انفجار در تالار عروسی با بیش از 260 کشته و زخمی
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۴    ۱۳۹۸/۵/۲۷ کد خبر: 159824 منبع: پرینت

نزدیک ساعت یازده شب گذشته انفجاری مهیب، تالار عروسی (شهر دبی) در ناحیه ششم شهر کابل در منطقه چهار دهه چهاردهی را بهم ریخت و تعدادی از هموطنان ما را کشته و مجروح ساخت.

در این انفجار حدود 60 تن از کسانیکه در محفل خوشی عروسی شرکت کرده بودند کشته و بیش از دوصد تن دیگر زخمی شدند.

احتمال می رود که یک فرد انتحار کننده در داخل تالار مردانه مواد انتحاری همراه اش را منفجر کرده باشد.

گفته شده است که در این عروسی حدود یک هزار و ۲۰۰ تن مهمان حضور داشتند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انفجار
تلار عروسی
نظرات بینندگان:

>>>   بهتر است این سنت کمر شکن و مضخرف عروسی ها از هوتل ها برداشته شود .فکر میکنم بهترین هدف برای تروریست ها که تلفات زیاد داشته باشد همین گونه تجمعات است .باید دولت هرچه عاجل بر این گونه محافل محدودیت وضع کند .

>>>   آمر حوزه شش باید داماد غنی شود
این است پاداش کم کاری و بیکاری و حماقت اش
غرب کابل را به خون کشیدند و هزاره ها هنوز هم منتظر الطاف دانش و مرتضوی هستند.
دانش را بایکوت کنید و مرتضوی را کوچ اجباری دهید.
لعنت به طالب و کرزی و غنی و دانش و هواداران شان

>>>   بنظر من کار را دو نفر انجام داده است:
۱- داعش یا لشکر کفر یا جیش مامدو بالخره ارتجاع سیاه دینی به رهبری ای اس ای.
۲- عاشق یا نامزد سابقه این عروس.

>>>   درپیوند به کشتار دسته جمعی مردم در محفل عروسی !
دورد به روان پاک همه شهدا و بخصوص شهدای شب گذشته ،
طالبان گروه وحشی اند که :
کشتند ، می کشند و خواهند کشت !
خلیل زاد ، غنی احمدزی ، کرزی و حنیف اتمر ، ستانکزی وووو روی دیگر این سکه اند ، در دام انداختن فرزندان ما در نیروهای مسلح کشور و نرسانیدن کمک به موقع ، عملیات های درونی همه دریک راستا و کشتار فرزندان مردم ما طراحی شده است .
خلیل زاد ، غنی احمدزی ، کرزی و اتمر و استانکزی همه طالب اند واین کشتار ها برنامه ریزی شده است .
راه مبارزه علیه تروریزم همان سنگر های مقاومت مردمی در شهر ها وقشلاق هاست ، راه دیگری به جز مقاومت وجود ندارد.
‏محمد اسلم سلیم‏

>>>   باوضغیت که افغانستان دارد تجمعات عروسی باشد یا عزا خطرات تهدید می کند خصوصا اگر ازمردم هزاره باشد که برای تروریستان یکه فرصت است وهم چنین مراسم در تالار راهیج انسان عاقل درچنین وضعیت موجود برگذار نمی کند ونماز گذاردرمسجد امنیت ندارد چه رسد در تالارجمعیت هزار وچند صد نفر ی خیلی بی عقلی است در یکه کلام
احسانی

>>>   لعنت به طالب و غني كه به همكاري هم قتل فارسيوان را كشيدند. حتي در محفل عروسي و در مسجد و در بين قران هم اين لعنتي ها بم ماندند. اين ظالم ها باييد به سزاي اعمال شان برسند.
اين خونها سيلاب خواهد شد و حكومت طالبوالي را خواهد برد. و چه بد خواهد برد كه قصه هاي قديم ياد شان خواهد رفت.

>>>   مردم شریف افغانستان حداقل برای همدردی با همنوعان و هموطنان خود که در درون سالن عروسی در شهر کابل مظلومانه هدف حمله تروریستی قرار گرفته اند فردا را روز ماتم ملی اعلام نمایید به سران حکومت وحدت ملی فشار وارد نمایید که جشن استقلال را لغو نموده به جای آن عزای عمومی اعلام نمایند چون ما استقلال نداریم.

