سفیر افغانستان در اسپانیا لت و کوب شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۲    ۱۳۹۸/۵/۳۰ کد خبر: 159854 منبع: پرینت

سفارت افغانستان درمادرید تایید می کند که سه دزد بر همایون رسا، سفیر افغانستان در بارسلونا حمله کردند. پولیس اسپانیا گفته است که دزدان سفیر افغانستان را لت و کوب کرده اند؛ اما سفارت افغانستان لت و کوب سفیر را رد می کند.

پولیس اسپانیا اعلام کرده است که روز یکشنبه دزدان در شهر بارسلونای اسپانیا بر همایون رسا، سفیر افغانستان در این کشور حمله کرده اند و ساعت دست اش را با خود برده اند.
به گفته یکی از سخنگویان پولیس اسپانیا، سفیر افغانستان در مراسم بزرگداشت از صدمین سالروز استقلال افغانستان به شهر بارسلونا رفته بود.

سفارت افغانستان در مادرید، حمله دزدان بر همایون رسا، سفیر افغانستان در شهر بارسلونا را تائید می کند. یک مقام این سفارت به دویچه وله گفت که سه دزد نا وقت روز برسفیر افغانستان حمله کرده اند و ساعت دست او را با خود برده اند. سفارت افغانستان در اسپانیا هرچند لت و کوب سفیر را از سوی دزدان رد می کند، اما می گوید هنگامی که دزدان تلاش داشتند تا تیلفون مبائیل سفیر را از نزدش بگیرند، سفیرمقاومت کرده به زمین خورده است و پایش زخم سطحی برداشته است.

این مقام سفارت می افزاید دزدان هنگامی بر سفیر افغانستان حمله کردند که او در جستجوی موزیم پیکاسو در شهربار سلونا بود. به گفته او همایون رسا، سفیرافغانستان در اسپانیا یک قالین تزئین یافته با تصویر پیکاسو را از افغانستان با خود آورده بود و می خواست آن را به این موزیم هدیه بدهد.

هرچند برخی از رسانه ها نگاشته اند که ساعت سفیرافغانستان گرانبها بود؛ اما این مقام سفارت افغانستان به دویچه وله گفت که ساعت دزدیده شده سفیر یک ساعت عادی بوده است.
سفارت افغانستان در اسپانیا می افزاید که حمله دزدان بر سفیر افغانستان توسط کمره های امنیتی ثبت شده است و پولیس در تلاش شناسایی این افراد می باشد.

در این اواخر جرایم جنایی در بارسلونا افزایش یافته اند. مهاجمان در بسیاری موارد، مرتکب چنین جرایمی علیه شهروندان خارجی شده اند؛ رویدادهایی که به سرخط رسانه های جهانی نیز مبدل گشته است.
برخی از رسانه ها از قول مقام های این کشور نگاشته اند که تنها از ماه جولای تااکنون در این شهر هشت قتل صورت گرفته است رقمی که صرف برای یک شهر اسپانیا، آمار بلندی به شمار میرود.

بارسلونا ۱،۶ میلیون جمیعت دارد که در چهار سال اخیر رویداد های سرقت دراین شهر به دو برابر افزایش یافته اند. گفتنیست که در پایان ماه جون امسال دزدان بر یک زن کوریایی که عضو یک هئیت رسمی بود، حمله کردند که در نتیجه این رویداد، آن زن شدیدآ زخمی شد.در آغاز همین ماه یک شهروند چینی در یک درگیری درمقابل یک کلوپ کشته شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سفیر افغانستان
اسپانیا
نظرات بینندگان:

>>>   اين سفير ....چرا تا ناوقت ده كوچه و سرك سرگردان بوده؟؟پشت چى بوده؟ معمولا دزدان در محله هاى بدنام ميباشند

