جنگ، تداوم سه پروژه انگلیسی است
پشتونیست ها باید بدانند که اصرار بر افغانیزه ساختن افغانستان (خراسان) در این قرن ۲۱ دیگر دور از امکان است. حتی با طالبانی ساختن افغانستان و جلب حمایت همیشگی وارثین استعمار انگلیس (امریکا) .... 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۶    ۱۳۹۸/۵/۲۷ کد خبر: 159826 منبع: پرینت

سه پروژه انگلیسی که مردمان افغانستان، هند، پاکستا ن و فلسطین را در جنگ وخشونت همیشگی نگهداشته است!
دولت، ملت سازی هایی در اسراییل توسط صیهونست ها (براساس یهودیت)، در پاکستان (زیر نام اسلام) و اینک تلاش بهارتیا جنا تا پارتی (بی .جی .پی) در هندوستان (باتکیه بر هندوییزم) همه پروژه های از نوع برتری طلبی ملی، مذهبی اند که مظاهر فاشیزم ونازیزم در پیشانی شان ازدور نمایان است.

نعره های "افغانیت و اسلامیت" با اتکا بر امتزاج شوونیزم، فاشیزم قومی پشتون (افغانیت) با اسلام بدوی و بنیاد گرا (اسلامیت) که در افغانستان سر داده می شود نیز یکی دیگر ازنمونه های فوق است.

باید گفت که نیو نازیزم افغانی و فاشیزم قبیلوی آن در میان سه نمونهٔ فوق بیشتر به صیهونیزم در اسراییل نزدیکتر است.
در اسراییل همزمان با ایجاد "دولت یهودی" در بخشی از فلسطین اشغالی و راندن بیشترین بخشی از ساکنان بومی عرب و مسلمان از خانه و کاشانهٔ شان و طرح و تطبیق پروژهٔ انتقال صد ها هزارتن یهودی از اقصی نقاط جهان روی دست گرفته شد که تاحدی یک اکثریت مصنوعی یهودی در کشور ایجاد گردید. بعد از جنگ سال ۱۹۶۷ این کشور با اعراب نیز سیاست شهرک سازی برای یهودیان و توسعهٔ متداوم این شهرک ها در سرزمین های جدید اشغالی ادامه پیدا کرد.

در "افغانستان" از زمان تشکیل آن براساس توافق امپراتوری بریتانیای کبیر و روسیهٔ تزاری با به قدرت رسانیدن عبدالرحمان خان توسط انگلیس ها؛ سیاست "افغانیزه ساختن ـ افغان سازی" خراسان با انتقال و اسکان هزاران تن از افغان ها = پشتونهای ساکن در هندوستان آن وقت و مناطق افغان نشین جنوب و شرق کشور اغاز یافت.
این پروسه به عین هدف اکثریت سازی و ایجاد و استحکام دولت ـ ملت افغان در دوران امان الله خان با صدور فرمان مربوط به انتقال و اسکان نافلین افغان = پشتون به شمال کشور که به "نظامنامهٔ ناقلین" معروف است نهادینه تر گردید.

تداوم و تکمیل این پروژه توسط نیونازیست ها و فاشیست های قبیلوی افغان = پشتون پس از یک دوره کوتاه رکود و تا حدی عقبگرد پس از سقوط حفیظ الله امین و سپس سقوط داکتر نجیب الله؛ ابتدا با سباست سرکوب وحشیانهٔ سایر اقوام در مناطق متصرفهٔ طالبان پشتون و گروه های تروریست خارجی متحد آنها آغاز و در دوران حاکمیت های حامد کرزی و اشرف غنی در یک همآهنگی مشهود حلقات حاکم در نظام با گروه طالبان آغاز و ادامه دارد. چنانچه اشرف غنی در دور گذشتهٔ انتخابات ریاست جمهوری؛ عنوان تیم ‌انتخاباتی خود را "تحول و تداوم" گذاشته بود که در تفسیر این عنوان تکمیل و تداوم اهداف دوران های امیر عبدالرحمان و امان الله خان بیان گردیده است.

