کرزی، احمدزی و طالبان، فاجعه آفرینانی همسان؛
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۱۸    ۱۳۹۸/۵/۱۷ کد خبر: 159729 منبع: پرینت

طالبان شکست خورده که همچون موش غارمی پالیدند، به دلیل داشتن عقبه لوژستیکی نیرومند و حمایت بیدریغ رییس جمهور کشور بنام حامد کرزی که خود طالب، طالب پرور، طالب منش و طالب سازبود طابلان را از« شیلند » های کوچک به افعی های خونخوار و عاملان کشتار، انفجار وانتحار تبدیل کرد. کرزی و احمدزی در بزرگ کردن طالبان نقش محوری بازی کردند. اینها طالبان را باج دادند، پول کمک های بین المللی را بنام بازسازی در جنوب فرستادند و بعد این پولها همه درجیب طالبان سرازیر گردیدند.

کرزی عملیات شبانه را بالا ی طالبان منع کرد و هزاران زندانی طالب را مخفیانه و به دور از چشم رسانه ها از زندان ها رها نمود و سپس این پروژه رهایی زندانیان را اشرف غنی تکمیل کرد و علنی اعلان کرد که او بیعدالتی در زندانی شدن یک قوم را قبول ندارد و آخرین اش هم رهایی 900 تروریست طالبی بود. کرزی و احمدزی هردو زمینه را برای کشت تریاک برای طالبان مهیا نمودند تا طالبان بتوانند به راحتی مخارج جنگی شان را از طریق ترافیک مواد مخدربه خارج تامین نمایند.

طالبان اکنون نه به عنوان یک گروه تروریستی بلکه به عنوان یک طرف معادله سیاست با امریکایی ها، اگر وارد مذاکره شده و در آستانه توافق قرار گرفته اند، محصول عرق ریزی های کرزی و احمد زی است که متاسفانه تا هنوز این دو، بازی موش و پشک را درمیاورند، تا طالبان را یکسره برسکوی قدرت بنشانند. فقط فعلا طالبان مانند « امباق » کل اختیار با غنی قهر کرده است و جانب امریکا را ترجیح داده است. البته این یک امباق داری بیش نیست.

حمایت کرزی و احمدزی بود که رییس ستاد مشترک امریکا اعلان کرد که ما طالبان را در میدان های جنگ شکست داده نمیتوانیم. همه این بزرگنمایی ها، طالبان را واداشت که دعوای حاکمیت مطلق برافغانستان را نمایند. امریکا به عنوان بزرگترین کشور حامی دموکراسی و حقوق بشر، در هنگام مذاکره چشم شان را برجنایات طالبان می پوشاند. و در میز مذاکره حتی نسبت به این انتحارات و انفجارات طالبان تروریست، خمی به ابرو نمی آورد. طبعاً که طالبان جری تر میشود و هر روز از مردم بیگناه افغانستان قربانی میگیرند. غنی با پول ملت مشغول کمپاین است و خلیلزاد هم از پیشرفت عالی با طالبان سخن میگوید و در یک حادثه شهر کابل 14 نفر کشته و 145 نفر زخمی میشوند. طالبان چشم پاره و تروریست، مسوولیت این حملات را هم به عهده میگیرند.

مردم افغانستان در گام نخست باید یخن کرزی و احمدزی را به عنوان پدران واقعی طالبان، سفت نمایند. چون اول اینها عامل همه فاجعه های پی در پی در کشوراند، بعد طالبان. مردم افغانستان این را هم بدانند که صلحی در کار نیست، جنگ ادامه پیدا میکند، هم برای دفاع آماده باشند و هم بخاطر رهایی از این همه مصبیت های تحمیلی از سوی فاشیزم قومی و مذهبی به برنامه های دکتر پدرام بخاطر رسیدن به جمهوری فدرال رای بدهند، تا هر ایالت خود شان، مسوول تامین امنیت و حافظ سرنوشت سیاسی خود گردند. این یگانه راه نجات است الا ما شاهد سقوط و تجزیه کشور خواهیم بود.

علی تقوایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرزی
احمدزی
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   بلی همان تو بودی که طالب را در غار درو کرده بودی و روز شش بار بالایش نماز میخواندی و از طرف تو بی وضو نماز میخواند و دستر خوان را دستار گفته به دور سر خود میپچاند

>>>   طالب را روس و پاكستان جاي و نان و او داد اگرني از گشنگي چاشت ميخيست و و نان قاق هم با نسوار برايش پيدا نميشد كه بخورد

>>>   خیانت و حماقت بیش از حد سران تاجک،هزاره و ازبک بود که این فاشیست های خر مغز مثل کرزی و غنی را به قدرت رساندند. وگرنه کرزی و غنی را کسی در کاهدان هم جای نمی داد. واضح است که کرزی از همان اول در پی تلاش احیای طالبان برامد و آنها را همیشه برادر خطاب نمود...ولی کجا بودند سران خائن دیگر ملیت ها که جلو کارهای فاشیستی و طالب پرستی را کرزی را می گرفتند و از رها کردن ده ها هزار انتحار وحشی طالب جلوگیری میکردند!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است