هیچ کاملی از یک ناقص به وجود نمی‌آید
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۴    ۱۳۹۸/۶/۷ کد خبر: 159965 منبع: پرینت

اگر زن بماهو زن، ناقص‌العقل باشد، همه آدم‌ها ناقص‌العقل خواهند یود.
زن (مادر) اصل است و تمام فرزندان نر و ماده‌یی که از تخمه‌ی او برویند، فروع او تلقی می‌شوند.
پس اگر اصل ناقص باشد، فرع قطعن ناقص خواهد بود. فرق نمی‌کند که آن فرع فیلسوف باشد یا پیامبر، امی باشد و یا دانشمند.
رحم زن نخستین پرورشگاه انسان است که در آن‌جا حجم عظیم و پیچیده‌یی از مایه‌ها و اطلاعات ژنیتیکی، عاطفی، احساسی، فرهنگی، اخلاقی، استعداها و ظرفیت‌ها و انواع خصائص و ویژگی‌های مادی و معنوی به جنین انتقال می‌کند.

دومین پروشگاه- آموزشگاه، دامان پر مهر زن است که در آنجا اعجازانگیزترین پیوند عاطفی جهان شکل می‌گیرد و با یادگیری نخستین نمادهای زبانی و فرهنگی توسط کودک از مادر، اولین گام‌های شناخت خود و جهان پیرامون آغاز می‌شود.
سومین پرورش‌گاه - آموزش‌گاه آدم‌شدن، جامعه‌ی خانواده است، که مدیر و تدبیرگر اجتماعی و فرهنگی آن نیز زن است. در این جامعه، پایه‌های اصلی شخصیت و آینده‌ی انسان شکل می‌گیرد. جایی که تمام عمر تحت تأثیر آن خواهد بود.
چهارمین جایگاه، محیط‌ها و جوامع کلانتر آموزش، دانش‌جویی، فرهنگ، سیاست، اقتصاد ...کار و تولید است. در این‌جاها نیز نقش زن سازنده و سرنوشت‌ساز است.

میزان پیشرفت و قدرت کشورها از جهتی به میزان و چگونگی حضور زن در این جوامع بستگی دارد.
چون قدرت دافعهٔ گرو‌های مذهبی و عناصر محافظه‌کار افغانستان در برابر زنان در این‌گونه بسترهای‌ اجتماعی، بیشتر از همه‌ی کشورهاست، بنائن کشورما از سنتی‌ترین و عقب‌مانده‌ترین کشورهای جهان است.
پس هر نوع تحقیر و یا فروکاهش نقش زن در جامعه به معنای تذلیل و خوار داشتن کل جامعه است.
زن (مادر) موجود خداگونه‌یی‌ست که پایه‌های هستی جامعه‌ی انسانی بر مبنای قدرت عظیم او استوار است. قدرتی که از سرچشمه‌ی لایزال عظمت و زیبایی‌های خدا منشا می‌گیرد.

عزیزالله آریافر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زن
عاجز
نظرات بینندگان:

>>>   اقای اریا فر! گپهای کته کته میزنی خدا خیرکنه.
عاقل

>>>   اقای اریا فر!اما هیچ کاملی ازاول کامل نیست.تکامل با گذشت زمان دربسترمساعد بوجودمیاید. کسیکه به زن احترام نداردویامردرابرتراززن میداند انسان نیست ولی به یقین توانایی فکری انشتاین خیلی بهترازمادرش بود.
عاقل

>>>   مادر بزرگانم٬ مادرام٬ خواهرم و بانوام و دخترم هم اصل اند. فرعى علماى ناخرد اسلاميستى سلفى و وهابيت اوغنى تروريستى ملتانى و وزيرى ومردانى زىي وخيل وقوم اوغانى اسرائيلى است.اى اوغني ها برو به بيت تان!سر زمين هندو ايران و توران را
ترک کنيد.
اکنون اسرائيل از سال 1947 وجود دارد. "قوم نجس و بدبخت" اين صفات را محسيان نصارت گفتند. همان مردمان با مذهب هاى عيسوى پايهاى شما را مى بوسد و نجسبودن و خونريزى شما اطفال طفيلى گمشده اسرائيل را با غسل تعميد شتوشوى مى کند

