ناتو پس از توافق صلح از افغانستان خارج نمیشود
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۴۷    ۱۳۹۸/۶/۷ کد خبر: 159969 منبع: پرینت

نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان اعلام کرد حتی پس از دستیابی به توافق صلح با طالبان نیز نظامیان ناتو به حضور خود در افغانستان ادامه خواهند داد.
به گزارش تسنیم، «نیکلاس کی» نماینده غیرنظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان گفت که نیروهای بین‌المللی حتی پس از توافق آمریکا و طالبان نیز در افغانستان باقی خواهند ماند.
کی اظهار درباره ادامه حضور نظامیان خارجی در افغانستان گفت: ناتو افغانستان را ترک نخواهد کرد، ناتو به ماندن و حمایت از نیروهای امنیتی افغان متعهد است.

به گزارش طلوع نیوز، نماینده غیرنظامی ناتو تصریح کرد که نیروهای ناتو حتی پس از توافق احتمالی آمریکا با طالبان نیز برای حفاظت از دستاوردهای گذشته به حضورشان در افغانستان ادامه خواهند داد.
کی در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که طالبان در گفت‌وگوها با آمریکا همواره بر خروج همه نیروهای خارجی از افغانستان به عنوان یکی از اصلی‌ترین شروط خود تاکید کرده است.

از سوی دیگر ترامپ نیز اخیراً گفته بود که خواستار حفظ حضور اطلاعاتی قوی در افغانستان است و هیچ عجله‌ یا جدول زمانی نیز برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان ندارد.
یکی از فرماندهان سابق طالبان با اشاره به اظهارات ترامپ گفته بود که این سخنان بر مذاکرات قطر اثر گذاشته و توافق با آمریکا بزودی امکانپذیر نیست.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ناتو
توافق صلح
نظرات بینندگان:

>>>   اول باييد طالب دي دي ار شود ورنه سر طالب هيچ كس اعتماد ندارد نه مردم افغانستان نه نيرو هاي مجاهدين نه جامعه جهاني .

>>>   اصلا ناتو هم زن ودختر های افعانستانی خوش شان امده که دلشان نمی خواهد افغانستان بروند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است