در پهلوی سایر شباهت ها در اندیشه ها و عملکرهای مبتنی بر برتری طلبی و یکسان سازی در کشورهای ذکر شده و از جمله در افغانستان؛ وجه مشترک خاص آنها این است که چه در ایجاد این کشورها و چه در حمایت از اعمال سیاست های نظام های حاکم در این کشور ها؛ نقش انگلیس ها بصورت بسیار روشن و برجسته نمودار بوده است (مراجعه شود به تاریخ ایجاد افغانستان مدرن، تجزیهٔ هندوستان بزرگ به هند اکثراً هندو و پاکستانی اکثراً مسلمان و ‌تاسیس سازمان صیهونستی و ایجاد کشور اسراییل برای یهودیان در فلسطین).

در افغانستان با وجود شعار های پر طمطراق و گوش کر کنندهٔ چون "نا سیونالیزم افغانی" و کنون "افغانیت ـ اسلامیت" و با وجود استفادهٔ خشن از قدرت و امکانات دولتی در این جهت و با وجود تحمیل جنگ هایی که نسل کشی ها، کوچ های اجباری و اشغال اراضی مردمان بومی را در پی داشته است (زمان یلغار منگلی توسط نادر خان و سپس محمد گل مهمند و تازه ترین آن لشکر کشی قبایل زیر نام طالبان که تاکنون ادامه دارد)؛ این پروژه به موفقیت آنچنانی نیانجامیده است.
دلایل این عدم موفقیت نسبی می تواند متعدد باشد. اساسی ترین دلیل را می توان در نداشتن ظرفیت و قدرت جذب زبان و فرهنگ قبلیوی افغان = پشتون و
ناکامی پشتونیست ها در ایجاد یک اکثریت مصنوعی واقعی جمعیت پشتونی در افغانستان جستجو کرد...

پشتونیست ها باید بدانند که اصرار بر افغانیزه ساختن افغانستان (خراسان) در این قرن ۲۱ دیگر دور از امکان است. حتی با طالبانی ساختن افغانستان و جلب حمایت همیشگی وارثین استعمار انگلیس (امریکا) در منطقه به آن اهداف که دیگر دست نیافتی هستند؛ نمیتوان دست یافت!
اصرار لجوجانه بر تطبیق این پروژه رنج و مصیبت دایمی را برای همه مردم افغانستان از جمله پشتون ها به بار آورده و به بار خواهد آورد!

نور محمد خرمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنگ
اسراییل
انگلیس
نظرات بینندگان:

>>>   حقا که چنین است .زیرا رژیم قبیلوی مردمی را که مدنی شده اند نمی تواند به عقب برگرداند.اساسی ترین دلیل عقب مانده گی و جنگ درافغانستان حاکمیت های قبیلوی ودست نشانده درین سه صد سال اخیر است .
ظهور الله ظهوری

>>>   عمده ترین عامل بدبختی های جامعه ما تعقیب همین گونه پالیسی های خائینانه حکام وقت در ادوار مختلفه تاریخ کشور ما بوده است که پیامد های شوم آنر در عمل همه مردم ما به چشم وسر ملاحظه می کنند.
Sh Khuram

>>>   طالبان ، داعش ، اوغانا طوري به اسلام چسپيدن و جهاد مكنند كه گويي حضرت رسول دوباره زنده شده وبيچاره در ميان فارسي زبانها از خود دفاع نمتواند در حالي كه به گواه تاريخ خراسان و مردم خراسان از ولاياتاصلي حكومت آن زمان اسلام بود نه امارت اسلامي اوغانا !

>>>   خرمی،
اگرچه صد در صد مخالف تک قطبی و یکه تازی از هر قوم که باشد هستم، ولی همیشه یک سوال در ذهنم خطور میکند و تا جایکه بیاد دارم هیچ شخص از جمله اشخاص با مفکوره و منطق مثل تو نتوانسته اند جواب دهند. ادعا تو و‌ امثال در یهودی بودن پشتونها، حکومت های قبیلوی شان، زور گفتن شأن ظلم و استبداد و هر آنچه را که از قلم تان ریخته اید را قبول میکنیم اما غیرت و‌همت امرزی ترا چرا دیروز پدر پدر کلان و اجداد تو نداشت تا عین صدا را بلند میکردند؟ آیا از منطق لازم برخوردار نبودند ؟ آیا چشم‌هایشان کور بود؟ با شاید به اندازه تو غیرت و شجاعت نداشتند؟ اگر نداشتند باز مثله ضرب المثل عام است( پسری که نداشت نشان از پدر نخواند اش پسر) پس تو و امثال ات این همه غیرت را از کجا دراواردید ؟ یا در واقعیت مسله یک مشت ا....بیش نیستید.

