وزارت اقوام و قبایل، وزارت پاکستانی است
صدهزار جوان ما از تحصیلات عالی محروم شدند و این بورسیه ها به پاکستانی داده شده است! تمام مقامات ارشد و همه کارمندان اش از وزیر گرفته تا رییس از یک قوم خاص می باشند و خدمات شان نیز به یک قوم خاص صورت میگیرد 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۶    ۱۳۹۸/۶/۶ کد خبر: 159933 منبع: پرینت

وزارت اقوام و قبایل از لیست وزارتخانه ها حذف و بجای ان ریاست اقوام و قبایل ایجاد شود.
"دا افغانستان زموژ دا پشتونستان زموژ" منظور از پشتونستان همان پاکستان است.

وظیفه اقوام و قبایل چیست و چه خدماتی انجام میدهد و آیا این خدمات به سایر مردم افغانستان نیز صورت میگیرد؟
یکی از وظایف این وزارت این است که اگر بورسیه تحصیلی برای افغانستان از یکی از کشورهای دوست داده شود، بیش از نیمی از این بورسیه ها به محصلان آنطرف مرز درنظر گرقته شود، یعنی منافع پشتون های پاکستان بیشتر درنظر گرفته میشود.

یکی از وظایف مهم این وزارت خصوصا در گذشته ها جابجا کردن پشتون های ان طرف مرز با نقاط مخلف افغانستان بوده و این پروسه همچنان ادامه دارد، در ضمن این وزارت میتواند در انتخابات به نفع یک قوم خاص بسیار موثر باشد.

مهاجرت شهروندان آنطرف مرز به مناطق شرقی و شمالی افغانستان موضوع تازه ای نیست که در مواقع آمدن بلایای طبیعی مثل سیل زدگی روی اهداف مشخصی جابجایی انها به نقاط مختلف افغانستان صورت میگیرد.

"د سرحدونو او قبایلو چارو وزارت" (خدمات این وزارت فقط به پشتون های این طرف مرز افغانستان مربوط است نه به تمام اقوام افغانستان) این وزارت هیچ خدماتی به سایر ملیت های این کشور انجام نداده، در صورتیکه پول آن از بوجه مردم افغانسان تمویل میشود.

شهروندان پاکستان از سهم افغانستان برای تحصیل به هند می روند. معیار برای بورسیه در وزارت سرحدات چیست؟
صدهزار جوان ما از تحصیلات عالی محروم شدند و این بورسیه ها به پاکستانی داده شده است! تمام مقامات ارشد و همه کارمندان اش از وزیر گرفته تا رییس از یک قوم خاص می باشند و خدمات شان نیز به یک قوم خاص صورت میگیرد.

آیا افغانستان نیار به چنین وزارتی دارد؟
آیا سایر اقوام این کشور می توانند از خدمات این وزارت بهره ببرند؟
چطور سال ها است که چنین وزارتی در افغانستان وجود دارد، وزیر، معاونین و چندین ریاست در این وزارت و ده ها ریاست و صد ها کارمند در سراسر افغانستان دارد که معاش شان از پول مالیه تمام مردم افغانستات پرداخته میشود.

در این وزارت باید ریاست های اقوام تاجیک، هزاره، ازبک و... وجود داشته باشد، تا به مشکلات آنها نیز رسیدگی شود.
در تاریخ ۱۹ سنبله سال ۱۳۳۲ شمسی مطابق ۶ سپتامبر ۱۹۵۳ میلادی محمد داود خان ریاست قبایل را در چوکات کابینه به ریاست مستقل قبایل ارتقأ داده بود.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزارت اقوام
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   در چوکات دولت یک وزارت بنام دزدان ایجاد شود تا دزدادبتواندکار خود را قانونی انجام دهد.
ه ب از پنجشیر

>>>   آقاي منجم زاده، همين حالا تمام اختيارات دولتي ، عوايد داخلي ، كمك هاي خارجي در دست يك نَفَر رواني، يك ريس جمهور تقلبي تاريخ گذشته و حلقه مافيايي او است. هر كاريكه ميكند، در هر راهيكه مصرف ميكند، به هركس كه بخشش ميكند، به كسي حسابگوي نيست. همين چندروز پيش ديديم كه ميليونها دالر مصرف جشن افغانستان و پشتونستان شد در حاليكه فقر داد ميزند. مليونها دالر را در جرگه مشورتي مصرف كرد، مليونها دالر را به سياف و حكمتيار داد تا يكي ريس جرگه و ديگري هم قاله قاله نكند. مصارف ميليوني ماهانه حكمتيار ، مشاورين بي بي گل وغيره وغيره ماهانه صد ها مليون افغاني است، در حاليكه معاش معلمين و مأمورين به همه كس معلوم است. ملت در خواب خرگوش رفته، انتظار است كه ديگر چه ميشود.

