از طرز دید و حرف رگ و راست حکمتیار خوشم آمد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۷    ۱۳۹۸/۵/۱۶ کد خبر: 159712 منبع: پرینت

از طرز دید و حرف رگ و راست حکمتیار واقعا خوشم آمد.

حکمتیار: "ما مکتوب به زبان پشتو می فرستیم اما جواب ما به دری میاید"
جنایتکاری که هرگز حاضر نشد و حاضر نیست ، زبان ، فرهنگ ، تبار..." خود را به معامله بگذارد و به شکل عریان حرف دل خود را بدون هیچ نوع زیرزبانی بیان میکند.
دقیقا هیچ فرد آگاه حاضر نیست که زبان ، فرهنک ، تاریخ و بالاخره هویت خویش را قربانی دیدگاه های به پایه زیرنام دین و مذهب نمایند؛ حتی قاتلی چون گلب الدین حکمتیار حاضر نشد که به چنین کار ضد انسانی دست بزند.

حکمتیاری که گویا دین و جهاد در طول نیم قرن شعارش بود و مجاهد برحق هم خود را نظر به دیگران میداند و از هیچ بیرحمی هم بخاطر بدست آوردن هدف خویش دریغ نورزید ، بالاخره معلوم شد که این همه به اصطلاح مجاهدات ها و مبارزه طولانی که خونریزی های بیشماری هم بجا گذاشت در حقیقت اصل ماجرا "سرچپن ملا نصرالدین" یعنی دفاع از هویت ؛ زبان و فرهنگ تبار خودش بود ه است و معلوم گردید که هرگز حاضر نیست در هیچ صورتی و به هیچ قیمتی از این هدف تعین شده که به خط قرمزشان تبدیل شده است بگذرد ؛ اینکه با حکمتیار مشکل داریم و شخصا هیچ وجه مشترک انسانی با وی ندارم بحث جداگانه ای است ، ولی من واقعا این دید شان را که زبان و تاریخ خود را دوست دارد که در حقیقت هستی اش را تشکیل میدهد ستایش میکنم.

ولی متاسفانه طالب و چلی ها حتی روشنفکران نوکیسه سبکسر همتبار و همزبان به اصطلاح «ملی گرایی» من تو برای اینکه خود را به معرفی بگیرند و گویا کسی هستند و یا کسی شوند اولین اقدام شان گذشتن و یا به فراموشی سپردن زبان و فرهنگ و در مجموع هویت خویش اند و در صدد نفی و نابودی آن کمر می بندند و حتی معامله کردند و میکنند و از همه جالب اینکه بیشرمانه ده ها دلیل مزخرف را از چند اثر بی نام و نشان زنگ زده و فاقد اعتبار زیر نام دین و دینداری پیشکش میکند که یک روپیه کلدار پاکستانی هم ارزشی ندارد...

عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
ملی گرایی
نظرات بینندگان:

>>>   اولین اقدام شان گذشتن و یا به فراموشی سپردن زبان و فرهنگ و در مجموع هویت شان به نفع فرهنگ و هویت ایرانی ست.

>>>   حکمتیار تا بیست سالگی پشتو یاد نداشت.
او در قندور مکتب را به لسان دری خواند و در فاکولته انجنیری نیز تا صنف دوم و یا سوم به لسان دری درس خواند و بعداً کودتا داود خان شد و برادرش سیف الدین و رفیق حزبی اش عبدالرحمن توسط داود خان دستگیر شدند و در محبس کشته شدند و گلبدین همراه با ربانی به پاکستان گریختند.
در پاکستان در هنگام جهاد،بخاطری که یک تعداد مجاهدین از مناطق پشتون نشین بودند،دوباره کم کم پشتو یاد گرفت و پشتو حرف زد.
من در تمام دوران مظاهرات احزاب در شهر کابل در دوران ظاهر شاه،رهبران هیچ حزبی را ندیدم که به زبان پشتو بیانیه داده باشند،حتی همین حزب افغان ملت نیز به زبان دری بیانیه میداد.
مسایل زبانی با بمیان آمدن حکومت خلقی ها در کابل و تشکیل حزب اسلامی و جمعیت اسلامی در پاکستان بمیان آمد و با آمدن مجاهدین در کابل شدت گرفت و با آمدن طالبان به اوج خود رسید.
حالا نه تنها اختلافات زبانی در افغانستان حکمفرما است،بلکه اختلافات ملیتی و مذهبی و نژادی و تنظیمی و دموکراسی و دینی و شرقی و غربی و غیره نیز حکمفرما است.
هر رهبر در هر شرایط نظر به ضرورت،به یکی ازین ابزار بخاطر حفظ قدرت و یا بدست آوردن قدرت استفاده میکند.

