مردم جنوب از گروه طالبان پشتیبانی می کنند!
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۰    ۱۳۹۸/۵/۲۳ کد خبر: 159794 منبع: پرینت

نشنل انترست: مردم جنوب افغانستان از گروه طالبان پشتیبانی می کنند.
یک نشریه امریکایی نوشته است، که بیشتر مردم ساکن در مناطق جنوبی افغانستان از گروه طالبان پشتیبانی می‌کنند.

نشنل انترست نوشته است، که ادعای گروه طالبان مبنی بر نمایندگی از بخشی از جامعه افغانستان درست است و در مناطق جنوبی افغانستان از جمله هلمند، ارزگان، زابل و کندهار مردم نه تنها مخالف این گروه نیستند بلکه 80 درصد جنگجویان طالبان نیز از این مناطق تامین می‌شود.
این نشریه دلیل بازگشت دوباره طالبان و قدرت گرفتن دوباره این گروه را اشتباهات دولت افغانستان و امریکایی‌ها و نادیده گرفتن مردم جنوب افغانستان عنوان کرد.

در ادامه این نوشتار آمده است، که نهادهای تصمیم‌گیرنده در کابل بیشتر از افغانستانی ‌هایی تشکیل شده‌اند، که از کشورهای خارجی به افغانستان بازگشته‌اند؛ در حالی که این مقام ها ممکن است بسیار تحصیل کرده باشند اما درباره وضعیت این کشور بویژه ساکنان جنوبی آن اطلاعی ندارند.

پیش از این، نیز «آسوشیتدپرس» نوشته بود، که قدرت طالبان در مناطق جنوبی و غرب افغانستان بیشتراست و اصلی‌ترین ستون این گروه را نیز قوم پشتون تشکیل می‌دهد.
این رسانه امریکایی دلایل قدرت طالبان را نیز فساد گسترده در حکومت و عدم توانایی آن برای اجرای عدالت، ایجاد امنیت و سرویس‌دهی در خارج از مراکز ولایت‌ها دانسته بود که سبب نفرت مردم از دولت شده است.
همچنین بیم واکنش طالبان نیز از دلایلی است سبب شده برخی مردم با حکومت و نیروهای امنیتی همراه نشوند.

یادآوری می کنیم، که آسوشیتدپرس هم پیش از این گزارش داده بود، که در مناطق که پشتون‌نشین طالبان معمولا به عنوان جایگزین بهتری برای پولیس و مقام های حکومتی فاسد هستند. از این رو، بیشتر مردم برای عدم پرداخت رشوه به پولیس و مقام های حکومتی برای حل اختلافات خود به طالبان مراجعه می‌کنند.

رحمت الله روند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مردم جنوب
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   هر جا که نادانان است طرفدار طالبان است پس چه بهتر که .....داند و سناچ شان حکومت فدرالی با این وضعیت در کشور بهترین گزینه است بگذارید که طالبان با طرفداران شان در نادانی و جهالت شان غرق باشند سال ها بیسواد نادان و دور از تمدن انسانی باشند و مردم علم پرور مترقی خواه و پیشرفت جامعه شان بسوب شگوفایی و تمدن در ساحات خود شان با اعصاب ارام غرق کار و بار و دانش فناوری خود شان باشند .

>>>   جنگ و صلح افغانستان بدست افغانها نیست ،بلکه به دست خارجی ها است.
خاصتاً امریکا.
حالا میان رییس جمهور امریکا و پنتاگون و کنگرس امریکا اختلاف بر سر دوام جنک افغانستان است.
در حالی که پنتاگون و کنگرس امریکا از ادامه این جنگ و پلان استراتیژبک امریکا در جنوب آسیا و آسیای مرکزی حمایت میکنند، رییس جمهور امریکا مخالف این جنگ و خواهان خروج نیرو های خویش و استفاده از مصارف این جنگ در بخش های دیگر بودجه امریکا است.
این که کدام شان پیروز خواهند شد،هنوز معلوم نیست.
اما صلاحیت رییس جمهور در بعضی موارد بالاتر از کنگرس و پنتاگون است که بعضی تصامیم را میتواند بدون موافقت کانگرس بگیرد و بعضی تصمیم های کنگره را نیز میتواند ویتو کند،جدا ازین که رییس جمهور میتواند در بعضی جالات میتواند حتی با داشتن ارتباطات شخصی،اکثریت رای نمایندگان را نیز بدست بیاورد.

>>>   این یک تبلیغات دروغ است. طالبان از سالهاست که مردم جنوب و شرق افغانستان را مورد حمله های کشندۀ خود قرار داده است و بزرگترین قربانی را از مردم پشتون گرفته است.
کابل و شمال افغانستان از یکی دو سال به اینطرف مورد حملات طالبان قرار دارد، اما قبل از آن همواره مناطق جنوب و شرقی افغانستان مورد حملات طالبان قرار داشت و هنوز هم قرار دارد.

>>>   مسلمان از مسلمان باید پشتیبانی نماید و بخاطر دالر از هر چیز باید نگذرد چپاولگران مریض صرف دالر را میشناسد وبس

>>>   هر ولایتی که میخواهد میتواند حاکمیت طالبی داشته باشد

>>>   مردم جنوب در طول تاریخ مردم مسلمان وبا غیرت اند همین مردم جنوب در زمان امان الله خان بودند که انگلیس ها را شکست دادند و حالا به یاری خداوند متعال امریکا را هم شکست می دهند

>>>   نويسنده اين گذارش در رسانه امريكايي كاملا از فهم و درك وضعيت افغانستان دور بوده و يا اينكه مغرضانه مطلب را نوشته. در حاليكه مردم مناطق ياد شده درين گذارش در راس دولت قرار دارند و داشتند به عنوان مثال خانواده كرزي و خود كرزي ١٤ سال در راس كشور قرار داشت .
علت اصلي قدرت گرفتن طالبان هم كمك و همكاري كرزي و غني به طالبان و سركوب نيرو هاي مخالف طالب از طرف غني و كرزي ميباشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است