>>>   اگر پدرام فدرالی میخواهد یک تعداد نا بخرد ایشان را متعصب و قوم گرا تاپه میزنند ولی کجاست انهای که داد میزدنند از بابا غنی متقلب که هر روز کشور را به تعصب و قوم گرایی میکشاند و یک تعداد مثل صالح نا صالح به خاطر قدرت از روده قاق دفاع میکند .از ماست که بر ماست.
بیانی

>>>   جنگ قدرت ميان كنشگران سياسی افغانستان در طول تاريخ قربانی زيادی از مردم افغانستان را گرفته است، سياسيون افغانستان برای تداوم قدرت سياسی شان هر عملی كه حتی برخلاف منافع اوليای كشور و مردم بوده، انجام داده اند، در اين ميان نقش توده ها را در گزينش افراد سياسی كه جاسوس بيگانه ها بودند را نبايد دست كم گرفت، در شرايط فعلی كه جهانی شدن و پيشرفت های فنی و تكنولوژی تمام عرصه ها را متاثر ساخته و نقش تاثير گذار در مناسبات ملی و بين المللی را داشته ، ذهنيت افراد را نيز متحول ساخته وانديشه مردم را به سوی رفاه و سازش سوق داده است. اما در اين ميان مردم افغانستان بنا به مشكلات وعدم دسترسی به منابع و امكانات بروز شده ، هنوز ذهن شان درگير مسايل قومی، مذهبی، نژادی.... می باشند. نخبگان هر قوم و مليت ساكن در كشور در اين خصوص می توانند نقش برازنده و سرنوشت ساز را در راستای متحول ساختن اذهان عامه را بازی كنند و كشور را از بحران جاری نجات داده و يا حداقل مشكلات جاری سياسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را كاهش دهند.
به اميد يك افغانستان امن و با ثبات
و زنده باد انسانیت و همگرایی.
میرویس " سُهیل "

>>>   وزارت اقوام و قبایل اصلا وجود ان یک چیز اضعافی و یک وزارت به قوم خاص برای دزدی کردن و چپاول از دارایی های عامه است مصرف این وزارت را تفتیش حق بررسی انرا ندارد و حتا کدام مرجع دیگر .

>>>   وکیله زیبیای هلمند شگوفه نورزی : میگوید چرا رئیس جمهور به فکر منظور پشتون نیست؟
تووکیل هلمند هستی یا وکیل لـــــرو بــــر؟
اگر وکیله هلمند هستی یکبار به ارفندی برو وحال بیجا شدگان هلمند را ببین،

>>>   عبدالرحمن خان می گفت :
اینهارا به انگریزها سپردم چون اوامر مرا اطاعت نمیکردند ، این مفت خورها در زمستان ریش های خودرا سرخ رنگ میکنند وبه نزد انگلیس هارفته خودرا از جمله همکاران ودوستان انگریزمعرفی میکنند واطاعت بی چون چرای خودرا ازنها اعلام میکردند مهمانی را خورده با جیب های پر از پول انگریز دوباره برمی گشتند،
درتابستان ریش های خودرا دوباره رنگ سیاه کرده نزد ما می آمدند یک ودوماه پلو شوربا را خورده خودرا رعیت من معرفی میکردند ئانگریز را تخریب می نمودند وپول را گرفته دوباره به آنطرف می رفتند
من هم به همین دلیل اینهارا به انگلیس ها سپردم
گیلگمش