>>>   آقای حکمتیاردرطول تاریخ هدف اش این بوده که نشان ازتعصب میدادامامردم ماغافل ازاینکه به دیدیک رهبراسلام میدیدانداین قاتل مردم کابل ومردم افغانستان رابهترشناختندزیرچتررهبراسلام هدف چیزی دیگری بوده است .

>>>   صفوى صاحب فكرميكنم دردوقهر شما بالاى حكمتيار بشتو يادري كفتن وي نيست حضورجشم باشكوه وبررونق و برنورمردم دراجتماعات انتخاباتى غيض وغضب شما رابرانكيخته حقيت همين است.صفوى صاحب نويسنده وصاحب قلم رسامعلوم ميشويد بياييد نويشته هارابه زخم هامرهم بسازيم نه سموم وزهر.

>>>   اقای صفوی احساساتی شدی . مینا با گفتن یک کلمه انسان نمی شود . نمی دانم در چه سنی قرار داری اما کوشش کو که در قضاوت ها و ابراز نظر ها خونسرد و آرام باشی . گفتار محض نمی تواند ماهیت چیزی را بیان نماید ، مهم عمل افراد است . رفتار کسی که از خود علاقمندی ، تصمیم و اراده نداشته باشد ، باید در حد خودش بررسی شود . اگر سگ را ده بار بشویی باز هم سگ خواهد بود . تنها چیزی که به گلبدین ( رباط سگ نما)آموزش داده شده ، جف زدن و پاچه گرفتن است . در مورد طالبان ( رباط های حیوان صفت )هم همین طور ، خر با رفتن و آمدن از شهر مکه باز هم خر خواهد بود .باعث تآسف است که مردم تحت تاثیر تبلیغات در این فکر استند که طالبان بیایند و حقوق زنان و نمی دانم چه چیز های را در نظر بگیرند . اینها همه لالایی های است که افراد برای به خواب رفتن خود سر میدهند و در این خواب غفلت به این تصور اند که طالبان بیایند و برایش جای پای پیدا شود . وقتی در حکومت نسبتآ مدنی این همه تحقیر و توهین و بی عدالتی و خونریزی و توطئه است چطور می شود از یک گروه بی همه چیز توقعی داشت . نهایت بیگانی از شعور و داشتن محاسبه غلط از وقایع اطراف مان خواهد بود .

>>>   اقای صفوی سخنان ات همه تعبیض آمیز و خلاف پرنسیپ های افغانی است کوشش نکن که در بین مردم مسایل تبعیضی را دامن بزنی و از این مردم مارا وذهنیت مردم را خدشه داربسازی ،راه حقیقت و. واقیعت این است که انسان از زمان تولد خویش لسان مادری خود را میاموزد و. آنرا گرامی میدارد و. لسان سبب افهام و. تفهیم انسان ها میباشد نه افتخار کردن به لسان چه دری باشد ویا فارسی ویا پشتو و. یا ازبکی ویا انکلیسی ،همه این لسان های یاد شده فقط و فقط برای رفع مشکل انسانها است ،من فارسی زبان ام میخواهم همه مسایل روزمره خود را به این لسان حل کنم و. کسانیکه پشتو سخن میزنند میتوانند مشکلات خود را به پشتو. حل کنند نمیدانم مشکل در کجا است امید شما آقایان هرچه زودتر دسترخوان این تبلیغات را دور بیفگنینید
عبدالله ریحان

>>>   ز گلبیدین توقع آدمیت
چنان باشد که از بید سیب جستن

>>>   بخاطر خدا لطفاً همين گلبيدين دجال را از ميديا به تمام معني حذف نمائيد و هر گونه خبر ، تبصره خوب و خرابش را در رسانه ها جاي ندهيد، اين مجنون قابل إصلاح نيست.

