این عید به مردم بیچاره و داغدار ما مبارکباد ندارد...!
عید قربان به تمامی حج رفتگان در حقیقت به حج نارفته، مبارک! برتمامی سهمیه داران حج از نمایندگان مجلسین و ارگ نشینان مبارک! بر تمامی نورچشمی های درنده و خون آشام این سرزمین که در پناه قدرت های بزرگ آرمیده اند، مبارک! 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۹    ۱۳۹۸/۵/۲۱ کد خبر: 159765 منبع: پرینت

باز هم به عید سعید اضحی، عید قربان رسیدیم، عید قربانی کردن نفس اماره و چشم پوشیدن از مطالبات ناتمام دنیوی و عید بندگی. ضمن عرض تبریک این عید بزرگ به تمام مسلمانان جهان و به ویژه افغانستانی های مقیم در افغانستان یا مهاجر در جای جای جهان؛ دعا می کنیم.

دعا می کنیم تا این اولین عیدی باشد که در آن انتحاری و انفجار رخ نمی دهد و پس از آن این سلسله دوام داشته باشد و عیدهای مردم ملکی با لبخند کودکان شان با نذری ها و خیرات ها و قربانی های شان برای همه تنگدستان و با امنیت خاطر و سفره ی گشاده باشد. انشاء الله!

دعا می کنیم تا این آخرین عیدی باشد که در آن خانواده ای چشم انتظار خبری از صحت یا دریافت جنازه ی فرزند ربوده شده و یا به جنگ رفته اش است، آخرین عیدی باشد که مظلومی صرفا بخاطر نژاد و قومیت و مذهب قربانی ظلم ظالمی می شود که حمایت حکومت را با خود دارد.

دعا می کنیم عید قربان همراه با پایان قربانی شدن کودکان و نوجوانان در سوء استفاده های جنسی، منع تحصیلی، سوء استفاده روانی در انتحاری ها و سوء استفاده جانی در اختلافات خانوادگی می شود؛ آخرین عیدی باشد که کودکان در سرک ها گدایی می کنند و اعتیاد دارند.

دعا می کنیم زندانی های بدون بررسی پرونده هایشان هرچه زودتر رفع تکلیف شوند و زندانی هایی که از پیش هماهنگ شده اند تا مورد عفو عید قربان از سوی رییس جمهور قرار بگیرند؛ جان زنان و کودکان و کهنسالان را نگیرند و جای دورتری حملات انتحاری خود را از سر بگیرند.

دعا می کنیم تا عید قربان سال آینده، همه زورمندان محلی و اختلاس گران و رشوت گیرندگان و سوء استفاده کنندگان از بیت المال، پیش از سفر حج و قربانی کردن گوسفندهایشان در صحرای عرفات، داغ هایی که بر دل مردم بی جا شده و قربانیان ظلم و تبعیض روا داشته اند بزدایند و مرهم نهند تا حج شان مقبول حق باشد.

عید قربان به تمامی حج رفتگان در حقیقت به حج نارفته، مبارک! برتمامی سهمیه داران حج از نمایندگان مجلسین و ارگ نشینان مبارک! بر تمامی نورچشمی های درنده و خون آشام این سرزمین که در پناه قدرت های بزرگ آرمیده اند، مبارک!
این عید به مردم بیچاره و دغدار ما مبارکبارد ندارد.....

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عید
قربان
نظرات بینندگان:

>>>   ما اگر بتوانیم سه روز متواتر شاد باشیم، حتمن روز چهارمش جشن جهانی بر پا می‌کنیم..
دو نواسه‌ی نو جوان کاکایم از اثر حادثه‌ی ترافیکی در غزنی جان باختند..😭
هر دو پسر کاکای هم بودند..
فامیل ها آخرین تلاش های خود را برای نجات شان کردند حتی به شفاخانه کابل آوردند اما رفتنی ها هرگز نمی‌مانند..😢😭
به فامیل‌های عمو زاده‌هایم از بارگاه الهی صبر می‌خواهم‌ خداوند ارواح هر دو جوان نامراد را در بهشت برین جا دهد..🙏🙏
بنفشه بهار

>>>   عید قربان به تمام ملت افغان تبریک باد و به امید نابودی دشمنان وبدبینان ملت افغان و حکومت اسلامی افغانستان