>>>   زمستان انتخابات به شاخ آهو رفت و اگر هم نرفته باشد، رفتنی است، اما روسیاهی‌اش به تاجیکانی خواهد ماند که به دشمن مردم و ملت خویش کمپاین کردند و می‌کنند‌.
در تمام حکومت غنی تنها یک وزیر خارجه داریم که تاجیک است و از یک اقتدار اجتماعی و سیاسی تاجیکی نیز برخوردار است‌. اما غنی با او هم کارد و گوشت است. غنی هرات را پر از کوچی کرده است و ادامه دهنده اسکان کوچی های پشتون در شمالی است. دشمنی غنی با تاجیک لز چشم هیچ انسان خردمندی پنهان نیست. با اینهمه اگر تاجیکی به غنی کمپاین کند، چه چیزی جز روسیاهی ابدی نصیب خواهد شد؟
این برای ملت تاجیک یک فاجعه است که فرزندانش چنین خوار، حقیر، بیهمت و خودفروخته شوند تا به کسی که نمی‌خواهد سر به تن تاجیک باشد، کمپاین کنند.
Saboor Raheel

>>>   عجب ملک داریم
مشاورین ریس جمهور ۶۴۱ و مشاورین ریس اجرا یه ۴۶۱ منبع زلمی زابلی سناتور

>>>   Eqbal Sadeqi
در طول تاریخ جنگ قدرت بین پشتونها بوده است اصلا دیگر اقوام اهمیت نداشته وبه حساب نمی امده است اگر فرصتی کوتاهی بدست اقوام غیر پشتون امده است متاسفانه شدید تر از پشتون انحصار گرا شده ونتوانسته است که قدرت را به تنهایی حفظ نماید اکنون چانه زنی قدرت بین امریکا خلیل زاد وطالبان واحیانا غنی وجود دارد ودیگران فاتحه اش خوانده است واین نشانگر بی غیرتی وبی عزتی سران اقوام هست که بر مرگ خویش خرسند بوده وبر بی ثمری خود ایمان اورده اند !

>>>   وزارت فقط مخصوص اوغان ها برای چور بیت المال است
دیگر مردم نه قوم دارند و نه قبیله
فقط یک قوم دار اوغانا است و بس
کلک راستگوی

>>>   اين وزارت يا باييد به وزارت انحاد بين اقوام تبديل شود و يا حذف گردد.

>>>   "وزارت اقوام و قبایل" تصوير برجسته يک کشوردولت وحکومت قوم و قبيله گرا!
"وزارت اقوام و قبایل" نفى "ملت افغان"
"وزارت اقوام و قبایل" نفى تفکرى شهروندى
"وزارت اقوام و قبایل" خوداش تجزيه اقوام و قبايل را نمايان مى سازد

>>>   در صورتیکه همه یک ملت واحد و همه اوغان یا افغان هستیم پس ضرورت به داشتن یک وزارت بنام وزارت اقوام و قبایل در چه است؟
واقعیت آنست که ما همه اوغان نیستیم، و این ترفند های مثل موجودیت وزارت اقوام و قبایل هم یکی از راه های است که صرف برای امتیاز دادن به قبایل مختلف اوغان ایجاد شده۰

>>>   هموطنان عزیز از هر قومی که هستید، اوغان یا افغان هیچ فرقی باهم ندارند و هردو یعنی پشتون۰
اوغان یا افغان همان اپگان یا پتهان است و همه نامهائی هستند که غیر پشتونها به پشتونها اطلاق میکردند و میکنند در حالیکه خود پشتونها به خود پختون یا پشتون مینامند۰
ما همه اوغان نیستیم۰ افغان یا افغان یعنی پشتون و همه ما را خداوند پشتون هست نکرده است۰ اکثریت مردم کشور ما اوغان یا افغان نیستند۰
ما نه هویت خود را بر دیگران تحمیل میکنیم و نه هم میگذاریم دیگران هویت خود را به هر بهانه که شده بر ما تحمیل کنند۰
نام افغان اولین بار در قانون اساسی سال ۱۳۴۳ توسط حاکم های پشتون بر ملت تحمیل شد وتا بحال با جعل و فریب در ماده چهارم قانون اساسی وجود دارد که باید اصلاح و تغییر بخورد۰
غیر پشتونهای ساده دِلی که از روی سادگی و خوبی خود را افغان مینامید، فردا روزش که رسید، باز هم پشتون افغان اصیل میباشد، و با کوچکترین اعتراض که اگر انجام دهی، توافغان نا اصل میباشی، لهذا فریب بیجا بنام وحدت ملی نخور۰
پشتونها تمامیت خواه هستند، به وحدت ملی واقعی باور ندارند، و بهترین کاری که میکنند به زور همه را یکسان نام میگذارند، و این یکسان سازی جبری، آنهم بنام قوم خودشانرا وحدت ملی تلقی میکنند۰
چرا بر دور یک نام بیطرف ویا بر دور نام انسانیت همه متحد و یکپارچه نشویم که بر دور نام یک قوم خاص همه قوم های کشور متحد شویم؟
این وحدت ملی است یا یکسان سازی به جبر و به زور، آنهم بنفع یک قوم خاص؟

