اگر شناختید، گوشت قربانی نوش جان تان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۲    ۱۳۹۸/۵/۱۷ کد خبر: 159723 منبع: پرینت

اگر همین شخص بزرگوار و ملی را شناختید، در روزهای عید گوشت قربانی نوش جان تان.

- تنها همی شخص است که میتانه زمین‌های غصب‌شده‌ی دولتی را پس بگیره و به‌خاطر رشد تجارت در کشور و حمایت بازرگانان این زمین‌ها ره به بهای بسیار ارزان به الکوزی بفروشه.

- تنها همی شخص است که میتانه با زورگویان و فاسدان اقوام دبگر مقابله کنه؛ آنان را ناتوان و زندانی بسازه و زورگویان و فاسدان همتبار خود را از روی ناگزیری مشاور، سفیر و وزیر مقرر کنه.

- تنها همی شخص است که میتانه جوانان بی‌تجربه، خام و بی‌دانش را با شناخت و واسطه برای جوان‌سازی اداره به سمت‌های بلند و ارشد دولتی، امنیتی و نظامی مقرر کنه.

- تنها همی شخص است که میتانه مسؤولان میهن‌دوست و ضد متقلبان و خیانت‌کاران را از کار شان سبک‌دوش و خانه‌نشین کنه تا عبرتی باشه برای دیگران تا بی‌مشوره‌ی مسؤولان بالایی خود کاری نکنند.

- تنها همی شخص است که میتانه به خاطر جلوگیری از خطر و کودتای احتمالی ارتش ملی را تصفیه‌ی قومی کنه و افسران با تجربه و آنانی را، که قاطعانه با دشمن می‌جنگند، یا برکنار کنه یا به بخش احتیاط سوق بته.

- تنها همی شخص است که میتانه ادارات و تشکیلات موازی و همانند در درون نظام را از بین ببره و به جایش کمسیون‌ها و وزارت‌های نو بسازه.

- تنهاهمی شخص است که میتانه در اوج گرسنه‌گی، ناداری، بی‌کاری و اولویت‌های دیگر پول‌های فراوان بیت‌المال و جمع‌شده‌ی همین مردم نادار و مستضعف را کاکه‌کاکه در برگزاری مناسبت‌های ملی چون: برگزاری لویه‌جرگه‌ی ساخته‌گی صلح، روز پرچم و جشن استقلال خرابات کنه.

- تنها همی شخص است که میتانه حساب بته و حساب بگیره به استثنای پول ده فیصد پول مالیه‌دهی برق و پول‌هایی، که حواریون، بی‌بی‌ گل‌بانو و فرزندش حیف‌ومیل می‌کنه و پول‌هایی که سماروقِ زردک از بابت مکاتب و معلمان خیالی حیف‌ومیل کرده.

- تنها همی شخص است که میتانه زورگویان و قلدران را بازداشت‌کنه و به زندان بندازه و وحشیان، جانیان و کشنده‌گان گروهی مردم را برای حسن نیت و صلح‌خواهی گروه‌گروه از زندان آزاد کنه.

- تنها همی شخص است که میتانه قانون را سرِ دیگرا تطبیق کنه و خود هر روز قانون بشکنه و در دادگاه عالی و دادستانی کل اعمال نفوذ کنه تا مطابق خواستش فیصله و دستور صادر کنند.

- تنها همی شخص است که میتانه امنیت بیاره و از ورود موترهای بمب و مواد منفجره در کابل جلوگیری کنه.

- تنها همی شخص است که اطلاعات دینی فراوان داره و از عشق نماز می‌خانه و باربار به زیارت خانه‌ی خدا میره.

- تنها همی آدم است که ساعت‌ها برای یک‌دست‌کردن و تباریزه‌کردن مردم و هم‌میهنانش فکر میکنه و غرقِ تفکر میشه.

- تنها همی آدم است که حکومت موازی نمی‌خایه و خواستار حکومت یوازی است.

- تنها همی آدم است که با صلابت و مردانه در داخل کشور جیغ می‌‌زنه و در بیرون کشور به قول جوانان مُد روز و انگلیسی‌دان سایلنت (Silent) میشه.

- تنها همی بزرگوار است که تعصب نداره و میدانه که زبان فارسی زبان وصل شانه و زبان دوم، سوم یا چندمِ شانه.

- تنها همی سیاست‌مدار است که سر خودگی‌های خود جیغ میزنه و پیش بیگانه‌ها از احترام و مصلحت کرونش می‌کنه.

- تنها همی سیاست‌مدار و اقتصاد‌دان است که برای صادرات اقلام و اجناس تجارتی کشور حتا دهلیز هوایی ایجاد کرده اما این مردم نادان و متعصب غور و ارزگانه که تربوز خوده کیلوی یک روپیه سودا می‌کنه یا از ضد به سرک مِندازه اما هوایی صادر نمی‌کنن.

- تنها همی آدم است که میتانه جلو گسترش جنگ و ناامنی در شمال را بگیره و دستور قاطع جنگ و نابودی دشمنان را بر قول اردوی شاهین صادر کنه.

- تنها همی آدم است که به خاطر اشتغال‌زایی و کم‌کردن بی‌کاری و دل‌سوزی به مردم سدها پست مشاوریت ایجاد کرده.

