا خویش پنداری «دری»
این زبان پارسی را هرچه می‌خوانی، یکی‌ست!

همچنین شعری هارون‌رحیمی، شاعر دیگ کشورمان شعرش را به شهردار هرات تقدیم کرده است :

این‌جا بساط می‌پرستان نیست داوودخان
واشنگتن‌‌ و ‌چین و لهستان نیست داوودخان

شهر هرات و خواجه‌انصارش‌ نگینی‌ در!
انگشترِ دستِ خراسان نیست داوودخان‌؟؟

فکری به حال کارمندان‌ِ اجیرت‌ کن
در سفره‌هاشان لقمه‌ای نان نیست داوودخان

گفتی”سرک”اما نمی‌دانی چرا گفتی؟
ما دردِ مان تنها “خیابان”نیست داوودخان

تو تازه برگشتی، نمی‌فهمی… برای ما !
دل‌کندن‌ از فرهنگ، آسان نیست داوودخان

>>>   جناب آريانفر ! معني آخرين سطر مقاله ات را نفهميدم. منظورت از اينكه "تنها راه نجات افغانستان اينست كه امريكا بتواند با ايران كنار بيايد" چيست؟

>>>   پاسخ آقای پشتون پرست دوم را با چند بیت شعر غنامند برادر نجیب باور شاعر جوان آزاده میهن میدهم:

شعر زیر فریاد رسایی یگانگی‌جویی و وحدت‌خواهی یکی از هم‌میهنان ، «استاد نجیب بارور» است که ازپشت مرزهای تجزیه به گوش می‌رسد.

هر کُجا مرز کشیدند، شما پُل بزنید
حرف «تهران» و «دوشنبه» و «سرپُل» بزنید

مشتی از خاک بخارا و گِلی از شیراز
با هم آرید و به مخروبه ی کابل بزنید

هرکه از جنگ سخن گفت، بخندید بر او
حرف از پنجـــره ی رو به تحمل بزنید

نه بگویید، به بت‌های سیاسی نه، نه!
روی گور همه‌ی تفرقه‌ها گُل بزنید

مشتی از خاک "بخارا" و گِل از "نیشابور"
با هم آرید و به مخروبه ی "کابل" بزنید

دختران قفس‌ افتاده ی "پامیر" عزیز
گُلی از باغ خراسان به دوکاکل بزنید

جام از "بلخ" بیارید و شراب از "شیراز"
مستی هر دو جهان را به تغزل بزنید

قاصدک حرف مرا ، پیش ز من می‌آرد
زعفران را به روی سوسن و سنبل بزنید

تو و او و من و ما هیچ به جایی نرسد
حرف «تهران» و «دوشنبه» و «سرپُل» بزنید

هرکجا مرز... -ببخشید که تکرار آمد
فرض بر این که- کشیدند، دوتا پُل بزنید

>>>   جواب نظر دوم: اول متاسف هستم که فعلا همراه شما پشتوپرستهای اشغالگر یکجا هستم اولا شاید میدانستی که همین هرات ما بعلت فتنه انکلیس ها تحویل اوغانان شد اما آن روز گذشت امروز الحمدلله ایران قوی شده است و پهباد آمریکا و اسرائل را سقوط میدهد و سربازان انکلیسی و آمریکایی را در خلیج فارس دسگیر میکند و ذلیلانه تحقیرشان میکند که از ترس شلوارشان را خیس میکنند کشتی های نفتکش انکلیس را توقیف میکند و در بدل امنیت کشتی هایش گروگان میگیرد.
کپ های شما از حسادت و ذلت است همیشه به ایران حسودی داشتید چون خودفروخته و نوکر اجنبی بودید بخش بزرگ خراسان ما و فرهنگ و تمدن نیاکان ما فارسیوان ها را تخریب کردید و نابود کردید همه اقدامات شما با همدستی انکلیس خبیث از حسادت و عقده گشایی بود همین قسم که امروز از عقده گشایی دست به جنایت و قتل و غارت و اختطاف و تقلب میزنید امروز خودت میدانی نام شما اوغان ها در جهان شهرت خوب ندارد چون تاریخ دوصد سال حکومت شما سیاه و پر از جنایت و خیانت است.
امیر علی هروی

>>>   کرزی روزی درد ملت را میداند که بر جنازه میرویس فرزندش خون بگرید

>>>   پشتونها هر چیز را برای خودشان و به ضرر اقوام دیگر میخواهند در پاکستان نظام فدرالی خوب است!؟ ولایت هایی پشتونستان و بلوچستان در پاکستان فدرال هستند و خود مختاری دارند اما در افغانستان(خراسان) با این که پشتونها اکسریت نیست تمام چوکی های قدرت را به زور تقلب هم که بشود محصور در قبیله خود ساخته است ما میگوییم خراسان در شمال یک فدرال باشد و در جنوب پشتونستان یک فدرال باشد. باز میتوان پیشنهاد نمود پشتونستان غربی(پشتون های درانی) به مرکزیت قندهار و پشتونستان شرقی(پشتون های غلجایی) به مرکزیت جلال آباد باشد و خراسان به سه ناحیه خراسان غربی(ولایات هرات و فراه و بادغیس و غور و نیمروز که مشمول ولایت بزرگ هرات باستان بود) به مرکزیت هرات خراسان شمالی(بلخ و سمنگان و جوزجان و فاریاب) به مرکزیت بلخ و خراسان شرقی(بدخشان و تخار و کندوز و کاپیسا و لغمان و بغلان و پروان)
و خراسان جنوبی(هزاره جات) به مرکزیت بامیان باشد.
و اما کابل بزرگ همچنان منحیث پایتخت بزرگ کشور و تمام ناحیه های ۶ گانه فدرال باشد.

امیر از هرات باستان

>>>   اریافر!
سمر قند هم از ایران است؟
برو از ازبیک بپرس که سیلی بدهن مردارت میزند یا نه!
زمانی که ناموس تاجیک زیر سینه روس امد شهزاده ګان تاجیک( که در ۱۰۰۰ سال ګزشبته یکبار دیده شده)صدایش نبرامد!٬ چرا؟ ایا غیرت نداشتید؟

>>>   کرزی کی بود و چه کرد؟
۱۴ سال پیش طالبان به صفر برابر شدند وبعد از آن ۳ تریلیون دالر پول به این کشور ریخت، ولی تحت رهبری این شیاد امروز نه اقتصاد داریم و نه هم زیر بنا و طالبان هم قوی تر از پیش عرض وجود کردند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است