اگر درپاسپورت ما افغان نوشته میشود، ویاخارجی ها ما را ناگزیر بنام افغان یاد میکنند، آن همه نتیجه خیانت های گذشتگان و حاکمان قبلی هستند که همه باید اصلاح گردند.
این بخش قانون اساسی کاملن خلاف واقعیت های کشور است چون افغان نام دیگر پشتونها است و یک نام قومی میباشد. ماده چهارم قانون اساسی کشور باید اصلاح گردد.
بلی،افغان اپگان اوغان پتهان نامهای هستند که غیر پشتونها به پشتونها میگویند درحالیکه خود اوغانها بخود پشتون یا پختون مینامند، و ما اگر پشتون نیستیم پس افغان هم نیستیم۰ ولی چون نام کشور در حال افغانستان تحمیل شده بهترین نام برای شهروندان کشور ما از هر قوم که باشند افغانستانی است، نه نام قومی افغان۰

>>>   گپ بین خود ما و شما باشد، اعضای تیم ثبات و همگرایی، نه ثبات دارند، نه همگرایی و نه برنامه!
این‌ها فقط برای تحقق یک هدف دور هم قوندثه (جمع) شده‌اند و آن هدف، همانا اخراج غنی از ارگ است، اما برای بعد از اخراج غنی هیچ هماهنگی و برنامه‌ای برای اداره‌ی کشور ندارند.

دقیقا مانند گروه‌های مجاهدین که هدف شان فقط و فقط سقوط حکومت داکتر نجیب‌الله بود و جز این، نه از حکومتداری چیزی می‌دانستند و نه از اداره کشور، لذا بعد از سقوط نجیب، این‌ها که مستقیم از کوه و جنگل وارد شهرها شدند، به جای اداره کشور، همه‌ی کشور را به آتش کشیدند.

نوت: ناگفته نماند که من طرفدار تیم «تابوت‌ساز» نیستم، بلکه طرفدار تیم «امنیت و عدالت هستم» و فقط جهت اطلاع نوشتم.

محمد نسيم جعفری

>>>   وزارت اقوام و قبایل، با توجه به اینکه همه مردم افغانستان، افغان هستند، اضافه است. دولت از یک طرف می گوید که تمام مردم افغانستان، افغان اند؛ اما از سوی دیگر، وزارت اقوام و قبایل تشکیل داده است. این، خود، تناقض آشکار است.

>>>   نخیر این چنین نیست که شما میفرمائید این وزارت ازافغانستان است

>>>   او برادران من دریافته ام که شعرهای شعرای پارسی درباره خراسان و ایران اوغان ها را به جیغ و ناله در می آورد چون تاریخ سرتاسر دروغ آنها را رسوا میسازد

>>>   برستادن قبایلیون جهت تحصیلات به خارج از کشور چیزتازه نیست در زمان ظمام داری سردار محمد داوود خان و برادرش سردار محمد نعیم خان بحیث وزبر خارجه و آقای علی احمد پوپل به حیث وزیر معارف این اساس گذاشته شد که تعداد فارغان لیسه های رحمان بابا و خوشحال خان را به خارج جهت تحصیل به مصرف دولت افغانستان بفرستند . به همین سبب یک اداره بنام اداره کلتوری در شهر مونشن آلمان تاسیس شد که اولین ریس آن آفای بهاودین مجروح بود اکثریت این افرا را که در حدود شصت نفر بودند مردمان قبایلی تشکلیل میداد تعداد زاد این افراد یا نتواستند تحصیل را پایان برسانند بعد سپری کردن چند سال دوباره به کشور اصلی شان که همان پاکستان است بر کشتند این افراد یک اتحادیه هم برای خود داشتند ادعا میکردند که افغانستان ار رود سند الی رود آمو ملکیت پشتون ها بوده و دیکر اقوام اقلیت همه بدون استسنی مهاجر میباشند مرحوم موسی شفیق در زمان صدارت خود به ماجرا خاتمه داد یکعده باقی مانده در زمان حکومت ترکی وامین به آنها پیوستن این گروپ از طرف اتحادیه محصلین که از فارغان
مکتب نجات و فاکولته اقتصاد و ساینس مشعول تحصیل بودند بنام فرانکفورتی ها مشهود بودن