>>>   اول اینکه فارسی دری یک زبان با دو لهجه است نه از هم جدا مانند پشتو که به چندین لهجه صحبت میکنند مثلا پشتون قندهار میگویند دودی اما پکتیوال میگوید ملی و یا تیکلی مردم قندهار و جلال اباد و غیره گوگرد را میگویند اور لگیت اما مردم پکتیا و خوست میگویند مجس کتی دبلی و ده ها مثال دیگر کلبدین راکتیار از کدام کار خود شرم کرده از شاگردی پیش کرینکار در زمان نیمچه جوانی از بد اخلاقی در مکتب حربی که منجر به اخراجش گردید و از جاسوسی با پاکستان و وطنفروشی به پاکستان از قتل و قتال مردم ما در هر گوشه ی از کشور ما و ده های دیگر انسانی که به اصطلاح عام مردم یک پیسهجای را در خود حفاظت نکند هر خطای دیگر و هر جنایت و خیانت دیگر از ان ساخته است علاوتا کلبدین عوام فریب خاین وطنفروشجاسوس پاکستان دشمن افغانستان شخص نفاق افگن بین اقوام ساکن در کشور از زمان فرار اش زمان حکومت سردار داود خان تحت امر و هدایت ای اس ای پاکستان در حرکت است و یک قاتل جانی خاین عوام فریب سویی استفاده از دین اسلام بخاطر داشتن قدرت بادار پاکستانی اش در دولت افغانستان بهر جنایت دست زده و میزند .

>>>   اقایی کولی شما از کدام تغییرات و تحولات سخن میزنید شما کولی های بی منطق خراسان گفته گلو پاره میکنید و هیچ کسی به این دهن گنده تان پیاز را پوست نخواهد کرد بلخصوص برای شما همان کار کردن در فلم های سکس بهتر است

>>>   متاسفانه راكتيار در عمل خودش را در طول تاريخ ثابت نه توانست
هر چند ادعا كنيد كه چگونه است از جمله أشخاص صفاك تاريخ معاصر أفغانستان نام آش هميشه سياه است و رويش هميشه سياه

>>>   مطمئن باشید که دیگر هر چه بود تمام شده.اینها خصوصا گلبيدين تا حالا که به هیچ جای نرسیده بعد از این هرگز نمی رسد دیگر دراین اواخر عمرش میخواهد چه کار کند.مملکت دراصل زیر سلطه آمریکاست.هر چه آمریکا بگويد همان میشود.بهترین شانس این ها زمان بود که عساکرشوروی از افغانستان خارج شدن وداکتر نجیب هرروز فریاد می زد بیاید همدیگر در آغوش بگیریم.نگذاریم که دیگر ازاین بیشتر مردم ما و مملکت ما آسیب ببند هیچ الاغ واحيوان صفت به حرف های خدا بیامرز گوش نداد که نداد.بعد از سقوط حکومت نجیب همه چیز به باد فنا رفت .این ها همگی شان آدم های کثیف.خود خواه بیسواد جاهل هستن که به هیچ چیز بجز هداف پلید خودشان فکر نمیکنند.هیچ کدام این ها را مردم عادی و واقعی افغانستان قبول ندارند.این ها اگر کمی عاقل ميبودند.هیچ وقت بین خودشان زور ازمايي نمی کردند.از نظر بنده آمریکایی ها باید50 سال دیگر در افغانستان بمانند چون که دراین مملکت40 پدره.با جنگ سالاران کثیف و خود فروخته زندگی نمودن خیلی سخت است چون این ها هیچ وقت دست از شرارت بر نمی‌دارند .این جنگ و ناآرامی وخون ریزی را برای خودشان نعمت میدانند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است