زنبورهای سیاه انگلیسی در افغانستان آزمایش شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۹    ۱۳۹۸/۵/۲۴ کد خبر: 159802 منبع: پرینت

زنبورهای سیاه نام پهپادهای بسیاری کوچکی است که در افغانستان آزمایش شده و برای تثبیت کارایی و تست توانایی بیشتر در اختیار نظامیان انگلیسی و آمریکایی در افغانستان قرار گرفته است.

نیروهای دیسانت امریكا در هنگام گشت زنی در افغانستان از یك سیستم برای جمع اوری اطلاعات استفاده می کند که به نام بلك هورنت یا زنبور سیاه یاد میشود.

سربازان می‌توانند این وسیله را به طور مستقیم و از طریق یک «جوی استیک» هدایت کنند و یا اینکه با دادن برنامه به آن و با استفاده از سیستم GPS این هواپیما را برای جاسوسی به مقر دشمن اعزام و سپس آن را به مقر بازگردانند.

هرچند این هواپیماها در قبرس تست شده است اما جهت استفاده مستقیم و کارایی آن در میدان های نبرد به افغانستان آورده شده است.

هواپیمای جاسوسی موسوم به «زنبور سیاه» که حدود 20 سانتی‌متر طول و 15 گرم وزن دارد و 3 دوربین در آن جاسازی شده است توسط «لوای کشف» ارتش انگلیس طراحی شده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زنبورهای سیاه
انگلیس
نظرات بینندگان:

>>>   ٢٠ سانتي متر طول با تعبيهء سه دوربين، مجموعاً پانزده گرام وزن دارد؟؟؟!!!
عقل من كه اين را باور نميكند!

>>>   در قرن بیست و یکم دیگر آزادی افراد و اشخاص و حریم شخصی افراد وجود ندارد و همه افراد دنیا هم از طرف دولت هایشان و هم از طرف صاحبان وسایل اطلاعات جمعی بشمول گوگل و فیس بوک و امازون و دیگر غول های دیجیتالی دنیا کنترول میشوند و داده های آنها به شرکت های تجارتی غرض تجارت داده میشود و به دولت ها بخاطر انتخابات داده میشود وبه پولیس و نیرو های امنیتی بخاطر تأمین امنیت داده میشود.
هرکسی که یک وسیله تخنیکی بشمول در خانه بشمول تلویزیون و رادیو و موبایل و کمپیوتر و لپ تاپ و آی پت و غیره وسایل تخنیکی،مانند یخچال های دیجیتالی و داش های دیجیتالی و غیره دارند،میتوانند کنترول شوند.
حتی توسط دستگاه های نصب شده در موتر تان نیز کنترول میشوید که چه میگویید و کجا میروید.
کسانی که مثل طالبان هیچ وسیله تخنیکی و حتی تیلفون موبایل در اختیار نداشته باشند،از هوا رنبور های دیجیتالی به سراغ شان می آید و تصاویر و گپ هایشان را ثبت میکند.
هر چند گفته میشود که اگر آدم سه مرتبه اعوذ باا لله من الشیطان الرجیم بگوید،تصاویر و صدا های آدم توسط این پهباد های زنبوری ثبت نمیشود.
اما درین مورد علمای دینی اختلاف نظر دارند.
بعضی ها میگویند تأثیر دارد ،اما بعضی های دیگر میگویند که تأثیر ندارد.
بنأ از طرف علمایی که میگویند تأثیر دارد،بر علیه علمایی که میگویند تأثیر ندارد،بخاطر قبول نکردن آیات قرآنی،مرتد شمرده میشوند و کافر گفته میشوند و جهاد را بر علیه شان فرض میدانند.
این علما میگویند که اگر تأثیر نداشته باشد،پس چرا تمام قاری ها قراعت را با گفتن اعود بالله من الشیطان الرجیم شروع میکنند؟
اما علمای مخالف میگویند که حتی قاری ها نیز از شیطان ترس دارند و اعوذ بالله من الشیطان الرجیم را به صدای پخچ میگویند که شیطان خبر نشود،اما بسم الله الرحمن الرحیم را به صدای بلند میگویند که خدا بشنود.
اما در مورد موقعیت خدا نیز علما نظریات مختلف دارند:
بعضی ها میگویند که از رگ گردن هم به آدم نزدیک تر است.درینصورت این صدای بلند او را کر خواهد کرد.
بعضی ها میگویند که در مکه است.
درینصورت باید با تیلفون همرایش ارتباط گرفت.
بعضی ها میگویند که در دنیای دیگر است.
درینصورت موجودیت دنیای دیگر هنوز ثابت نشده است و هنوز وسیله یی که صدا را برساند،کشف نشده است.
بعضی ها میگویند که انسان میتواند توسط قلب به خدا ارتباط بگیرد.
درینصورت مریض های بیچاره یی که تکلیف قلبی داشتند و قلب های شان کشیده شده است و در عوض آن قلب های مصنوعی و ماشین نصب شده است،از ارتباط با خدا محروم هستند.
خلص این که نه وسایل تخنیکی برای ما بیچاره ها حریم شخصی گذاشت و نه چتیات دیندار ها برای ما توان فکر کردن و مغز.
حیران مانده ایم که همرای آنها چه کنیم؟

>>>   سلام من آرش هستم اهل ایران به تور اتفاقی امدم تو این سایت.
به امید روزی که کشور افغانستان خالی از جنگ و جدال باشه