>>>   به اميد يك افغانستان امن و با ثبات
و زنده باد انسانیت و همگرایی.
میرویس " سُهیل "
"انسانيت و همگرایی" و و کشور نامنهاد "افغانستان" دو خط موازى که پيوند شان در لايتانى (ختم کاينات = روز قيامت) امکان پذير خواهد بود.
"گريان پروردگارى"
از همين سبب: کتاب "پروردگار به افغانستان مى آيد تا فقط بگيرستد"
داستان شرين گل

>>>   وظیفه مزارت اق.وام و قبایل او خدمت کردن به پاکستان و مردم آنطرف مرز تلاش برای حل مناقشات آن طرف مرز همه خدمات اش فقط برای شتوان های ان طرف خط دیورند می باشد . در جابجای پشتونه ای انطرف مرز برای رای دادند به اشرف غنی هم جز برنامه های سیاسی اش می باشد .

>>>   در هر وزارت خانه يك رياست بنام رياست كوچي ها است و ده چوكي در پارلمان به شكل فوق العاده به كوچي تخصيص يافته و برعلاوه ان يك وزارت خانه بنام اقوام و قبايل دور از انصاف و مساوات در خدمت پشتونهاي شان قرار گرفته تا پول بيت المال را چپاول نموده با پشتونهاي پاكستان تقسيم كنند. هنوز هم قناعت نكرده و همه را در تذكره افغان مينويسند. اگر من افغان استم پس ده چوكي فوق العاده به قوم جوگي هم بده يك يك رياست در هر وزارت به قوم هزاره هم ايجاد كن . يك وزارت به اقوام و قبايل ازبك و تركمن هم بساز تا ما بدانيم همه افغان استيم.

>>>   وزارت اقوام و قبایل یک راه دزدی دیگر اوغان ها از خزانه ملی
مردم بیچاره مالیه بدهند اوغان ها به نام های خود خوانده چور و چپاول کنند
این اوغان ها را به هر صفت که بخوانین درست است
انتحاری
انفجاری
دروغگو
زورگو
تقلب کار
مال ملت خور
خودراضی
خود غازی
خودپسند
عوامفریب
مکار
خایین
آدمکش
مزدور بیگانه
ووووو

>>>   این کار به موافقه حکومت افغانستان صورت گرفته است پاکستانی ها خواسته بودند تا وظایف وصلاحیت وزارت خارجه به آنها تعلق داشته باشد یعنی سیاست خارجی افغانستان را آنان اجرا کنند ، رئیس جمهور نپذیرفت ودر عوش کنترول وزارت اقوام وقبایل لروبر را به آنها داد

>>>   قوم را تعریف کنید
قبیله را تعریف کنید

>>>   این کشور فدای اوغان سازی اوغان بازی و خیانت و خودخواهی اوغان ها شده است.
....به اقوام و قبایل تان.
وقتیکه فایده تان باشد همه یک ملت هستیم و وحدت ملی باید حفظ شود ولی باز وقتی در جهت دیگر فایده تان باشد باز اقوام و قبایل داریم.

>>>   اگر این وزارت مربوط تمام اقوام و قبایل افغانستان است پس لطف کند و لست اقوام و قبایل تمام افغانستان را در ۳۴ ولایت نشر کند تا معلوم شود چه تعداد اقوام و قبایل در افغانستان زندگی میکنند و دیگر اینکه تعریف مشخص از قوم و قبیله ارائه کند تا معلوم شود که چه وقت یک مجموعه قوم نامیده میشود و چه وقت قبیله.

>>>   من سال ها پیش موضوع حذف وزارت اقوام و قبال را مطرح کرده بود. و گفتم که هیچ نیازی به آن احساس نه می شد. این وزارت در طول نزدیک به یک قرن هیچ بازدهی مثبت برای سایر اقوام نه داشته است و صرف در اختیار افاغنه است و از امنیازات خاص آن بهره می برند. ما نیازمند وزارت ورزش هستیم.

