اصرار غنی بر مقرری سفیر جدید در آلمان
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۰۶    ۱۳۹۸/۵/۲۹ کد خبر: 159853 منبع: پرینت

اشرف غنی گپ از عدالت میزند بیاید ببیند اموال عامه چطور به نزدیکان رییس جمهور تهفه داده میشود.
صحبت از جناب نعمت الله ثایر جنرال قونسل افغانستان در بن که سه سال است وظیفه اش ختم شده است و در حال حاضر یک سال است بیکار و منتظر و ظیفه جدید اش به عنوان سفیر افغانستان در برلین میباشد.

این در حالی است که جناب ثایر حقوق ماهوار خود را با عنوان جنرال قونسل برحال با تمام امتیازات ویلا،موتر و سایر ویژگی هایی که یک دیپلومات برحال در اروپا می گیرد.
این امتیازات همواره به حساب اش پرداخته میشود.

رییس جمهور غنی طی فرمانی برخلاف مقررات وزارت خارجه به امور این وزارت، صلاحیت های وزارت خارجه را غصب نموده است و بدون امر اشرف غنی حتی یک سکرتر اول هم تعیین نمی شود.

جناب سید نعمت الله ثایر جنرال قونسل افغانستان سه سال وظیفه اش در بن به عنوان جنرال قونسل ختم شده، ولی رییس جمهور فورا او را به عنوان سفیر افغانستان در برلین مقرر نموده است.

اقای نعمت الله ثایر قبل از اینکه به افغانستان برگردد فورا به حکم جناب اشرف غنی و از تقرر ایشان به وزارت خارجه المان نیز اطلاع داده شده، ولی بیشتر از چهار ماه می شود که وزارت خارجه المان به تقرر اقای نعمت الله ثایر جواب مثبت نداده است.
معمولا وزارت خارجه المان به تقرر یک سفیر تا حدود ۴۰ روز جواب مثب میدهد اگر از آن تاریخ چندین هفته بگذرد معنی اش عدم موافقت کشور میزبان میباشد.

از جایی که حکومت افغانستان این تعاملات را نمی داند و یا نمیخواهد بفهمد که تمام حقوق و امکانات دیپلوماسی در اختیار اش قرار دارد.
آقای اشرف غنی تقرر جناب نعمت الله ثایر را به عنوان سفیر افغانستان در برلین روی تعاملاتی که فقط شخص رییس جمهور میداند، مقرر نموده است، این تقرر بدون شک بی عدالتی به سایر کارمندان سابقه دار و با تجربه ای که سالها است در وزارت خارجه انجام وظیفه نمودند تلقی میشود.

گفته می شود که نعمت الله ثایر اصلا در وزارت خارجه افغانستان کار نکرده و گویا معاون انسجام امور ریاست عمومی اداره امور بوده و بعدا به عنوان جنرال قونسلگری بن مقرر شده است.

در ضمن اقای نعمیت الله ثایر در تیم مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری اشرف غنی حدود چهار سال قبل بسیار فعال بوده یعنی چنین فهمیده میشود هرکس در خدمت اشرف غنی باشد می تواند به مقام های مهم سیاسی، نظامی و محلی برسد و اگر در خدمت اشرف غنی نباشد مانند توپ فوتبال از یک گوشه اداره به گوشه اداره دیگر پرتاب میشود و سرانجام بازنشستگی به سراغ اش خواهد امد.

احتمالا دولت المان تا مشخص نشدن پروسه انتخابات و تعیین رییس جمهور جدید افغانستان نمایندگان سیاسی افغانستان را در المان نخواهد پذیرفت.