نامزدان محترم ریاست جمهوری به پاس خون بی گناهان تمام برنامه های انتخاباتی خود را متوقف نمایید و نگذارید که هم میهنان بی گناه شما به ناحق قربانی تقلب گردند زیرا حکومت نه توان امنیت شهروندان را دارد و نه در غم امنیت شهروندان است و تمام امکانات دولتی را در جهت امنیت خود ها و خوانواده خود ها متمرکز کرده اند.

هم وطن عزیز به سران حکومت وحدت ملی اجازه ندهید که با فرستادن پیام تسلیت بالای شعور فامیل شهدا تمسخر نمایند، مگر هنوز هم جایی برای برگزاری جشنواره و رقص و پایکوبی باقی مانده است؟

واضح است که سران حکومت وحدت ملی درد مردم را درک کرده نمی توانند چون درد ندیده اند اما اجازه ندهید که بالای جنازه های هموطنان شما جشنواره برگزار نمایند.

فردا روز ماتم ملی است و با برپایی ماتم ملی به جایی جشن استقلال همدردی خود را با قربانیان حادثه امروز به نمایش بگذارید.
در حدود ۱۰۰ نفر کشته و اضافه از صد نفر زخمی در هر کجای جهان که باشد مستحق اعلام روز عزای عمومی است.

>>>   درست است که فرهنگ منحط لایک وتکنوکرات مارا از اصول دینی وایمانی ما جدا ساخته واغوشته به فساد ودر گیر ناروای های عدید وبیشمار ساخته وساز و سرود ورقص واواز گوش مهمانهای عروسی را کر مینماید وبعضا شراب نوشی وانواع فحشا را ترویج نموده اند ولی باز همان مرویجین بی بندوباری وهرزه گری ایادی ناپاک خود را در همین محافل که مشوق اصلی ان خودشان اند گسیل نموده عده ای بیشماری رابه خاک وخون میکشند مگر چزای هر جرم وگناهی واشتباهی قتل است ویا این جهال از شریعت واسلام به دور اند واحکام فقهی خودرا هم نمیدانند درانجا با قاتلین ملت عزیز ما جلسه ای مصالحه روان است وحکومت نابکار هم اب دهنش را میریزد ودل اب مینماید که چرا با انها نشست ومذاکره نمیشود ودرینجا همان عناصر ساخت انگلیس وامریکا خون مردم مظلوم ما را میریزنداین همه قتل وکشتار در میان مسلمانها در سوریه وعراق ودر لیبی ویمن ودر مصر وسودان ودر تونس والجزایر همان اعلان جنگ بوش پدر است که گفت بعد از سقوط کمونیزم نوبت اجحاف مسلمانها وجهان سوم است منتها خود داخل اقدام نمیشوند در هرجا سیسی دارند وبن سلمان ومحمد بن زایدوکرزی وغنی وعبدالله وحکمتیارو... ساخته اند وملت ها را ذریعه ای اینها میکشندوخود در قله وغندی شر نشسته اند وتماشامی بیننداین سناریو ادامه دارد تا خداوند به داد این ملت برسد وامام زمان را عاجل تر برای قلع وقمع ظالمان بفرستد
تبنگ چی

>>>   یک هزار و دو صد نفر را در عروسی دعوت کردن با کدام قانون برابر است؟

>>>   مه فكر ميكنم كه اين هم از جمله شاهكارهاي گل بيدين راكتيار است
او چنين برنامه را در كارش دَارد انفجارها كابل صد فيصد مربوط همي حزب است. تمام انتحاري ها در خانه آش نگهدارت و تربيه ميشوند
لطفا در اين مورد دقيق فكر كنيد همين شيوه و طرز كار. اين خايين است