>>>   همسایه ما اوغان است
پرسیدن که چرا خود را انتحار می کنید
گفت از بس که شما مردم به همه چیز ما آگاه شدید و راه های دزدی بند شد دیگه مجبور ما خود را بترقانیم

>>>   ناسیونالیست های پشتون یا اوغان همه مثل شتر مرغ هستند. وقتی بگویی پرواز کن میگویند شتر هستم، و اگر بگویی بار ببر میگویند ما همه مرغ هستیم.
اگر یک شهروند غیر اوغان درین کشور نام قوم خود را بخواهد تبارز بدهد پشتونها میگویند برادر برضد وحدت ملی صحبت نکن و تعصب و قوم بازی نکن.
و اگر آن شهروند بگوید پس وزارت اقوام و قبایل را از بین ببرید بازهم میگویند تو ضد قوم پشتون هستی و تعصب داری و قوم بازی نکن.

>>>   این کشور فدای اوغان سازی اوغان بازی و خیانت و خودخواهی اوغان ها شده است.
لعنت به اقوام و قبایل تان.
وقتیکه فایده تان باشد همه یک ملت هستیم و وحدت ملی باید حفظ شود ولی باز وقتی در جهت دیگر فایده تان باشد باز اقوام و قبایل داریم.

>>>   وقتی نظریات مملو از تعصب و دشمنی یک تعداد متعصبین را که علیه ملیت پشتون از صبح تا شام میخوانی میفهمی که با چه مردم سفسطه گو ،یاغی و از خودکش بیگانه پرور روبرو هستی، مگر خوب است که این افراد نمایندگی از هیچ قوم ساکن کشور ما نمی کنند فقط نمایانگر هویت ضعیف و مغرضانه خود نظردهنده است، علیه کلمه مقدس افغان جفیدن شمارا به اهداف که باداران تان سپرده نمی رساند برعکس مردم مارا قویتر و هوشیارتر و بیدارت و متحدتر میسازد.تاجک-پشتون-ازبک-هزاره -اهل هنود همه و همه گل های رنگارنگ این سرزمین هستند، و دور نخواهد بود که متحدانه این همه قوم ها از مشکلات فعلی بیرون بیایند و روی سیاهی به متعصبین، دزدان سرگردنه، سقو زاده ها و چلو زاده های بی هویت خواهد ماند.

>>>   غنی کوچی یک بی ریشه است و با مخکش هایش از زور امکانات امریکا مثل توله یک چند روز دیگر هم اینسو آنسو خواهند دوید و چند جفی دیگر هم خواهند زد، ولی روز های خود را باید حساب کنند۰
این امکانات باد امریکائی آورده برای همیشه نمی ماند، و غنی کوچی با بی بی گلش به همان جائی خواهند برگشت که از آنجا ارسال شده بودند۰ مصرف شان پوره شده۰

>>>   بلی از نظر پشتون تاجک-اوغان-ازبک-هزاره -اهل هنود تا هنگامی که نوکر اوغان باشند و اعتراض بر علیه آنها نکنند و تسلیم زور باشند همه و همه گل های رنگارنگ این سرزمین هستنداما اگر بر علیه تمامیت خواهی اوعان و تقلب و جرم و جنایت شوند و حق طلب و آزادی طلب باشند اینها شهروند خارجی محسوب شده باید به اوطان خود در ایران و تاجکستان و اوزبکستان ترکمنستان بروند و باقی سرزمین های بلخی و هروی و بامیانی خراسان هم تسلیم پشتونها شود!

>>>   این افراد خوب نمایندگی هم میکنند۰ وقتی همه شما را بد میگویند پس بهتر است به عوض شکایت احمقانه از همه خود را اصلاح کنید۰ در کشور ما فقط همان گویندگان یک زبان خاص هستند که باعث بدبختی برای همه کشور شده اند۰ آیا شما انسان شدنی هستید یا اصلن انسان نیستید۰

>>>   وزارت اقوام و قبایل از اوغان
ریاست جمهوری از اوغان
پول بیت المال از اوغان
وزارت دفاع از اوغان
سمت جنوب با تمام امکانات از اوغان
از بدخشان تا هرات چراگاه اوغان

سهمیه بندی کلان در کانکور از اوغان

دو طرف درگیری از اوغان
دو طرف جلسه صلح از اوغان
معاهده امضاگر از اوغان
انتحاری از اوغان
انفجاری از اوغان
دزد و طرار از اوغان
آدمکش و یاغی از اوغان
نوکر آی اس آی از اوغان
نوکر امریکا از اوغان
دهل چی طبله چی از اوغان
اتنگ و رقص از اوغان
وزارت های کلیدی از اوغان
از والی تا خالی از اوغان

