تخار در گیر یک‌ فاجعه بزرگ!
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۵    ۱۳۹۸/۶/۸ کد خبر: 159976 منبع: پرینت

تخار این روز ها درگیرِ یک فاجعه بزرگ است و دردش را به تنهایی‌‌خود می‌نالد. همه شعار می‌دهند و فریب؛ از خورد تا بزرگ حکومت محلی‌به‌ چشمش‌خاک می‌زنند. هیچ مسوولِ پاسخگو نیست و هیچ شهروندی‌ حسابگیر هم یافت نمی‌شود.

در یک روز ۲۳ سرباز کشته‌ می‌شوند و ده تن دیگر زخم‌ برمی‌دارند و یک ولسوالی‌سقوط می‌کند و چندین رینجر، مهمات، جنگ افزار را طالبان باخود می‌برند؛ آب از آبِ‌تکان‌ نمی‌خورد.

تفنگداران غیر مسوولش طالبان را به خانه های‌شان جا می‌دهند؛ تا فردا در زیر چشمان مقام های بلند رتبه حکومتی، نمایندگان مردم زورمندان محلی‌ همه شهروندانش را به خاک و خون بکشند.

کودکانش در پاسگاه های پول‌س تجاوز می‌شوند و زنان پنجاه ساله اش به ضرب چاقو کشته می‌شوند و جرایم جنایی‌ آرامش را از کوچه و پس‌کوچه اش گرفته است. اما فرمانده اش، عکس های فیس بوکی‌ می‌گذارد و چاره برای توجیه این همه جنایت هایی که اتفاق افتاده می‌جوید.

مردم! خصلت گوسفندی‌ را کنار بگذاری‌د و برای نجات مردمان، ولایت مان، چاره بجویید و حکومت را مجبور به پاسخگویی کنید. از دستگاه پولیس گرفته تا مقام ولایت ودیگر نهاد های کشفی‌کار بخواهی‌د و پیکار، یا به راهی برسید که مردم در آسایش نسبی قرار بگیرند و یا آرامش را از مقام های حکومتی‌ که ناکاره اند بگیرید و زمامداران تازه از حکومت مرکزی‌بخواهید. در غیر اینصورت روی آرامش را نخواهید دید.

مسوول کشته و زخمی شدن ۳۵ نیروی امنیتی و سقوط ولسوالی به دست طالبان کیست؟
فرمانده پولیس؟
ارتش؟
والی؟
یا مردم؟

شفیق "پویا"


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تخار
فاجعه
نظرات بینندگان:

>>>   تاجك هاي تخار و بدخشان بسيار گوسفندي و عاجز استند هر كس با صد نفر مسلح بياييد بالاي شان حكومت ميكند. اما برعكس تاجك هاي كندز خصوصا خان ابادي ها و اورتبلاقي ها خيلي جنگجو و شجاع اند از همين سبب با وجود كه مركز ثقل قدرت طالبان كندز است و تعداد تاجك در كندز در اقليت است ولي طالبها نميتوانند بالاي خان اباد و اورتبلاقي ها حاكم شوند. در بغلان هم طالبها حاكم شده نميتوانند چون تاجكهاي جنگجو و شجاع دارند . مردم شريف تخار و بدخشان ازرده نشوند و باييد خود را تعغيير دهند و از مظلوميت بيرون شوند و از خود دفاع كنند. چون دولت همدست طالب شده باييد مردم خود شان از محل خود دفاع كنند.

>>>   تخار تحت مدیریت است!!!
درهمچو موارد سیاست حکومت آنست که باشد ابتدا اشرار همه جارا تصرف ویران آتش بزنند قتل وغارت کنند ، بعدا حکومت اول جلسه بعد پلان وبعد عملیات میکند
اگرحالا کمک کند اشرار عقب نشینی میکنند وتلفات حکومتی کم میباشد ، صبرکنید هرزمانی مخالفین در دفاع وحکومتی درتغرض شود آن وقت تلفات دولتی بیشتر میشود این به نفع ماوشماست

>>>   گرچه همسایه های غربی و شرقی مان و نیز روسیه و چین نمی خواهند افغانستان همپیمان استراتژیک آمریکا شود ولی آخوندهای ایران کاملاً میدانند که موفقیت آمریکا در جنگ افغانستان آغاز تغییر رژیم در ایران است و بهمین خاطر نفوذ همیشگی خود را چند برابر کرده و با هزینه های مختلف سرسام آور خود میخواهد با هر گونه موفقیت و همکاری امریکا در افغانستان مبارزه کند.
در تخار نیز نفوذ به مراتب بیشتر از بدخشان و سرپل و هرات دارد و مشخصاً تفنگداران غیرمسئول جمعیت اسلامی را تجهیز و تمویل میکند تا نقش طالب یا هر چیز دیگر را بازی کنند و وضعیت و چالشهای افغانستان را بیشتر نشان دهند تا یک دولت ضعیف موقت یا حتی تندرو رویدست گرفته شود و ایران بتواند از ضعف موجود برای خود زمان بخرد یا حتی آمریکا را ضعیف بسازد.
برادران تاجیک و سید و بعضی هزاره های ما!؛
آمریکا و هم‌پیمانانش آنقدر در افغانستان هزینه کرده و آنقدر سودای کلان در سر دارد که هیچوقت ایلا نمیکند و ایران با هیچ قوم افغان منافع دراز مدت (و در اینجا حتی کوتاه مدت) ندارد و فقط توسط معامله با بیسوادانی چون استاد عطا ، اسماعیل خان ، محقق ، خلیلی و عبدالله و ...، هم لحظه ای دم خود را پس میزند و هم مردم ضعیف افغانستان را تباه میکند و بس.
این کشور با طالب یا بدون طالب همپیمان و همگام آمریکا میشود و اصلاحات عجیبی در عرصه حکومتداری و اجتماعی خواهد داشت که تمام اقوام افغانستان تابع شرایط اقتصادی و جهانی شوند و تعصبات بی معنی گردند پس ناحق انرژی خود را صرف کلیشه هایی چون پشتون و غیرپشتون نکنید و فقط دنبال نقش سازنده در اجتماع باشید.
رحمت الله پدرام