>>>   لعنت برکسانیکه طالب را از زندان آ زاد میکند

>>>   زنده باد امین ملی افغانستان!!!
اگر منسوبین همیشه بیدار ریاست امنیت ملی ( شرکت انحصاری پنشیر وردک) ما نمی بود خدامیداند چند نفر کشته وزخمی میشدند
منسوبین این ریاست پیش از واقعه این جنایت را کشف وجنایتکاران را زنده دستگیر وبه پنجه قانون سپردند!!!
بال دشمن میسوزد که بیاید وهموطنان بیگناه مارا بکشد چون ما صد ها ریاست کشف واستخبارات جنائی مبارزه برضد فلان وفلان داریم ، درهرقدمی کابل بیست بچه دیسکو واستایلی ریاست امنیت ، ریاست استخبارات وزارت داخله ریاست مبارزه با تروریزم وزارت داخله با هزاران کارمند موجود است چگونه مزدوران پلاکستانی میتوانند با صد ها کیلو مواد انفجاری داخل شهر شوند !!!
ر

>>>   این همه کار از دست یهودی غ است که مقامات امنیتی بی تجربه را روی کار آورده است مانند وزیر دفاع و وزیرداخله در نزدیک منزل ما بلند منزل اباد می شود هر شب از همین بلند منزل انتحاری پاکستانی رفت وآمد می کند اما دولت خواب است باید تا زمان انتخابات همه کاری گر های پاکستانی را نه مانند درکابل زیرا امنیت کابل را خراب کرده اند اگر کدام دلسوز باشد که همین مطلب مرا به مقام های بلند برسانند تا از کشتار مسلمانان جلوگری شود

>>>   نیروهای قهرمان پولیس ملی طی یک عملیات زیرنام (ســــونامــی) درسرک سیزده وزیراکبرخان براه انداختند که درنتیجه دو بوتل مشروبات الکول که خیلی ماهرانه داخل یخچال گذاشته شده بود کشف و استخراج نمودند دو تبعه خلارجی هم بافعل درانجا موجد بودند که گرفتار شدند مکوضوع تحت برراسی بیشتر قاردارد ، به نیروهای امنیتی پولیس ملی ومردم ملکی درین عملیات آسیبی نرسیده است !!!

>>>   قبل از تسلیم شدن کلبدین حکمتیار این خاین وطنفروش جاسوس پاکستان به داعش رسما به داعش بیعت کرده بود و همین کلبدین با ملیت مردم هزاره مخالفت شدید دارد که گاه گاهی از دهان پر تعفنش در مصاحبه هایش هم بیرون گردیده است و از روزیکه این خاین جاسوس بشهر کابل از طرف غنی احمدزی جابجا گردیده کابل حملات خونین این چنینی را شاهد و گواه است و بخصوص مردم هزاره کشور ما اسیبهای فروان جانی و مالی را متقبل گردیده اند درین حمله انتحاری شاید کلبدین بی خبر نباشد و عقده گشایی کرده باشد بازهم الغیب عندالله لعنت به کلبدین خاین دشمنان خلق خدا .

>>>   این نتیجه همان اتشیست که گروهک های تروریستی بنام های لشکر فاطمیون از هزاره های افغانستان و لشکر زینبیون از هزاره های پاکستان در سوریه افروخته بود هست وقتی هزاره های ترورست آتش فتنه را داغ می‌کند دیگر از سوختن در اتش فتنه خویش باید شکایت نکند چون هر کس آتش افروخت خودش نیز خواهم سوخت.
سید حسین علوی بلخ

>>>   به نظر دهنده اولي:
دولت وظيفه اش آوردن امنيت است و نه محروم كردن مردم از خوشي شان.
تو بايد ظالمان و جنايتكاران اين عمل را محكوم كني و نه اينكه نظر كثيفي مثل خود طالبان به اين نوشته علاوه كني.
اگر از خانواده ات درين عمل كشته ميشد باز هم دولت را محكوم ميكردي؟ يا جنايتكار را؟ شعور هم چيز خوبيست اگر همه ميداشتند.
با احترام
د

>>>   اشرف غنی چوپان بود بعدا رفت آمریکا ازیک سگ نیگهداری میکرد الان ریسجمهور شده ازاین بهتر نسین

>>>   لعنت برکسانیکه طالب را از زندان آ زاد میکند
آمين
کرزى (رهبر اسپنتا) او غنى احمدزى (رهبر امر بلا بدون تاج و دوشمنم اوزبيک

>>>   خلیفه {دری} هرچه بیشتر مجرمین .... را از زندان آزاد کن { بیناموس کلمرغ { بچه خر } نصف مردم افغانستان را کشتی الهی با خانواده خود کشته شوی . تو بیشرم هنوز هم هزاره های بیعقل فریب میدی جای بسا شرم است که دیروز بخاطر فریب دادن هزاره ها کلاه پوپک دار بشرت گذاشته بودی بیوجدان شرم بکش برو گم شو . هزاره ایکه شرف و عقل دارد هر گز فریب گردنک زدن و چپ وراست دیدن تو را هر گز نخواهند خورد.