قومندان امنیه از اوغان

سرحدات از اوغان

بانک و عواید ملت از اوغان
در این ملک چی مانده که از اوغان نباشه

>>>   هزاره ها، تاجیک ها، اوزبیک ها، ترکمن ها، بلوچ ها، پشه ئی ها، و غیره غیر پشتون ها باید بدانند که درین معادله تمامیت خواهی پشتونها هر کدام آنها جدا جدا بازنده هستند۰ این یک نکته حیاتی است که تمام قوم های غیر پشتون باید خصومت های مختلف گذشته بین هم را کنار بگذارند و باید سخت باهم متحد شوند تا بتوانند برضد تمامیت خواهی پشتون ها متحدانه برعلیه آنها ایستادگی کنند۰ در غیر آن یکی یکی سر به نیست میشوند، هویت قومی آنها نابود میشود، و همه را یکه یکه برده میسازند. پشتونها هیچگاهی از تمامیت خواهی خود دست نمیکشند۰
خلقی، گلبدینی، طالب، تکنوکرات، اوغان ملیتی، لنگی دار، نکتاهی دار، تعلیم یافته، بیسواد، نابغه شرق، متپکیرغرب، یا خرکار ویا هرچه باشند همه و همه متحدانه در جهت تمامیت خواهی ایشان کار میکنند۰
بر تمام غیر پشتون های کشور لازم است که تمام تفاوت های دیگر را با حوصله مندی کنار بگذارند و علیه این فاشیست ها باهم متحد شوند۰
پشتونها نام تمام اقوام دیگر را حذف میکنند و همه را بزور اوغان یا افغان نامگذاری میکنند و این یکسان سازی جبری را وحدت ملی نام گذاشته اند، در حالیکه در بین خودشان از یک قوم حتی یوسفزی را امرخیل یا احمدزی ویا پوپلزی را نیازی وغیره گفته نمیتوانی۰ ما نمیخواهیم این وحدت ملی یکطرفه و جبری را۰
پشتون از سره تا خشره، از متپکر تا خرکار، از تکنوکرات تا طالب، یا داعش، یا گلبدینی، یا خلقی، اوغان ملیتی، وغیره وغیره هیچکدام به احترم ارزش های متقابل، برادری و برابری، و به اصل مشراکت مسالمت آمیز و احترام متقابل باور ندارند۰ فقط و فقط زور و زر را میداند، و تقلب و خیانت را میدانند، و تمامیت خواهی را

>>>   یک پادشاهی مادام العمر برای شان مانده که به نام اوغان کنن شاید اوغان ها آرام بگیرند در غیر آن همین زدن است و کندن

بدترین جنایات بشری از اوغان و بدترین خیانت های ملی از اوغان اما هیچکس چیزی نمیگوید یا از مصلحت یا از گفتن خسته شدن چون می دانند که این قوم جاهل دیگه آدم شدنی نیست که نیست

اگر از قوم تاجک یا ازبک یا هر قوم دیگر همین جنایات بشری مثل موتربمب های که صدها کشته برجامیگذارند و با افتخار مسولیت میگیرند و انسانها را مثل حیوان سر می برندو در مسجد آدم کشتن را انجام میداد همه در چارکتاب کافر می خواندندشان و در کوچه و بازار لعن و نفرین می کردند

اما از بس که این قوم جاهل از خدا که هیچ نمی ترسند که از مردم هم حیا ندارند

>>>   تازمانیکه هزاره اوزبیک تاجیک ترکمن پشه ئی بلوچ و بقیه غیر اوغانها باهم متحد نشوند این ظلم اوغانهای وحشی بالای همه آنها یکجا ویا جدا جدا ادامه خواهد یافت تا اولاد اولاد آنها را زبون کنند، هویت و اصلیت شانرا از بین ببرند، و همه را برده اوغان بسازند.
به هوش بیاید مردمان غیر اوغان و متحد شوید و قدرت را متحدانه در دست خود خود بگیرید و این اوغانهای تمامیتخواه و جاهل را سرجایشان بنشانید.

>>>   تا که زندگی مشترک با اوغان است همین حال است.
این طائفه انسان شدنی نیستند.

>>>   جواب این همه بی عدالتی ها یک قیام ملی به نام فارسی زبان هاست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است