>>>   Hasan Ali Adalat
رهبران سیاسی افغانستان باید به جای گوسفند کیش قدرت خواهی خود را قربانی کنند!
پیام واضح زلمی خلیل زاد نماینده آمریکا در مذاکره با طالبان برای سران سیاسی افغانستان بسیار معنی دار به نظر می رسد تا جایی که مفسرین سیاسی و حتی رادیویی BBC این عید را عید آخر ارگ نشینان می پندارند و بیانیه امروز اشرف غنی احمدزی به مناسبت عید قربان هم نماد از یک سیاست مدار شکست خورده بود که با ترس و اقرار به ضعف ایراد گردید ، آقای خلیل زاد تکلیف سران سیاسی افغانستان را به شمول اشرف غنی احمدزی چنین پیش‌بینی کرده است : ( رهبران افغانستان کیش شخصیت خود را در عید قربان قربانی کنند )
از محتوای این جمله خلیل زاد باید چنین برداشت کرد که عمری بسیاری از سیاستمداران افغانستان به پایان رسیده است و دیگر به مهره های سوخته تبدیل شده اند که باید جای شان برای مهره های جدید خالی گردد ، به گمان اغلب پافشاری اشرف غنی احمدزی برای برگزاری انتخابات پرتقلب و باقی ماندن در اریکه قدرت دیگر چندان خریدار و بازار در سطح ملی و بین‌المللی ندارد و باید منتظر یک تحول جدید در افغانستان بود .

>>>   اصف آشنا
چشم به راه 35 انتحار و رویداد خونین باشیم!
تروریستان که در زندان امنیت ملی نگهداری می‌شوند، تروریستان عادی نیستند. خطرناک و حرفه‌ای اند. آزادی 35 زندانی طالب از زندان امنیت ملی با آزادی سازی های قبلی از زندان پلچرخی، فرق دارد.
#تابوت_ساز_بابا از 2014 تا هنوز، زندانی آزاد می‌کند و انتحار و انفجار حساب می‌گیرد.
پ.ن: مواظب شعار "حساب می‌دهیم و حساب می‌گیریم" باشیم.

>>>   «باید اذعان کنیم که ۱۷ سال ناکامی سیاسی، امنیتی و حکومتداری ما بود که امروز طالبان میایند»...
«نخبه های سیاسی-فکری- اقتصادی... یا با این موج های جدید کنار بیایند ‌ویا هم به تبعید رفته و ترک وطن نمایند»..

>>>   Salam
برای خارجی ها تنها یک هدف مهم است و آن اینکه افغانستانِ آینده تهدیدی به منافع شان نباشد ، اگر این هدف را طالبان بر آورده سازند، بدون شک امارت طالبان را به رسمیت خواهند شناخت . دموکراسی و حقوق بشر تنها یک ابزار سیاسی برای شان است اگر در جای کارا نبود برای شان مقدس نیست . کشور سعودی یکی از کار آمد ترین دموکراسی ها برای منافع خارجی ها است !

>>>   خانم بهار!اگرزخمیها دروقت مناسب به محل مناسب تخلیه شود٫رفتنیهامیمانندودر صورت عکس ان ماندنیها میروند واین یک واقیعت است.
عاقل

>>>   دو نوجوان را خداوند مغفرت کند و به فامیل هایشان صبر نصیب کند.
مشکل اصلی غنی و احمق ورزی است که در ۱۸ سال حد اقل زیر ساخت ها را نتوانستند آماده کنند و تا حال ما یک شاهراه معیاری و محفوظ نداریم.
خداوند طالبان و حمایت کنندگان و دوستداران شان را نابود کند.

>>>   قبل از سال ۱۹۹۲ یک بزرگمرد تاریخ وطن این روز های که ارمغان حکومت اشرار بی فرهنگ است ،پیش بینی کرده بود اما مردم از دنیا بی خبر ما نه تنها قبول نمی کردند بلکه تمام گناه های اشرار بی فرهنگ را به گردن این بزرگمرد می انداختند.حالا دیگر آب از سر ما پریده ،(چی یک نیزه چی صد نیزه .... مهم نیست )به حکومت اشرار
( دین فروشان،وطن فروشان،خود فروشان،ناموس فروشان) صبر کنید تا یک هزار بعد از امروز انشأالله خوب خواهد شد