>>>   یک هزار و دو صد نفر را در عروسی دعوت کردن با کدام قانون برابر است؟
دعوت چند نفر در عروسی با کدام قانون برابر است؟

بجاى نفرين به عمل تروريستى افغان زاده گان قربانيان رامقصور مى دانى
نويسنده فغانى
در عمل ميگى آرى
به عمل پشتونى تروريستى
که هلاک مى کنند مردمان در عمليات انفجارى
لعنت بر خود کفانى پشتون فغانى
وحشت و دهشت افغانى
انسانيت بشر دوستى برايت خارجى
اى اقوام يهودان گمشده جهانى
چرا ما پناه داديم به شما در ديار بومى
هندوايرانى و تورانى
اسرائيل ببر اين اقوام نافرهنگى و نا آهنگى
قوم پول پرستى و ستمى
چون قدر سرود و آهنگ ندارى
هستند بسيار خشنى و خونى
سرودهاآريانا و رسم هاى ايش
نتوانست اين قوم را کند رحمتى

>>>   در محفل عروسی نشسته بودم ، عروسی یکی از نزدیکان ما بود ، دلم گواهی بدی میداد با خود میگفتم خداوند این شب را بخیر بگذراند
پسر کوچکم که 5 سال عمر داشت نزدم امد و میخواست برایش جوس بخرم ، چند بار با صدا بلند گفت
پدر !
پدر !
پدر جان !
گفتم جان پدر بگو
گفت : برایم جوس بخر
دستش را در جیبم برد و با ناز کودکانه اش خود را در اغوشم تنگتر و نزدیک تر ساخت و در این هنگام صدایی دلخراشی بلند شده و انفجار شد ، نفهمیدم و بهوش به زمین افتیدم ، چشم را باز کردم فریاد زنان و مردان بود در یک لحظه نفهمیدم چی صورت گرفته گیچ بودم همینکه به فکر آمدم احساس درد شدید از ناحیه پاهایم کردم یک بار متوجه شدم مرا در امبولانس انداخته اند و یک پایم بسیار شدید زخم برداشته بود ، پسرم بیادم امد و فریاد زدم قاسم ! قاسم کجاست؟
اما انقدر فریاد زنان و کودکان فضا را گرفته بود که کسی کمتر میتوانست صدایم را بشنود ، درد شدید پا هم مرا بیچاره ساخته بود و نمیتوانستم خود را حرکت بدهم و در این هنگام یادم امد که هنگام انفجار قاسم در اغوشم بود ، فریاد زدم قاسم ! گریه مجالم نمیداد و درد را فراموش کردم به زحمت خود را بلند کردم و اطراف را دیدم ، همه جا شهید و زخمی بود ، همه جا خون انسان ها بود ، اطفال در خون میتپیدند ، زنان و مادران فرزندان شان را صدا میزند و بر سروصورت خود میزدند ومن در پی گمشده یی خود قاسم بودم .
احساس کردم در بغلم چیزی غریبی است ، دست بردم تا لمس کنم اما کاش چنین نمیکردم ، ان توته جگرم بود ، پاره تنم بود ، عضو بدن گمشده ام بود
بلی ان دست قاسم بود که قطع شده بود همچنان بر جیب ام اویزان مانده
تحمل کرده نتوانستم و با فریادی از هوش رفتم نمیدانم چند ساعتی بی هوش بودم زمانیکه بهوش امدم در شفاخانه بودم ، پاهای ، صورتم ، قسمت های از دستم زخم برداشته و همه را داکتران بسته بودند اما از قاسم احوال نبود ، فریاد زدم پسرم ، پسرم قاسم کجاست ، یکی از نزدیکان ما امد و اشک در چشمانش جاری بود و میگریست ، گفت : قاسم کشت اخرتت شد
نمیدانم مقصر اصلی در این خاک کیست ، ملت بیچاره که سالهاست هزاران فرزند خود را از دست میدهد ، دولت که بی نهایت بی کفایت و هنوز هم بفکر بقایی خود در قدرت است، امریکا که منافع خود را میبیند .
مقصر کیست و تا کی باید چنین ظلم را تحمل کنیم ، تا کی باید ملت گوسفندی باشیم و منتظر مرگ عزیزان خود باشیم .
امروز من دلبندم را از دست دادم فردا نوبت شماست ، خاموش نباشید

