یک کتاب حرف نزنید و به مردم دروغ نگویید
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۷    ۱۳۹۸/۵/۲۴ کد خبر: 159806 منبع: پرینت

یک کتاب حرف نزنید و به مردم دروغ نگویید ، یک گام عملی، صادقانه و قابل لمس در راه خدمت گذاری به مردم بردارید!
مردم سرنوشت و تقدیر شانرا با ذلت رقم نمی زنند ، مردم تا پای جان برای عزت و سربلندی خود و کشور شان و با نثار کردن بهترین هدیه خداوندی که همانا زندگی است ، برای عزت و شرافت و رقم خوردن سرنوشت با عزت تا آخر خط برای دفاع از ارزش هایی انسانی ایستادند و بازهم برای عزت و شرافت شان می ایستن ، ولی امروز آن دیروز نیست. امروز یک جمع بزرگ با مشوره و رایزنی و تحقیق و تدقیق برای سرنوشت آینده مردم باید تصمیم بگیرد.

سپردن سرنوشت مردم بدست فردی که توانایی دفاع از حق مشروع مردمش را نداشته باشد اشتباه بزرگ و جبران نشدنی است که متاسفانه دریک مرحله ای بسیار حساس تاریخی چنین اشتباه تاریخی صورت گرفت و تکرار آن برای مردم ما هزینه گرانی را در پی خواهد داشت.
تجربه نشان داد که جمع کردن همه صلاحیت های تصمیم گیری در محور یک شخص چه زیان هایی را درپی دارد.

امروز یک جمع بزرگ با مشوره و رایزنی و تحقیق و تدقیق برای سرنوشت آینده باید تصمیم بگیرد نه یک فرد.
باید شورای تصمیم گیری تطبیق موافقتنامه ای سیاسی پایه اساسی به وجود آمدن حکومت کنونی با حضور اقشار مختلف از شهروندان کشور تشکیل شود تا از تحقق و تطبیق و تخطی از مواد موافقتنامه ای سیاسی این حکومت نظارت کند.

مطابق متن موافقتنامه باید تمام کابینه و پست هایی کلیدی سیاسی ، نظامی و اقتصادی با مشارکت همه اقوام و توازون اشتراک اقوام در قدرت در تمام سطوح صورت بگیرد.
تمام فرمان هایی تقرر افرادی که بصورت یک جانبه توسط غنی صادر گردیده ملغا قرارداده شود و مقرری هایی جدید مطابق محتوی متن موافقتنامه سیاسی حکومت کنونی به عمل آید.

عقب نشینی از مواضع برحق ومشروع مردم خیانت به مردم و این کشور است باید به خواسته هایی برحق آنها پاسخ مثبت داده شود و تا برآورده شدن خواست هایی مشروع با مردم و در کنار مردم باید بود.
توجه داشته باشید که زندگی در قصر ها و دوری از مردم و پشت کردن به خواسته هایی مشروع مردم برای هر سیاستگر بسیار گران تمام می شود.

محمداسلم سلیم


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیاست
دروغ
نظرات بینندگان:

>>>   ریاست امنیت ملی، گفته است که عملیات چند روز پیش ولایت پکتیا که در آن 11 تن کشته شدند، جهت هدف قرار دادن یک مخفیگاه طالبان صورت گرفته بود.

دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما)، در حساب توئیتر خود در همین راستا آورده است: «پاسخ‌گویی ضروری است؛ آسیب‌رسانی به غیر نظامیان باید متوقف شود».

الله میرخان بهرامزوی، سیاست‌مدار افغان اظهار کرده که نیروهای دولتی، در عید قربان به جمعی دانشجویی حمله کردند؛ او که یکی از اعضای شورای استانی پکتیا است، به خبرگزاری رویترز گفته که در دورهمی مذکور، یک دانشجو هم‌کلاسی‌هایش را برای شام دعوت کرده بود. او می‌گوید: «عصر هنگام، نیروهای امنیتی خانه را محاصره کردند، قربانیان را از مهمان‌خانه بیرون کشیدند و یکی یکی به آن‌ها شلیک کردند».

در بیانیه‌ای ریاست امنیت آمده است: «این عملیات، بر اساس اطلاع از یک مرکز/مخفیگاه طالبان صورت گرفته بود و هیچ تلفات غیر نظامی نداشت».

به گفته سازمان ملل، در نیمه اول سال، نزدیک به 4 هزار نفر غیر نظامی در افغانستان مجروح و یا کشته شده‌اند؛ آمار نشان از افزایش شدید تلفات توسط دولت و نیروهای خارجی به رهبری امریکا دارد. یورش‌های زمینی و نبردها، بیشترین تلفات غیر نظامیان را سبب شده‌اند و بمب‌گذاری‌ها و حملات هوایی به گزارش یوناما- در رده بعد قرار دارند.

علی‌رغم اظهار امریکا و طالبان به پیشرفت مذاکرات صلح، خشونت در افغانستان کاهشی نشان نداده است.

مذاکرات صلح بین هیئت طالبان و نمایندگانی از سوی دولت امریکا، روز دوشنبه بدون توافق نهایی خاتمه یافت و تاریخ از سرگیری آن مقرر نشده است

>>>   اگر انتخابات برگزار شود و اگر اشرف غنی رییس جمهور شود،سال آینده شاید در تاریخ افغانستان برای اولین مرتبه یک زن منحیث وزیر دفاع مقرر شود.
آنهم از قوم هزاره.
این بخاطر حقوق ملیت هزاره و یا حقوق زنان نخواهد بود،بلکه بخاطر آن که برای طالبان شرم است که در مقابل قوای لشکری یک وزیر دفاع رن،جنگ کنند.
بسیار کشور ها است که در حالات بحرانی و جنگ با تقرر زن ها در پست های امنیتی و با بوجود آمدن بحران های اقتصادی جهانی،با تقرر زن ها در پست های اقتصادی،میخواهند از بحران ها خود را در امان نگه دارند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است