>>>   عید قربان به ملت افغانستان تبریک وتهنیت عرض میدارم زندگی خوب برای مردمان وطن آرزو دارم امید بعد ازاین عید خوشی داشته باشیم و. دیگر انتحار و. انفجار نباشد و طالبان از سر خر پیاده شوند دیگر این ملت مظلوم وبی دفاع را به انفجار و. انتحار وقتل تهدید نکنند این ملت با وجودیکه هر روز کشته و زخمی تقدیم میکند. اما باز هم رضاعیت خالق لایزال را جستجو میکنند و. صبر به الله پاک دارند و. خواهان قلع و قمع جنگ هستند. و. جنگ را مصیبت میدانند و. همه خواهان صلح وصفا هستند
عبدالله ریحان

>>>   Salam
موفقیت و مشروعیت طالبان محصول سیاست های فاشیستی کرزی و غنی بود و است ، این هردو تا جای که توانستند نگذاشتند طالبان مهار شود و حتا با تلاش این دو سران طالبان از لست سیاه ملل متحد خط زده شد ، این هردو طالبان را به شمال انتقال دادند و چندین شهر و استان در شمال را پایگاه اساسی طالبان ساختند ، و حتا جنگ با طالبان را در شمال معادل نسل کشی پشتون ها قلمداد کردند ، دوستم را به جرم طالب ستیزی رسوا و بی صلاحیت ساختند ، طالبان را در شهر کابل داخل ساختند و آیس کریم دادند و هر چه در توان شان بود در سطح ملی و‌جهانی از آنها قباحت زدایی کردند ، اکنون که طالبان در چند قدمی پیروزی قرار دارند ، اشک شان برای از دست دادند موقف های شان است ، اگر فردا طالبان غنی را معاف کنند و‌در حکومت آینده راه دهند ، غنی دوباره مانند زمان مقاومت سخن گوی طالب خواهند شد .

>>>   رئیس جمهور امریکا چند روز قبل گفت: «ما سرنوشت افغانستان را به دست کسانی سپردیم که تا چند وقت پیش در کشور ما یا مصروف سلمانی ، یا غذا فروشی و یا هم کباب فروشی بودند» این سخن ترامپ به این معناست که کسانی را که ما بالای گرده‌های مردم افغانستان سوار کردیم نه تنها که درایت و کفایت نداشتند بلکه امریکا و دنیا و مردم افغانستان را نیز با پر رویی و چشم سفیدی فریفتند.

>>>   خدای عالم باقبول قربانی ابراهیم خلیلش مراسم قربانی را در بین ملت های مختلف و ادیان آسمانی پذیرفت که در اصل آن حضرت با بردن فرزند دلبندش به قربانگاه عشق وایمانش را به ذات الهی ثابت نمود زیرا قربان کردن فرزند کار آسان نیست. دعا کنیم تا خدای توانا قربانی ها خانواده های داغدار وطن را که با ظلم و به خواست و نقشه بیگانگان به قربانگاه عشق بوطن برده میشود قبول نماید وصلح پایدار را از دربارش به این ملت عطا نماید

>>>   پاسخ نظر ۲
ملت افغانی در کار نیست
افغان= اوغان =پشتون= پختون= پتان
ملت افغانستان(جعل انکلیس)= ملت حقیقی خراسان

>>>   عید سعید قربان بر تمام خراسانیان عزیز و محترم مبارک باد و ننگ بر دشمنان خراسان زمین باشکوه است.

>>>   Ariaie
از اينكه يك پاى تان در خانه است پاى ديگر تان در شفاخانه و از اينكه يك پاى تان در كابل است و پاى ديگر تان در دهلى نو و إسلام آباد أصلاً نبايد تعجب كرد!
اگر در ١٨ سال گذشته اين كشور سيستم اموزش و پرورش درست ميداشت اين وضعيت تغير ميكرد و نسل نو خط مقاوم در برابر اين نا هنجارى ها ميبود!
لطفاً انسان باشيد و قبل از هر عمل و حركت كمى فكر كنيد و ان وجدان مرده تان را بيدار كنيد كه تاييد ميكند يانه!
اگر شهردارى چنين محل و امكانات را در نظر نگرفته برويد عقب ديوار شهردار محله تان بريزيد تا وجدان مرده و عقل ناقص ان بيدار شود!

