عربستان ۳۷۱ بورسیه تحصیلی به افغانستان داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۸    ۱۳۹۸/۶/۴ کد خبر: 159912 منبع: پرینت

حکومت سعودی ۳۷۱ بورسیه تحصیلی در سطح کارشناسی ارشد و دکترا به افغانستان اعطا کرد.

به گزارش شبکه العربیه، وزارت امور خارجه افغانستان به تازگی اعلام کرد، کشور پادشاهی عربی سعودی 371 بورسیه تحصیلی را به مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا برای دانشجویان افغانستان اعطا کرده است.

وزارت تحصیلات عالی افغانستان نیز در سایت خود خبر اعطای 371 بورس تحصیلی به دانشجویان افغانستانی را منعکس کرده است و در عین حال اعلام کرد شرایط قبولی در بورس های داخلی و خارجی همان شرایطی را داراست که برای دانشجویان سعودی اعمال می‌شود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان
بورسیه تحصیلی
نظرات بینندگان:

>>>   نکونه که همه را وهابب و افراطی تربیه کند

>>>   aderi
جای خیلی ها تائثر است که دولت دست نشانده و یک عده چاپلوسان که از کنار چنین دولت ها نان میخورند ، کشور و نسل جوان را به گذشته ها برگردانند. تا که حمایت از کوچی گری و قبائل کنند و قانون دولت های قرن ۱۹ را پایدار نگهدارند در حالیکه کشور های دگر جهان با شرایط امروزی جهان به پیش میروند و ما به عقب.
با بلیون‌ها دالر یک قصر دارلامان باز سازی شد و‌چاپلوسان دولت غنی خود را پاره پاره کردند. در حالیکه سه هفته قبل کابل بودم و شهر از کثافت دیده نمی‌شود من در شهر نو کابل دستم را به بینی گرفته و رد می شدم و مردم کباب شناوری نوشجان مبکردند و در مقابل شان خندق کثافت و‌جوی های پر از چتلی میباشد. البته در تمام شهر جنین بود.
شما در تمام کابل یک ساحه نیم کیلومتری تمیز نمیبنید.
ملیون ها دالر خرچ جنشن استقلال ، بیرق می‌شود و صد برابر آن دوزدی می‌شود. چه ملتی....
من فعلا در ترکیه هستم ‌و ۶ شهر را با موتر دیدن نمودم.
بلی همین اوردغان که به پای گلبدین می نشست ، بیاید و شهر های ترکیه را تماشا کنید.
یک قدم چتلی نمیبنید و تمام کشور آباد و بهتر از امریکا و اورپا.
و هچ ترک بدون خانه نیست و برای هر باز نشسته یک منزل داده است. البته با بیمه کامل دایمی و همچنان برای فامیلش.
شرم باد ما.

>>>   خدا خیر کند، ۳۷۱ سلفی تکفیری بد بخت به وطن برخواهند ګشت و زندګی را برای مردم سیاه خواهند کرد

>>>   تبریک.۳۷۱ طالب نو.
عاقل

>>>   عبدالله
مگر در عربستان چیزی هم برای یاد گرفتن هست .به جز انفجار و انتحار و فتوای قتل شیعیان $$$$

>>>   در رشته ملا شدن است یا علوم عصری ؟؟

>>>   تسلط رزیم وهابیت و تلخی های سلفی بر افغانستان جنگ زده نا مبارک باد .
پاچا خان

>>>   عربستان و بورس تحصلی؟ مگر اینکه کادر تروریستی تربیه کند. در عربستان دانشگاهی وجود ندارد که در آن علوم غیر دینی به ستاندارد بین المللی تدریس شود.

