هیچ شرکت هندی حاضر به انتقال کالاهای ما نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۷    ۱۳۹۸/۵/۳۱ کد خبر: 159869 منبع: پرینت

در 25 سرطان حریم فضایی پاکستان به روی هواپیما‌ها باز شد اما تا هنوز هیچ شرکت هوانوردی هندی حاضر به انتقال کالاهای صادراتی کشور از طریق دهلیزهوایی نشده است.
به گزارش تلویزیون یک، نگرانی‌ها در مورد تیره‌شدن روابط اسلام‌آباد و دهلی بر سر مساله کشمیر، در باره دوباره بسته‌شدن حریم فضایی پاکستان افزایش یافته است.

خانجان الکوزی معاون اتاق تجارت می‌گوید که با افزایش این تنش‌ها پاکستان بندر واگه را به روی کالاهای صادراتی کشور بسته کرده است و فرآورده‌های داخلی کشور از طریق دهلیز هوایی و با استفاده از هواپیمای کارگو نیزهمچنان متوقف است.
الکوزی افزود که تنها دو شرکت داخلی آن‌هم به گونه اندک و همراه با مسافران، میوه‌های خشک و تازه کشور را به دهلی انتقال می‌دهد.

این درحالی است که بازشدن حریم فضایی پاکستان بهای تکت رفت و آمد مسافران را به دهلی تا 180 دالر کاهش داده است.
اما راه‌های که زمینه را برای صادرات کشور از طریق هوا و زمین فراهم می‌کند، بسته است و میوه‌های کشور که حالا فصل انگور است، به بهای ارزان در بازارها به فروش می‌رسد.
محمد یونس سالک سخنگوی وزارت اقتصاد می‌گوید که نقش صادرات در بالا رفتن تولید ناخالص داخلی با اهمیت است و تلاش‌ها برای فراهم کردن زمینه صادرات جریان دارد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتقال کالا
شرکت هندی
نظرات بینندگان:

>>>   دولت هند میترسد که در میان بوجی ها در عوض کشمش و بادام و پسته. دولت افغانستان طالبان را در بوجی ها صادر نکند و برای جنگ عازم کشمیر نکنند.
کشمش و بادام و پسته افغانستان دیگر آن مزه سابق را برای هند ندارد.
از ساختن بندر چها بهار نیز پشیمان است.

>>>   شاید فکر میکنند که مواد مخدر صادرنشود

>>>   اين شرم است كه افغانستان تنها ميوه صادر كند. ميوه را باييد خود مردم افغانستان بخورند و يگان چيز توليد كنند و صادر كنند. حد اقل نقل و شريني اوغان كش توليد شده خود را صادر كنند نه ميوه را. ميوه توليد طبيعي است ايا افغانها پوقانه هم توليد نميتوانند ؟

>>>   تو كالا كجا داري كه كالايت را هند انتقال دهد؟ زردالوي خشك و توت خشك كالا نيست.

>>>   شرم باد بر شما تاجران خايين كه نام ميوه هاي تازه و خشك ما را كالا مانده ايد و انرا از حلق مردم فقير دراورده به خارج ميفروشيد و پول انرا گرفته از ان طرف پوقانه و جرنگانه مياوريد. مردانگي داريد كالا توليد كنيد و نام ميوه طبيعي را كالا نگذاريد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است