>>>   با این که کشور ما هم در اثر دشمنی بسیار شدید آمریکا و مزدورانش با وجود پیشرفت های بسیار فراوان و حیرت انگیز همچنان از مشکلات اقتصادی رنح می برد و خناسان هم دایما با نشر دروغ بر مشکلات می افزایند اما خدا را هزار مرتبه شکر که ملت ما با هم متحد هستند و نیروی بسیار توانایی مانند سپاه پاسداران که خار چشم تمام چهانخوارن و فتنه انگیزان است از کشورم محافظت می کند راه حل مشکل کشور شما که برادر دینی و همزبان ما هستید هم فقط اتحاد داخلی اخراج بیگانگان و دست بر روی زانوی خودتان گذاشتن است که البته هزینه بسیار خواهد داشت و بارها توسط کشورهای استعمارگر گزیده خواهید شد اما آینده برای شما مردم پر افتخار خواهد بود

>>>   متن نامه‌ی امیر دوست‌محمد‌خان به پسرش محمد اکبر مشهور به غازی وزیر اکبر خان:
من(امیر دوست محمد خان) با انگلیس‌ها به موافقه رسیده‌ام بر این تفصیل که، تو(شهزاده اکبرخان) به بهانه‌ی شکست یافتن از قوای فرنگی خودرا بیرون بکشی-انگلیس‌ها داخل کابل خواهند شد و دشمنان واقعی خود(آزادی خواهان به رهبری میرمسجدی خان و مجاهدین شمالی) را نابود خواهند کرد و بعد از بدست آوردن آبروی رفته و سرکوب دشمنان شان افغانستان را ترک خواهند گفت. به این صورت از سویی لکه‌ی بدنامی شکست از دامن انگلیس‌ها پاک می‌شود، اما در عوض آن، پادشاهی را در خاندان ما به رسمیت خواهند شناخت و از سویی دیگر، رقبای امارت ما در کابل، که شاید فردا، درد سری برای ما باشند، از میان خواهند رفت.
پ.ن: خواننده‌ی گرامی می‌داند که علیه انگلیس‌ها، کی‌ها جهاد کردند و ثمره‌ی آن به پای کی‌ها ختم شد. این نامه را دوست محمد خان زمانی به پسرش اکبرخان ارسال کرد که مجاهدین شمالی به رهبری میر مسجدی‌خان، انگلیس‌ها را تا جلال آباد شکست داده و هزاران سرباز انگلیس کشته شده بود که گفته می‌شود از میان ۱۶۵۰۰ نفر لشکریان انگلیس، تنها یک جنرال آن زنده رها شده بود.
دوست محمد خان می‌خواست این شکست انگلیس‌ها جبران شود که جبران هم شد. طوری‌که تاریخ گواه‌است، انگلیس‌ها از پی‌آن شهر چهاریکار و شهرستان استالف را آتش‌زدند و هزاران جنایتی دیگر را به کمک خاندان دوست محمد خان به غیر افغانان و مردم شمالی روا داشتند.
کتاب؛ استیلای نظام قبیله سالاری
نوشته‌ی پروفیسور دکتور جلال الدین صدیقی
تورانیان خراسانی

>>>   Arianfar
افغانستان در راه کنفدراسیونی شدن بر پایه پلان B:
بازگشت طالبان زیر هر اسم و رسمی که باشد، نخستین گام در راستای فروپاشی کشور و ایجاد کنفدراسیون شمال و جنوب است. روزگاری تاریخ حامد کرزی و اشرف غنی احمدزی را مقصران اصلی فروپاشی کشور به دو بخش ارزیابی خواهد کرد‌. کابل پایتخت مشترک خواهد بود.
اما با تشکیل شمال و جنوب جنگ نه تنها پایان نخواهد یافت بل که با نیروی تازه یی ادامه خواهد یافت.
ویرایش قانون اساسی و اصلاح ساختار نظام تنها کاری بود که می توانست جلو تقسیم کشور به دو گستره پشتون نشین و غیر پشتون نشین را بگیرد.
اما کرزی و احمدزی همه فرصت های طلایی را با اندیشه های ناسخته تشکیل پشتونستان بزرگ با تجزبه پاکستان از دست دادند. نتیجه برعکس شد. به جای پاکستان افغانستان تجزیه خواهد شد.
نیم قرن پیش از امروز داکتر موسی شفیق گفته بود:
ما نباید افغانستان را نباید قربانی پشتونستان نماییم.
این سخنان را باید خطوط زرین ثبت تاریخ کرد.
دردمندانه کرزی و احمدزی در شنیدن این پند و اندرز شفیق گوش کری داشتند و این گونه کشور را به لبه پر تگاه نابودی کشاندند.
با تقسیم کشور به دو بخش، نه تنها جنگ پایان نخواهد یافت، بل که سرآغاز دور تازه یی از نبردهای خونین فرسایشی خواهد بود.