>>>   بــه : گرچه صد در صد مخالف تک قطبی...
خرمی گفته است دربالا که شما به زورانگریزها درقدرت شدید ،حالا آن بیچاره ها چگونه درمقابل شما وانگریزان می جنگیدند؟؟مثلا او گفت: عبدرحمن شاه شجاع دوست محمد کرزی نادرخان همه را خارجی ها اوردند ،
ودیگه ای که چرا آنها جنگیدند برضد اودرامان نه جنگیدند ؟؟ هزاره جات ، بدخشانی ها فاریابیها ، جوزجانی ها،همه مقاومت کردند ،

>>>   شماهزارهاکه ادعای خراسان داریدجرات داریدبیاییدخراسان ببینیداداره اتباع مشهدترک مرزتان میکندیانه

>>>   این حس برتری طلبی و تامیت خواهی را خود ما در قوم پشتون ایجاد گرده ایم زمان ای که جناب قانونی تاکید شان بر بودن پشتون ها در قدرت است
و ریاست را امر مورثی از پشتون میدانند از دیگران چه گله .
اگر اقوام دیگر میخواهید درین وطن آسوده خاطر زندگی کنید با قوم خود متحدشوید دنبال رو پشتون ها نباشید

>>>   دوستان عالیقدر!همه پروبلم ها نهفته در کرکتر زشت انسانیست که سرشت اصلی ونهاد طبعیتش زشت وپلیداست.هر انسان وقتی از مادرتولد میشود٫ازهمان اغاززندگی طبعیت بخیل بودن٫حریص بودن وزیادخواهی ان کاملا هویدااست.همه انسانیم.پس به هم ملیت٫همزبان٫هموطن٫ ولایت٫ولسوالی٫قریه وفامیل ودرنهایت برای خودزیادترازدیگران میخواهیم.
عاقل

>>>   در واقع مردم عادی افغانستان در مقابل یکدیگر تعصب و برتری جوی ندارند،این یک مشت اشخاص خود فروش ،وطن فروش در طول زمان به فرما باداران استعمارگرخوددر طول تاریخ تفرقه افگنی کردند تا بتوانند صاحب قدرت وثروت شوندوهم بادارانشان از خدمات شان راضی باشند وبرایشان القاب مانند مرد خوش لباس ومغز متفکر(در حالیکه نشانه ای از مغز در جمجمه اش نیست)هدیه کنند،بنأ مردم باید فریب آنهارا نخورند وبرادری خودرا با یکدیگر حفظ کنند.
و.د

>>>   مردم افغانستان هم از پشتون هزاره ازبک تاجیک مثلی برادر باهم زندگی می کنند.وهيج وقت خود شان را به آنهای که ادعای بزرگی میکنند نميفروشند.چون میدانند که آن ها یک عده اشخاص کثیف فاسد وخود فروخته هستند.که لیاقت هیچ چیزی را ندارند.سعی می کنند.توسط همین مردم و با تفرقه اندازی خودشان را به جای های بالا بالا برسانند همین های که ادعای ریس بودن را می کنند فرض مثال عطا محمد نور .محقق خلیلی.حکمتیار.سیاف.کرزي وده ها چنین لندغرهاي بی خاصیت این ها را که تعیین نموده.مردم هیچ کدام اینها را قبول ندارند.این ها خودشان با چاپلوسی وخايه مالی به این جا ها رساندن .وهيج کدامشان تاحالا برای خیر و صلاح مملکت و مردم کاری را انجام ندادن فقط منتظر نشستن که کی ریس جمهور شوند.خودشان هم میدانند که لیاقت چنین پست و مقام را ندارند

>>>   نورمحمد جان خوب خو دیدی
خراسان ههههههههههه
برو خوابت را به آب روان تیر کو
زنده باد افغانستان زنده باد افغان
نابود باد دشمنان افغانستان و افغان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است