>>>   شایق پروانی///// بر اساس تحریرات خبرگزاری جمهور، ساعت دستی آقای رسا 25 هزار دالر امریکای قیمت داشته است و دزدان برای گرفتن همین ساعت،او را تعقیب و مورد لت و کوب قرار داده‌اند.
اگر گفته ها حقیقت داشته باشد دزدان جانانه بسیار کار جانانه کرده است زیرا در افغانستان حالت و وضعیت مردم را بیبنید وساعت 25هزاردالری سفیر صاحبرابینید
(( نفرک یک وقت سرپرست وزارت مالیه بود حتماًً همان وقت ها ........... زده که ساعت 25 هزار دالری دارد

>>>   سفیر در هیچ حالت اجازه تنها گشت و گذار کردن را ندارد
جشن استقلال در کوچه های بارسلونا؟
چرا سفارت در داخل سفارت یک برنامه راه نینداخت که در آن هیات های خارجی و افغان های علاقمند اشتراک میکردند.

>>>   این یک نوع دیگر دزدی، حالا تاوان این ساعت را از از پول هایی سفارت میگیرد.
آزاده

>>>   نازبر از کابل//// اخی اخی خمارم / نفرهازده زیادافگارم// سری بادار خود قارم/// سفیری نیست درکارم// دزدی یک وقت بود کارو بارم/
اخه کار خوب شده این ملت بیچاره که بادست وپنجه زیر خط فقر زندگی فلاکت بار دارند ونان خوردن ندارند ولی سفیرک را بیبین که ساعت (25) هزار دالری در دست خود کرده در کوچه های سرگردان میگرده خدا بداند پشتی کدام معامله وکار شخصی خود سرگردان بوده

>>>   ازتمام دزدان درکشورهای خارج دعوت میشود که همین عمل نیک رادربرابرتمام کارمندان سفارت خانه های افغانستان انجام دهیند چراکه آنها سزاوارهمین قسم مهمان نوازی استند.
احترام

>>>   دزدان بیچاره نشناختن که بچه خاله اش بوده

>>>   به گفته خواجه نصرالدین( مال موذی حق غازی)، یکه و تنها و‌مخفی رفتن در محلات بدنام شهر عواقب اش اینست.
بابه لاله

>>>   بسیار جالب است آقای سفیر تا ناوقت پای پیاده همرای قالین سر شانه اش در جستجوی موزیم بود. و از مردم کوچه آدرس موزیم را پرسان میکرد.
چطور شد که از استقلال افغانستان در بارسلونا تجلیل شد و نه در مادرید جای که تما سفارت خانه ها و نمایندگی های سیاسی موقعیت دارد.😄😄

>>>   ساعت قیمتش 17000هزار یورو بوده در انجا کی دوزد ها حمله کرده اصلان موزیم وجود ندارد

>>>   خوب اگر اين سفير نا اگاه نباشد در بارسلونا چي ميكند در حاليكه خودش از چهل زينه قندهار است و مردم در قشلاق شان از بيكاري بز كوهي شكار ميكنند و طالب انها را عوض بز كوهي گروگان ميگيرد. اگر اين سفير مرد باشد مياييد به قوم و كشور خود خدمت ميكند و در مقابل طالب از مردمش دفاع ميكند. شرم است به اين سفير كه دو تا دزد لت و كوبش كند و خود را غيرتي و افغان هم بداند.

>>>   تمام سفراي اشرف غنى همينطور است يكى از اين سفراى نادان سپيلنى سفير در باكو است
احمد

>>>   يك سفير ديگر اشرف غني كاكاي نود ساله اش در شوروي است او هم شبگردي ميكند. در ارگ غني كه به ناموس كشور تجاوز ميشود از سفارتش چه گله داريد؟

>>>   خوب شد که لت خورد در افغانستان که یک مرد پیدا نشد تا این سفیر احمق و بی سواد را لت نماید کاش قسمی لت میخورد که از رفتن برای همیش باز میماند سفیر را ببین و ساعت 25 هزار دالری را مردم در افغانیتان در خط فقر قرار دارند سفرا عیش و نوش مینمایند از خون این بیچارگان و فقیران خداوند تمام این سفیران بیکاره را به جزای اعمال شان برساند چون همه میدانند آدم های بیکار ه بی سواد خائن دزد و بالاخره آغشته به فساد اخلاقی و فساد اداری بعد از انجام تمام این مراحل سفیر انتخاب میشوند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است