>>>   Farid
افغانستان آزمون ناکام !
ببینید؛در بازی امریکا با چین،روسیه،هند و پاکستان افغانستان یکی از میدان های خونین است.تنها میدان خونین است!
گاهی که امریکایی ها آمدند تا امارت طالبان را براندازند تقریبن همه خوش بودند.امارت طالبان واژگون شد و طالبان هم مصون و آرام رفتند تا باز آیند.در نزده سالِ اخیر طالبان دوباره سازی شدند،در محلات غیر بومی برده شدند،تسلیح و تمویل شدند.در نزده سالِ اخیر هرچه مانع و مزاحم از راه "صلح باعزت" برداشته شد.در نزده سالِ اخیربیشتر نیروی ضد طالب بدنام،فاسد و جنگ سالار معرفی شد و طالب نظم،قدرت،مظهرِ عدالت و ضامن تجزیه ناپذیری کشور شناسانده شد.
.گاهی که صنف سیاسی افغانستان بیشتر ملیشه ی سیاسی باشدومردم بی تفاوت؛به پیش رفتن دشوارمی نماید.

>>>   Matin
وقتی که حکومت فعلی نمی‌تواند در مورد صلح تصمیم بگیرد، غلط می‌کنید که دهشت‌افگنان را رها می‌کنید! وقتی که شما به این نظر استید، رهایی خطرناک‌ترین جنایت‌کاران را چطور توجیه می‌کنید؟!

>>>   اکرام اندیشمند
فلسفه و حکمت قربانی در عید قربان، تنها کشتن حیوانات و چتل کردن محل زندگی نیست.
قربانی، کشتن نفس سرکش و پاک کردن از چتلی های حرام خواری، دزدی، رشوت، ریا، ظلم، بی عدالتی، تبعیض، دروغ، تظاهر، تعصب و انواع فساد است.

>>>   او مردم شریف خوشباور!
بر این ار زدن های مغز متعفن فریب نخورید که خود زاده طالب و حامی طالب وحشی است!!!
۳۵ برادرش را آزاد کرد!

>>>   عید از غنی است که ملیون ها دالر سرمایه در آمریکا و لبنان و لوگر و کابل و جاهی دیگر دارد و بی بی گل اش در کنار و دخترش و پسرش مشغول عیش در آمریکا و پریرویان داخل ارگ هم ندیمان خاصش و در های پنج سال ابقای قدرت و کشته شدن ۴۰ تا ۵۰ هزار سرباز جوان وطن و در آرزوی رها کردن هزاران تروریست در بند نه ترس از خدا دارد و نه شرم از مردم مشغول شادمانی عید است.
و تازه در فکر این است که این بار اگر شیطانت و تقلب بی ننگ ها کمکش کند فاشیزم قبیله را به مثابه یک روش جدید حکومت داری به جهانیان معرفی کند بیخبر از اینکه اینبار ملت تصمیم گرفته که به سن رای بدهد و به غنی نه

>>>   عید نداریم :