درد دل یکی از مجروحین تالار عروسی شهر دوبی
یوسفی

>>>   روز ننگ، سال ننگ، قرن ننگ.

دوصد تن از هموطنان بیگناه در یک شب، شب عروسی دو جوان، به خاک و خون غلطیدند،
۱۴ نفر از اعضای یک خانواده کشته شدند،
اشرف غنی و تمام دولتمردان بی عرضه، اکثرآ فاسد، اعلامیه های قبلی را از گشوی میز در آوردند تا کلات و جملات خوبی برای محکوم کردن این جنایت هولناک بیابند، ولی همه حرف ها تکراری بود،
حتا طالبان، این خون آشامان عصر نو هم آنرا محکوم کردند،
در برابر سنگینی این جنایت حتا داعش هم سکوت اختیار کرده،
سفرای خارجی در افغانستان، بویژه سفرای امریکا و انگلستان که در بوجود آمدن این اوضاع در افغانستان مسئولیت دارند، نیز این کشتار را محکوم کردند،
فردا اشرف غنی جشن دارد، میلیونها دالر را برای آن مصرف نموده تا اگر برای شما نمیتواند امنیت را تآمین کند، صلح را به ارمغان آورد، روی سفره تان نان بیاورد ... برای شما جشن، رقص و ترانه تقدیم کند.
بیشتر از این چه میخواهید ؟
کریم پاکزاد

>>>   کابل نه دیگر نشان از شاه بیت خیالات و یقینات قهار عاصی دارد و نه هم نشان از شجاعت و مردانگی قهرمانان بخاک رفته ی دیگر .نه می توان دیگر کابل را در شعر و غزل در خیالات خود سرود و نه هم می توان با گلوله ی عدالت بر پیشانی فاشیست ظلمت شلیک کرد. کابل کربلای خون به دست افراد دون و مجنون برای انسان های این سرزمین شده است.

گل های بوستان زندگی پر پر شد و زمین کابل در شب یکشنبه سیاه، به خون لاله و نرگس تر شد. باد سرد سحری کابل، دیگر بوی خوش دامان جوانان را نمی آورد، پیام خون وحشت و دهشت از قتلگاه انسانیت می آورد. زمین از تن های بی سر، سر های بی تن حکایت دارد. آسمان بر غم بی کران مادر افغانی خون می گرید.از سنگ صدا می آید.از آسمان خون می چکد. چوب و سخره و دریا، در چهار سوی دنیا، در جوش و غروش آمده است. کابل، این مامن مالوف انسان های آزاده دنیا، قتلگاه برای مردم بی کس وتنها شده است. کابل عطر خون دارد و خون سرخ شهیدان، کابل را به جهان تعریف می کند. کابل را با رنگ سرخ خون بی گناهان نقاشی کرده است. مردم در دریای خون سرخ بی گناهان دست و پا می زند و خون فلسفه ی زندگی این ملت شده است.

میرویس " سُهیل "

>>>   مادر داشی ها فاحش بوده که فرزندانی چنین بد سرشت زاییده
دماغش از ریشه طالب است
هرکجا طالب است دماغش است
ملت بیدار شوید
روز های سخت در پیش است
حزب تحریر و ملت ظاهر ها باعث این بد بختی ها هستند
حزب تحریر را افشا کنید و فرزندان تان را آگاهی دهید و در دانشگاه بر ضد این حزب داشی مبارزه کنید.