>>>   مسوول غنی فاشیست است
به همه رای بدهید به جز غنی

>>>   مردم مجاهد تخار
همرزمان قهرمان ملی
سنگر داران جهاد و مقاومت
کمر همت ببندید و از ننگ و ناموس و عزت و حیثیت و شرافت و خاک و وطن خود دفاع کنید .
به امید غنی و تیم فاشیست اش ننشینید
هدف غنی کوچ فاشیست ها به شمال است و پامال شدن عزت مردم شمال.
به همه رای دهید به جز غنی

>>>   به رحمت الله پدرام//این تحلیل مسخره وتهوع اور را از کجا اورده ای؟؟ جمهوری اسلامی ایران چهل سال است با امریکا وعواملش میجنگد.راهبرد استراتژیک ایران دفاع از تمامی مردم مستضعف جهان بشمول فلسطین افغانستان کشمیر یمن ؛مسلمانان اواره میانمار که قربانی توطئه اسرائیلی بودایی افراطی شده اند.ایران چهل سال مردانه تا پای جان درجلوی زیاده خواهی امریکا وجنایات صهیونیستها ایستاده است.وشدید ترین تحریمها را تحمل میکند وچون قدرت خداوند بالاترین قدرتهاست ؛لطف الهی شاملش شده وبه پیشرفتهای کلان درهمه ساحات بشمول نظامی وعلمی و ورزشی رسیده است.چرا ادرس غلط وتحلیل غلط میدهی ؟؟؟؟مشکلات عدم انکشاف ونامنی وجنایات ودخالتهای همسایگان واز همه مهمتر قرارداد امنیتی با امریکا وحضور مبلغان وهابی سعودی وایجاد لانه های تروریستی دربعضی ازمکاتب کشور ودانشگاهها کشور ما را به این جای رسانده است.امریکا هر روز با یک نیرنگ وخریداری دولتمردان وعوامل نفوذی کشور را به اینجا رسانده .شما ها کرو کور هستید مهمترین چیزی که اول باید یاد بگیرید دشمن شناسی است .برق دالرهایی که منافقین ایرانی که مزدور امریکا هستند ودرکشور ما میچرخند رانمیبینی.امروز ایران به قدرتی تبدیل شده که امریکا غلط میتواند بکند به ایران چپ نگاه کند.تمام پایگاههای امریکا درسرتاسر منطقه درتیر رس موشک های نقطه زن ایرانی است که امریکا تکان بخورد زیر ورو میشود.بهتر است تو به داعشی بیندیشی که دراینده نزدیک در افغانستان بیشترین مشکل امنیتی را ایجاد خواهد کرد ومن وتو درخوابیم کشور ما زیر چکمه های اردوی امریکا وناتو دارد له مبشود وتو دشمن امریکار را ازحضورامریکا درافغانستان میترسانی واقعا که درخوابی//
داکتر عبدالرب اچکزی

>>>   آخر ايران ممالک خود را درخراسان گرفتنى ايست
هزارها آثار پيشنه فرهنگى اش باز آباد شدنى است
خانهاى يکسره و دوسره بدون فر و آهنگ چاقو و خنجر شان برآمدنى ايست
وحدت همه انسانان غير از خانان افغان= پشتون حاصل شدنى ايست.
داعش طالب و راکتيارها و افغانيه برآمدگان از زهدان برتانيه و امريکه در سياه چال تاريخ افتادنى است
تروريستهاى پشتون در بوم جمشيد در سرزمين اعتدال و انقلاب فصلهاى سال خورشيد محاکمه شدنى است
نفس برتانيه و امريکه هر روز سُت و بى حال شدنى است.
ايران مرزکشى هاى اسثعمار را باطل و بلطان کردنى است
افغانپشتون از کشور خورشيد به پرتگاه و تنگ گاه پرتاب شدنى ايست
پس از اينکه توهين به حاکمان تاجيک نمى شود و اقوام ايرانى مانند تاجيک و تورانى وهندى هز اره و اوزبيک و تورکمن و بلوچ و غيره پى درپى از سوى پشتونتباران توهين مى شوند ديگر من حاکمان پشتون و يا افغان نمى نگارم.حاکم و خادم تان از سرزمين من خارج شويد.
اتحاد با شما امکان پذير نيست. بر گرديد به خانه اصلى تان!

>>>   رحمت الله پدرام عضویت حزب فاشیست افغان ملت را بحیث هزاره از کی دریافت داشتید؟

>>>   قلم تان رسا باد رحمت الله پدرام، ولی این دیوهای عصر که زهر تعصب امکان درست اندیشیدن از اینها را گرفته فقط همان یک شعر را بلد اند که علیه قوم های ساکن کشور بجفند و توهین کنند، در این عصر زمان به اتحاد و همدلی نیاز است نه کنار رفتن. ولی یک چیز واضح است که آنهاییکه از صبح تا شام علیه قوم زجر کشیده پشتون میتازند نمایندگی از هیچ قوم شریف کشور ما نمی کنند.
افغان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است