هرچه از حد بگذرد رسوا شود...
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۳    ۱۳۹۸/۵/۲۲ کد خبر: 159776 منبع: پرینت

بزرگان چه زیبا گفته اند: "هرچه از حد بگذرد رسوا شود..." و به تنفرش می افزاید!
در این چند سال اخیر استفاده کردن واژه "افغان" برای بعضی ها به ذکر زبان شان تبدیل شده است و میترسم از آنروزی که رکعت اول نماز را به نام «افغان و افغانیت» آغاز نکنند. معمول بر این است در مجموع و باالخصوص افراد آگاه و با منطق سرآغاز سخن خویش را به مثابه ای یک انسان نخست با کلام الهی و یا هم سخنان پر محبت خوش آمدید آغاز میکنند و سپس رشته سخن را آهسته آهسته به طرف مطلب مشخص و لازم سوق میدهند، ولی بدبختانه در این اواخر یک نوع رسم مزخرف و کاذبی بوجود آمد است و خصوصآ برای یک تعداد آنهایی که خواب لمیدن به ارگ را به سر می پرورانند و رسیدن به این دربار حاضر هستند همه داشت و نداشت خود را لیلام کنند، پیش از اینکه توضیح بدهند که چه میخواهند و هدف بعدی چیسیت و شما چه کاره هستید حاضر و غیر حاضر را باهم جمع میکنید؟ و به چرا های مردم پاسخ منطقی ارایه بدارند، برعکس بلادرنگ برای اینکه خود را از اینطریق کسی جلوه بدهند و جلب توجه بقیه هم قرار بگیرند، گوشش میکنند از احساسات طرفداران و یا هم همان سیاهی لشکر بی سر و پا و بیکاره خویش که بدون هیچ نوع درگ اند و از دنیا بی خبر به گفته هارون یوسفی "بی صدا و با صدا چک چک کدیم" سوء استفاده میکنند و یا به این حاکمیت و رژیم نشان بدهند و بگویند پیش از اینکه من انسان باشم نخست افغان هستم و آنهم "افغان نشنلیست"...

حتی هفته قبل صحبت یک کاندید دیگری را که در پرده تلویزون خود را جامع الکمالات از دوکتور علوم گرفته تا دیپلومات معرفی نمودند دقیقآ شنیدم.... واقعا این آقا به حدی از واژه های غیر ضروری در جملات بطور مثال من به صفت افغان، افتخار افغانیت، سیاست افغانی و.... استفاده کردند که انسان متعجب میشود و معلوم نیست که این هموطنان برای مردم خود ذکر کردن واژه افغان را تمرین میکنند و یا برنامه های انسانی خویش را تشریح مینمایند؟؛ در حالیکه ممکن است حتی از نظر تباری هیچ ارتباط با افغان و افغانیت نداشته باشند ولی بدون هیچ به ذکر گفتن واژه «افغان» می پردازند و حتی بدون اینکه به موضوع شان ربط داشته باشد. یعنی این واژه برای شان به کلمه طیبه تبدیل شده است. خود را پنهان کردن در واژه های کاذب توهینی است به انسان و انسانیت.
در حقیقت استفاده این نوع واژه های جعل و تحمیلی بدون موجب آهسته و اهسته سبب تنفر بیشتر قرار میگیرد.

قابل یاد آوری میدانم: آنهایی که واقعآ از قوم «افغان» اند و به افغان بودن خود افتخار میکنند حق مسلم شان است و من به آنها کاری ندارم و آنهم در صورتیکه به دیگران تحمیل نگردد.

عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغان
کاندید
نظرات بینندگان:

>>>   این یک واقعییت آشکار است که واژه افغان یک واژه قومی است و نام قومی پشتونها است، هم از نگاه معنی و هم از نظر تاریخی.
افغان نام قومی است نه نام ملی. این نام با ریا زورگویی توسط سلطنت پشتونها و با تحدید مستقیم و غیر مستقیم دستگاه دولتی بالای دیگران تحمیل شده است.
اکثریت شهروندان کشور افغان یا اوغان نیستند، چون کسیکه پشتون نیست اوغان یا افغان هم نیست.

