آیا ما حکومت هم داریم؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۸    ۱۳۹۸/۵/۲۶ کد خبر: 159823 منبع: پرینت

روز؛ جمعه ۲۵ اسد ۱۳۹۸ طالبان حدود هفده موتر مسابری جاغوری را همراه با مسافرین‌شان که طرف غزنی و کابل می‌آمدند، چندین ساعت در دشت‌ها گردانده‌اند، اما حکومت اصلا خبر نشده است، ادامه داستان را از قلم یکی از مسافرین و شاهد عینی بشنوید:

«ساعتِ ۲:۰۰ بامداد امروز خانه را به مقصدِ کابل ترک کردیم در اول زردالو معطل شدیم تا بقیه مسافرین جمع شدند، هوا روشن شد. آنگاه حرکت کردیم، درمیانه‌ای راه در منطقه‌ی آخر و اول دشت قرباغ، طالبان موترهای مان را متوقف کردند و اجازه‌ای عبور را ندادند. اما موترهایی‌که از طرفِ کابل به سمتِ جاغوری می‌آمدند، اجازه‌ای عبور را داشتند.

تقریبا حدودِ۱۶ یا ۱۷ موتر بودیم، وقتی جریان را پرسیدیم، گفتند کمی پایین‌تر نیروهای امنیتی است. همین‌قدر و بس!
همه‌ی مسافرین از موترها پایین شدند و به امید این بودند تااجازه‌ی عبور از درخت مذکور را دریافت کنند. درختی توتِ که نزدیک‌اش طالبان مستقر بود.
اما بعد از چند دقیقه‌ای، با آمدنِ طالبان امیدِمان را از دست دادیم.

طالبانِ که سوار بر موترسایکل بودند، برای مان گفتند که دنبالِ شان از راه دیگری برویم. چندطالب پیشروی ما، یکی دوتا هم سوار بر موترسایکل در وسط و یک موترشان هم در آخر از پشتِ مان. دنبال شان می‌رفتیم، کسی نمی‌دانست کجا میبرندِمان.

هرقدر راه می‌رفتیم مسیر مشخص نمی‌شد. ناچار ادامه می‌دادیم تا اینکه، یکی از آنها که سوار بر موتر‌سایکل بود، آمد و گفت که پس دٓور بخوریم. دٓور خوردیم و به دنبال‌شان راه افتادیم. . .
دشت‌هایی‌که پایانی نداشت و صدای‌مان هم به گوش کسی نمی‌رسید. تا اینکه در دورترین و حاشیه‌ترین نقطه‌ای دشت متوقف‌مان کردند. پرسیدیم که چرا متوقف شدیم ؟! گفتند منتظر باشید تا طالبان دیگر هم بیایند و تصمیم بگیرند که چه می‌کنند.

چند دقیقه‌ای را منتظر بودیم. دیدیم که مخابره کردند. اینکه چه گفتند، نمیدانم،
اما بدون کدام گپی رهنمایی کردند و راهی را که به لرگه منتهی می‌شد، برای مان نشان دادند و گفتند که بروید.

پ.ن: آن عده از دوستانی که کارِ خیلی عاجل ندارند، راه کابل از مسیر قره‌باغ را در پیش نگیرند.».

(لطیفه فاخر)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
جاغوری
نظرات بینندگان:

>>>   تا طلب کشی نکنید بی غم نمی شوید
بهترین طالب همان است که کشته شده باشد
جنرال عبدالرازق شهید

>>>   غنی یهودی همه روزه لاف از زرگو می زند درحالیکه همه روزه مردمان پولدار وزرگو بلند منزل ها بی پلان جور می کند و ناحیه ها وحوزه ها در غم جمع اوری پول از راه رشوت اند

>>>   حكومت به نام داريم ولي از تانك لوگر به او طرف گپش نميچله .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است