>>>   کفر تو آشکار شد از حرف های پوچ تو
نظر دهنده قرن ۲۱
دیگر اینکه بعد از ورود ناتو و آمریکا افغانستان عمان به لابراتوار تجهیزات نظامی و تطبیقات عملی سربازان خارجی تبدیل شده در غیر آن بعضی کشور ها با ۳ یا ۴ سرباز و بعضی با چند ده و یا چند صد سرباز چه موثریتی میتوانند داشته باشند.
ازدیاد سرطان و تولد کودکان ناقص العضو نتیجه همین تزریقات است

>>>   به افتخار صدمین سالگرد استقلال قطعه 01 امنیت ملی عملیات قهرمانانه را تحت نام ( آتش فشان ) درپکتیکابراه انداخت که دران 11 تن از قطعه سرخ طالبان همراه با قوماندان شان یکجا به دوزخ فرستاده شدند ، نیروهای شجاع وقهرمان ولشکر شکن امنیت که شامل دوصد تن بود قهرمانانه وارد یک مکتب شده واز روی لست نام یازده تن شاگرد ومعلم راکه افراد فوق العاده خطرناک بودند خوانده وبعد از حضورآنها درمحضردیگران تیرباران شدند
محاکمه عادلانه افراد فوق بعدا درفرصت مناسب درمحاکم افغانستان صورت میگیرد واجازه استخدام وکیل مدافه هم برایشان داده میشود!!!
نیروهای قهرمان ابتدا مکتب را محاصره متعلمین ومعلمین را احضار وبعد دست به عمل زدند به نیروهای امنیت ملی درین عملیات موفقانه کدام آسیبی نرسیده است ، این عملیات بدون کمک نیروهای هوائیوبدون کمک حمایت قاطـع انجام گرفت،
عملیات تحت نام ( آتش فشان ) طور مستقلانه صورت گرفت که نشان میدهددیگر به نیروهای خارجی ضرورت نیست ، ملل متحدازین عملیات ابراز خرسندی نموده وبه حکومت افغانستان پیشنهاد داده است تا همه اشتراک کنندگان این عملیاترابه رتبه سه تر جنرالی مفته خـــر سازد.
هم چنان ملل متحد از حکومت افغانستان برای اینکه ازتلفات به ملکی ها جلو گیری میکند تشکری نموده !!!
گیلگمش

>>>   شماری از بزرگان قوم و باشنده‌گان ولسوالی زرمت پکتیا گفته اند که قطعۀ "صفر یک" ریاست امنیت ملی یک شنبه شب (20 اسد) 11 تن از باشنده‌گان این منطقه را از خانه‌های شان بیرون کشیدند وبه گلوله بستند.
این بزرگان قومی به رسانه ها می گویند:« بسیار واضح است که حکومت ملامت است در این مساله، در زرمت از بازسازی خبری نیست اما قتل همیشه است»
در حالی که ریاست عمومی امنیت ملی از کشته شدن 11 هراس‌افگن به شمول دو فرمانده طالبان در یک عملیات نیروهای ویژه در ولسوالی زرمت دو روز پیش سخن گفته بود، اما شماری از باشنده‌گان پکتیا این اتهام‌ها را رد می‌کنند.
حیات الله کارمند وزارت معارف در کابل، محمد شفیع آموزگار، انصارالله دانش جوی دانشگاه پکتیا، اخترمحمد دانش جوی دانشگاه کابل که به دیدار خانواده‌های شان به ولسوالی زرمت رفته بودند، محمد آصف مدیر مکتب دولت‌خان در زرمت، انعام دانش آموز یک مدرسه، رحمت‌الله، حکمت‌الله و نصرت‌الله دکانداران که برادران نیز بودند و نیز فدا محمد و نصرالله و فتح‌الله که کشاورزان بودند، ۱۱تنی استند که به گفته باشنده‌گان پکیتا، دراین عملیات کشته شده اند.
این باشنده‌گان ولسوالی زرمت حکومت به ویژه ریاست امنیت ملی را در برابر کشته شدن این 11 تن پاسخ گو می‌دانند.
ریاست امنیت ملی روز دو شنبه (21 اسد) اعلام کرد که در یک عملیات هدفمند در ولسوالی زرمت پکتیا 11 هراس افکن را کشته است.
نیروهای وابسته به امنیت ملی درحوزه جنوب شرق بارها به نقش داشتن درقتل غیرنظامیان متهم شده اند.
درماۀ دسمبر سال گذشته میلادی نیویارک تایمز گزارش مفصلی ازچه گونه‌گی واحدهای نظامی زیرنام نیروهای کمپاین که وابسته ریاست امنیت ملی استند و ازسوی "سی آی ای" آموزش دیده اند و از این این سازمان کمک دریافت می‌کنند، پخش کرد.
هرچند این نیروها به شیوه‌های ظالمانه وخشن نظامی متهم استند وبه گفتۀ نیویارک تایمز سبب ایجاد ترس درمیان مردم وآسیب رساندن به ماموریت امریکا درافغانستان شده اند، اما نشریه فارین پالیسی به تازه‌گی گزارش داده ست که "سی آی ای" می‌خواهد حتا پس از یک توافق احتمالی صلح میان امریکا وطالبان، فعالیت‌های نظامی‌اش را درافغانستان نگهدارد

>>>   اگر بخاطر سرنگونی تروریستان و ناموس فروشان به کار گرفته شود کارخوب است

>>>   به چه حقی آمریکا و انگلیس در افغانستان تسلیحات خطرناکشان را آزمایش میکنند ؟ استعمار شاخ و دم ندارد و این خوی استعماری آمریکا و انگلیس پایان ندارد

>>>   اینجا جاسوسان انگلیس به اندازه شش فت به نام های حنیف اتمر جاوید لودین برنا کریمی فعالیت دارند ضرورت به دستاه نیست

>>>   جاي كه غني و كرزي باشه حاجت زنبور نيس


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است