>>>   صفوي اغا چه بگويم والله؟! مقصد شما مردما ره والله بالله اگه بفامم. شما ده رد كلمه ء افغان افراط ميكنين و هدف تان تفرقه اندازي اس!
شما هاييكه ادعا دارين ما شناسنامه يي را كه در ان مليت ما " افغان" ذكر شود اصلاً نميگيريم، شما ها ره به سر اولاد تان ( و اگر اولاد ندارين به سرِ عزيز ترين كس تان ) قسم ميدهم كه ايا با پاسپورتيكه در صفحه اول ان با حل طلا افغان نوشته شده ؛ به خارج از كشور ؛ سفر نكده و نميكنين؟ اگه شما ريا كار نيستين چرا از گرفتن پاسپورت افغاني ؛ امتناع و بر ذكر كلمه افغان در ان اعتراض نميكنين؟!
خداوند شما منافقين ره ذليل و شرمسار بسازه !
آمين ، يا رب العالمين

>>>   تازمانیکه جهالت باشد همینطور گمراه هستیم !

>>>   این دیگر جهالت مطلق است.

>>>   آقای عطا صفوی همین شما ها و همفکران سیاسی شما بودند، که آنقدر بر ضد کلمۀ "افغان" نفرت پراگنی کردید، و بالای قوم و تبار مردم افغانستان پافشاری کردید، که بلاخره باعث تحریک و عکس العمل از جانب مقابل شد.
ما در سابق همه افغان بودیم، اما شما ها واژه "افغانستانی" را اختراع و به بازار سیاست عرضه نمودید. حالا دیگر گِلۀ تان بی جاست.

>>>   همین افغان بودن یا تاجک بودن چی افتخاری دارد؟؟؟؟
هرکس میداند یک دوسطر بنویسد تا ماهم آگاه شویم ،

>>>   بعد ازین عوض کلمه افغان در بیانیه تان چنین بگویید:
...یک کشور در آسیای میانه است.
....در سال ۱۷۴۷ توسط احمد شاه با با بنیاد گزاری شد.
ما همه تابعیت کشور ....را داریم.
مردم ....به کشور خویش افتخار میکنند.
....یک کشور زراعتی است که پیداوار آن را گندم،جو،جواری و غیره تشکیل میدهد.
....مردمان با غیرت و مهمان نواز هستند.
حالا خودت میدانی و این .....ها که در عوض آن چه مینویسی.

>>>   به رب الافغاننين قسم که حاکمان اوغان ...و تقلب کار و جعل کار و خاين جاهل و جانى و خاکفروش و ضد انسانيت ضد زن اند به زنان و کودکان وجانوران خود "حيوان" مى حيوانک مى گويند.
واژه افغان نه تنها یک واژه قومی است بلکه معنى ناله و فغان و آه افغان و فرياد مى دهد.
افغان نام کاذب است
پشتون نام صادق است
پټان نام صادق است و
روهيله نام صادق است
خو در صورت جور شدنى نيست
رب العالمين فقط توانست وحشت افغان بذودد!

>>>   بیدون چون وچرا هرکس که ازافغانستان است .افغان نامیده میشود .واما افغان بودن وقتی افتخار آمیز میباشد که ما ازلحاظ سیاسی اقتصادی فرهنگی صنعتی ونظامی برتریت لااقل ازهمسایه را میداشتیم .اینکه ماامروز قوای نظامی 45 کشور خارجی رادرکشور داریم .ازهر لحاظ وابستگی تام به همکاری کشورهای بیرونی داریم .چطور میتوان افتخار کنیم که ماافغان هستیم وآزاد هستیم ؟؟؟؟؟؟؟؟.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است