>>>   خبر عاجل
در بلند منزل های که جدید در پروزه تایمنی اباد می گردد
داعیشان پاکستانی جابجا شده از طرف روز کارمی کنند وشب برایانتحار خود را اماده می سازند بایدوزارت داخله همه این پاکستانی ها را ازبلند منزل هااخارج کنند

>>>   همسایه ای که دید واقعاً آمریکا به صلح رسیده و پاکستان هم مستفید شده پس جاسوسان او هم در نزدیکترین جای (غرب کابل) انفجارات ترتیب میدهند تا مردم بیزار شود و انتخابات خراب شود و دولت هم ضعیف تر از موقف طالبان در صلح شود.
لطیف بیژن پور

>>>   Noor M Khurrami
برپا کردن جشن وشرکت درآن در روز های عزاداری مردم ؛ به معنی نا دیدگرفتن خون شهدا و حمایت ازکشتار مردم توسط داعش و طالب است !
این جشن به صد دلیل باید بایکوت و تحریم گردد !

درحالیکه مردم کابل وسراسر افغانستان نسبت نسل کشی براه انداخته شده ازنام داعش به هدف مجبور ساختن مردم به گردن نهادن به رژیم طالبانی عزاداراند ؛ بر پایی بازی طفلانهٔ دیگری بنام " تجلیل از صدمین سالروز استقلال کشور" ، استقلالیکه وجود خارجی ندارد ؛ مردود است.

برمردم ما است تا به پاس خون شهدای گلگون کفن کابل وسایر شهدا به این جشن شر کت نکرده وآنرا تحریم نمایند !

شرکت در مراسم "جشن استقلال " کمپاینی غنی نه تنها به معنی نادیده گرفتن خون شهدا بلکه به معنی همدستی با داعش وطالب وقتل عام مردم توسط آنها خواهد بود !
پ . ن : لطفاً به اشتراک بگذارید تا مورد توجه همه قرار بگیرد !

>>>   حد اقل در کنار جسدهای تکه پاره شده‌ی برادران و خواهران من "جشن" برپا نکنید!
زمین و زمان سرزمین ام ماتم دارند.
از جشن بیزاریم!

>>>   اعلامیه ی قوماندانان جهادی، جوانان، فرهنگیان و مردم سلحشور غرب کابل؛
بسم الله الرحمن الرحیم
غرب کابل میدان بازی کثیف حکومت، طالبان وداعش قرارگرفته است، پس ازهر حمله، حکومت داران فقط به عرض تسلیتی بسنده می کنند، طالبان حملات را به عهده نگرفته و تنها جریان مجهول الهویه ای به نام "داعش" مسوولیت حملات را به عهده می گیرند. پس از چند روزی، حکومت و مردم به "فراموشی" مبتلا می شوند و هیچگاه تدابیری درجهت جلوگیری ازحمله های وحشیانه صورت نمی گیرد، مردم غرب کابل چندین طرح امنیتی را حضورحکومت پیشنهاد نموده اند؛ اما اراده ای، درراستایی اجرایی شدن آن، ازسوی حکومت وجود نداشته است. پس از حمله ی دیشب، سرور دانش، در یک بیانیه ی وقیحانه ای فقط نگرانی اش را به دلیل به چالش کشیدن تجلیل از "استقلال دروغین افغانستان" توسط حمله ی دیشب ابراز نموده است و گویی حق حیات مردم برای او چندان اهمیتی ندارد و فقط برای استقرار "حکومت ستم" تلاش می ورزد و دیگر هیچ برنامه ای برای مبارزه با تروریستان ندارد. بنابراین ما جمعی ازمردم غرب کابل، هیچ امیدی از حکومت نداریم و مجبوریم ازخون، حیات وعزت خویش دفاع کنیم و دیگرمنتظرحکومت بی کفایت نباشیم. چهارچوب کمیته ی دفاع ازحریم، عزت، غرور وحیات مردم غرب کابل، مبتنی برمواد زیرایجاد گردیده است:
۱- کمیته ی دفاعی مردمی درجهت تامین امنیت ایجاد می گردد و ازتمامی جوانان غرب کابل دعوت می نماید تا درمسجدهای بزرگ که به زودی نام های شان اعلام می شود، حاضر گردد و به منظور دفاع ازغرور، عزت ومردم خویش ثبت نام نمایند.
۲- از مسوولان حوزه ی امنیتی ساحات غرب کابل خواهشمندیم، پیش ازاینکه تجربه ی تلخ روزهای حمایت مردمی ازجنرال علیپور تکرارشود، حوزه ها را در اختیارمردم قراردهند و خود شان نیز زیر اثر کمیته ی دفاع مردمی درکنار مردم خویش بایستند و نگذارند تا هرج و مرج به وجود آید و درنتیجه مردم ما صدمه ببیند.
۳- از همه ی مردم هزاره در سرتاسر جهان خواهشمندیم تا به حمایت از مردم‌خویش بایستد و خاطره ی مقاومت سه ساله ی غرب کابل را بار دیگردر ذهن ها زنده نمایند و برذلت، بیچارگی وتنهایی این قوم محروم، نقطه ی پایان بگذارند.
۴- خط فاصل امنیتی ازدهمزنگ ایجاد خواهد گردید، زیرا همیشه سیطره ی مردم ما تا دهمزنگ بوده است. ما با کانتینرجلوِ کسی را نمی گیریم، ما حلقه ی امنیتی را از دهمزنگ تشکیل می دهیم و فقط به کسانی اجازه ی رفت و آمد می دهیم که اطمینان نماییم. به نیروهای کمکی فاشیسم اجازه ی عبورومرور نمی دهیم و تا آخرین قطره ی خون ازاین طرح حمایت می کنیم و ازخدای بزرگ کمک می طلبیم و با بازوان پرتوان جوانان غیورغرب کابل طرح نو درمی اندازیم.
والسلام
کمیته ی دفاع از غرور، عزت و حیات مردم غرب کابل

