اتمر شصت میلیون دالر از مسکو گرفته بود
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۸    ۱۳۹۸/۵/۲۶ کد خبر: 159820 منبع: پرینت

یک روزنامۀ روسی، از حمایت روسیه از نامزدی حنیف اتمر در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گزارش داده و حتی از کمک‌شصت میلیون دالری روسیه به این تیم انتخاباتی خبر داده بود.
روزنامۀ «نیزویسیمایا گازتا» در مقاله‌ای با عنوان «روسیه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را می‌بازد» که در اول اگست امسال نشر شده، مدعی شده است که روسیه از نامزدی حنیف اتمر در انتخابات حمایت می‌کرده است.

در بخشی از نوشتۀ این روزنامه به نقل از «منابع اطلاعاتی در کابل» آمده است: «در کابل می‌دانند که کابلوف و کرزی رهبری روسیه را به ضرورت پیروزی اتمر قانع ساخته اند، هرچند در ماه فبروری چانس پیروزی او زیاد معلوم نی‌شد».

روزنامه به نقل از همان «منبع اطلاعاتی» اما با تأکید بر «بر اساس شایعات» نوشته است: «برای اتمر همچنان مبلغ تمویلی به مقدار 60 ملیون دالر اختصاص یافته است اما مشخص نیست که چه مقدار از این پول به واسطه‌ها به عنوان کمیشن رسیده است».
این نوشته برای بار نخست توسط هفته‌نامۀ «جادۀ ابریشم» در افغانستان منتشر شده است.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اتمر
روسیه
نظرات بینندگان:

>>>   اتمر بخاطری که قرارداد امنیتی را با امریکا امضأ کرده بود،مورد پشتیبانی روس ها قرار گرفت و از او در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کردند؟
چه دروغ بزرگی!

>>>   جناب اتمر این را تائید کرده است وگفته آنرابرایذ غ جهت کمپگاین تسلیم داده است صرف دوهزار آنرابرای کانونی سپرده تابرای عطا ومحقق تقسیم کند

>>>   حالا معلوم شد که اصلا سبب اختلاف وپاشیدن تیم نفاق برسرتقسیم آن شصت ملیون دالربوده !

>>>   Najib Salam
همه چیز اوغانی بود ؛ نان ، لباس ، خدا ، اسلام ، پول ، پرچم ، سرود عروسی ، عزا داری .......حال غنی می خواهد مغز را هم اوغانی بسازد ! این چه قسم مغز باشد!
مغز طالب ، مغز حکمتیار ، مغز کرزی ، مغز غنی ، مغز سلیمان لایق ، مغز یون ، مغز لایق ، مغز طاقت ، مغز جنعه خان همدرد .......
ای کاش اوغان مغز می داشت!

>>>   هشتاد و شش ميليون ديگر از طرف روس براي طالب داده شده. اين يك پروژه بزرگ است براي طالب سازي و متاسفانه عطا هم در طالب سازي نقش ايفا كرده

>>>   بریتانیا پول هائیکه دزد ها از دیگر کشورها به آنجا برده برای خود قصر وزمین خریده اندرا ظبط میکند:
به نقل از سایتbfm.ru ، لندن ازین بعد مکان "شست و شوی" "پول سیاه" نخواهد بود. سیاستمداران بریتانوی لایحه قانونی در باره مبارزه با فساد، بخصوص از بین بردن دارایی های جرمی، را به تصویب میرسانند.
بریتانیا ملکیت و دارایی های مقامات فاسد خارجی و ملکیت هایی که از راه جرمی بدست آمده، توقیف میکند.

هفته گذشته در پارلمان بریتانیا لایحه جدید قانونی در باره"جرایم مالیاتی "، مورد بحث قرار گرفت. مفهوم این لایحه در مورد ثروت هایی است که منشأ آن واضح نیست. چون اکثراً از این پول سیاه برای خرید املاک استفاده میشود، از این قانون برای ضبط املاک استفاده خواهد شد.
بر اساس ارزیابی ها، در بریتانیا املاک به ارزش 170 ملیارد پوند در بانکهای بیرون مرزی ثبت است، که صاحبان اصلی آنها اعلام نشده است. انتظار میرود که در قدم نخست این املاک بررسی میشوند. کارشناسان حدس میزنند که در چوکات مبارزه با فساد و "پول‌شویی"، امکان توقیف صدها خانه و اپارتمان وجود دارد. علاوه براین قانون جدید اجازه میدهد تا حسابات بانکی، جواهرات و آثار هنری که منبع درآمد شان مشکوک باشد، نیز توقیف شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است