>>>   حتمآ باید وهابی شوند وبعدا بورسیه به آنها تعلق خواهد گرفت

>>>   عجب

>>>   یعنی ۳۷۱ ادم کش و کثیف دیگر مثل خود شان تربیه و به وطن ما فرستاده میشود

>>>   مزدور ها هم از خود رتبه ومرتبه دارند مثلا سر مزدور وزیر مزدور مزدور با وقار وبی وقار با شخصیت وبی شخصیت و... متاسفانه افغانهای که مزدور شده اند ویا مزدور وغلام اند چنان در مسلک واجرای وظایف انهماک وغلومینمایند که دیگر اربابها هم برای شان ارزش نمی دهند ووقعی نمیگذارند وبه نظر حقارت وتحقیر مینگرند در شرایط فعلی رفتن غلام غنی به نزد مزدوران دست دوم وسوم به سعودی انهم بخاطر گرفتن کرسی ومقام ویابدست اوردن یک مشت پول کمال ذلت وخواری یک انسان را نشان میدهد انها نیز بجای این که بتوانند برایش در گرفتن مقام وکرسی در حکومت موقت موهوم کمک بتوانند بعنوان برگ سبز تحفه ای درویش ۳۷۱ برسیه داده اند تا به این مقدار افغان را وهابی ولا مذهب تربیه نمایند وتعلیم دهند چه میدانند وقتی به افغان هر مفکوره وایدیا را پیشکش نمای بجان ودل می پذیردوچند برابر تیز تر وخوب تر هدایات اجانب را تعمیل مینمایند چون کمونیست های افغان کمونیست تر از روسها وتکنوکرانهایش دست همه تکنوکراتهارا از پشت بسته اند ووهابی هایش توگوس استاد محمد بن عبدالوهاب اند وسنی هایش ده برابر منهمک تر در مذهب وشیعه هایش هم از امام زمان <ع>چندقدم جلوتر گام برمبدارندومعلوم است که محمد ابن عبدالوهاب وزمام داران وقت سعودی را انگلیس ها ایجاد نمودند ودر برابر دولت عثمانی ها استعمال کردند وتا امروز این مهره را در اختیار دارند واز انها در صورت ضرورت کار میگیرند وقتی مااین گروه را رد مینمایم معنیش این نیست که مکتب منحرف صفوی را که همچنان زاده ای نقشه های انگلیس اند تاءید مینمایم هرچه محبان واقعی محمد وال محمد <ع>تاج سر ما ونور دیده ای ما اند وهمه ایمه ای مذاهب بدون استثنا طرفدارا این خاندان واز دوست داران انها بودند وامام ابوحنیفه به جرم طرفداری از ایمه ای اطهار به زندان میرود ودرانجا وفات مینمایند وهمچنان بزرگ مردهای دیگرولی انگلیسها صفوی ها وصفویون را نیز مانند وهابی ها بخاطر مقابله با دولت عثمانی ها بمیان اوردند وتقویت کردند وتا امروز به نحوی انها را حمایت وپشتیبانی میکنند تا اختلافات مذهبی را دامن زده واین جنگ غیر اسلامی را ادامه داده باشند واین بازار منحوس وناپسند را گرم نگاه میدارندولی ایمه وامام زمان <ع>از هردو گروه وطایفه بیزار وبری میباشندواز هفتادوسه گروه فقط گروه ناجیه درصف انحضرت قرارخواهند داشت وبا جهاد برحق خود عدل وداد را در جهان حکم فرما خواهند نمود
شیخعلی بلخابی سرپلی

>>>   وطنداران عزیز
از بورس های عربی و پاکستانی استفاده نکنید.
تا زیر تاثیر افکار پوچ پاکستانی و عربی نروید

>>>   ایمل //// راستی یک وقت عربستان سعودی هم طرفدار گروه های ترورستی طالبان بود خدا کند محصلین را به گروه طالبان دعوت نکند

>>>   371 انفجاری و انتحاری افزوده شد در لست

>>>   بورسیه تحصیلات انتحاری .

>>>   پشت تمام گروهای تروریستی در خاورمیانه از طالبان و داعش و جیش الاسلام و جیش العدل تا بوکو حرام آل سعود است غنی چه میکند ؟

>>>   اگر عربستان سعودي در سطح كأرشناس ارشد و دكترا تعليم و تحصيل ميدهد، چرا مشاورين خانداني خارجي ها استند. مثلن توني بلير مشاور شهزاده بن سلمان است.

>>>   بورسیه برای تربیه ملاها یا سانسی!

>>>   هرکه به عربستان بروند و درس بخوانند به داعش جذب می شوند و به مذهب وهابیت که هر دو در میان مسلمانان مورد نفرت و انزجار قرار دارد. غنی در افغانستان خود کمر را برای رشد داعش و وهابیت بسته کرده از سعودی تربیه داعش را تقاضا می نماید و جامعه را با این مکروب هاملوس می سازد.

>>>   اين بورسيه ها باييد به فرزندان شهداي محفل عروسي توزيع شود. در غير ان حق تلفي خواهد بود.
بااحترام
بابه فو

>>>   اشرف غني در فكر اولاد وطن است تا درس بخوانند واقعا شخص دلسوز است. نه تنها پشتونها بلكه همه اقوام به واقعيت پي برده اند و او را دوست دارند. اميدوارم اين دانشمند متفكر دوباره راي بياورد. من منحيث يك تاجك از تمام تاجكان روشنفكر تقاضا مينمايم تا قومي نيانديشند متفكرانه بيانديشند و به جناب دكتور غني راي دهند تا باشد اينده وطن درست شود. ديگر كانديدان همه معامله گر اند راي شما را ميفروشند و با طالب و تفنگ سالار و جنگ سالار كه دست شان همه روزه به خون ملت اغشته است معامله ميكنند و نفع خود را در بي نظمي و ظلم و ستم ميبينند.
گل احمد از تخار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است