امسال چو سال‌های پسین عیدنداریم
با رنج و غــم و قلب حزین عیـد نداریم

دیروز ؛ همین تازگی هـا در وطن ما
صد تن شده اند فرش زمین عیدنداریم

در خانه همسایه ما ماتـم و غوغاست‌
در کوچه همه گشتـه غمین‌ عید نداریم

نا امنی فراگیر شـده بسکـه‌ درین ملک
دشمن بنشستـه بـه کمین عیـد نداریم

هر روز دراین مملکت دحشت‌ و کشتار‌
ناقوس بلا است بـه طنین عیـد نداریم

مردم همـه در واهمـه ‌ و ترس ز اوضاع
مرگ است ز هر مژه‌ قرین عیـد نداریم

سوگ است و عزا است به ماتمکـده ما
با درد و غمیم‌ جمله عجین‌ عید نداریم

رنگین شده ازخون شهیدان در ودیوار
در سیطره خصـم لعین عیـد نداریم

درعید و پسِ عید بدوش مرده کشانیم
‌مصروفیت ماست همین ؛ عیـد نداریم

درمسجد وخانقا و در دير امان‌ نیست
از دست بسـا دشمن دین عیـد نداریم

بی صلح وصفاعیدنباشـدحسنیار
دلها همه مملوست ز کین عید نداریم

درود بر روح پاک شهدایی کشورم وتسلیت به خانواده های داغدار که در این ایام عید کمبود عزیزان خویش دارند در غم شان خود را شریک میدانم از خداوند عالم یک صلح دایمی در کشور عزیزمان که آرزوی همه ملت است قرار گیرد انشاءالله
عید تان مبارک
وحید مرادی

>>>   عيدقربان
عيدقربان بر شما اى دوستان
تهنيت گويم زدل وز مغز جان
شاد وخندان عيدتان هرروزعيد
از بلاو غصه جان تان بعيد
حاجيان،عيد شماها بر كمال
مستجابِ ذات پاك ذوالجلال
گرددا، بارى خوشابرحال كس
راه حق پويد،نه راه خار وخس
اين بناى پرجلال پنج ستون
ازخم هريك ستون يابدنگون
خوش به حال آنكه هريك پنجرا
اصل بشمارد،نه يك اين رنج را
پله هاازته به بالا طى شود
بى زيك،دو،سه، به آخركى شود
حاجيا، يك دو و سه را بازياب
بعداز آن،رخ سوى كعبه بربتاب
حج متاعى نيست كانراشدخريد
ياسبك سنگ ات ازآن يابد مزيد
حج اُولا رفع رنج مردم است
رنج،مردم را چونيش گژدم است
دست هابالا بريم ،زارى كنان
باتواضع،درگهء رب المنان
تا ز روى رحمت ولطف وصفا
زود سازد حاجت مارا روا!
حاجت ما،راحت مردم بوَد
قطع جنگ و آتش وهيزم بوٓد
جان وسر،مراين اَلَوراهيزم است
نوحهءزن،طفل ومردش،سوزم است
خلیل الله شجاع

>>>   دزد است در این خانه نگهبان، چه توان کرد؟
باور

>>>   توریالی خاوری
حمایت بی‌دریغ از اشرف غنی احمدزی
امروز در یک اقدام بیسابقه نماینده های جامعه سه میلیونی معتادین مواد مخدر در کابل تجمع نموده وحمایت شانرا از تکت انتخاباتی اشرف غنی احمدزی اعلام داشتند‌!!
نماینده های معتادین هنگام سخنرانی یاد آور شدند که ازبرکت اشرف غنی احمدزی امروز آنها صاحب مسکن وپایتخت مرکزی در زیر پل سرخ سرای غزنی در قلب پایتخت کابل شده وزندگی آرام وبی دغدغه را زیر دود هیروین مواد مخدر پیش میبرند!!
آنها گفتند که از اثر لطف اشرف غنی از کارهای شاقه فیزیکی رهای یافته وبا استعمال دایمی دوای مسکن در استراحتگاه های مزین عمری را بسر رسانیده واز غوغا های زندگی فامیلی وخانوادگی بیغم اند!!
آنها ااظهار امید واری کردند،که بزود ترین فرصت جمیعت آنها در دور دوم حکومت غنی به شش ملیون افزایش یافته ودر انتخابات بعدی نماینده آنها به کاخ ریاست جمهوری راه خواهد یافت!!

>>>   ملای ما گفت شخص که قربانی کرده درروز اخرت گوسفند قربانی شده را سوار شده ازپل صراط(ازموی باریکتروازتیغ تیزتز) عبور میکند٫امامن متیقین هستم که گوسفند قربانی کننده راسواروباشاخش کونش راپاره خواهدکرد.
دهلوی

>>>   کار خوب را ایران کرده است که با هرکشوری که زوربگوید مقابله کند ته مانند ما افغانها به زیر سلطه در آید

>>>   عید مازمانی است که امام عصردرمسند عدالت وکرسی رسالت تکیه زند

>>>   عید مازمانی است که امام عصردرمسند عدالت وکرسی رسالت تکیه زند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است