محمود منجم زاده
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعات
آلمان
سفیر
نظرات بینندگان:

>>>   کار ف کاملا علاف قانون است امااگر حقیقت را بگوئیم همه مشکل اصلی را همان شروفساد رایج ساختند پسران وبرادران اقارب قانونی عبدالله بسم الله امرالله وخود همو صلاح الدین ربانی درکجا هستند؟ درسفارت خانه ها آیا اینها همه دیپلمات بودند ؟؟ همه اقارب ربانی در سفارت خانه ها هستند
ر

>>>   خبرگزاری فرانسه به نقل از مقام‌های دیپلماتیک و پولیس اسپانیا گزارش داده که آقای رسا یک‌شنبه، ۲۷ اسد در مرکز شهر بارسلون توسط گروهی از دزدان خیابانی که سعی داشتند ساعت دستی او را به‌زور از دستش باز کنند، لت‌وکوب شد.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان؛ سفارت افغانستان در مادرید اعلام کرد که این اتفاق زمانی رخ داد که آقای رسا برای شرکت در جشن ۲۸ اسد؛ سالروز استقلال کشور از بریتانیا که در میان افغان‌های ساکن بارسلون تجلیل می‌شد، به این شهر سفر کرده‌بود.

سفارت افغانستان در مادرید گفته‌است که همایون رسا از ناحیه پا مصدوم شده‌؛ اما اکنون حالش خوب است.

>>>   همین عبدالله عبدالله عبدالله عجیب انسان بی ننگ وبی جیااست ،او بحیث نفر دوم حکومت بی وحدت ملی با اینکه هر روز بیست سی چهل پولیی واردوی ملی مردم ملکی شهید زخمی میشوند این بی ننگ یک ذره تشویش واحساس مسئولیت نمیکند ، با خود فکر نمیکند که چرا نمیتواند امنیت مال وجان مردم را تامین کند ،جوانان پولیس واردو به این آسانی گوسفند وار کشته میشوند؟؟
آیا این بینی سرخ هیچ مسئولیتی درین زمینه ندارد؟؟ یا تنها وظیفه او چوکی دادن به مصطفی پسر خاله اش هست؟؟
از بسکه بی مسئولیت وبی حس است کومه هایش را متوجه شده اید هرکومه اش پنج کیلو گوشت انداخته ،این جالت زندگی مردم وشرایط دشوار تاریخی که سرنوشت همه وطن ومردم در چالش است او هر روز بیشتر چاق میشود
کدام انسان بی شعور باشد که بازهم به این شخص بی مسئولیت رای بدهد ،
گیلگمش

>>>   تحریر فوق اشتباه است سه سالش تکمیل نشده است
اکریما چهل روز نیست سه ماه است
تعین سفرا و حنرال قوتسل ها از صلاحیت ریس جمهور است
واقعا در وزارت خارجه کار نه ګرده است کدام یک لز سفرا و قونسل ها تجربه کاری و مسلکی است تمام شان به خاطر جمع اوری پول هستند
حتی افراد معرفی شده از جانب ریس جمهور وحشی هستند من کسی را نمی بینم که انسان بلشند
افراد معرفی شده وزارت خارجه نسبی خوب است یک کمی باایشان فرق دارند
ختم وظیفه شدن سفرا و حنرال قونسل ها دوباره از جانب ریس جمهور. در ارک مقرر میشوند
همین افراد به ړزارت راپور و ګزارش نمی دهند به وزارت اخترام نمی ګذارند باز که در ارک یک جا شدند علیه وزا ت و وزیر خارجه قرار میګیرند ترس دارند که وزیر و هم وزارت دزدی های شان را و هم عدم بیګاره ګی انها را افشا ننمایند در پی دسبه هیتند ریس جمهور را معاصره نموده است

>>>   استقلال مبارک!
دو حجاج افغان در مکه به یک زن پاکستانی تجاوزجنسی کرده اند.
C.N.N

>>>   مهمانی چند هزار نفری در انترکانتیننتال بخاطر نامگذاری بچه جواد پیکار وزیر شهر سازی ‌و مسکن !

چور بیت المال از طرف سرپرست وزرا، امشب جواد پیکار سرپرست وزارت شهر سازی و اراضی که در تمام محافل بچه خوان اشرف غنی احمدزی خود را معرفی می‌کند با استفاده از چور وچپاول منابع مالی وزارت شهرسازی و اراضی امشب بیشتر از هزار تن را بخاطر نامگذاری پسر نوزادش در هوتل کانتینتال مهمان نمود، ده ها هنرمند و رقاصه تا صبح ساز کردند تا جواد پیکار پسرش را نامگذاری نمود.