>>>   علي مدد رضواني
ما جمعی از شهروندان افغانستان، جنایت‌های روزمرهٔ تروریستان طالب و داعش را به شدت محکوم می‌کنیم.
افغانستان هر روز را با فاجعه‌ای آغاز می‌کند. هیولای جنایت، حالا مردم را در مراسم خوشی‌شان نیز دنبال می‌کند و حادثه دیشب یکی از وحشیانه ترین رخدادهای بود که تا کنون دیده ایم. اما در این میان حکومت افغانستان ماه‌هاست توجه را به جشن استقلال معطوف داشته است و مانند گذشته از بسیج ملی در جهت شکست طالب و تروریست‌ها عامدانه اهمال می‌ورزد. نه تنها اهمال، که برای نشان‌دادن حسن نیت، زندانیان خطرناک این گروه را آزاد می‌کند؛ گروهی که در هیچ‌جای و هیچ‌زمان از کشتن ما دریغ نکرده است، و به این ترتیب، صف‌ جنگ تروریست‌ها را مستحکم‌تر می‌کند. این حکومت حتی برای رساندن خبرهای واقعی جنگ، شکست‌های تروریستان طالب و دستاوردهای نیروهای مسلح کشور برنامه‌ای ندارد که در نتیجهٔ این بی‌برنامگی، تروریست‌ها روحیه می‌یابند و مردم روحیه می‌بازند.
امریکا در غیاب مردم افغانستان و ذهنیت عامه مردم امریکا، با طالبان تروریست پشت درهای بسته به مذاکره و تفاهم می‌پردازد. این عوامل سبب شده اند تا گروه‌های جنایت‌کار هر روز وقیحانه‌تر از روز پیش حضور ‌یابند و حالا از پیروزی و فتح سخن بگویند. مسوولان امنیتی کشور، در غیاب ارادهٔ ارگ به شکست طالب و تروریست‌های دیگر، نشان داده‌اند که کفایت و اهلیت لازم برای جلوگیری از فجایع را ندارند و پیام‌های تکراری و وعده‌های میان‌تهی‌‌شان نمک بیشتری بر زخم مردم می‌پاشند. این گونه، مردم در اسارت یک حکومت بی‌اراده و بی‌کفایت در برابر طالب، و عاجز از حل بحران، گیر مانده اند. چنین است که هر فاجعه فقط با اعلامیه‌ای از این حکومت روبرو می‌شود و اقدام معنادار معطوف به شکست دشمن صورت نمی‌گیرد. ما، جمعی از شهروندان افغانستان که نمی‌خواهیم در برابر مرگ هر روزهٔ مردم خو بگیریم و بر جنازهٔ هزاران انسان، جشن بگیریم، اجرای موارد زیر را با صراحت از حکومت افغانستان، می‌خواهیم:
1- رییس امنیت ملی را به صورت فوری بر کنار کند؛
2- عملیات‌های نظامی را علیه تروریستان آغاز کند و شدت ببخشد؛
3- بسیج ملی علیه طالبان و تروریست‌های دیگر را سازمان دهد؛
4- آزادسازی زندانیان تروریستان طالبان را متوقف کند؛
5- حکومت ارادهٔ سیاسی خود را معطوف به شکست تروریستان طالب و داعش آشکار کند؛
6- ماتم ملی را به احترام قربانیان رویدادهای اخیر از جملهٔ جنایت بشری در مراسم عروسی در حوزهٔ ششم امنیتی کابل اعلان کند؛
ما می خواهیم تاکید کنیم که از نظر ما فرقی میان طالب و داعش وجود ندارد و داعش همان طالب است. ما منتظر واکنش حکومت هستیم، در غیر آن در چنین شرایطی که خشم مردم لبریز است، مدیریت خشم عمومی در توان حکومت نخواهد بود. در چنین شرایطی، مسوولیت هر گونه پیامد به دوش تروریستان طالب، داعش و حکومت خواهد بود.