- تنها همی آدم است که برای صرفه‌جویی و رشد بنیه‌ی مالی کشور به مشاوران خود و دیگر مشاوران حکومتی تن‌خواه (معاش) عادلانه میته و معاشات «سوپراسکیل» را به آموزگاران معارف کشور تخصیص میته.

- تنها همی آدم است که انتخابات شفاف می‌خایه و از منابع دولتی به سود خود و دسته‌ی انتخاباتی خود کار نمی‌گیره و کمپاین نمی‌کنه.

- تنها همی آدم است که انصاف داره و برابری اجتماعی می‌خایه و برای همی است که می‌خایه بدون در نظرداشت توانایی و لیاقت همه باید در آزمون کانکور به گونه‌ی برابر در دانشگاه‌ها و رشته‌های دل‌خواه شان کامیاب شون و کسی که ۳۴۰ نمره گرفته با کسی که ۴۰ نمره گرفته باید در یک رشته و در یک صنف بشینه.

- تنها همی آدم است که به خاطر تحکیم وحدت ملی و همگرایی می‌خایه در شناس‌نامه‌های برقی همه «افغان» درج شوند و از شناسه‌های گونه‌گون خود بگذرن.

- تنها همی شخص است که رییس یک اداره‌ی مهم حکومتی‌اش با یکی از رهبران مخالفان خویشاوندی و نزدیکی خانواده‌گی دارد و آن اداره نیز حیثیت قلب تپنده‌ی کشور را دارد.

- تنها همی آدم است که برای تمثیل دمکراسی و تکثر و تنوع می‌خایه ترکمن‌‌ها و سادات را از انحصار و بدنه‌ی قوم کلوی هزاره بکشه و کوشی (کوشانی)، عرب، تاتار و ایماق را از بدنه‌ و انحصار قوم بزرگ تاجیک بکشه و به شعبه‌ها و تبارهای جداگانه به رسمیت بشناسه اما لوی قوم پشتون را با آن همه‌ قبیله‌: خیل‌، زی، صافی، مومند و غلجایی و درانی برای مصلحت ملی و رعایت دمکراسی افغانی همان گونه دست‌نخورده بمانه.

تنها همی آدم است که میتانه کاکای ۶۵ ساله‌ و مجرب خود را سفیر یک کشور مهم مقرر کنه و بهترین‌جنرالان باتجربه‌ی ارتش را در پنجاه و چند ساله‌گی به بازنشسته‌گی سوق بته.

- تنها همین شخص است که
امر یک ملیون و پنجصد هزار تن تیل تکس فری( بدون پرداخت مالیات و تکس های گمرکی) را برای یک بازرگان هم‌سو با دسته‌ی انتخاباتی‌اش میته که هر تن آن را اگر ضرب یکصد و شصت دالر کنید، مجموعش چقدر دالر میشه.

اگر همین شخص و آدم متفکر و بزرگوار را شناختید، به من هم بشناسانید تا از دل و جان در انتخابات پیش رو به او رای بدهم.

باور بامیک


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قربان
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   اسفل فقیر احمدزی است و من برنده جند تکه گوشت قربانی شدم.

>>>   لطفا کمی همکاری کنید تا من اولین کسی باشسم که شناتم:
دربخش علوم اسلامی تحصیل دارد یانه مثلا دربخش سیرت نبوی ؟یا اینکه به نظر او. بعد از اسلام امام بخای است؟ نماز جنازه رابلد است یانه ؟ در دوسال برای تمام السوالی هابرق داده میتواند وباقیمانده برق اضافی رابه لـرو بـر میدهند یانه؟؟
اگرهمین هارا جواب دادید من می شماسم !
گیلگمش

>>>   این شخص که است لالا کشوری مون همش قربانی انسان دارد

>>>   تنها همین شخص است که دست تمام جنگسالاران و قلدر ها و غاصبین زمین های مردم و دارائی های عامه را از قدرت کوتاه کرد.
تنها همین شخص است که انشا الله قاتلین 65 هزار کابلی را به میز محاکمه خواهد کشاند.

>>>   انشالله غاصبین زمین را باغضب هزاران جریب محاکمه می کند قاتلین ۶۵ هزار کبلی را با قربانی کردن۱۶۵ هزار کابلی دیگر مجازات می کند ایشاالله

>>>   مه شناختمش باميك صاحب!
و تنها همي شخص هس كه بر هفده كانديد باقيمانده از هر حيث برتري داره .
اول انتخابات برگزار نميشه، باز اگه شوه ، مه تصميم ندارم كه اشتراك بكنم اما اگه ده انتخابات ؛ اشتراك بكنم به غير از همي شخص ؛ به كسي ديگه، رأي نميتم چون به نظر مه تنها همي شخص اس كه ميخواهه كار هاي بنيادي و زير بنايي انجام بته و تهداب اينده افغانستان ره پُخته بگذاره.
ده افغانستان، هيچ فرد زنده اش بي غِيبت نيس. شايد بيست يا سي سال بعد كه "همي شخص" ديگه در ميان ما نباشه ، شايد چاپ كتابي تحت اين عنوان باشيم:
نابغه يي كه قدرش را ندانستيم !
نويسنده: باور باميك
چاپ اول -
١٤٢٥ هجري- خورشيدي

>>>   من شناختم
این همان دیوانه است
اکثرن چون بینی اش
پتکی اش بر شانه است

>>>   من شناختم اسمش تقلب زي است فعلا بصورت بل مقطع در چوكي رياست اضافه كاري ميكند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است