کمی دور تر از کانتیننتال هزاران کودک گرسنه و بی سرپرست در میان خیمه های بیجاشدگان ولایت هلمند و ارزگان خوابیده اند اما این دزدان بصورت ماهرانه از پول بیت المال چور و‌چپال می کنند، حاضر هستند هزارتن را فقط در محفل نامگذاری کودکان شان نان دهند آنهم از پول دزدی و خون مردم، مطمئن باشید! اولادهای تان حرامی بار می آیند.

احمد الدین محمدی

>>>   اشرف غنی شخص لج باز متکبر از خود راضی قومگرای خاین چپاولگر است و علاوتا دروغگوی عوام فریب ریاکار هم است با مردم دانا و فاضل در تقابل و با دزدان و رشوتخوران مختلس دوست و رفیق است مثال زنده زیاد است از جمله میتوان که از فاروق وردک مختلس از پول معارف کشور که به همکاری معاونش اصف ننگ که فعلا والی ولایت لغمان است و فاروق وردک وزیر پارالمانی و کمیشنران دزد متقلب در انتخابات ۱۳۹۳ که بنفع غنی احمدزی مرتکب خیانت گردیده بودند همه شان را غنی بحیث مشاور در ارگ بدور خود جمع کرده است نام برد و علاوتا رولا غنی از پول کمکی به خانم ها جهت ارتقای علمی و تخصصی شان از طرف جامعه جهانی داده شده بود ۲۸۰ملیون دالر انرا دزدید و بحساب خودش در خارج انتقال داده است و صد های دیگر ازین نوع خیانتکاران دوستان و رفیقان اشرف غنی در بیشتر از پینجال ریاست جمهوری اش است که نامبرده شود اما نسبت عدم حوصله مندی این شبکه پر بیننده نمیشود همه را در حال حاضر بیان کرداگر کس است یک نقطه بس است.

>>>   اکثریت دیپلومات های اروپا و امریکا از اوقام اشرف غنی می باشند

>>>   Soraya Baha
تلویزیون طلوع از همان آغازین از سوی امریکایی ها ساخته و تمویل می شود، لطف الله نجفی زاده که جوان بسیارهوشیار و با استعداد است، از وزارت خارحه امریکا دستور می گیرد وهر ازگاهی با امریکایی ها دیدار دارد و نمی تواند بدون نظر و پشتوانه امریکا یک رییس جمهور ولو که مالیخولیا هم است با این جرأت به چالش بکشد و گند وی را آفتابی سازد، ما یک ُبعد مصاحبه را دیدیم و ونوشتیم، اما به ُبعد دیگر مصاحبه توجه نکردیم و آن دیدگاه امریکا نسبت به اشرف غنی همین است و خواستند بدین وسیله غنی را درمیدیا رسوا سازند، که به زودی شاهد پیامد های دیگری خواهیم بود و امیدواریم که غنی و انگل های دربارش، نسبت دزدی کمک های امریکا به محاکمه کشانده شوند.

>>>   یک دیپلمات که دو سال از اشغال وظیفه آن میګذرد چطور امکان دارد که سه سال پیش ختم وظیفه شده باشد

>>>   اشرف غنی درولایت هرات:

- تحمل گرمی شما سبب میشه که در 5 سال آینده هرات آبادتر می شود.
- گفته ی زیادی ندارم چون این مجلس عظیم نماینده ی پیروزی تیم دولت ساز است.
- فراموش نکنیم هرات مهد زبان ازبیکی ما است.
-شهر خواجه را کی فراموش کرده می تواند؟
-علمای هرات همیشه خوش درخشیدند.
-طی پنج سال گذشته آنقدر که من به هرات آمده ام؛ طی صد سال گذشته کسی نیامده است.
-هرات همیشه پاسدار استقلال افغانستان بوده است و حس وطندوستی در این شهر در تاریخ ذکر شده است.
-518 سال پیش هرات متمدن تر از پاریس بود.
-تیم دولت ساز تعهد می کند که انتقطاع تاریخی هرات به پایان می رسد و دوباره مهد تمدن می شود.
-خطاب به مردم هرات؛ امروز راه چابهار باز است. راه ترکمنستان مقابل تان باز شد.
-اگر راه سپین بولدک بسته شود؛ آب از آب تکان نمیخورد.
-هر قطره آب هریرود را مدیریت کردیم.
-انگور هرات بازار نداشت. قیمتش چند برابر شد یا نه؟
-زعفران هرات در دنیا دارای جایگاه شد یا نه؟
-دخترهای من! از شما گوهرشاد ها می سازم.
-فتوای عظیم علمای ما راهنمای صلح ما بود.
-در اولین دو ماه بعد از پیروزی برای چند روز به هرات می آییم که تعهدات پنج سال آینده را با مشوره هراتی ها بسازیم.
-از شما می خواهیم که فرصت بدهید که 500 سال گذشته خرابی را درست کنم.
-آرزو دارم هر افغان هرات را از خود بداند.
-هرات به سرمایه گزاری روی مغز جوانان نیاز دارد.
-هرات مرکز هماهنگی مذاهب ما است. مذهب جعفری و حنفی مورد احترام سراسر مردم کشور است.
-هیچ خوارج؛ داعشی، و سایر تروریستان را اجازه ی دخالت در اوضاع امنیتی هرات نمی دهیم.
-به شما تیم واحد، تصمیم گیر و متعهد هدیه آورده ام.
-شما شکایت داشتید قبلا. در این تیم چبلک انداختن نخواهد بود!
-شاخ های پلاستیکی شان را شکستاندیم!
-تعهد می کنیم که عدالت عمری را می آوریم که حق به حق دار برسد.
-مردم افغانستان رعیت نیستند. زن افغانستان گنگ نیست. زن افغانستان خاموش نیست. جوان افغانستان به بندی خانه نباید باشد. ما عفت هر افغان و مساوات هر افغان را تامین می کنیم.
-کسانی که فکر می کنند کلمه ی افغان مورد مناقشه است، از احمدشاه مسعود بپرسند.
-شما صلاحیت و قدرت بدهید که چبلک بازی و تقسیمات چتیاتی را از بین ببریم!
-حساب دادن و حساب گرفتن بدون جمهوریت امکان پذیر نیست.
افتخار ما در جمهورییت است
-قبلا به شما گفته بودند که به این آدم رای ندهید
حالی دیدید کی دیوانه است؟
افتخار می کنم که دیوانگی من به این است که زن افغانستان را به خاک برابر نمی کنم!
-با همسایه از موضع قدرت حرف زدم.
-مایکل بیری زندگی خود را وقت نشان دادن نقاشی های بهزاد به دنیا کرد. نقاشی های بهزاد یک سال تحلیل نیاز دارد. از افتخارات خود خبر نداریم فکر می کنیم بقیه افتخار دارند.
-جمهوریت که نباشد ما دوباره رعیت می شویم.
در داخل جمهوریت ما حقوق داریم.
-اگر جمهوریت نمی بود، بابای زعفران را به شلاق می زدند که چرا زعفران آوردی!
-اگر روزی اشرف غنی صاحب یک جریب زمین شد، دستش را محکم بگیرید.
-من می خواهم که هر هراتی صاحب قباله ی شرعی باشد.
-این انتخابات تاریخ ساز است.
-خطاب به مردم؛ یک دقیقه برایم وقت بدهید. صف ها را خراب نکنید!
-امروز پشیمان هستیم که چرا به امان الله خان فرصت ندادیم.
بیایید تعهد کنیم که انقطاع نظام را اجازه نمی دهیم. جمهوری افغانستان را دوامدار می کنیم.

>>>   امان الله همان اشتباهات را کرد که غنی حالا میکند.
امان الله خردمندان تیمش را از خود راند و بر عقده یی های قبیله گرا و فاشیست تکیه کرد و از دشمن تاریخی و اجنت های سابقه دارش غافل شد و در یک جنگ فرسایشی قوایش به تحلیل رفت و خزانه اش خالی و در نهایت چنان شد که غنی همان خواهد شد.

>>>   هر سخن اشرف غنی بجا وقابل حمایت است! هرات افتخار ما است
افغان

>>>   در سالهای ۱۳۳۰ اصلا پشتو زبانی در هرات زندگی نمیکرد این جابجای ها پس از سال های ۱۲۴۰ به هرات اغاز شد و نام مانند الیکوزی و غیره بوجود امد مردم بومی هرات این حقیقت را می دانند مانند فامیل های احرارای ها ، سلجوقی ها و غیره .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است