>>>   تسلیت به مردم افغانستان...
مردم بزرگوار کابل شما باید از الگوی موفق ایران در این زمینه پیروی کنید و آن تشکیل نیروی مردم محور مانند بسیج است، به خدا قسم حل مشکلات شما در تکیه به نیروی خود مردم است نه این حکومت دست نشانده مزدور، هر چه سریعتر این نیرو را تشکیل دهید که نجات شما در آن است...

>>>   غنی شرمت باد
بی بی گل در ماتم فرزندت خون گریه کنی

>>>   همه چیز پشت سر امریکاست. همین امریکا موجب مصیبت و کشتار مردم افغانستان است، چون همین امریکا داعش را از عراق و سوریه به افغانستان انتقال داده است.
این چنین جنایات ضد بشری به این معناست که افغانستان استقلال ندارد.

>>>   داعش به اندازه طالبان تروریست و وحشی است

>>>   Hamed Elmi
در پیوند با حادثه عروسی سالون "شهر دوبی"
عصر امروز با پدر عروس سر خوردم. نظر به گفته های وی:
• تا حال تعداد کشته شده گان حادثه 147 تن و زخمیان 182 نفر می باشد.
• تعداد شهدا روبه افزایش است.
• تعداد زخمیان که به شفاخانه ها مراجعه نکرده اند به دهها تن می رسد.
• چره در پشت مادر عروس اصابت کرد اما جراحت او سطحی می باشد.
• انتحار کننده یک پسر نوجوان، سوار بر بایسکل و یک بیگ ورزشی را با خود حمل می کرد.
• اجمل رحمانی نماینده مردم کابل به آسیب دیده گان خصوصا به خانواده های شاه، عروس و یک تعداد شهدا کمک نقدی نموده است.
• مالک سالون "شهر دوبی" هیچ گونه پول را به عنوان تاوان یا مصارف عروسی از خانواده های شاه و یا عروس طلب نکرده است.
• عکس های منتشر شده دست ها و پاههای قطع شده خانم ها در شبکه های اجتماعی حقیقت ندارد.

>>>   هر جای این وطن هموطنان عزیز ما هرروز قربانی میدهند. وکلا، وزرا و دولتمردان ما کاری نمیکنند که ملت ما از ین بدبختی ها نجات پیدا کنند. حیف برآن وزرا و وکلا که فامیل ایشان در خارج زندگی کنند و خودشان در پشت دیوار های کانکریتی و خانه های مجلل عیش ونوش میکنند . من بصفت یک افغان وقتی که وکیله صاحبان افغانستان وخانمهای بعضی از وکلا و وزرای افغانستان هنگام نزدیک ولادت شان بخاطر اخذ شهروندی امریکا به امریکا میآیند میشرمم . اولاد های ایشان با هویت امریکایی از حقوق شهروندی امریکا بهرمند میشوند و خودشان هم بعد از وکالت و وزارت اینجا آمده خوده تب میکنند مردم بیچاره مان هرروز شهید میدهند ، ناله های مادران داغدیده ویتیمان بی سرپناه را نمی شنوند . حیف بر شما .
زنده باد مردم داغدیدۀ افغانستان
نسیم از اندیانا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است