>>>   وا مردم خداوراستی مثلیکه قیامت نزدیک شده .
اخوانیها اکتهای روشنفکری میکنن.
بشارت

>>>   درود جناب نویسنده ، خوشحالم شخصی که این همه در باره یه موجود آفریننده این گونه نوشته اید اما متوجه آخوند های حقوق بگیر بیسواد باش که به مذاق خیلی ها خوش نمی خورد و از افربنده خودشون و حتی از به زبان آوردن اسم ایشون واهمه دارد، در یک جامعه سنتی شما اولین فردی هستند در باره مقام و منزلت یه خانم نوشته اید اگه شما بحثی از آخوند ها نگاه کنید حال تون به هم می خورد که چه که نمی گین شما در مورد خلقت نوشته اید، اگر زن نمی بود و عالم نمی بود / نشان ز اولاد آدم نمی بود، درود بر شما.

>>>   زن که مادر است اگر بی عقل باشد پس همه افراد بشر بی عقل اند .
نفرت و اب دهن به هر شخصیکه این ادعای پوچ و نا هنجار را کرده است .
مولانا عزیز

>>>   اصلاً علمای ....از حالت روانی خانم ها در دوران قاعده ماهانه،تعبیر غلط کردند و آن را منحیث ناقص العقل قلم داد کردند.
در حالی که چنین نیست.
خانم ها در طول یک ماه،نظر به ساختمان بیولوژیکی وجود خویش،دارای سه حالت هستند.
در ده روز اول ماه که تاریخ دقیق آن مطابق ماه های جنتری نیست،بلکه در هرخانم فرق میکند،تخمه آنها از تخمدان ها به داخل رحم میشود و در جدار تخم داد خود را میچسپاند و آماده جفت گیری است.
درین دوران زنان خیلی خوشحال و تر و تازه به نظر میرسند و آماده جفت گیری هستند.
بعد از مدتی که جفت گیری صورت نگیرد،این تخمه با جدار رحم از رحم جدا شده و بصورت خون که بنام قاعده ماهانه یاد میشود،از وجود زن ها به شکل قطرات و یا زیاد تر بیرون می آید.
درین حالت زن ها چون یک مقدار خون و انرژی مصرف میکنند،بنأ کمر درد و یک اندازه ضعیف و کم حوصله و زودتر قهر میشوند.
در ده روز سوم ماه که دیگر این خونریزی وجود ندارد و وجود خانم ها پاک میشوند،دوباره خانم ها به شکل عادی بر میگردند و در همین زمان میتوانند تصمیم های عاقلانه تر نظر به آن دو حالت دیگر بگیرند.
زنانی که در سن های بالا قاعده ماهانگی آنها قطع میشود،میتوانند تصامیم خوبتر بگیرند.
در مجموع خانم ها افراد عاطفی هستند و در حیات ردرمره نمیشود در تمام موارد عاطفی برخورد کرد.
اما این بدان معنی نیست که همه زن ها در دنیا عاطفی هستند.
هستند زنان سیاست مداری که توسط یک حمله انتحاری صد ها نفر را کشته و زخمی میکنند،اما چرت شان خراب نیست.
یا ملکه های انگلستان که در دوران امپراطوری شان شاید جنایات بزرگی را متقبل شده باشند.
همین حالا ملکه انگلستان در همسویی با صدر اعظم جدید انگلستان،پارلمان را تعطیل کرده اند تا زمینه خروج انگلستان را از اتحادیه اروپا فراهم کنند.
این در حقیقت یک کوتا در مقابل دموکراسی و پارلمان است.

>>>   شما ببينيد اشرف غني را كه ناقص بود حكومت ناقص ساخت و بلاخره باعث فرو پاشي رژيم گرديد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است